Акафист геронтисса

Женские православные монастыри в Греции.

Женские монастыри в Греции

Греция является страной, где сочетается неземная красота природы и круглогодичный солнечный климат. Эта страна всегда была притягательна для туристов своим морем, пляжами, традициями и природой. Также всегда было популярно отправляться в эту страну, чтобы устроить себе духовный отдых. Ведь здесь огромное разнообразие монастырей, которые расположены среди красивых пейзажей по всей территории страны. Нужно отметить, что монастыри для греков – это место соприкосновения земли и неба, именно здесь можно открыть душу Господу, прикоснутся к святым местам.

Женские монастыри в Метеорах. Монастырь Святой Варвары

В Греции расположен большой монастырский комплекс, который находится на скалах. Этот комплекс называется Метеоры. Метеоры расположились в горах Фессалии на севере страны. Они находятся в горах Хасия, неподалеку от реки Пиниос, в 2 километрах к северу от города Каламбака (бывшая Стаги) и в 21 километре к северо-западу от города Трикала.

В настоящее время здесь функционирует только 6 монастырей, 2 женских монастыря: «Русану или монастырь святой Варвары» и монастырь «Святого Стефана». Остальные были разрушены, от некоторых остались всего лишь руины. Монастырь Святой Варвары или Русану, женский монастырь, относящийся к греческой православной церкви. В одной версии говорится о том, что монастырь основали в 1288 году иеромонахи Никодим и Бенидикт, в другой версии создателем был Русанос. За всю многолетнюю историю, монастырь много раз подвергался хищениям, приходил в упадок, оставался без должного присмотра. В 1940 году монахи были вынуждены уйти из монастыря и оставить его. В конечном счете, монастырь прекратил существовать в том виде, который когда-то был. Но с помощью старице Евсевии монастырь смогли спасти. После проведения реконструкционных работ он стал женским, который и назвали в честь Святой Варвары. Путешественникам не составит большого труда посетить это древние место. Этот монастырь можно назвать жемчужиной Метеор, глядя на него со стороны, вас не покидает чувство восхищения от увиденного. При строительстве хотели сделать обитель продолжением горы. Если забраться на самую вершину, то можно увидеть панораму прекрасного вида на остальные святые комплексы Метеор.

Женские монастыри в Метеорах. Монастырь Святого Стефана

Следующий женский монастырь в Метеорах – это монастырь Святого Стефана. Он считается самым богатым из всех, которые есть в метеорском комплексе. Монастырь был построен на скале, чтобы возвышаться над городом Каламбака. Добраться в этот монастырь возможно и по сей день. Вас от него будет разделять восьми метровый мост. Историки считают, что монастырь был создан в 14 веке. Создателем обители считается потомок семьи Катакузинос монах Антоний. После реконструкции восстановили древний алтарь, очаг, конюшни и кельи. На нынешний момент только у этого монастыря есть подъездная дорога. Ранее этот монастырь также, как и монастырь Русану со временем пришел в упадок, монахи начали покидать это место в 1960 году. Спустя год его изменили на женский. С тех пор монастырь функционирует и принимает туристов. В данном монастыре проводят занятия по иконографии, а также просвещают на тему возрождения византийской музыки.

Женский монастырь Святого Нектария

На территории Греции, на острове Эгина, находится еще один известный во всём православном мире, женский монастырь – монастырь Святого Нектария, который воздвигли в 1904 году. Он является излюбленным местом для паломников. Центром притяжения паломников является основатель монастыря – Нектарий. Этот человек считался чудотворцем, а после того, как он умер, вера в его способности стала еще сильней. Его монастырь является популярной достопримечательностью и без того красивого острова Эгина. Монастырь расположен в 6 км от города Эгина, откуда видно весь остров. С горных холмов можно любоваться местными пейзажами. Здесь очень красивая природа, которой каждый турист насладится во время посещения монастыря. На территории комплекса находится церковь Нектария, которая является прекрасным образцом неовизантийского архитектурного стиля. Нектарий скончался в 1920 году. Ему приписывали необыкновенные силы, с помощью которых он мог излечить рак, наркоманию или алкоголизм. Чудотворные мощи до сих пор находятся в монастыре. Здесь это главная святыня. Также смогли сохранить больничную постель святого. По сей день это место привлекает больных, которые отправляются на поиски исцеления. Сегодня монастырь продолжает развиваться. Здесь до сих пор строят новый собор, который должен стать самой большой церковью на Балканах. В монастырь пускают любого желающего, но не допускаются шум и разговоры в святом месте. В монастыре образован музей, где можно посмотреть личные вещи Нектария. Также ознакомиться с его бытовой жизнью. На территории монастыря есть сувенирная лавка.

Женский монастырь Святой Пелагии

Следующий монастырь назван в честь Агии Пелагии. Он был возведен в 19-м веке в районе города Тинос. Пелагея – это монахиня, которая увидела во сне икону Богородицы, что находилась якобы в земле. Спустя время провели раскопки, где удалось найти руины и развалины храма. В этом храме нашли древнею икону возрастом 800 лет. Сейчас храм восстановили и перестроили. Теперь он носит название Пресвятой Богородицы. Найденную икону называют чудотворной. Храм удивляет своей архитектурой. Но обязательным местом для туристов считается женский монастырь Агии Пелагии. Здесь хранится череп святой. Можно попросить монахинь, чтобы они провели экскурсию по всем комнатам храма. Здесь царит спокойствие. В этом месте можно любоваться Эгейским морем. Далее продолжить восхищаться пейзажами, уезжая по серпантину.

Женский монастырь Святого Иоанна Крестителя

В Греции сохранился еще один женский монастырь – Святого Иоанна Крестителя. Он находится на скалах Имитту, вблизи Афин. Монастырь основали в 1270 году. Позднее здесь построили храм, трапезную и забор, который опоясывает весь комплекс. Святой обитель воздвигли на горе среди соснового леса. По пути в него можно увидеть прекрасный пейзаж Афин. На территории комплекса разбили сад, за которым постоянно ведется уход. Такие природные условия вокруг монастыря придают ему сказочный облик. Данный комплекс носит статус археологического памятника. В нем на службе находятся 30 монахинь. Но задолго до этого монастырь был подвергнут нападениям и грабежам, что привело к его упадку. Без должного ухода от комплекса остались развалины. Но в 1986 году было принято решение основать здесь женский монастырь. И с этого года монахини приложили много сил, чтобы спасти оставшиеся развалины и возродить памятник истории. Главным родом деятельности монахинь остается иконопись.

Женский монастырь Благовещения Пресвятой Богородицы

Очередной женский монастырь на территории Греции называется монастырь Благовещения Пресвятой Богородицы или монастырь Ормилия на полуострове Халкидики. Он находится на расстояние 4 км от поселения Ормилия. На данный момент там живет сто шесть монахинь и шесть прислужниц. Все имеют разную национальность и возраст. Этот монастырь отличается от других наибольшим количеством проживающих женщин.

Женская община была образована еще в 1972 году в Метеорах. Позже эта женская община переехала в Благовещенское подворье. Далее началось строительство и на этой территории были возведены новые корпусы. Стройка длилась пятнадцать лет. В 1982 году здесь открыли Центр духовного наставничества. В нем работают монахини из монастыря. Также здесь находится медицинское учреждения, которое специализируется на диагностирование рака. Осенью 1991 года Благовещенское подворье смогло получить звание патриаршего ставропигиального монастыря. К монастырю совершаются паломнические походы. Любой желающий может прийти в монастырь и не получит отказа, наоборот, монастырь известен своим гостеприимством.

Греция богата православными монастырями и храмами. Но все сооружения были воздвигнуты в труднодоступных местах, на вершинах скал и холмов. Это позволяло прислужникам огородить от грехов обычных жителей, а также от политики, которая в то время была не стабильна как никогда. Многие прятались в монастырях, спасаясь от войн. Тем не менее, святые обители всегда служили для защиты и помощи нуждающимся. Двери храмов всегда открыты для гостей из большого мира, которые прибыли за душевным насыщением.

Конда́к 1.

Избра́нная от все́х родо́в Цари́це и Влады́чице, ро́да христиа́нскаго при́сное спасе́ние от бе́д вся́ческих, по́моще на́ша и заступле́ние, в напа́стех и печа́лех ди́вное утеше́ние, ли́ками чудотво́рных ико́н ве́сь све́т осиява́еши, мы́ же Тебе́ си́це воспева́ем:

Ра́дуйся, Пречи́стая, попече́ние о на́с, гре́шных и немощны́х, вы́ну иму́щая.

И́кос 1.

А́нгелов и Арха́нгелов превы́сшая, честне́йшая Херуви́м и Серафи́м сла́внейшая, я́ко Купина́ неопа́льно Бо́га прия́вшая, ро́ждшая ми́ру Спаси́теля, млеко́м Свои́м Младе́нца пита́вшая, матероде́вственною чистото́ю све́т осиява́еши, ми́лости неоску́дныя на́м источа́еши, Тебе́ кла́няемся, Тебе́ благодари́м, из глубины́ души́ та́ко воспева́ем:

Ра́дуйся, Благода́тное Не́бо – из Тебе́ возсия́ Со́лнце Христо́с Бо́г на́ш.

Ра́дуйся, Вмести́лище Ду́ха Свята́го.

Ра́дуйся, Ма́ти Де́вственная.

Ра́дуйся, Цве́те Неувяда́емый Чистоты́.

Ра́дуйся, Ми́лующая гре́шников.

Ра́дуйся, Цели́тельнице ду́ш и теле́с на́ших.

Ра́дуйся, Ми́лостивая засту́пнице все́х ка́ющихся.

Ра́дуйся, моли́твы те́плые прие́млющая.

Ра́дуйся, Пречи́стая, попече́ние о на́с, гре́шных и немощны́х, вы́ну иму́щая.

Конда́к 2.

Я́ко небосве́тлая звезда́, просия́ла еси́ ико́на твоя́ Богома́ти, в Афо́нстей оби́тели Пантокра́тор. Моля́ся пред не́ю бра́тия оби́тели испроси́ла еси́ благослове́ние у Пречи́стой, и избра́ла еси́ ме́сто оби́тели се́й, и начала́ еси́ стро́ити ю́. Ико́на же Ма́тери Бо́жией трикра́ты исходи́ла еси́ с ме́ста, избра́ннаго бра́тией, в ме́сто и́но. И та́ко узре́ бра́тия во́лю Твою́, Богоро́дице, бы́ти оби́тели се́й в ме́сте‚ избра́ннем Тобо́ю, Влады́чице, и ра́достно возопи́ к Бо́гу: Аллилу́ия.

И́кос 2.

Благода́ти струи́ от ико́ны испуща́еши, мона́хов Покрови́тельнице, к по́двигу терпе́ния и смире́ния призыва́еши, безмо́лвия Сопу́тнице, А́нгельскаго пе́ния Споспе́шнице, в моли́тве сле́зной неусыпа́ющая Помо́щнице, оби́тели святе́й и все́й земли́ Афо́нстей блага́я засту́пнице, бра́тии мона́шеской Покро́ве и Путеводи́тельнице. Тебе́ благода́рными усты́ си́це воспева́ем:

Ра́дуйся, Стено́ и́ноческому чи́ну.

Ра́дуйся, Свече́ неугаса́емая, мона́шеский пу́ть освеща́ющая.

Ра́дуйся, моли́твеннице и спаси́тельнице ду́ш ка́ющихся.

Ра́дуйся, ми́лостиво на мона́шеския труды́ взира́ющая.

Ра́дуйся, сле́зы покая́ния прие́млющая.

Ра́дуйся, сокруше́нных серде́ц гре́шников утеше́ние.

Ра́дуйся, в терпе́нии и смире́нии мона́шествующих укрепля́ющая.

Ра́дуйся, Игу́мения свято́й горы́ Афо́нстей.

Ра́дуйся, Пречи́стая, попече́ние о на́с, гре́шных и немощны́х, вы́ну иму́щая.

Конда́к 3.

Ста́рец игу́мен на сме́ртном одре́ пребыва́я, уве́дев ско́рое отше́ствие свое́ от жи́зни се́й, возжела́л еси́ Пречи́стых Христо́вых Та́ин вкуси́ти и напу́тие к Жи́зни Ве́чней получи́ти, испроси́ служа́щаго свяще́нника Та́инство сие́ соверши́ти. Но тще́тно ста́рец жа́ждал свято́й Трапе́зы, поне́же не вня́л свяще́нник проше́нию ста́рца. Тогда́ от свято́й ико́ны Бо́жией Ма́тери в олтаре́ изше́л гро́зный гла́с: «Испо́лни проше́ние игу́мена, и не ме́дли!» И вше́л еси́ свяще́нник к одру́ сме́ртному и да́л еси́ напу́тие Святы́ми Та́йнами ста́рцу-игу́мену. И то́й, вкуси́в И́х, отше́л ми́рно ко Го́споду. Мы́ же, ра́дуяся попече́нию Бо́жией Ма́тери о ста́рце почи́вшем, Го́спода сла́вим: Аллилу́ия.

И́кос 3.

Ста́рец-игу́мен сподо́бился еси́ причасти́тися Святы́х Христо́вых Та́ин и отше́л еси́ в Жи́знь Ве́чную – Небе́сною трапе́зою с небе́сными жи́тели ве́чно наслажда́тися, ви́дяще Бо́жию Ма́терь и все́х Святы́х и вся́ Небе́сныя А́нгельския ли́ки, при́сно воспева́ющи Тро́ицу Еди́ную и Неразде́льную. И мно́гим ста́рцам и ста́рицам, стра́ждущим на одре́ сме́ртнем, явля́ла ми́лость Свою́ Богоро́дице, к Сы́ну Своему́ ру́це простира́ющи и моля́щи о призре́нии на на́с, гре́шных и немощны́х. Та́ко и мы́, моля́щи Пречи́стую Бо́жию Ма́терь о ми́лости и заступле́нии из глубины́ души́ зове́м: «Ма́ти Бо́жия, помози́ и на́м сподо́битися Прича́стия на сме́ртнем одре́». И си́це Тебе́ воспева́ем:

Ра́дуйся, ско́рое вспоможе́ние подаю́щая.

Ра́дуйся, оста́вленных врача́ми в ру́це Свои́ прие́млющая.

Ра́дуйся, милосе́рдная Уте́шительнице все́х скорбя́щих и стра́ждущих.

Ра́дуйся, неду́ги и я́звы душе́вныя врачу́ющая.

Ра́дуйся, Спору́чнице гре́шных к Сы́ну Твоему́.

Ра́дуйся, при́сная за на́с Хода́таице.

Ра́дуйся, Влады́чице, живо́т на́ш просвеща́ющая.

Ра́дуйся, Наде́ждо на́ше и спасе́ние.

Ра́дуйся, Пречи́стая, попече́ние о на́с, гре́шных и немощны́х, вы́ну иму́щая.

Конда́к 4.

Ма́тернии страда́ния претерпе́ла еси́ Богоро́дице, егда́ ору́жие про́йде се́рдце Твое́, ви́дящи Сы́на Твоего́ ви́сяща на Кресте́ и стра́ждуща на́с ра́ди гре́шных. Я́ко разбо́йник на Кресте́, мо́лим Го́спода: не лиши́ на́с Свята́го Прича́стия и Ца́рствия Небе́снаго не затвори́. Тебе́, Ма́ти Бо́жия, про́сим: умоли́ Сы́на Твоего́ дарова́ти на́м ми́лость сию́ и пре́жде конца́ покая́ние. Со стра́хом Бо́жиим и тре́петом Да́р се́й прие́млющи, Бо́гу воспои́м: Аллилу́ия.

И́кос 4.

Глаго́лет Сы́н Тво́й ви́дя милосе́рдие Твое́ к лю́дем: «Проси́, Ма́ти Моя́, зане́ не отвращу́ся от Тебе́, но испо́лню вся́ проше́ния Твоя́». Я́ко на бра́це в Ка́не Галиле́йстей испроси́ша у Сы́на Твоего́ по́мощи брачу́ющимся, и Сы́н Тво́й сотвори́л чу́до претворе́ния воды́ в вино́, та́ко и ны́не про́сиши о на́с, гре́шных. Го́споди, Сы́не Бо́жий, в утеше́ние стра́нствия на́шего земна́го, моли́твами Пречи́стыя Твоея́ Ма́тери, поми́луй на́с, и сотвори́ чу́до претворе́ния ду́ш на́ших в чисте́йшия сосу́ды, прие́млющия Ду́ха Свята́го. Мы́ же ра́дуяся попече́нию Ма́тери Твоея́ Пречи́стой о на́с, гре́шных и немощны́х, та́ко воспои́м:

Ра́дуйся, Обра́дованная, Госпо́дь с Тобо́ю.

Ра́дуйся, о ми́лости Сы́на Твоего́ на́м, к гре́шным, умоля́ющая.

Ра́дуйся, еди́на Наде́ждо, все́х отча́янных.

Ра́дуйся, Взыска́ние на́с, погиба́ющих во гресе́х.

Ра́дуйся, в ско́рбех и печа́лех Утеше́ние.

Ра́дуйся, в неможе́нии на́шем на́с утвержда́ющая.

Ра́дуйся, ра́дость неча́янную подаю́щая.

Ра́дуйся, Покро́в, промышле́ние и защи́то на́ша.

Ра́дуйся, Пречи́стая, попече́ние о на́с, гре́шных и немощны́х вы́ну иму́щая.

Конда́к 5.

Доко́ле на земли́ су́щи, не оты́дем в моли́тве от Тебе́, Богоро́дице. Не оста́ви на́с, гре́шных, Свои́м попече́нием. Я́ко к Ма́ти люби́мей, припаде́м ко о́бразу Твоему́, и не иму́щи си́л глаго́лати ра́дость свою́, про́сим Тя́, Пречи́стую: «Не оставля́й на́с, мы́ бу́дем Твои́ послу́шныя ча́да». И ве́дущи ми́лости Сы́на Твоего́, все́х на́с при Кресте́ Тебе́ всынови́вшаго, Бо́гу благода́рно вопие́м: Аллилу́ия.

И́кос 5.

Егда́ гла́д ве́лий пости́г оби́тель Пантокра́тор, бра́тия нача́ша покида́ти ю́. Игу́мен же оби́тели сия́ сле́зно моля́щеся к неусыпа́емой Засту́пнице, Игу́мение горы́ Афо́нстей, призва́ бра́тию к моли́тве и упова́нию на Ма́терь Бо́жию. И не посрами́ла еси́ Ма́терь Бо́жия упова́ния и моли́твы: умно́жися еле́й в сосу́дах скуде́льных, дото́ле пусты́х, и, чрез кра́й лия́ся, речи́цей исте́кл еси́ под две́ри, изве́ствова о ми́лости Пречи́стой. Мы́ же дивля́хуся чу́ду сию́, ра́достно вопие́м:

Ра́дуйся, ско́рая Услы́шательнице моли́тв на́ших.

Ра́дуйся, Изба́вительнице от бе́д многоразли́чных.

Ра́дуйся, от гла́да теле́снаго и духо́внаго избавля́ющая.

Ра́дуйся, источа́ющая на́м неоску́дныя ми́лости.

Ра́дуйся, еле́ем ми́лости Твоея́ на́с утеша́ющая.

Ра́дуйся, многотеку́щая реко́ Боже́ственной благода́ти.

Ра́дуйся, на́шу скве́рну чистото́ю Твое́ю очища́ющая.

Ра́дуйся, ма́терними щедро́тами на́с посеща́ющая.

Ра́дуйся, Пречи́стая, попече́ние о на́с, гре́шных и немощны́х, вы́ну иму́щая.

Конда́к 6.

Гла́да теле́снаго избега́я, духо́внаго гла́да избе́гнем ли? Помина́я слова́ Сы́на Бо́жия: «А́лчущия и жа́ждущия пра́вды – ти́и насы́тятся» и «Иму́щия ве́ру в Меня́ – и́мут живо́т ве́чный», ру́це свои́ ко Го́споду простре́м. Я́ко разбо́йник на кресте́, сле́зно мо́лим Его́ неотсту́пно: «Да́руй и на́м Живо́т Ве́чный, да́й на́м испи́ти Живо́й воды́, теку́щей в Жи́знь Ве́чную», и я́ко самаряны́ня, уве́девши Тя́, возопии́м: Аллилу́ия.

И́кос 6.

Ми́лость Бо́жией Ма́тери оби́тель спасла́ еси́ от гла́да – сосу́ды еле́ем запо́лнила еси́. Та́ко ми́лость Бо́жией Ма́тери и на́м, гре́шным, преизоби́льно излива́ется, и по́мощь Ея́ на́м ско́ро быва́ет. Мы́ же о ми́лости то́й ве́дая, не престае́м проси́ть Цари́цу Небе́сную: еле́ем ми́лости Твоея́ и на́с уте́ши, освяти́, от скве́рны изба́ви. Упова́ние на Бо́жию Ма́терь иму́щи, та́ко воспои́м:

Ра́дуйся, Живоно́сный Исто́чниче, ду́ши заблу́дшия оживля́ющий.

Ра́дуйся, печа́ли и ско́рби в ра́дость претворя́ющая.

Ра́дуйся, то́нущих в мо́ри жите́йстем на бре́г Жи́зни Ве́чной извлача́ющая.

Ра́дуйся, Скоропослу́шнице, по́мощь отча́янным посыла́ющая.

Ра́дуйся, млеко́м любви́ Боже́ственныя на́с напоя́ющая.

Ра́дуйся, Блага́я Врата́рнице, две́ри ра́йския на́м отверза́ющая.

Ра́дуйся, милосе́рдие к па́дшим явля́ющая.

Ра́дуйся, Ма́терь щедро́т и утеше́ния.

Ра́дуйся, Пречи́стая, попече́ние о на́с, гре́шных и немощны́х, вы́ну иму́щая.

Конда́к 7.

Милосе́рдие Твое́ на на́с излива́ющая вы́ну, к Сы́ну Твоему́ ру́це простира́еши, я́ко зане́ не отврати́тся от Тебе́, но испо́лнит вся́ проше́ния Твоя́. Мы́ же, ра́дуяся заступле́нию Твоему́, и обетова́ния Сы́на Твоего́ зна́ющи, Бо́гу воспева́ем: Аллилу́ия.

И́кос 7.

Гре́шных ми́луеши, стра́ждущим по́мощь посыла́еши, ху́лящих Тя́ и ико́ны Твоя́ стро́го наказу́еши. Сараци́на из ста́на вра́жия, проти́ву оби́тели стоя́вшаго и хотя́щаго де́рзостно оскверни́ти ико́ну Твою́, слепото́й наказа́ла еси́. Мы́ же ве́дущи сие́, та́ко воспева́ем:

Ра́дуйся, Ра́досте на́ша.

Ра́дуйся, Враго́в одоле́ние.

Ра́дуйся, нечту́щих Тя́ посрамле́ние.

Ра́дуйся, враго́в де́рзости разоря́ющая.

Ра́дуйся, нечести́вых наказу́ющая.

Ра́дуйся, ху́льников вразумля́ющая.

Ра́дуйся, при́сное спасе́ние оби́димым.

Ра́дуйся, купе́ль, в не́й же вся́ ско́рби на́ша погружа́ются.

Ра́дуйся, Пречи́стая, попече́ние о на́с, гре́шных и немощны́х, вы́ну иму́щая.

Конда́к 8.

Споспе́шники сараци́на незря́щаго, ви́дяще таково́е наказа́ние, устраши́лися еси́. Святы́й о́браз Бо́жией Ма́тери вве́ргли в кла́дезь глубо́кий в скры́ша на дне́ его́. И о́смьдесят ле́т ико́на свята́я почива́ша в кла́дезе се́м, сокры́тая от оче́с бра́тии, оба́че незри́мо храня́ще оби́тель сию́. Я́ко не можа́ше свещу́ держа́ти под спу́дом, но то́кмо на све́щнице, та́ко и ико́ны Бо́жией Ма́тери не можа́ху бы́ти сокры́ты от лю́бящих Ея́, но быва́ют явле́ны гре́шным и немощны́м во утеше́ние. Ве́дая сие́, ра́достно воспои́м Бо́гу: Аллилу́ия.

И́кос 8.

Слепы́й сараци́н сме́ртный ча́с сво́й зря́ще, пока́ялся еси́ и сро́дником свои́м инове́рцам завеща́л еси́ Святы́й Афо́н посети́ти, в кла́дезе о́браз Влады́чицы сыска́ти и бра́тии святы́ню верну́ти. Обрето́ша о́браз сокры́тый, бра́тия воздала́ еси́ благодаре́ние Го́споду в воссла́вила еси́ Ма́терь Бо́жию песносло́виями и моле́ньми мно́гими. И по се́й де́нь ми́лости Бо́жией Ма́тери на оби́тель сию́ изоби́льно излива́ются, и ка́ко еле́й во дни́ гла́да – кувши́н преиспо́лнил еси́, та́ко и ми́лость Цари́цы Небе́сной николи́же не исся́кнет еси́. Мы́ же ра́дуяся, си́це воспои́м:

Ра́дуйся, умягча́ющая злы́я се́рдца.

Ра́дуйся, ми́лостивое проще́ние ка́ющихся.

Ра́дуйся, еди́ная Наде́ждо отча́янных.

Ра́дуйся, я́зв душе́вных и теле́сных врачева́ние.

Ра́дуйся, не отверга́ющая все́х презре́нных и отве́рженных.

Ра́дуйся, еле́ем ми́лости Твоея́ на́ши грехи́ омыва́ющая.

Ра́дуйся, на стезю́ покая́ния прему́дре наставля́ющая.

Ра́дуйся, Ма́ти ве́чной Любы́ и Утеше́ния.

Ра́дуйся, Пречи́стая, попече́ние о на́с, гре́шных и немощны́х, вы́ну иму́щая.

Конда́к 9.

Благода́рственное пе́ние прино́сим Ти́, Богоро́дице, о явле́нии чу́дныя Твоея́ ико́ны, я́ко рекла́ еси́ первонапи́санней ико́не Свое́й: «с тобо́ю моя́ благода́ть и си́ла». Упова́ем та́кожде и с се́ю ико́ною Твое́ю благода́ть вы́ну. Лобыза́ем ико́ну Твою́, поклоня́емся е́й, я́ко Тебе́ саме́й су́щей. От ико́ны Твоея́ зна́мения и чудеса́ содева́ются все́м с ве́рою притека́ющим к Тебе́ и к Бо́гу вопию́щим: Аллилу́ия.

И́кос 9.

Из Афо́нстей оби́тели ико́на свята́я сия́ во мно́гия гра́ды и ве́си гре́ческия яви́лась еси́, то́ки чуде́сной по́мощи изоби́льно излива́ющи: боля́щыя исцеля́хуся, безча́дныя ча́да обрета́ху в моли́тве пред ико́ной се́й, рожда́ющим Помо́щницей в ро́дах яви́лась еси́, тружда́ющимся и уча́щимся по́мощь посыла́ла еси́. Мы́ же о ми́лостех Бо́жия Ма́тери ве́дая, благода́рными усты́ воспева́ем:

Ра́дуйся, Ра́досте на́ша, в труда́х и уче́нии по́мощь посыла́ющая.

Ра́дуйся, Всецари́це, неду́ги тя́жкия исцеля́ющая.

Ра́дуйся, в ско́рбех утоле́ние печа́лей.

Ра́дуйся, нося́щым во чре́ве и родя́щим еди́ная по́моще.

Ра́дуйся, уча́щимся и все́м на́м прибавле́ние ума́ да́рующая.

Ра́дуйся, безча́дных по моли́тве рожде́нием ча́д благословля́ющая.

Ра́дуйся, ско́рбных ма́терей утеше́ние.

Ра́дуйся, лю́бящим Тя́ Стено́ и огражде́ние.

Ра́дуйся, Пречи́стая, попече́ние о на́с, гре́шных и немощны́х, вы́ну иму́щая.

Конда́к 10.

Ро́ждшая ми́ру Спаси́теля, Сы́на Бо́жия, Роди́тельница Ве́чнаго Царя́, на руку́ Свое́ю Христа́ Младе́нца носи́ла еси́, Свети́льником, озаря́ющым пу́ть спасе́ния, яви́лась еси́. Не́бо и вся́ земля́ сла́вят Тя́, Богоро́дице. Мы́ же, припа́дающе к о́бразу твоему́, Сы́на твоего́ и Го́спода восхваля́ем и с тре́петом вопие́м: Аллилу́ия.

И́кос 10.

Ра́дость всему́ ми́ру родила́ еси́ Де́во неискусобра́чная, Невмести́маго вмести́вшая. Блаже́нно чре́во Твое́, Бо́га носи́вшее. И ны́не иму́щая дерзнове́ние ко Го́споду, присномоля́щая Сы́на Твоего́, умилосе́рдися на лю́ди гре́шныя и безпомо́щныя, не оста́ви на́с, Боже́ственный покро́в душа́м на́шим. Мы́ же припа́даем ко о́бразу Твоему́, поклоня́емся Тебе́, Богоро́дице, и си́це воспева́ем:

Ра́дуйся, ми́лостивая пред Бо́гом Предста́тельнице.

Ра́дуйся, Отра́до и Утеше́ние.

Ра́дуйся, скорбя́щих Ра́досте.

Ра́дуйся, благода́тным еле́ем ми́лости Твоея́ на́с, гре́шных, от скве́рны избавля́ющая.

Ра́дуйся, преблагослове́нная Влады́чице Не́ба и земли́.

Ра́дуйся, еле́ем ми́лости Твоея́ на́с, гре́шных освяща́ющая.

Ра́дуйся, коему́ждо по вся́кой потре́бе прося́щим поле́зная да́рующая.

Ра́дуйся, суе́тные ра́дости ми́ра сего́ презира́ти на́с науча́ющая.

Ра́дуйся, пречи́стая, попече́ние о на́с, гре́шных и немощны́х вы́ну иму́щая.

Конда́к 11.

Егда́ ста́рцу-игу́мену оби́тели Пантокра́тор на одре́ сме́ртнем причасти́тися Святы́х Та́ин помогла́ еси́, стро́го вразуми́в свяще́нника, о́браз тво́й наре́клся еси́ «Геронти́сса», покрови́тельнице ста́рчества. И мно́гая по́мощь ста́рцам оби́тели умира́ющим Тобо́ю, я́ко еле́й ми́лости, источа́лась еси́. Та́кожде и все́м ста́рцам и ста́рицам, об исхо́де из жи́зни се́й помыщля́ющим, мно́гажды помога́ла еси́. Дивля́хуся ско́рой по́мощи се́й, с упова́нием на ми́лость Бо́жию вопие́м: Аллилу́ия.

И́кос 11.

Еди́ная Наде́ждо все́х отча́янных, си́рых и немощны́х попече́ние, же́н похвало́, де́в велича́ние, вдо́в заступле́ние, ни́щим пита́тельнице, наги́х одея́ние, скорбя́щих Отра́до и увеселе́ние, ма́терними щедро́тами согрева́ющая, не́мощь на́шу посети́. Мы́ же умиле́нным се́рдцем си́це воспои́м:

Ра́дуйся, ста́рцев Утеше́ние.

Ра́дуйся, отра́до в де́нь сме́рти.

Ра́дуйся, еди́ная Наде́ждо по сме́рти.

Ра́дуйся, боле́зней врачевство́ ско́рое и безме́здное.

Ра́дуйся, от гла́да и напра́сныя сме́рти избавля́ющая.

Ра́дуйся, престаре́лых роди́телей детьми́ свои́ми оста́вленных под сво́й честны́й покро́в прие́млющая.

Ра́дуйся, жесто́ких ча́д, небрегу́щих о ста́рцех свои́х гро́зно вразумля́ющая.

Ра́дуйся, милосе́рдная все́х Ма́ти.

Ра́дуйся, Пречи́стая, попече́ние о на́с, гре́шных и немощны́х, вы́ну иму́щая.

Конда́к 12.

Каки́ми пе́сньми и похвалы́ просла́вим Тя́, Богоро́дице? Ки́и благодаре́ния принесе́м Ти́, гре́шнии? Ты́ еси́ Стено́ Неруши́мая ро́ду христиа́нскому. Ты́ Огра́до и Покро́ве де́вства и чистоты́. Ты́ скоропомо́щная услы́шательнице на́с, гре́шных и немощны́х, Засту́пнице на́ша пред Сыно́м Твои́м, наде́ждо и защище́ние на Стра́шнем Суде́ Сы́на Твоего́. Ты́ неоскудева́емый сосу́де ми́лости и милосе́рдия исто́чниче. О Тебе́ ра́дуется ве́сь челове́ческий ро́д. И мы́, почита́я Тя́, благодари́м Сы́на Твоего́, да́вшаго на́м наде́жду на спасе́ние. И Тебе́, Одиги́трии ро́да челове́ческаго, при́сно воспева́ем: Аллилу́ия.

И́кос 12.

Я́ко Кри́н Небе́сный среди́ те́рний грехо́в челове́ческих процвела́ еси́ Богоотрокови́це на земли́. Бо́гом Отце́м избра́нная, Ду́хом Святы́м осене́нная, Сы́на Бо́жия, Спаси́теля ми́ру ро́ждшая, венце́м Небе́сным Тро́ицею Святе́й увенча́нная. До Рождества́, в Рождестве́ и по Рождестве́ Присноде́вою велича́емая. Ты́ благоуха́еши вся́кою чистото́ю, из Тебе́ происше́л Госпо́дь. Тебе́, Чи́стую, сла́вим и уми́льно та́ко воспои́м:

Ра́дуйся, чисте́йший о́браз целому́дрия.

Ра́дуйся, на́шу скве́рну Твое́ю чистото́ю очища́ющая.

Ра́дуйся, чистоты́ и целому́дрия ревни́тельнице.

Ра́дуйся, благоуха́нный Цве́те, светя́щийся благоуха́нием чистоты́.

Ра́дуйся, Цве́те Неувяда́емый присноде́вственный.

Ра́дуйся, Боже́ственный Покро́в душа́м на́шим.

Ра́дуйся, спаси́тельный еле́й, умаща́ющий грехо́вныя ра́ны ка́ющихся.

Ра́дуйся, Ма́ти Бо́жия, Не́бо и вся́ земля́ сла́вят Тя́.

Ра́дуйся, Пречи́стая, попече́ние о на́с, гре́шных и немощны́х, вы́ну иму́щая.

Конда́к 13.

О, Ма́ти Де́во чи́стая, услы́ши гла́с моле́ния на́с гре́шных и немощны́х. Вы́шняя сочета́вшая с ни́зшими, ро́ждшая на́м Спа́са, Сы́на Твоего́, воспева́ем твою́ ма́тернюю любо́вь, преклоня́емся пред Твое́ю чудотво́рною ико́ною. Ты́ еси́ луча́ми чуде́с на́с просвеща́еши, грехо́в оставле́ние на́м да́руеши и ра́дости исцеле́ния сподобля́еши. О, Преблагослове́нная, Ты́ еси́ слепы́х прозре́ние, гре́шников благода́тная наста́внице. Ты́ еси́ Ма́ти целому́дрия, Ты́ еси́ ба́не, омыва́ющая со́весть. Кто́, кроме́ Тебе́, сле́зы на́ши осуши́т, ско́рби серде́чные ути́шит, вся́ких бе́д изба́вит и утеше́ние да́рует? Ка́мо гряде́м? То́кмо к Тебе́, Пречи́стая Де́во Ма́ти. Благослове́н пло́д чре́ва Твоего́. Ты́ еси́ Ра́дость всему́ ми́ру ро́ждшая, иму́щая дерзнове́ние ко Го́споду, приими́ ма́лое моле́ние на́ше, умилосе́рдися на лю́ди безпомо́щныя. Мы́ же, припа́дая к Твое́й цельбоно́сней ико́не, Го́спода сла́вим и та́к вопие́м: Аллилу́ия.

Се́й конда́к чита́ется три́жды, зате́м и́кос 1-й, конда́к 1-й.

Моли́тва.

О Всепе́тая Ма́ти, ра́досте на́ша и утеше́ние, в ско́рбех ско́рая помо́щнице, в беда́х и отча́янии еди́ная Наде́ждо. Ми́лости Свои́, я́ко еле́й благода́тный, изоби́льно на на́с излива́еши, к Сы́ну Своему́ и Бо́гу на́шему неусы́пно о на́с мо́лишися, при́зри на смире́ние рабо́в Твои́х. Егда́ преклони́тся к ве́черу де́нь жи́зни на́шея, в ча́с сме́ртный, услы́ши на́с, умоли́ Сы́на Твоего́ дарова́ти на́м Свято́е Прича́стие и напу́тие в Жи́знь Ве́чную. Помози́ избе́гнути го́рьких мыта́рств и му́ки сме́ртныя утиши́, не оставля́я на́с, ча́д Твои́х, при Кресте́ Сы́на Твоего́ Тебе́ всыновле́нных, да́руй твои́ми моли́твами наде́жду и спасе́ние. Не оставля́й на́с, си́рых и немощны́х. Преклоня́емся пред Пречи́стым о́бразом Твои́м, зна́юще обетова́ние Твое́ «Не приидо́х храни́ма бы́ти от ва́с, но да бу́ду А́з Храни́тельница ва́ша в настоя́щем ве́це и бу́дущем». Та́ко и на́с сохрани́ от бе́д и напа́стей, боля́щия исцели́, скорбя́щия уте́ши, заблу́дшия вразуми́, охрани́ младе́нцы, нося́щым во чре́ве помози́ благополу́чно разреши́тися от бре́мени, ю́ных воспита́й и научи́, супру́гов наста́ви, поддержи́ и согре́й ста́рыя, жесто́ких ча́д, небрегу́щих о ста́рцех свои́х, гро́зно вразуми́. На Тебе́ наде́емся, Тобо́ю хва́лимся, на Тя́ упова́ем и прекло́ньше коле́на ду́ш на́ших при́сно прославля́ем Отца́, Сы́на и Свята́го Ду́ха. Ами́нь.

Конда́к, гла́с 8.

Ко ико́не Твое́й, Пресвята́я Госпоже́, бе́дствоваше с ве́рою прите́кше, заступле́нием Твои́м изба́вишася от злы́х, но я́ко Ма́терь Христа́ Бо́га и на́с свободи́ от лю́тых обстоя́ний, вре́менных и ве́чных, да зове́м Ти́: ра́дуйся Изба́вительнице на́ша от все́х бе́д.

Тропа́рь.

В ско́рбех и печа́лех утеше́ние, еле́я ми́лости исто́чниче, стра́ждущым по́моще, на суде́ Сы́на Твоего́ Засту́пнице, не оставля́й на́с моли́твами Твои́ми, Отра́до си́рым и безпомо́щным, Еди́ная Наде́ждо гре́шным. Моли́ Сы́на Твоего́ спасти́ся душа́м на́шим.

Ирмос: Отверзу уста моя, и наполнятся Духа, и слово отрыгну Царице Матери, и явлюся, светло торжествуя, и воспою, радуяся, Тоя чудеса.

Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас.

Христе, Свете истинный, подаждь ми просвещение восписати похвальная Пресвятей Матери Твоей, и воспою Тоя великое к рабом Твоим благоутробие.

Пресвятая Богородице, спаси нас.

Горе, выну славимая, благоволила еси, Госпоже, и низу среди бедных прославити имя Свое благодатию чудес от святыя иконы Твоея, Избавительнице.

Пресвятая Богородице, спаси нас.

Егда обитателие веси, отчаявшеся от истреблявшаго труды их пружия, притекоша со слезами ко образу Твоему, Дево, абие улучиша избавление и, радующеся, прославиша милость Твою.

Пресвятая Богородице, спаси нас.

Десница Твоя, Владычице, прославися в крепости, и множеством милости Твоея явилася еси Покровительница и Избавительница во спасение бедствовавших.

Слава: Упование христианом, Помощнице сущим в скорбех, моли Сына Твоего избавитися всяких бед празднующим святому образу Твоему, Избавительнице.

И ныне: Радуйся, богатство неистощимое нищих и сирых Заступнице, радуйся, спасающая верою имя Твое, Дево, призывающих, радуйся, уныния отгнание и радости Подательнице.

Ирмос: Твоя песнословцы, Богородице, Живый и Независтный Источниче, лик себе совокупльшия, духовно утверди, в Божественней Твоей славе венцев славы сподоби.

Пресвятая Богородице, спаси нас.

Господь мертвит, егоже хощет, и живит Тобою, Мати Живота, исполняя молитвы молящихся Тебе, низведенных во ад возводит и от гноища страстей воздвизает Твоим всемощным предстательством.

Пресвятая Богородице, спаси нас.

Замедлившу иерею напутствовати умирающа отрока, егда о умершем помолишася к Тебе, Всеблагая, и осениша иконою Твоею, Избавительнице, внезапу отроча оживе и воста здраво Твоею и Сына Твоего животворною силою.

Пресвятая Богородице, спаси нас.

Живоносный Тя и всецелебный источник, Богоневесто, познахом, раби Твои: образом бо Твоим, Избавительнице, жизнь и здравие подаеши душевное и телесное и от бед избавляеши просящих Твоего заступления.

Пресвятая Богородице, спаси нас.

Начало Христовых чудес Ты еси, Пречудная Дево, темже чудеса образа Твоего славяще днесь, Избавительнице, молимся Тебе: посети рабы Твоя благодатию Твоею, недугов, зол и вечныя смерти изымающи ны.

Слава: Грехами умерщвляемую душу мою оживотвори, Владычице, яко по Бозе вся могущая, и обдержащих мя страстей избави, да пленения страстнаго свобожден, благодарственно Тя величаю.

И ныне: Направи, Чистая, к тишине безстрастия во глубину зол влекома раба Твоего и не попусти ми погибнути, просящему Твоея, Избавительнице, милости, Тобою бо вернии, покрываеми, спасаются.

Господи, помилуй (трижды). Слава, и ныне:

Пресвятеи руце Твои, имиже носила еси Носящаго вся, простри к Нему, Приснодево Избавительнице, и молитвами Твоими избави ны гнева Его, грех ради движимаго, отводящи лютая наведения и тех ради бывающую людем тугу и уныние, и спаси в мире души наша.

Ирмос: Седяй в Славе на Престоле Божества на облаце легце, прииде Иисус Пребожественный Нетленною Дланию и спасе зовущия: слава, Христе, силе Твоей.

Пресвятая Богородице, спаси нас.

Разумеша вернии дела благости Твоея, Владычице, и вниде радостный трепет в сердца их, внегда бо смутитися душам их от бед и недугов, милость Свою, Благословенная, помянувши, иконою Твоею изшла еси на избавление людей Твоих.

Пресвятая Богородице, спаси нас.

Уведевшии о преславном чудеси могущества Твоего, Богородице, во оживлении отрока, устремишася от различных мест к образу Твоему, Избавительнице, и, приемлюще исцеления, с веселием Тя величаху.

Пресвятая Богородице, спаси нас.

Милосерда сущи, Чистая, яко Всеблагое Слово на спасение наше воплотившая, помощи и избавления Твоего не лиши нас, с верою притекающих к чудотворней иконе Твоей, Избавительнице.

Пресвятая Богородице, спаси нас.

Ты похвала верных, Мати Всепетая, Ты кивот святыни, освящение подающая, Ты целеб источник неисчерпаемый и от бед Избавительница молящихся Тебе пред святым образом Твоим.

Слава: Недугами угнетаемых и искушений борителя, избавляй нас от сих, Богородительнице, и в час исхода не предаждь душ наших на одоление супостатом, да воспеваем величия Твоя.

И ныне: Непобедимая Воеводо вождей и воинств христианских, христолюбивое воинство, щитом веры и Креста вооруженных, победоносны являй, избавляющи от всех наветов вражиих.

Ирмос: Ужасошася всяческая о Божественней славе Твоей: Ты бо, Неискусобрачная Дево, имела еси во утробе над всеми Бога и родила еси Безлетнаго Сына, всем воспевающим Тя мир подавающая.

Пресвятая Богородице, спаси нас.

В скорби мале наказание Сына Твоего бысть обитателем веси, и, поболевше, призваша Тя, Матерь щедрот, и Тобою возсташа от отчаяния и возвеселишася, роса бо благодати, яже от иконы Твоея, исцеление им бысть.

Пресвятая Богородице, спаси нас.

Благодать точащую икону Твою, Избавительнице, верному Твоему рабу, с собою всегда носившу, возбранила еси, Госпоже, скрывати ю от верных, да избавляются от бед и недугов прибегающии к Тебе.

Пресвятая Богородице, спаси нас.

Тобою, Всемилостивая Владычице, свобождение от лютых ниспослася, притекшим с верою ко святому образу Твоему, надежда же, покров и нерушимо веселие даровася скорбящим, Богорадованная.

Пресвятая Богородице, спаси нас.

Ужасошася бедствовавшии о богатстве даров Твоих, Дево, в чудесех от образа Твоего, к немуже припадающе, радостно взываху: воистинну Ты еси Избавительница от всех бед.

Слава: Радосте Ангелов и человеков, свободна мя печалей житейских сотвори и будущия тесноты избави и вечнаго огня матерним дерзновением Твоим, Всеблагая, от бед Избавительнице.

И ныне: Богоизбранная Приснодево, в руне орошенном предвиденная древле, окропи росою благодати изсохшую землю сердца моего и плодоносну соделай душу мою благим деянием и зрением.

Ирмос: Божественное сие и всечестное совершающе празднество, Богомудрии, Богоматере, приидите, руками восплещим, от Нея рождшагося Бога славим.

Пресвятая Богородице, спаси нас.

Кий ум постигнет, Госпоже, державу крепости Сына Твоего, изведша люди Своя из земли, еяже вереи заклепи вечнии, и Тебе, Матерь Свою, соделавша врагом страшну, из чрева адова избавляющую призывающия Тя.

Пресвятая Богородице, спаси нас.

Кий язык изъяснит всепобеждающую силу Твою Владычице! Едино бо точию подобие лица Твоего, яко огнь, опаляет злобныя духи, люди же Твоя врачует и радует, егоже благоговейно лобызаем, раби Твои.

Пресвятая Богородице, спаси нас.

Кое слово изобразит величие чудес Твоих, Всемилостивая от бед Избавительнице! Точию бо принесеся святая икона Твоя к люте мучимей бесом, абие исчезе мучитель, и исцеленная велегласно прослави силу Твою.

Пресвятая Богородице, спаси нас.

От обилия благодати, присущия образу Твоему, Богоневесто, колико беснуемых и иных недужных Тобою исцелеша, колико скорбящих на веселие приложися, с верою притекших ко иконе Твоей.

Слава: О, великаго милосердия Твоего, Богородительнице, благоволившая чудотворным образом Твоим пребывати у нас! Что воздадим Ти за благодать, юже явила еси нам, даровавши храму сему толико священное богатство?

И ныне: О, Всепетая Мати, державный покрове мира! Храни от всех бед чтущия Тя, спобори им на враги христианския необоримою силою Твоею.

Господи, помилуй (трижды). Слава, и ныне:

Ко иконе Твоей, Пресвятая Госпоже, бедствовавшии с верою притекше, заступлением Твоим избавишася от злых, но яко Матерь Христа Бога, и нас свободи от лютых обстояний, временных и вечных, да зовем Ти: радуйся, Избавительнице наша от всех бед.

Сошедшиися во храме сем, прославим преславный храм Божества, Пресвятую Деву, пред образом Ея со благоговением вопиюще: радуйся, Божественныя славы селение; радуйся, Владычице Небесе и земли. Радуйся, неистощимый источниче чудес; радуйся, всемощное врачевание недужных. Радуйся, прогонительнице демонов; радуйся, мертвецев оживление. Радуйся, обителей Горы Твоей покрове; радуйся, иноков теплое предстательство. Радуйся, верных Заступнице; радуйся, спасение рода христианскаго. Радуйся, Еюже возсиявает радость; радуйся, Еюже печаль престает. Радуйся, Избавительнице наша от всех бед.

Ирмос: Не послужиша твари Богомудрии паче Создавшаго, но, огненное прещение мужески поправше, радовахуся, поюще: препетый отцев Господь и Бог, благословен еси.

Пресвятая Богородице, спаси нас.

Сотвори с нами по множеству милости Твоея, Богородице, и изми нас по чудесем Твоим, и да постыдятся от всякия силы, и крепость да сокрушится являющих злая рабом Твоим, о Тебе поющим: отцев Боже, благословен еси.

Пресвятая Богородице, спаси нас.

Тебе, Дево, халдейская пещь прообраз имущи, отроки росою прохлаждаше посреде пламене. Темже и нас, образ Твой имущих, во огни искушений прохлади и неопалимы соблюди благодатию Сына Твоего, да поем Ему: отцев Боже, благословен еси.

Пресвятая Богородице, спаси нас.

Седмерицею разжигаемыя стрелы седми смертоносных страстей, яже испускает возстающий на ны седмиглавый змий диавол, угаси и сокруши, Владычице, да, якоже отроцы неврежденнии, поем: отцев Боже, благословен еси.

Пресвятая Богородице, спаси нас.

Седмисвещный светильник разумеем Тя, Богоблагодатная Марие, седмию дарами Духа светящий верным, облагодати убо и ущедри поющих о Тебе, Подателю благих: отцев Боже, благословен еси.

Слава: Тя, Госпоже, имуще милосердия неиждиваемое сокровище и святую икону Твою, Избавительнице, в покров обители и во избавление от бед, Сыну Твоему о Тебе поем: отцев Боже, благословен еси.

И ныне: Яко Царя царствующих Матерь, молим Тя, Владычице: отечеству нашему и христолюбивому воинству буди несокрушимая крепость, подающи им благая, поющим: отцев Боже, благословен еси.

Ирмос: Отроки благочестивыя в пещи Рождество Богородичо спасло есть; тогда убо образуемое, ныне же действуемое, вселенную всю воздвизает пети Тебе: Господа пойте, дела, и превозносите Его во вся веки.

Пресвятая Богородице, спаси нас.

Якоже трие отроцы, хранимии во огни, пояху и благословляху Бога, тако и вернии, Тобою, Благословенная, избавльшеся от огня, бед и недугов, вся дела, – взываху, – Господа пойте и превозносите Его во веки.

Пресвятая Богородице, спаси нас.

Якоже от зловредных пругов избавила еси прежде к образу Твоему притекших, Богородице, тако и ныне не престай от тех и всякаго вреда избавляти обитель сию, Гору, Россию и повсюду православныя, да славим Тя во веки.

Пресвятая Богородице, спаси нас.

Якоже умерша, осененна иконою Твоею, Дево, оживила еси, оживотворяй и нас, отводящи от смертоноснаго пути и наставляющи на стезю вечнаго живота, да, спасаеми Тобою, превозносим Тя во веки.

Пресвятая Богородице, спаси нас.

Якоже повелела еси рабу Твоему не скрывати от верных благодати, точащияся от святаго образа Твоего, Всеблагая Избавительнице, источай сию и нам, рабом Твоим, да прославляем Тя во веки.

Слава: Якоже многих исцелила еси, Госпоже, от мучительства демонскаго и иных недугов, и нас свобождай болезней душевных и телесных и от всех сетей вражиих, да воспеваем Тя во веки.

И ныне: Якоже Ангел воодушеви Гедеона на побеждение мадиамлян, воодушевляй, Всецарице, и славящия Тя, всякое шатание врагов низлагающи, да благословляем Тя во веки.

Ирмос: Всяк земнородный да взыграется, Духом просвещаемь, да торжествует же Безплотных умов естество, почитающее священное торжество Богоматере, и да вопиет: радуйся, Всеблаженная Богородице, Чистая Приснодево.

Пресвятая Богородице, спаси нас.

Иночествующии сея обители, к Матери Господа Вышняго притецем днесь, молящеся пред чудотворною иконою Ея, еюже посети скорбящия и сотвори избавление людем Своим.

Пресвятая Богородице, спаси нас.

Щедраго рождшая и Милостиваго Владыку и Избавителя всех, покажи, Всеблагая, щедроты Твоя на нас, празднующих честному образу Твоему, и сотвори избавление от бед людем Своим.

Пресвятая Богородице, спаси нас.

В Тебе, Богородице, воздвиже Сын Твой рог спасения нам, укрепи убо рабы Твоя служити Ему преподобием и правдою пред Ним вся дни живота нашего и твори избавление от бед людем Своим.

Пресвятая Богородице, спаси нас.

Призри, Дево Избавительнице, на молитвенныя воздыхания наша, не остави ны безпомощны во искушениих и буди Молитвенница ко Господу, да подаст грехом нашим прощение и избавление от бед людем Своим.

Слава: Госпоже Всемилостивая, не престай Гору Твою и обитель сию, Россию и вся православные посещати благодатию и творити избавление от бед людем Своим.

И ныне: Ходатаицу о нас, Слове Божий, предлагаем Матерь Твою, от Неяже воплотился еси на спасение наше, молитвами Ея прости и помилуй нас, Незлобиве, согрешающих Тебе, и сотвори избавление от бед людем Твоим.

. ВВЕДЕНИЕ – 9_______ЖИЗНЕОПИСАНИЕ – 12
1. Константинополь – 12
2. Салоники – 19
3. Афины – 20
4. Англия – 22
5. Греция – 29
6. Отшествия – 36
7. Индия – 44
8. Вифания – 91
9. Чётки – 100
11. Новый Иерусалим – 109
12. В Африке – 112
13. Путешественница – 117
14. Дом Ангелов – 124
15. На острове Эгина. 1989 – 1990 – 145
16. Испытание – 149
17. На острове Лерое – 152_______СКАЖИ, МАТЬ – 156
А – 158
1. О любви – 158
2. О Любви, о любви-влечении – 164
3. О любви, о смирении – 171
4. О святой Филофее – 172
5. О святом Данииле Столпнике – 172
6. О послании святого Иакова Брата Господня – 172
7. О Святом Духе – 173
8. О святости и мудрости сегодня – 173
9. Об апостоле Фоме – 174
10. О святых Ангелах – 174
11. О вечном настоящем Божием – 178
12. О неподвижности – 179
13. Об аудитории слушателей – 179
14. Об исправлении других – 181
15. Об Алане в Индии – 182
16. Об изменении жизненного шествия – 191
17. Что изменилось с рясой – 191
18. О грехе – 192
19. О Баба Амте – 192
20. О её возрождении – 196
21. О неудачах – 196
22. О жизненных несоответствиях и о несправедливости – 199
23. Об отсрочках – 199
24. После Отшествия – 200
25. Об ответе на любовь – 201
26. Об антицерковниках – 202
27. Об Отказе – 204
28. О Предание себя (Богу) – 204
29. О предании в Руки Его – 205
В – 206
1. О следе лодки – 206
2. О Вифании – 206
3. Какие она советовала книги – 208
Г – 209
1. О Браке – 209
2. О Германии 1970 года – 210
3. О гуру и безумии – 211
4. О Юдифь Гранди, голландской миссионерке в Индии – 214
Д – 216
1. О Данииле пророке – 216
2. Когда мы не судим – 218
3. О том, что «Я не существую» – 218
4. О Втором Пришествии – 220
5. О праве другого – 220
6. Об испытании – 222
7. О ста долларах в Индии – 223
8. О двух составных частях Креста – 225
Е – 226
1. Об эгоизме – 226
2. О сотворении кумира – 227
3. О мире между людьми – 228
4. О Церкви – 228
5. О милости – 229
6. О Свободе – 232
7. Об Осведомлённости её – 235
8. Об Освящении работы и об Искуплении (очищении) любви – 235
9. О том, что «по когтю льва» древних – 236
10. Об Авторитете – 236
11. О знаменитых людях, которых она знала – 237
12. О Пустынножительстве – 238
13. О Красном Кресте – 240
14. О Благодарности – 240
15. О «Благодарю» – 241
16. О Юношестве – 241
Z – 243
1. О Зависти – 243
2. О том, что есть Жизнь – 244
О – 244
1. О Божественном Причащении – 244
2. О Воле Божией – 244
3. О том, что «Бог и я на земле» – 245
4. О тёплой молитве – 246
I – 246
1. О Миссионерстве – 246
2. Об Индии – 249
К – 256
1. О Злых, которые не существуют – 256
2. Об Истощании – 257
3. О том, что Голова – только – 258
4. О чётке – 258
5. О жизни в миру – 258
6. О бесцельных разговорах – 259
7. Об усталости – 260
Л – 261
1. Об отце Льве Жиле (православный иеромонах русской Церкви) – 261
2. О Проказе – 261
3. О решении проблем – 263
М – 263
1. О доме на улице Мидии – 263
2. О Великой Седмице – 265
3. О Великом вторнике – 265
4. О том, что значит «Переменить мысль» – 266
5. О Перевоплощении – 267
6. Не противься злому – 267
7. Об Извещении монашества – 270
8. О Монашестве – 274
N – 276
1. О Посте – 276
2. О трезвении в монастыре – 278
Е – 279
1. О внезапном вразумлении – 279
2. О разделений и вере – 279
О – 280
1. О группе – 280
2. Об исповедании веры – 285
3. О видениях и благодати – 293
4. О Православии – 293
5. Нет магнитофону – 294
П – 295
1. О сыне – 295
2. О Богородице, протестантам – 298
3. О примере – 299
4. Об «уроке от ног» – 300
5. О попущении Божием – 302
6. Об отце Кирилле из Катунак (монастырь на Афоне) – 302
7. О пяти языках – 303
8. О вуали и о каменной дочери Авраама – 303
9. Об окружающей обстановке – 304
10. Намного больше того, чего мы достойны – 304
11. О вере и свободе – 308
12. Вера – Вера – Вера, и Да – 309
13. О монашеском житии – 310
14. О политике и политическом строе – 318
15. Предзрех Господа – 320
16. О молитве – 320
17. О молитве и об экзаменах – 321
18. О молитве без любви – 321
19. О Лице – 322
20. О первых извещениях – 322
Р – 323
1. О молчании при «болтовне» – 323
2. О Кресте – 323
3. О Любви, которая на Кресте – 324
4. О переживании (при посещении больного) – 325
5. О человеческой встрече – 327
6. О спутнике – 328
7. Об отношениях людей (между собой) – 330
Т – 333
1. Чего ищут люди – 333
Y – 333
1. Несколько советов для здоровья – 333
2. О гордости – 334
3. О терпении и нетерпении – 335
Ф – 336
1. О фарисее – 336
2. О дружбе – 336
3. О страхе – 337
4. О страхе смерти – 337
5. О физиотерапии – 339
6. О свете и тьме – 342
7. О Светлом Венце – 344
X – 345
1. О радости Христовой – 345
2. О связи божественной благодати и любви – 349
Ч – 349
1. О душе – 349
П – 350
1. О времени Божием – 350_______ИЗРЕЧЕНИЯ – 352_______ПЕРЕПИСКА – 384
1. Из писем к Baba Amte, индийскому другу и брату – 387
2. Из писем к еврейскому писателю, другу и брату Yehuda Hanegbi – 401
3. Письма Dr. Sinha, индийскому врачу и другу – 413
4. Письмо к матери предполагаемой буддистки – 416
5. Письмо злому и неверующему супругу – 418
6. Письмо – ответ на вопросы Димитрия К. – 419
7. Письмо о безмолвии – 421
8. Письмо в священную миссию (миссионерство) – 422
9. Письмо к утренней «на восток» искательнице – 423
10. Письма монахине – 428
11. Письмо о беспокойстве – 431
12. Письмо о Любви и не Любви – 431
13. Письмо матери о крещении ребёнка – 433
14. Письмо родственнице больного – 435
15. Из письма к матери дочери в преддверии развода – 436
16. Письмо о проверке здоровья – 437
17. Открытое письмо современной девочке, С.В. – 438
18. Письмо о страхе – 439_______ПРЕСТАВЛЕНИЕ – 444
ЭПИЛОГ – 457
ПРИЛОЖЕНИЕ – 459

Икона Божией Матери, «Старица» (греч. Геронтисса), пожертвована в наш монастырь с Афона.

Пантократорская

Празднование 4 апреля

Описание

Матерь Божия на этой иконе стоит развернувшись влево, руки Ее простерты в молитве (см. иллюстрацию). На иконе изображен также елейный сосуд — в память прославившего икону чуда двукратного умножения елея в пустых монастырских сосудах по молитве игумена пред этим образом. Икона издавна пребывает в монастыре Пантократор на Святой Горе Афон. Ныне она находиться в соборном храме. В настоящее время икона эта находится не в алтаре, как прежде, а при северо-восточной колонне, поддерживающей купол. Икона обновлена и обложена серебряной ризой.

История

Согласно преданию, первое чудо от этой иконы произошло во время строительства будущего монастыря, которое проводилось примерно в пятистах метрах от современных построек. Однажды ночью и икона, и все инструменты строителей пропали, а утром были найдены на месте современного расположения обители. Так повторялось несколько раз, пока наконец не стало ясно, что Сама Пресвятая Владычица избирает именно то место для устройства обители.

Свое наименование икона получила после следующего чуда. В Пантократорском монастыре умирал игумен, человек, достигший зрелого возраста и отличавшийся благочестием и святостию своей жизни. Узнав по откровению о времени своей кончины и желая прежде отшествия в загробный мир причаститься Христовых Таин, он просил очередного священника поспешить с совершением литургии. Священник, однако, не обратил внимания на просьбу игумена. Тогда он услышал глас от иконы Богоматери, находившейся в алтаре. Богородица повелевала ему немедленно исполнить желание и волю своего игумена.

В другой раз во время нападения на обитель сарацин-пиратов, с иконы сорвали серебряный оклад, а один из них хотел было расколоть икону на части, чтобы раскурить свою трубку. Но Господь не допустил совершиться этому святотатству и безумец в тот же момент лишился зрения. Тогда икону бросили в колодезь близ монастыря, где она и находилась в продолжение 80-ти лет. Перед смертью дерзкий сарацин, наказанный слепотой, раскаялся в своем безумии и, надеясь через это раскаяние получить облегчение в судьбе своей, заповедал своим домочадцам, чтобы после смерти его они непременно отправились на святую Афонскую гору и открыли там икону Богородицы. Исполняя его завещание, родственники прибыли на Афон и указали инокам место, куда была брошена святая икона. Тогда святыня была обретена невредимой, с честью вынута из колодезя и отнесена в соборный храм обители.Еще одно поразительное чудо произошло в XVII веке. В монастыре случился тогда столь сильный голод, что братия начала постепенно расходиться. Игумен убеждал всех просить о помощи Божию Матерь и сам усердно молился. Однажды утром братья заметили, что из кладовой, где находились в то время лишь пустые сосуды, льется елей. Войдя внутрь, они были поражены: из одного кувшина, сохраняющегося, как говорят, до сих пор, масло непрерывно лилось через край. Иноки возблагодарили Пресвятую Заступницу за скорую помощь, а в память этого события на иконе был изображен кувшин с переливающимся через край елеем.

В 1950 году в монастыре начался пожар. Дул сильный ветер, он быстро раздувал огонь и, казалось, что пожар уже не остановить. Братия вынесла икону и стала петь молитвы. Когда они приблизились к бушующему пламени, оно вдруг метнулось назад и полностью погасло.

Совершалось от образа и много других чудес. Так, по молитвам перед этой иконой Богоматерь многократно являла Свое особое попечение об умирающих старцах, излечивала от различных болезней, в том числе и от рака. Ее списки стали появляться во многих храмах Греции, и было замечено, что она исцеляет от бесплодия, помогает при родах, оказывает явную помощь в работе и учебе. От этого и почитание иконы широко распространилось — в первую очередь в Греческих Церквах, а в послесоветский период — и в Русской Церкви. Например, афонский список этого образа появился в Екатеринбургском Ново-Тихвинском монастыре.

Тропарь, глас 4-й.

Яко пресветлая звезда, просия Божественными чудесы святый образ Твой, Избавительнице, лучами благодати и милосердия Твоего озарив в нощи скорбей сущих. Подаждь убо и нам, Всеблагая Дево, избавление от бед, исцеление недугов душевных и телесных, спасение и велию милость.

Кондак, глас 8.

Ко иконе Твоей, Пресвятая Госпоже, бедствовавши с верою притекшее, заступлением Твоим избавишася от злах, но яко Матерь Христа Бога и нас свободи от лютых обстояний, временных и вечных, да зовем Ти: радуйся Избавительнице наша от всех бед.

МОЛИТВА.

О Пресвятая Госпоже Владычице Богородице! Вышши еси всех ангел и архангел, и всея твари честнейши: помощница еси обидимых, ненадеющихся надеяние, убогих заступница, печальных утешение, алчущих кормительнице, нагих одеяние, больных исцеление, грешных спасение, христиан всех поможение и заступление. О Всемилостивая Госпоже, Дево Богородице Владычице! Милостию Твоею спаси и помилуй Святейшия Патриархи православныя, Преосвященныя митрополиты, архиепископы и епископы и весь священнический и иноческий чин, и вся православныя христианы ризою Твоею честною защити: и умоли, Госпоже, из Тебе без Семене воплотившагося Христа Бога нашего, да препояшет нас силою Своею свыше на невидимыя и видимыя враги наша. О Всемилостивая Госпоже Владычице Богородице! Воздвигни нас из глубины греховныя, и избави нас от глада, губительства, от труса и потопа, от огня и меча, от нахождения иноплеменных и междоусобныя брани, и от внезапныя смерти, и от нападения вражия, и от тлетворных ветр, и от смертоносныя язвы, и от всякаго зла. Подаждь, Госпоже, мир и здравие рабом Твоим, всем православным христианом, и просвети им ум и очи сердечныя, еже ко спасению: и сподоби ны, грешныя рабы Твоя, Царствия Сына Твоего, Христа Бога нашего: яко держава Его благословенна и препрославлена, со Безначальным Его Отцем и с Пресвятым и Благим и Животворящим Его Духом, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Оставить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *