Догматик 2 гласа

Богородичное приложение

поемыя, егда есть Сла́ва: святому в Минеи, И ны́не: по гласу сия

Глас 1

В неделю вечера Богородичен:

Небе́сных чино́в ра́дование, / на земли́ челове́ков кре́пкое предста́тельство, / Пречи́стая Де́во, / спаси́ ны, и́же к Тебе́ прибега́ющия, / я́ко на Тя упова́ние / по Бо́зе, Богоро́дице, возложи́хом.

В понедельник на утрени Богородичен:

Святе́йшая святы́х всех Сил, / честне́йшая всея́ тва́ри, / Богоро́дице, Влады́чице ми́ра, / спаси́ ны, Спа́са ро́ждшая, / от прегреше́ний тмори́чных35 и бед / я́ко Блага́я моли́твами Твои́ми.

В понедельник вечера Богородичен:

Де́во Всепе́тая, / ю́же в Тебе́ та́йну Моисе́й проро́ческима ви́де очи́ма, / купину́ горя́щу и неопаля́ему, / Божества́ бо Огнь утро́бу Твою́, Чи́стая, не опали́. / Те́мже мо́лим Тя я́ко Ма́терь Бо́га на́шего, / мир испроси́ти ми́рови и ве́лию ми́лость.

Во вторник утра Богородичен:

Блудни́цу, и блу́днаго аз, и разбо́йника победи́х, / и мытаря́ прегреше́нии премину́х, и ниневи́тяны. / Увы́ мне, что бу́ду? / ка́ко убе́гну му́ки, аз окая́нный? / Чи́стая, припа́даю Ти, / уще́дри мя ми́лостию Твое́ю, / я́коже о́ныя Сын Твой спасл есть.

Во вторник вечера на Го́споди воззва́х: Крестобогородичен: Подобен: Небе́сных чино́в:

Твоего́ Сы́на и Влады́ку / дре́вле я́ко ви́дела еси́ / на Кресте́ ру́це распросте́рша / и копие́м ре́бра ископова́ема, / Ма́ти Чи́стая, рыда́ющи, взыва́ла еси́: / увы́ Мне, ка́ко стра́ждеши, / стра́сти челове́ков отъе́мляй, / Человеколю́бче.

Во вторник вечера на стиховне Крестобогородичен:

Подобен: Небе́сных чино́в:

Воздви́жена я́ко ви́де на Кресте́ А́гнца, / Непоро́чная Де́ва пла́чущи вопия́ше: / Сла́дкое Мое́ Ча́до, / что но́вое и пресла́вное виде́ние? / Ка́ко содержа́й вся́ческая го́рстию, / на Дре́ве пригвожда́ешися пло́тию?

В среду утра на стиховне Крестобогородичен:

У Креста́ Твоего́ предстоя́щи, Сло́ве Бо́жий, / А́гница и Непоро́чная Ма́ти Твоя́, / рыда́ющи вопия́ше: / увы́ Мне, Сы́не, ка́ко умира́еши на Кресте́? / Увы́ Мне, Све́те Мой сла́дкий, / где Твоея́ добро́ты ны́не за́йде зрак, / красне́йший па́че всех челове́к?

В среду вечера Богородичен:

Ра́дуйся, ра́досте пра́дедов, / апо́столов и му́чеников весе́лие, / и покро́в нас, Де́во, Твои́х рабо́в.

В четверток утра Богородичен:

Ра́дуйся, Богоро́дице Де́во, / ра́дуйся, похвало́ всея́ вселе́нныя, / ра́дуйся, Пречи́стая Ма́ти Бо́жия, Благослове́нная.

В четверток вечера на Го́споди воззва́х: Крестобогородичен:

Вкуше́ние дре́внее Ада́мово го́рькое, / вкуси́вый же́лчи и о́цта, / услади́л еси́, Ча́до Сладча́йшее, / возне́сся на Дре́ве: / те́мже Мя, я́ко Судия́ Пра́ведный, / враче́бною стра́стию Твое́ю услади́, Влады́ко, / воскре́с я́ко все си́лен, / Де́ва глаго́лаше слезя́щи.

В четверток вечера на стиховне Крестобогородичен:

Заколе́ние Твое́ непра́ведное, Христе́, / Де́ва зря́щи, пла́чущи, вопия́ше Ти: / Ча́до Сладча́йшее, / ка́ко без пра́вды стра́ждеши? / И ка́ко на Дре́ве ви́сиши, / И́же всю зе́млю пове́сивый на вода́х? / Не оста́ви Мене́ еди́ну, Благоде́телю Многоми́лостиве, / Ма́терь и Рабу́ Твою́, молю́ся.

В пяток утра на стиховне Крестобогородичен:

Подобен: Прехва́льнии му́ченицы:

А́гнца, А́гница и Всенепоро́чная Влады́чица, / на Кресте́ я́ко ви́девши / зра́ка не иму́ща, ни добро́ты, / увы́ Мне, пла́чущи глаго́лаше: / где добро́та Твоя́ за́йде, Сладча́йший, / где благоле́пие? / Где благода́ть сия́ющая о́браза Твоего́, / Сы́не Мой Любе́знейший?

В пяток вечера Богородичен:

Вои́стинну па́че ума́ / чу́дная Твоя́ вели́чия Рождества́ Твоего́, Богоневе́сто, / я́же пропове́даша проро́цы вси, / вся пресла́вная, / зача́тие и рождество́, Всепе́тая, недомы́сленно и несказа́нно, / и́мже мир спасл есть, я́ко Милосе́рд.

В субботу утра Богородичен:

Ра́дуйся, от нас Свята́я Богоро́дице Де́во, / чи́стый сосу́де всея́ вселе́нныя, / свеще́ неугаси́мая, вмести́лище Невмести́маго, / хра́ме необори́мый; / ра́дуйся, из Нея́же роди́ся А́гнец Бо́жий, / взе́мляй грехи́ всего́ ми́ра.

Глас 2

В неделю вечера Богородичен:

Ра́дуйся, Мари́е Богоро́дице, / хра́ме неразруши́мый, па́че же святы́й, / я́коже вопие́т проро́к: / свят храм Твой, ди́вен в пра́вде.

В понедельник утра Богородичен:

На Тя упова́ние, Богоро́дице, возложи́хом, / ча́яния да не отпаде́м, / спаси́ нас от бед, Помо́щнице недоуме́емым, / и сопроти́вных сове́ты разори́: / Ты бо еси́ на́ше спасе́ние, / Благослове́нная.

В понедельник вечера Богородичен:

Непроходи́мая врата́, та́йно запеча́тствованная, / Благослове́нная Богоро́дице Де́во, / приими́ моле́ния на́ша / и принеси́ Твоему́ Сы́ну и Бо́гу, / да спасе́т Тобо́ю ду́ши на́ша.

Во вторник утра Богородичен:

Ра́дуйся, Мари́е Богоро́дице, / хра́ме неразруши́мый, па́че же святы́й, / я́коже вопие́т проро́к: / свят храм Твой, ди́вен в пра́вде.

Во вторник вечера на Го́споди воззва́х: Крестобогородичен:

За́йде свети́лов заря́, / у́мным све́том побе́ждшися, обна́жшимся на Кресте́: / побежда́ется у́бо при́сно ху́ждшее бо́льшим, / и лу́чшему ме́ньшее дае́т ме́сто, / Богородичны стихирные237 ка́ко у́бо не подоба́ше светя́щу Христу́, / скры́тися заре́ чу́вственней? / Досто́йным глаго́лаше, Тя зря́щи Пречи́стая, / Свети́лом Све́та.

Во вторник вечера на стиховне Крестобогородичен:

Подобен: Егда́ от дре́ва:

Боле́зни претерпе́вши мно́гия / в распя́тии Сы́на и Бо́га Твоего́, Пречи́стая, / стеня́ше, слезя́щи и восклица́ющи: / увы́ Мне, Ча́до Сла́дкое, / без пра́вды ка́ко стра́ждеши, / хотя́ изба́вити я́же от Ада́ма земноро́дныя? / Те́мже, Пречи́стая Де́во, / Тебе́ мо́лим ве́рою: / ми́лостива нам Того́ соде́лай.

В среду утра на стиховне Крестобогородичен:

Подобен: Егда́ от дре́ва:

Грозд Всезре́лый, Чи́стая, / Его́же невозде́ланно во утро́бе носи́ла еси́, / на Дре́ве я́ко узре́ла еси́ Сего́ пове́шена, / рыда́ющи, восклица́ла еси́ и взыва́ла: / Ча́до, сла́дость иска́пай, / е́юже оты́мется пия́нство вся́кое страсте́й, Благода́телю, / Мене́ ра́ди, Тебе́ ро́ждшия, / Свои́м благоутро́бием / умоля́емь.

В среду вечера Богородичен:

Я́ко плодови́та ма́слина, / Де́ва израсти́ Тебе́, Плода́ Живо́тнаго, плодоноси́ти ми́рови / ве́лию и бога́тую ми́лость.

В четверток утра Богородичен:

Все упова́ние мое́ / на Тя возлага́ю, / Ма́ти Бо́жия, / сохрани́ мя под кро́вом Твои́м.

В четверток вечера на Го́споди воззва́х: Крестобогородичен:

Подобен: Егда́ от дре́ва:

Егда́ Нескве́рная А́гница ви́де Своего́ А́гнца, / на заколе́ние я́ко челове́ка во́лею влеко́ма, / пла́чущи глаго́лаше: / безча́дствовати Мя ны́не тщи́шися Христе́, ро́ждшую Тя. / Что сие́ сотвори́л еси́, / Изба́вителю вся́ческих? / Оба́че воспева́ю и сла́влю Твою́, / ю́же па́че ума́ и сло́ва, кра́йнюю бла́гость, / Человеколю́бче.

В четверток вечера на стиховне Крестобогородичен:

Подобен: Егда́ от дре́ва:

Егда́ Тя беззако́ннии лю́дие, Спа́се, Жизнь всех, / на Дре́во вознесо́ша, / тогда́ Чи́стая и Пренепоро́чная Ма́ти Твоя́ / предстоя́щи и рыда́ющи взыва́ше: / Ча́до Мое́ Сла́дкое, / Све́те Мои́ма очи́ма, / увы́ Мне, ка́ко посреде́ злоде́ю / на Кресте́ пригвозди́тися претерпе́л еси́, / И́же зе́млю пове́шей на вода́х ?

В пяток утра на стиховне Крестобогородичен:

Грозд Всезре́лый, Чи́стая, / Его́же невозде́ланно во утро́бе носи́ла еси́, / на Дре́ве я́ко узре́ла еси́ Сего́ пове́шена, / рыда́ющи, восклица́ла еси́ и взыва́ла: / Ча́до, сла́дость иска́пай, / е́юже оты́мется пия́нство вся́кое страсте́й, Благода́телю, / Мене́ ра́ди, Тебе́ ро́ждшия, / Свои́м благоутро́бием / умоля́емь.

В пяток вечера Богородичен:

Спаси́ от бед рабы́ Твоя́, Богоро́дице Де́во, / я́ко вси по Бо́зе к Тебе́ прибега́ем, / я́ко к неруши́мей стене́ и предста́тельству.

В субботу утра Богородичен:

Прииди́те, Ма́терь Све́та, пе́сньми немо́лчными зову́ще, / вси просла́вим, / Та бо роди́ Спасе́ние на́ше; / и ра́дуйся, принесе́м, я́ко Еди́ной, ро́ждшей всех Нача́льнейшаго, / И́же пре́жде век Бо́га; / ра́дуйся, Я́же Е́ву па́дшую па́ки назда́вшая; / ра́дуйся, Пречи́стая Де́во, Неискусобра́чная.

Глас 3

В неделю вечера Богородичен:

Богоро́дице, Предста́тельнице всех моля́щихся Тебе́, / Тобо́ю дерза́ем и Тобо́ю хва́лимся, / и к Тебе́ все упова́ние на́ше есть, / моли́ Ро́ждшагося из Тебе́ / за непотре́бныя рабы́ Твоя́.

В понедельник утра Богородичен:

Святопервочи́стая похвало́ су́щи Небе́сных чино́в, / апо́столов пе́ние / и проро́ков сбытие́, Влады́чице, / приими́ моли́твы на́ша.

В понедельник вечера Богородичен:

В жена́х Свята́я Богоро́дице, / Ма́ти Безневе́стная, / моли́, Его́же родила́ еси́, Царя́ и Бо́га: / да спасе́т нас я́ко Человеколю́бец.

Во вторник утра Богородичен:

Без се́мене зачала́ еси́ от Ду́ха Свята́го / и, славосло́вяще, воспева́ем Тя: / ра́дуйся, Пресвята́я Де́во.

Во вторник вечера на Го́споди воззва́х: Крестобогородичен: Ору́жие се́рдце Твое́ про́йде, Пречи́стая, / егда́ Сы́на Твоего́ на Кресте́ ви́дела еси́, и вопия́ла еси́: / не безча́дну Мя покажи́, Сы́не Мой и Бо́же, / соблюды́й Мя по рождестве́ Де́ву.

Во вторник вечера на стиховне Крестобогородичен:

На Кресте́ Тя воздви́жена, Христе́ мой, / я́ко ви́де А́гница, Ро́ждшая Тя, и Непоро́чная, и Ма́ти Твоя́, / рыда́ше с пла́чем и вопия́ше: / не покажи́ Мя безча́дну, / Ю́же сохрани́л еси́ Чи́сту и по рождестве́.

В среду утра на стиховне Крестобогородичен:

Зря́щи Тя ви́сяща на Дре́ве Всенепоро́чная, Христе́ мой Преблаги́й, / рыда́ющи вопия́ше ма́терски: / Сы́не Мой Вселюбе́знейший, / ка́ко собо́р беззако́нный на Дре́ве Тя осуди́?

В среду вечера Богородичен:

Вельми́ согреша́юща мя, Отрокови́це, / исхити́ вели́кою Твое́ю моли́твою пла́мене ну́жднаго / и испра́ви, Чи́стая, Твои́ми мольба́ми, / ко спасе́нным стезя́м наставля́ющи мя / ма́терними Твои́ми моли́твами.

В четверток утра Богородичен:

Без се́мене зачала́ еси́ / от Ду́ха Свята́го, / и, славосло́вяще, воспева́ем Тя: / ра́дуйся, Пресвята́я Де́во.

В четверток вечера на Го́споди воззва́х: Крестобогородичен:

Мир поми́лован бысть, Сло́ве, распя́тием Твои́м, / тварь просвети́ся, язы́цы спасе́ние обрето́ша, Влады́ко, / вопия́ше Пречи́стая: / Аз же ны́не растерза́юся, / зря́щи Твою́ во́льную страсть.

В четверток вечера на стиховне Крестобогородичен:

Зря́щи Тя Всенепоро́чная воздви́жена на Дре́во, / Христе́ мой Преблаги́й, / пла́чущи вопия́ше ма́терски: / Сы́не Мой Вселюбе́зный! / Ка́ко сонм беззако́нный на Кресте́ Тя воздви́же?

В пяток утра на стиховне Крестобогородичен:

Зря́щи из Тебе́ Рожде́ннаго, Всенепоро́чная, / пове́шена на Дре́ве, / восклица́ше вопию́щи: / Сла́дкое Мое́ Ча́до, / где Твоя́ за́йде добро́та светоно́сная, / добро́ Сотвори́вшаго ро́ду челове́ческому?

В пяток вечера Богородичен:

В жена́х Свята́я Богоро́дице, / Ма́ти Безневе́стная, / моли́, Его́же родила́ еси́, Царя́ и Бо́га: / да спасе́т нас я́ко Человеколю́бец.

В субботу утра Богородичен:

Без се́мене зачала́ еси́ / от Ду́ха Свята́го, / и, славосло́вяще, воспева́ем Тя: / ра́дуйся, Пресвята́я Де́во.

Глас 4

В неделю вечера Богородичен:

Ра́дуйся, Све́та о́блаче; / ра́дуйся, све́щниче све́тлый; / ра́дуйся, ру́чко, в не́йже ма́нна; / ра́дуйся, же́зле Ааро́нов; / ра́дуйся, купино́ неопали́мая; / ра́дуйся, черто́же; ра́дуйся, престо́ле; / ра́дуйся, горо́ свята́я; / ра́дуйся, прибе́жище; / ра́дуйся, Боже́ственная трапе́зо; / ра́дуйся, две́ре та́йная; / ра́дуйся, всем ра́досте.

В понедельник утра Богородичен:

Богоро́дице, всех Цари́це, / правосла́вных похвало́, / ерети́чествующих шата́ния разори́ / и ли́ца их посрами́, / не кла́няющихся, ниже́ чту́щих, Пречи́стая, / честны́й Твой о́браз.

В понедельник вечера Богородичен:

Изба́ви нас от нужд на́ших, / Ма́ти Христа́ Бо́га, / ро́ждшая всех Творца́, / да вси зове́м Ти: / ра́дуйся, еди́но предста́тельство душ на́ших.

Во вторник утра Богородичен:

От всех бед рабы́ Твоя́ сохраня́й, / Благослове́нная Богоро́дице: / да Тя сла́вим, наде́жду душ на́ших.

Во вторник вечера на Го́споди воззва́х: Крестобогородичен:

Не рыда́й Мене́, Ма́ти, / зря́щи на Дре́ве пове́шена Твоего́ Сы́на и Бо́га, / на вода́х Пове́сившаго всю зе́млю неодержи́мо / и всю тварь Созда́вшаго; / и́бо воскресну́ и просла́влюся, / и а́дова ца́рствия сокрушу́ кре́постию, / и погублю́ того́ си́лу, / и свя́занныя изба́влю от злоде́йства его́, я́ко Благоутро́бен, / и Отцу́ Моему́ приведу́, я́ко Человеколю́бец.

Во вторник вечера на стиховне Крестобогородичен:

Распина́ема Христа́ Человеколю́бца / ви́дящи Пречи́стая, / и ре́бра ископова́ема копие́м, / пла́чущи во пия́ше: / что сие́, Сы́не Мой? / Что Ти безблагода́тнии лю́дие возда́ша, / за я́же сотвори́л еси́ до́брая им, / и тщи́шися безча́дствовати Мя, Вселюбе́знейший? / Удивля́юся, Благоутро́бне, Твоему́ во́льному распя́тию.

В среду утра на стиховне Крестобогородичен:

Умервщля́ема ви́дящи Христа́ Пречи́стая Влады́чица, / умервщля́юща льсти́ваго, / восклица́ше, го́рце взыва́ющи / из утро́бы Тоя́ Произше́дшему, / и, долготерпе́нию Его́ чудя́щися, взыва́ше: / Ча́до Мое́ Любе́знейшее, / не забу́ди Рабу́ Твою́, / не закосни́, Человеколю́бче, Мое́ Утеше́ние.

В среду вечера Богородичен:

Иму́ще Тя, Богоро́дице, упова́ние и предста́тельство, / вра́жиих наве́т не убои́мся, / я́ко спаса́еши ду́ши на́ша.

В четверток утра Богородичен:

Тя, сте́ну, стяжа́хом, Богоро́дице Пречи́стая, / и благоути́шное приста́нище, и утвержде́ние. / Те́мже молю́ся, / и́же в житии́ обурева́ем: / окорми́ и спаси́ мя.

В четверток вечера на Го́споди воззва́х: Крестобогородичен:

Я́ко узре́ Тя, Го́споди, / Де́ва и Ма́ти Твоя́ на Кресте́ пове́шена, / дивя́шеся и, взира́ющи, глаго́лаше: / что Ти возда́ша, и́же мно́гих Твои́х даро́в насла́ждшиися, Влады́ко? / Но молю́ся, не оста́ви Мене́ еди́ну в ми́ре, / но потщи́ся воскресну́ти, свозставля́я пра́отца.

В четверток вечера на стиховне Крестобогородичен:

Не рыда́й Мене́, Ма́ти, / зря́щи на Дре́ве пове́шена Твоего́ Сы́на и Бо́га, / на вода́х Пове́сившаго всю зе́млю неодержи́мо / и всю тварь Созда́вшаго; / и́бо воскресну́ и просла́влюся, / и а́дова ца́рствия сокрушу́ кре́постию, / и погублю́ того́ си́лу, / и свя́занныя изба́влю от злоде́йства его́, я́ко Благоутро́бен, / и Отцу́ Моему́ приведу́, я́ко Человеколю́бец.

В пяток утра на стиховне Крестобогородичен:

На Кресте́ Тя я́ко узре́ пригвожде́на, Го́споди, / А́гница и Ма́ти Твоя́ дивля́шеся, / и что виде́ние сие́ взыва́ше, Сы́не вожделе́нне? / Сия́ Ти неве́рный собо́р воздаде́ беззако́нный, / и́же мно́гих Твои́х чуде́с наслади́выйся? / Но сла́ва неизглаго́ланному соше́ствию Твоему́, Влады́ко.

В пяток вечера Богородичен:

Свеще́ неугаси́мая, престо́ле пра́ведный, / Пречи́стая Влады́чице, / моли́ спасти́ся душа́м на́шим.

В субботу утра Богородичен:

Еди́на Чи́стая и Пречи́стая Де́во, / Я́же Бо́га безсе́менно ро́ждшая, / моли́ спасти́ся душа́м на́шим.

Глас 5

В неделю вечера Богородичен:

Стра́шно, и пресла́вно, и ве́лие та́инство, / Невмести́мый во чре́ве вмести́ся / и Ма́ти по Рождестве́ па́ки пребы́сть Де́ва: / Бо́га бо роди́, из Нея́ воплоще́нна. / Тому́ возопии́м, Тому́ песнь рцем, / со А́нгелы воспева́юще: / Свят еси́, Христе́ Бо́же, / И́же нас ра́ди вочелове́чивыйся, сла́ва Тебе́.

В понедельник утра Богородичен:

Обра́дованная, хода́тайствуй Твои́ми моли́твами / и испроси́ душа́м на́шим мно́жество щедро́т / и очище́ние мно́гих прегреше́ний, мо́лимся.

В понедельник вечера Богородичен:

Утоли́ боле́зни / многовоздыха́ющия души́ моея́, / утоли́вшая вся́ку сле́зу от лица́ земли́: / Ты бо челове́ков боле́зни отго́ниши / и гре́шных ско́рби разруша́еши. / Тебе́ бо вси стяжа́хом наде́жду и утвержде́ние, / Пресвята́я Ма́ти Де́во.

Во вторник утра Богородичен: Обра́дованная, хода́тайствуй Твои́ми моли́твами / и испроси́ душа́м на́шим мно́жество щедро́т / и очище́ние мно́гих прегреше́ний, мо́лимся.

Во вторник вечера на Го́споди воззва́х: Крестобогородичен:

Избавле́ние нас ра́ди и це́ну вели́кую, / Пречи́стую Кровь Твою́ изво́лил еси́ да́ти, / Безгре́шне Христе́ мой, / всем хотя́ спасе́ние получи́ти. / Те́мже Тя зря́щи пригвожде́на Ма́ти Твоя́, / рыда́ющи, власы́ терза́ше Своя́, глаго́лющи: / Ча́до, А́гнче Всенепоро́чный, / мир хотя́ изба́вити Честно́ю Твое́ю Кро́вию, / от о́чию Мое́ю ка́ко заше́л еси́, Спа́се, / Незаходи́мое Со́лнце, / И́же всем подая́й просвеще́ние, / и мир, и ве́лию ми́лость.

Во вторник вечера на стиховне Крестобогородичен:

Весь восприи́м мой зрак, / Созда́тель и Бог облече́ся, / вообрази́ти и́же пре́жде па́дший зрак Ада́мов восхоте́вый, / на Крест вознесе́ся во́лею, я́ко пови́нен; / и ру́це распросте́р ны́не, / исцеля́я ру́це, я́же дре́вле осла́бленныя к дре́ву сне́дному. / Его́же Всечи́стая ви́дящи, восклица́ше: / что сие́ Твое́, Сы́не Мой, неизрече́нное долготерпе́ние? / Не терплю́ на Кресте́ воздви́жена зря́щи Тя, / го́рстию Содержа́ща всея́ земли́ концы́.

В среду утра на стиховне Крестобогородичен:

Зря́щи дре́вле А́гнца и Сы́на Своего́ / Де́ва Ма́ти и Всеблаже́нная Отрокови́ца / на Крест воздви́жена, / вопия́ше слезя́щи: / увы́ Мне, Сы́не Мой, ка́ко умира́еши, / Бог естество́м Сый Безсме́ртен?

В среду вечера Богородичен:

Блажи́м Тя, Богоро́дице Де́во, / и сла́вим Тя, ве́рнии, по до́лгу, / град непоколеби́мый, сте́ну необори́мую, / тве́рдую Предста́тельницу / и прибе́жище душ на́ших.

В четверток утра Богородичен:

Блажи́м Тя, Богоро́дице Де́во, / я́ко из Тебе́ возсия́ Со́лнце пра́вды, Христо́с, / име́яй ве́лию ми́лость.

В четверток вечера на Го́споди воззва́х: Крестобогородичен:

Избавле́ние нас ра́ди… (см. вторник вечера).

В четверток вечера на стиховне Крестобогородичен:

Зря́щи дре́вле А́гнца… (см. среду утра).

В пяток утра на стиховне Крестобогородичен:

Ста́вши у Креста́, Иису́се, / Тебе́ Ро́ждшая пла́чущися рыда́ше, вопию́ще: / не терплю́ сия́, пригвожде́на зря́щи Тя на Дре́ве, / Его́же породи́х Аз / и избего́х боле́зни я́ко безму́жна, / и ка́ко ны́не боле́знию содержи́ма есмь / и уязвля́юся се́рдцем? / Ны́не бо испо́лнися глаго́л, и́же рече́ Симео́н: / се́рдце Твое́, Непоро́чная, ору́жие про́йдет. / Но ны́не, о Сы́не Мой, / воскресни́ и спаси́ пою́щия Тя!

В пяток вечера Богородичен:

Тебе́ мо́лимся я́ко Бо́жии Ма́тери: / Благослове́нная, моли́ / о спасе́нии душ на́ших.

В субботу утра Богородичен:

О́ле окая́нная душе́? / кий отве́т и́маши рещи́ Судии́ во он час, / егда́ Престо́ли поста́вятся на Суде́ / и Судия́ прии́дет от Небе́с, / соше́д со тьма́ми А́нгельскими? / егда́ ся́дет на Суди́щи / прю сотвори́ти с рабы́ непотре́бными, подо́бными мне, / что отвеща́ти и́маши? / что же принести́ тогда́? / пои́стинне ничто́же, / ум и те́ло оскверни́вши твое́. / Те́мже припади́ к Де́ве и зови́ непреста́нно / пода́ти тебе́ бога́тно грехо́в проще́ние.

Глас 6

В неделю вечера Богородичен:

Арха́нгельски воспои́м, ве́рнии, / Небе́сный черто́г и дверь запеча́тану вои́стинну: / ра́дуйся, Ея́же ра́ди отрасте́ нам Спас, всех Христо́с, / Жизнода́вец и Бог, / низложи́, Влады́чице, мучи́тели, / безбо́жныя враги́ на́ша / руко́ю Твое́ю, Пречи́стая, / упова́ние христиа́н.

В понедельник утра Богородичен:

Арха́нгельское сло́во прия́ла еси́, / и Херуви́мский престо́л показа́лася еси́, / и на объя́тиих Твои́х но си́ла еси́, Богоро́дице, / Наде́жду душ на́ших.

В понедельник вечера Богородичен:

Никто́же притека́яй к Тебе́, / посра́млен от Тебе́ исхо́дит, / Пречи́стая Богоро́дице Де́во, / но про́сит благода́ти и прие́млет дарова́ние / к поле́зному проше́нию.

Во вторник утра Богородичен:

Вели́ких дарова́ний, Чи́стая Де́во Богома́ти, / Ты сподо́билася еси́, / я́ко родила́ еси́ пло́тию Еди́наго от Тро́ицы, / Христа́ Жизнода́вца / во спасе́ние душ на́ших.

Во вторник вечера на Го́споди воззва́х: Крестобогородичен:

Лю́ди беззако́ннейшия, / без пра́вды пригвожда́юща Тя на Дре́ве, / Де́ва и Чи́стая Ма́ти Твоя́ зря́щи, / я́ко же Симео́н прорече́, / утро́бою, Спа́се, уязвля́шеся.

Во вторник вечера на стиховне Крестобогородичен:

На Дре́ве Живо́т наш зря́щи Всенепоро́чная Богоро́дица ви́сящ, / ма́терски ры́дающи, вопия́ше: / Сы́не Мой и Бо́же Мой, / спаси́ любо́вию пою́щия Тя.

В среду утра на стиховне Крестобогородичен:

А́гнца Своего́ Агница Нескве́рная дре́вле и Непоро́чная Влады́чица / на Дре́ве Кре́стнем я́ко узре́, / ма́терски восклица́ше и дивя́щися вопия́ше: / Ча́до Мое́ Сладча́йшее, / что зре́ние сие́ но́вое и пресла́вное? / Ка́ко сонм безблагода́тный суди́щу Пила́тову предаде́ Тя, / и осужда́ет на смерть Живота́ вся́ческих? / Но воспева́ю Твое́ неизрече́нное, Сло́ве, снизхожде́ние.

В среду вечера Богородичен:

О́ко се́рдца моего́ / воспуща́ю к Тебе́, Влады́чице: / не пре́зри ма́лаго моего́ воздыха́ния / в час, егда́ су́дит Сын Твой ми́ру, / бу́ди ми покро́в и Помо́щница.

В четверток утра Богородичен:

Преложе́ние скорбя́щих, / премене́ние боля́щих еси́, Богоро́дице Всепе́тая, / спаси́ град и лю́ди, / бори́мых умире́ние, обурева́емых тишина́, / Еди́на Предста́тельнице ве́рных.

В четверток вечера на Го́споди воззва́х: Крестобогородичен:

Подобен: Тридне́вен:

Зря́щи Тя Пречи́стая на Дре́ве пригвожда́ема вопия́ше: / о Сы́не Мой и Бо́же, / что пресла́вное Твое́, и слы́шание стра́нное, / е́же претерпева́еши за мно́гую ми́лость?

В четверток вечера на стиховне Крестобогородичен:

Подобен: Тридне́вен:

Предстоя́щи у Дре́ва иногда́ во вре́мя распя́тия Де́ва с де́вственным ученико́м, / и пла́чущи вопия́ше: / увы́ Мне, ка́ко стра́ждеши, / всех Христе́ Сый безстра́стие?

В пяток утра на стиховне Крестобогородичен:

Пригвозди́хся у́бо я́ко Челове́к на Дре́ве, / и умертви́хся, и во гро́бе положе́н бых, я́ко сме́ртный; / но я́ко Бог во сла́ве, Ма́ти Чи́стая Де́во, / па́ки востаю́ тридне́вен.

В пяток вечера Богородичен:

Моли́твами Ро́ждшия Тя, Христе́, / му́ченик Твои́х, и апо́стол, и проро́к, / и святи́телей, преподо́бных, и пра́ведных, и всех святы́х / усо́пшия рабы́ Твоя́ упоко́й.

В субботу утра Богородичен:

Бо́га, из Тебе́ воплоти́вшагося, / разуме́хом, Богоро́дице Де́во: / Того́ моли́ о спасе́нии душ на́ших.

Богородичен 3-го часа:

Богоро́дице, Ты еси́ Лоза́ и́стинная, / возрасти́вшая нам Плод живота́, / Тебе́ мо́лимся: моли́ся, Влады́чице, / со святы́ми апо́столы, / поми́ловати ду́ши на́ша.

Глас 7

В неделю вечера Богородичен:

Е́же ра́дуйся, Тебе́ зове́м со А́нгелом, Богоневе́сто, / черто́г, и дверь, и престо́л о́гненный, нарица́юще Тебе́, / и несеко́мую го́ру, и купину́ неопали́мую.

В понедельник утра Богородичен:

Умири́ моли́твами Богоро́дицы / жизнь на́шу, вопию́щих Ти: / Ми́лостиве Го́споди, сла́ва Тебе́.

В понедельник вечера Богородичен:

Ра́дуйся, Со́лнца о́блаче мы́сленнаго и неизрече́ннаго Влады́чице; / ра́дуйся, всесве́тлая свеще́; / ра́дуйся, све́щниче всезлаты́й. / Тобо́ю, Пресвята́я, Е́ва изба́вися от кля́твы. / Но я́ко иму́щи дерзнове́ние / ко Благопреме́нному Сы́ну Твоему́ и Бо́гу, / ма́тернею Твое́ю моли́твою / не оскуде́й моли́тися, Пречи́стая.

Во вторник утра Богородичен:

Свет, Христе́, прозя́бл еси́ от Де́вы / и просвети́л еси́ род челове́ческий. / Го́споди, сла́ва Тебе́.

Во вторник вечера на Го́споди воззва́х: Крестобогородичен:

Влады́чице Всесвята́я Де́во, ро́ждшая Го́спода, / за милосе́рдие на Кресте́ пригвозди́вшагося / и жи́зни струи́ источи́вшаго ми́ру, / Того́ умоли́ спасти́ся душа́м на́шим. / Тебе́ бо Еди́ну и́мамы ве́рнии прибе́жище, / сте́ну и заступле́ние; / те́мже и притека́ем к покро́ву Твоему́.

Во вторник вечера на стиховне Крестобогородичен:

Своего́ Сы́на на Дре́ве ви́дящи дре́вле, / се́рдце Твое́ ору́жием печа́ли / уязвля́ше, Пречи́стая.

В среду утра на стиховне Крестобогородичен:

На Дре́ве пригвожде́на Тя во́лею, / я́ко Всенепоро́чная узре́, / пла́чущи поя́ше держа́ву Твою́.

В среду вечера Богородичен:

Еди́ну по Рождестве́ Пречи́стую Де́ву воспои́м, / я́ко Ма́терь Бо́га Сло́ва, / глаго́люще: сла́ва Тебе́.

В четверток утра Богородичен:

Роди́лся еси́ от Де́вы несказа́нно, Христе́, / и просвети́л еси́ су́щия во тьме, вопию́щия: / Го́споди, сла́ва Тебе́.

В четверток вечера на Го́споди воззва́х: Крестобогородичен:

Влады́чице, Всесвята́я Де́во, ро́ждшая Го́спода, / за милосе́рдие на Кресте́ пригвозди́вшагося / и жи́зни струи́ источи́вшаго ми́ру, / Того́ умоли́ спасти́ся душа́м на́шим. / Тебе́ бо Еди́ну и́мамы ве́рнии прибе́жище, / сте́ну и заступле́ние; / те́мже и притека́ем к покро́ву Твоему́.

В четверток вечера на стиховне Крестобогородичен:

На Дре́ве пригвожде́на Тя во́лею, / Всенепоро́чная я́ко ви́де, / пла́чущи поя́ше держа́ву Твою́.

В пяток утра на стиховне Крестобогородичен:

Своего́ Сы́на на Дре́ве ви́дящи дре́вле, / се́рдце Твое́ ору́жием печа́ли / уязвля́ше, Пречи́стая.

В пяток вечера Богородичен:

Я́же, Еди́на Невмести́маго прии́мши / и ро́ждши Бо́га Сло́ва воплоще́нна, / моли́ спасти́ся душа́м на́шим.

В субботу утра Богородичен:

Моли́, Де́во, со апо́столы и му́ченики / обрести́ на Суде́ преста́вльшимся / ве́лию ми́лость.

Глас 8:

В неделю вечера Богородичен:

Арха́нгела Гаврии́ла глас восприи́мше, рцем: / ра́дуйся, Ма́ти Бо́жия, / Я́же Жизнода́вца Христа́ ми́ру ро́ждши.

В понедельник утра Богородичен:

Небе́сная пою́т Тя, / Обра́дованная, Ма́ти Безневе́стная, / и мы славосло́вим неизсле́дованное Твое́ Рождество́, / Богоро́дице, моли́ спасти́ся душа́м на́шим.

В понедельник вечера Богородичен:

Ра́дуйся, вселе́нныя похвало́; / ра́дуйся, хра́ме Госпо́день; / ра́дуйся, горо́ приосене́нная; / ра́дуйся, всех прибе́жище; / ра́дуйся, све́щниче златы́й; / ра́дуйся, Сла́во правосла́вных честна́я; / ра́дуйся, Мари́е, Ма́ти Христа́ Бо́га; / ра́дуйся, раю́; ра́дуйся, Боже́ственная трапе́зо; / ра́дуйся, се́не; ра́дуйся, ру́чко всезлата́я; / ра́дуйся, всех упова́ние.

Во вторник утра Богородичен:

Кров Твой, Богоро́дице Де́во, / врачество́ есть духо́в ное: / вонь прибега́юще, от душе́вных неду́г избавля́емся.

Во вторник вечера на Го́споди воззва́х: Крестобогородичен:

А́гнца Тя егда́ А́гница и Де́вая / к заколе́нию ведо́ма узре́, / со слеза́ми, Сло́ве, после́доваше и взыва́ше: / где тщи́шися, Ча́до Мое́? / Сше́ствую Тебе́, Сладча́йший, / не терплю́ бо не зре́ти Тебе́, / Иису́се Мой Много ми́лостиве.

Во вторник вечера на стиховне Крестобогородичен:

Го́споди, егда́ Тя Со́лнца Пра́веднаго / со́лнце ви́де на Дре́ве пове́шена, лучи́ скры, / и луна́ свет во тьму преложи́; / Всенепоро́чная же Твоя́ Ма́ти утро́бою уязвля́шеся.

В среду утра на стиховне Крестобогородичен:

На Кресте́ пове́шена зря́щи Чи́стая, Тебе́ ро́ждшая, Го́споди, / и близ бы́вши, пла́чущи глаго́лаше: / Ча́до, что сия́ стра́ждеши пло́тию и тщи́шися безча́дствовати Мя? / Потщи́ся просла́витися, / я́ко да возвели́чуся стра́стию Твое́ю.

В среду вечера Богородичен:

Аз, Де́во Свята́я Богоро́дице, / к Покро́ву Твоему́ прибега́ю, / вем, я́ко обря́щу Тобо́ю спасе́ние, / мо́жеши бо, Чи́стая, помощи́ мне.

В четверток утра Богородичен:

Исхи́ти мя, Влады́чице, / руки́ зми́я человекоуби́йцы, / хотя́щи мя лука́вством поглоти́ти до конца́; / сокруши́ че́люсти его́, молю́ Тя, / и ко́зни разори́, я́ко да избы́в от ногте́й его́, / велича́ю заступле́ние Твое́.

В четверток вечера на Го́споди воззва́х: Крестобогородичен:

Тя ви́дящи пригвожда́ема на Кресте́, Иису́се, / и стра́сти прие́млюща во́лею, / Де́ва и Ма́ти Твоя́, Влады́ко, / у́вы Мне, вопия́ше, Ча́до Сла́дкое, / ра́ны не пра́ведно ка́ко терпи́ши, / Врачу́, исцели́вый челове́ческое неможе́ние, / и от тли всех изба́вивый милосе́рдием Твои́м?

В четверток вечера на стиховне Крестобогородичен:

Ю́ница Нескве́рная Юнца́ ви́дящи на Дре́ве пригвожда́ема во́лею, / рыда́ющи жа́лостно, / увы́ Мне, вопия́ше, Люби́мейшее Ча́до! / Что Тебе́ сонм воздаде́ безблагода́тный евре́йский, / хотя́ Мя обезча́дствовати от Тебе́, Вселюбе́зне?

В пяток утра на стиховне Крестобогородичен:

Не терплю́, Ча́до, ви́дящи Тя на Дре́ве усну́вша, / бо́дрость всем подаю́щаго, / я́ко да и́же дре́вле преступле́ния плодо́м, / сном поги́бельным усну́вшим, / боже́ственную и спаси́тельную бо́дрость пода́си: / Де́ва глаго́лаше пла́чущися, Ю́же велича́ем.

В пяток вечера Богородичен:

Чи́стая Де́во, / Сло́ва врата́, Бо́га на́шего Ма́ти, / моли́ спасти́ся нам.

В субботу утра Богородичен:

Влады́чице, приими́ моли́твы раб Твои́х / и изба́ви нас от вся́кия ну́жды и печа́ли.

Тема: «Догматики 8-ми гласов (Богородичны воскресные на «Господи воззвах»)» — серия бесед, затрагивающая традиции церковного пения. Но главное — на основании богослужебных текстов рассматриваются трудные для понимания, но очень важные догматы православной церкви, неправильное понимание которых во все времена становилось проичиной возникновения ересей. Сравнивание текстов с греческим и пояснение некоторых особенностей грамматики церковно-славянского языка открывает возможность уже знакомое воспринять и глубже и шире.

…на всенощной под воскресение поются воскресные песнопения… Церковь, благодаря святому Иоанну Дамаскину, имеет упорядоченный Октоих (осьмогласник иначе говоря). Святой Иоанн собрал древние песнопения, новые написал, вложил большой догматический смысл… В частности, в конце пения стихир на «Господи воззвах» отверзаются Царские врата и совершается вход с кадилом. И во время этого входа с кадилом поется Догматик – это значит стихира Богородичная из этих восьми гласов воскресная…

Тема: «Догматики 8-ми гласов — 1-ый и 2-ой глас»

ГЛАС 1 Богородичен Догматик:
Всемирную славу / от человек прозябшую / и Владыку рождшую, / Небесную дверь / воспоим, Марию Деву, / Безплотных песнь и верных удобрение: / Сия бо явися небо и храм Божества; / Сия преграждение вражды разрушивши, / мир введе и Царствие отверзе. / Сию убо имуще веры утверждение, / Поборника имамы из Нея рождшагося Господа. / Дерзайте убо, дерзайте, людие Божии, / ибо Той победит враги, / яко Всесилен.
Текст на русском
Всемирно славную, / от людей происшедшую и Владыку родившую / воспоем, – Марию Деву, / небесную дверь, Бесплотных песнь и верных украшение. / Ибо явилась Она небом и храмом Божества. / Она, разрушив враждебную преграду, / мир водворила и отверзла Царство. / Потому держась Её, опоры нашей веры, / имеем мы Защитником от Нее рожденного Господа. / Дерзайте же, дерзайте, люди Божии, / ибо Он победит врагов, как Всемогущий.
На стиховне Богородичен:
Се исполнися Исаиино проречение: / Дева бо родила еси / и по рождестве, яко прежде рождества, пребыла еси, / Бог бо бе Рождейся, темже и естества новопресече. / Но, о Богомати, / моления Твоих рабов, / в Твоем храме приносимая Тебе, не презри, / но яко Благоутробнаго Твоима рукама носящи, / на Твоя рабы умилосердися / и моли спастися душам нашим.
Текст на русском
Вот, исполнилось пророчество Исаии, / ибо Ты, Дева, родила и после родов осталась, как и до родов: / ведь Богом был рожденный, / потому Он и законы природы изменил. / Но, о Богоматерь, / молений Твоих рабов, Тебе в Твоем святилище приносимых, не презри, / но, как Милосердного во объятиях Твоих носившая, / над служителями Твоими смилуйся / и ходатайствуй о спасении душ наших.
ГЛАС 2 Богородичен Догматик:
Прейде сень законная, / благодати пришедши: / якоже бо купина не сгараше опаляема, / тако Дева родила еси / и Дева пребыла еси. / Вместо столпа огненнаго / праведное возсия Солнце, / вместо Моисея, / Христос, спасение душ наших.
Текст на русском
Прошла тень закона, / когда благодать явилась; / ибо как не сгорал терновый куст, объятый пламенем, / так Ты, Дева, родила и девою осталась. / Вместо столпа огненного / воссияло Солнце правды, / вместо Моисея – Христос, / спасение душ наших.
На стиховне Богородичен:
О чудесе новаго всех древних чудес! / Кто бо позна Матерь, без мужа рождшую / и на руку носящую всю тварь Содержащаго; / Божие есть изволение Рождшееся. / Егоже яко Младенца Пречистая, / Твоима рукама носившая, / и матернее дерзновение к Нему имущая, / не престай молящи о чтущих Тя, / ущедрити и спасти души наша.
Текст на русском
О, чудо новое, высшее всех древних чудес! / Ибо кто знал матерь, без мужа родившую, / и во объятиях носившую все творение Объемлющего? / Божий замысел – это зачатие. / Ты же, Пречистая, Его как младенца руками Своими державшая, / и материнское дерзновение к Нему стяжавшая, / не переставай молить о чтущих Тебя, / да смилуется Он и спасет души наши.

Тема: «Догматики 8-ми гласов — 3- ий глас «

Download

ГЛАС 3 Богородичен Догматик:
Како не дивимся / Богомужному Рождеству Твоему, Пречестная, / искушения бо мужескаго не приемши, Всенепорочная, / родила бо еси без отца Сына плотию, / прежде век от Отца рожденнаго без матере, / никакоже претерпевшаго изменения, или смешения, или разделения, / но обою существу свойство цело сохраншаго. / Темже, Мати Дево Владычице, / Того моли спастися душам, / православно Богородицу исповедающих Тя.
Текст на русском
Как не удивиться нам / рождению от Тебя Богочеловека, Всесвященная! / Ибо общения с мужем не испытав, Пренепорочная, / родила Ты без отца Сына во плоти, / прежде веков от Отца рожденного без матери, / и ни в чем не испытавшего при этом изменения, / или смешения, или разделения, / но свойства каждого естества / в целости сохранившего. / Потому, Матерь-Дева, Владычица, / моли Его о спасении душ / православно Богородицею исповедующих Тебя.
На стиховне Богородичен:
Без семене от Божественнаго Духа, / волею же Отчею зачала еси Сына Божия, / от Отца без матере прежде век суща, / нас же ради, из Тебе без отца бывша, плотию родила еси, / и Младенца млеком питала еси. / Темже не престай молити, / избавитися от бед душам нашим.
Текст на русском
Без семени от Божественного Духа / и по воле Отчей зачала Ты Сына Божия. / От Отца без матери прежде веков Имеющего начало, / но ради нас от Тебя без отца Происшедшего / Ты по плоти во чреве носила / и как младенца молоком питала. / Потому не переставай ходатайствовать / о избавлении от бед душ наших.

Тема: «О двух волях во Христе – продолжение и углубление беседы на догматик 3-его гласа «

Download

…Существует страх естественный и противоестественный. Естественный страх – это сила, которая — испытывая утесненность — стремится к сохранению бытия, как мы уже сказали, желанного Богу. А противоестественный страх – это когда она впадает в эту тесноту по неразумию. Возникает вопрос: Мог ли Христос быть неразумным? Господь не принял противоестественного страха, который возникает из-за ненадежности помыслов — т.е. от помыслов безнадежности. И даже такой вопрос: Можем ли мы приписать Христу веру? Верил ли Бог в Бога? Верил ли Христос в Бога? Мы знаем, что вообще все как-то веруют, но Христу не надо было веровать в Бога. Он был Им. Кто-нибудь скажет: «Он был ‘верен даже до смерти’, значит Он веровал и мы можем у Него научиться настоящей вере» и не замечает, что разрушил уже собственную веру – веровать больше не в кого. Или он разделил Христа: один который есть Бог, в которого веруют, а другой есть человек, который веровал в этого Бога. Значит их два — несторианство? Нет!
Мы часто не знаем или не вникаем — я понимаю, что это трудно – но если мы не будем знать, по какому горнему хребту путь проложили Отцы, тогда мы окажемся либо в правой бездне, либо в левой бездне. Хотя-бы надо знать, что такой путь есть. Не отчаивайтесь — это были-бы ненадежные помыслы и выражали бы вашу греховность, а надо вам расти к безстрастию, безстрашию в этих вопросах.
Итак, Христос — будучи благ — принял вольно (добровольно) ради нас естественный страх, который указывает на силу врожденно-присущую природе, стремящуюся к поддержанию бытия, потому-что в Господе не вступают в противоречие, как в нас, природные страсти, естественные страсти и воля. А в нас: суть в том и заключается, что наша воля живет не по естеству, а противоестественно…

Тема: «Догматики 8-ми гласов — 4-ый и 5-ый глас»

ГЛАС 4 Богородичен Догматик:
Иже Тебе ради богоотец пророк Давид / песненно о Тебе провозгласи, / величия Тебе Сотворшему, / предста Царица одесную Тебе, / Тя бо Матерь, Ходатаицу Живота показа, / без отца из Тебе вочеловечитися благоволивый Бог, / да Свой паки обновит образ, истлевший страстьми, / и заблуждшее горохищное обрет овча, / на рамо восприим, ко Отцу принесет / и Своему хотению / с Небесными совокупит Силами, / и спасет, Богородице, мiр / Христос, имеяй велию и богатую милость.
Текст на русском
Через Тебя, Богородица, / ставший предком Божиим пророк Давид / благозвучно о Тебе провозгласил / пред сотворившем Тебе величие: / «Предстала Царица справа от Тебя». / Ибо Тебя Матерью, носительницей жизни сделал Бог, / без отца благоволивший воплотиться от Тебя, / чтобы обновить в нас Свой образ, погубленный страстями, / и, найдя заблудившуюся в горах овцу, / взяв на плечи ко Отцу принести, / и по Своей воле соединить с небесными Силами и спасти мир – / Христос, имеющий великую и богатую милость.
На стиховне Богородичен:
Призри на моления Твоих раб, Всенепорочная, / утоляющи лютая на ны востания, / всякия скорби нас изменяющи. / Тя бо, Едину, твердое и известное утверждение имамы, / и Твое предстательство стяжахом. / Да не постыдимся, Владычице, Тя призывающии, / потщися на умоление Тебе верно вопиющих: / радуйся, Владычице, / всех помоще, радосте и покрове, / и спасение душ наших.
Текст на русском
Приклонись к мольбам рабов Твоих, Всенепорочная, / прекращая беды, на нас восстающие, / от всякой скорби нас избавляя: / ибо Тебя одну как твердую и надежную опору мы имеем, / и в Тебе защиту обрели. / Да не постыдимся, Владычица, Тебя призывая! / Поспеши исполнить моление Тебе с верою взывающих: / «Радуйся, Владычица, всем помощь, / радость и покров и спасение душ наших!»
ГЛАС 5 Богородичен Догматик:
В Чермнем мори, / Неискусобрачныя Невесты образ написася иногда: / тамо Моисей, разделитель воды, / зде же Гавриил, служитель чудесе. / Тогда глубину шествова немокренно Израиль; / ныне же Христа роди безсеменно Дева. / Море по прошествии Израилеве пребысть непроходно; / Непорочная по рождестве Эммануилеве пребысть нетленна. / Сый и прежде Сый, / явлейся яко Человек, / Боже, помилуй нас.
Текст на русском
В Красном море / образ Невесты, брака не познавшей, / был начертан некогда. / Там – Моисей, разделитель воды, / здесь же – Гавриил, служитель чуда. / Тогда морскую глубину, не омочив ног, прошел Израиль, / ныне же Христа без семени родила Дева. / Море после прохода Израиля осталось непроходимым, / Непорочная по рождении Эммануила осталась неповрежденной. / Боже Сущий, – / и предсуществовавший, и явившийся как человек, / помилуй нас!
На стиховне Богородичен:
Храм и дверь еси, / палата и престол Царев, / Дево Всечестная, / Еюже Избавитель мой, Христос Господь, / во тьме спящим явися, / Солнце сый правды, просветити хотя, / яже созда по образу Своему рукою Своею. / Темже, Всепетая, / яко матерне дерзновение к Нему стяжавшая, / непрестанно моли спастися душам нашим.
Текст на русском
Храм и дверь, дворец и престол Царя, – / Ты, Дева досточтимая; / чрез Тебя Искупитель мой, Христос Господь, / явился спящим во тьме, как Солнце правды, / просветить желая тех, кого Он создал / Своею рукою по образу Своему. / Потому, Всепрославленная, / как материнское дерзновение к Нему стяжавшая, / непрестанно ходатайствуй / о спасении душ наших.

Тема: «Догматики 8-ми гласов — 6- ой глас «

Download

ГЛАС 6 Богородичен Догматик:
Кто Тебе не ублажит, Пресвятая Дево; / кто ли не воспоет Твоего Пречистаго Рождества; / безлетно бо от Отца возсиявый Сын Единородный, / Тойже от Тебе, Чистыя, пройде, / неизреченно воплощься, / естеством Бог Сый, / и естеством быв Человек нас ради; / не во двою лицу разделяемый, / но во двою естеству / неслитно познаваемый. / Того моли, Чистая Всеблаженная, / помиловатися душам нашим.
Текст на русском
Кто не прославит Тебя, Всесвятая Дева? / Кто не воспоет девственного рождения от Тебя? / Ибо вне времени воссиявший от Отца Сын Единородный, / Он Самый произошел от Тебя, Чистой, неизъяснимо воплотившись. / Он – Бог по естеству, / и ради нас по естеству став человеком, / не разделяется на два лица, / но познается в двух неслиянных естествах. / Моли Его, Святая, Всеблаженная, / о помиловании душ наших.
На стиховне Богородичен:
Творец и Избавитель мой, Пречистая, / Христос Господь, из Твоих ложесн прошед, / в мя оболкийся, первыя клятвы Адама свободи. / Темже Ти, Всечистая, / яко Божии Матери же и Деве, / воистинну вопием немолчно: / радуйся, Ангельски, радуйся, Владычице, / предстательство и покрове, / и спасение душ наших.
Текст на русском
Творец и Искупитель мой, Всечистая, / Христос Господь, / произошел из чрева Твоего, / в меня, человека, облекшись / и Адама от древнего проклятия освободил. / Потому Тебе, Всечистая, / как Божией Матери и истинной Деве / «Радуйся» возглашаем с Ангелом не умолкая: / «Радуйся, Владычица, защита, и покров, / и спасение душ наших!»

Тема: «Догматики 8-ми гласов — 7-ой и 8-ой глас»

ГЛАС 7 Богородичен Догматик:
Мати убо позналася еси, / паче естества, Богоpодице, / пpебыла же еси Дева, / паче слова и pазума, / и чудесе Рождества Твоего сказати язык не может. / Пpеславну бо сущу зачатию, Чистая, / непостижен есть обpаз pождения: / идеже бо хощет Бог, побеждается естества чин. / Темже, Тя вси Матеpь Божию ведуще, / молим Ти ся пpилежно, / моли спастися душам нашим.
Текст на русском
Ты, Богородица, сверхъестественно явилась матерью, / но пребыла девою, – что выше мысли и разума, / и чуда рождения Тобою / язык изъяснить не может. / Ибо, как дивно было зачатие, Чистая, / непостижим и образ рождения, – / ведь там, где хочет Бог, / отступает закон естества. / Потому мы все, почитая Тебя Матерью Божией, / молим Тебя усердно: / «Ходатайствуй о спасении душ наших!»
На стиховне Богородичен:
Под кpов Твой, Владычице, / вси земноpоднии пpибегающе, вопием Ти: / Богоpодице, упование наше, / избави ны от безмеpных пpегpешений, / и спаси души наша.
Текст на русском
Под Твое покровительство прибегнув, Владычица, / все мы, на земле рожденные, взываем Тебе: / «Богородица, надежда наша, / избавь нас от бесчисленных согрешений / и спаси души наши!»

ГЛАС 8 Богородичен Догматик:
Царь Небесный за человеколюбие на земли явися, / и с человеки поживе, / от Девы бо Чистыя плоть приемый / и из Нея прошедый с восприятием. / Един есть Сын, сугуб естеством, / но не Ипостасию. / Темже совершенна Того Бога / и совершенна Человека воистину проповедающе, / исповедуем Христа Бога нашего: / Егоже моли, Мати Безневестная, / помиловатися душам нашим.
Текст на русском
Царь Небесный / по человеколюбию на земле явился / и обитал среди людей; / ибо, приняв плоть от чистой Девы / и от Нее произойдя с этой плотию, / Он пребывает единым Сыном, / двойственным по естеству, но не по Ипостаси. / Потому провозглашая Его воистину / совершенным Богом и совершенным человеком, / мы исповедуем Христа Богом нашим. / Моли Его, Матерь, брака не познавшая, / о помиловании душ наших.
На стиховне Богородичен:
Безневестная Дево, / яже Бога неизреченно заченши плотию, / Мати Бога Вышняго, / Твоих рабов мольбы приими, Всенепорочная, / всем подающи очищение прегрешений, / ныне наша моления приемлющи, / моли спастися всем нам.
Текст на русском
Не познавшая брака Дева, / неизреченно Бога зачавшая по плоти, / – Матерь Бога Всевышнего! / Услышь мольбы Твоих рабов, Всенепорочная, / всем подающая очищение от согрешений; / ныне, приняв наши моления, / моли о спасении всех нас.

Тема: «Догматики 8-ми гласов — отпустительные с 1-го по 8-ой глас»

Богородичен отпустительный – 1 глас:
Гавриилу вещавшу Тебе, Дево, радуйся, / со гласом воплощашеся всех Владыка, / в Тебе, святем кивоте, / якоже рече праведный Давид; / явилася еси ширшая Небес, / поносивши Зиждителя Твоего. / Слава Всельшемуся в Тя, / слава Прошедшему из Тебе, / слава Свободившему нас Рождеством Твоим.
Текст на русском
Гавриил возгласил Тебе, Дева, «Радуйся», / и с тем возгласом воплощался всех Владыка / в Тебе, святом Ковчеге, / как сказал праведный Давид. / Явилась Ты пространнее небес, / носив Создателя Твоего. / Слава Вселившемуся в Тебя; / слава Происшедшему из Тебя; / слава Освободившему нас рождением от Тебя.
Богородичен отпустительный — 2 глас:
Вся, паче смысла, / вся преславная Твоя, Богородице, таинства, / чистоте запечатанной и девству храниму, / Мати позналася еси неложна, / Бога рождши Истиннаго; / Того моли спастися душам нашим.
Текст на русском
Все превыше ума, все преславны / Твои, Богородица, таинства: / чистотой запечатленная и девство сохранившая, / Ты явилась истинной Матерью, родившей Бога истинного. / Его моли о спасении душ наших.
Богородичен отпустительный — 3 глас:
Тя, ходатайствовавшую спасение рода нашего, / воспеваем, Богородице Дево: / плотию бо, от Тебе восприятою, Сын Твой и Бог наш, / Крестом восприим страсть, / избави нас от тли яко Человеколюбец.
Текст на русском
Тебя, как Посредницу спасения рода нашего, / воспеваем, Богородица Дева, / ибо плотию, от Тебя принятою, Сын Твой и Бог наш, / на Кресте претерпев страдания, / избавил нас от тления, как Человеколюбец.
Богородичен отпустительный — 4 глас:
Еже от века утаеное / и Ангелом несведомое таинство, / Тобою, Богородице, сущим на земли явися Бог, / в неслитном соединении воплощаем / и, Крест волею нас ради восприим, / имже воскресив первозданнаго, / спасе от смерти души наша.
Текст на русском
От века сокровенное / и Ангелам неведомое таинство, / через Тебя, Богородица, явлено живущим на земле, / – Бог, воплощающийся в неслитном единении двух естеств, / и ради нас добровольно принявший Крест, – / им Он воскресил Адама первозданного / и спас от смерти души наши.
Богородичен отпустительный — 5 глас:
Радуйся, двере Господня непроходимая; / радуйся, стено и покрове притекающих к Тебе; / радуйся, необуреваемое пристанище и Неискусобрачная, / рождшая плотию Творца Твоего и Бога, / молящи не оскудевай о воспевающих / и кланяющихся Рождеству Твоему.
Текст на русском
Радуйся, дверь Господня непроходимая! / Радуйся, стена и покров прибегающим к Тебе! / Радуйся, тихая пристань и Дева брака не познавшая, / родившая по плоти Творца Твоего и Бога! / Не переставай ходатайствовать о воспевающих / и почитающих Рожденного от Тебя.
Богородичен отпустительный — 6 глас:
Благословенную нарекий Твою Матерь, / пришел еси на страсть вольным хотением, / возсияв на Кресте, взыскати хотя Адама, / глаголя Ангелом: / срадуйтеся Мне, яко обретеся погибшая драхма. / Вся мудре устроивый, / Боже наш, слава Тебе.
Текст на русском
Назвав Благословенную Своею Матерью, / пришел Ты на страдания по доброй воле, / воссияв на Кресте, желая отыскать Адама, / и возглашая Ангелам: «Радуйтесь со Мной, / ибо нашлась потерянная драхма!» / Все мудро устроивший, (Боже наш,) слава Тебе!
Богородичен отпустительный — 7 глас:
Яко нашего воскресения сокровище, / на Тя надеющияся, Всепетая, / от рова и глубины прегрешений возведи; / Ты бо повинныя греху спасла еси, / рождшая Спасение наше. / Яже прежде рождества Дева, и в рождестве Дева, / и по рождестве паки пребываеши Дева.
Текст на русском
Как нашего воскресения сокровищница, / на Тебя надеющихся, Всепрославленная, / из рва и глубины согрешений возведи. / Ибо Ты спасла повинных во грехе, родив Спасение: / прежде рождения Его – Дева, и при рождении – Дева, / и после рождения / также пребываешь Девою.
Богородичен отпустительный — 8 глас:
Иже нас ради рождейся от Девы / и, распятие претерпев, Благий, / испровергий смертию смерть / и Воскресение явлей яко Бог, / не презри, яже создал еси рукою Твоею; / яви человеколюбие Твое, Милостиве. / Приими рождшую Тя, Богородицу, молящуюся за ны, / и спаси, Спасе наш, люди отчаянныя.
Текст на русском
Ради нас рожденный от Девы / и распятие претерпевший, / ниспровергший смертию смерть / и явивший воскресение как Бог, / не презри, Благой, созданных рукою Твоею; / яви человеколюбие Твое, Милостивый, / прими родившую Тебя Богородицу, ходатайствующую за нас, / и спаси, Спаситель наш, людей отчаявшихся.

…….. ……………..

Оставить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *