Содержание
Житие святого Симеона
Как уже сказано, фактов из его жизненного пути есть не много. Есть упоминание о том, что царь Птолемей ІІ хотел обновить свою Александрийскую библиотеку текстами священных книг. Были присланы мудрецы для совершения их на греческий язык. Среди них присутствовал и праведный Симеон.
Его перу относят книгу пророка Исаии. Именно после ее прочтения и желания внести некоторые коррективы, так как он думал, что в слове «Дева» была допущена ошибка и ее стоит заменить на «жена», к нему снизошел ангел и предостерег от этого. Он велел, что убедится в правдивости написанного он сможет сам. Однажды, по проведению Святого Духа, он прибыл в Иерусалимский храм. Туда как раз Добрались и Богородица с младенцем.
Это был сороковой день, когда стоило принести жертву и представить новорожденного пред Богом. Старец увидел явление и понят, что это и есть Спаситель. Он взял его на руки и произнес пророческие слова.
В некоторых записях есть упоминание о том, что скончался он в возрасте 360 лет, но достоверность данного факта никто не может подтвердить. Останки в 6 веке были переправлены в Константинополь. День памяти Симеона Богоприимца выпадает на 16 февраля.
В чем помогает икона Симеона Богоприимца
Так как и ко многим другим святым, к нему также обращаются с молитвами. В зависимости от жизненной ситуации, каждый просит то, что гложет его именно в этот момент. Не стоит думать, что каждая икона имеет какое-то определенное направление. Они все призваны служить Господу и передавать наши прошения Ему.
Но верующие отметили, что каждый святой в определенной мере больше помогает именно в каких-то конкретных случаях. Прочтение святых текстов или просто мольба своими словами поможет:
- в исцелении душевных и физических недугов;
- найти истинный путь;
- защититься от врагов;
- людям, которые находятся в плену, заточении;
- избавится от греховных помыслов.
Найти лики ним можно некоторых храмах России. Вот наиболее известные:
- Московская Симеоновская церковь;
- Храм Рождества Христова в Москве;
- церковь Анны и Симеона в Санкт-Петербурге.
Чаще всего перед святым ликом читают такую молитву:
«О мудрец святейший и праведный! Услышь молитвы наши и приди на помощь страдающим. Тебя просим о защите и укреплении веры нашей. Не дай врагам прийти в наш дом, не позволяй бедам одолевать семьи наши. Надели нас силой и храбростью. Не дай нам сбиться с пути, помоги обрести истинную веру. Избавь нас от несчастий и болезней. Лишь Тебе молимся, о великий Божий угодник! Да будет на все воля Господа. Аминь. Аминь. Аминь».
Святая обитель
Так как этот святой почитаем не только христианами, но и всем православием, то вовсе не удивительно, что мест, которые связаны с его именем, можно найти во многих уголках нашей земли. Вот один из самых популярных — храм святого праведного Симеона Богоприимца. Находится он в северной столице.
Те, кто его посещали, отмечают особую атмосферу. Там преобладает:
- умиротворенность,
- легкость и возвышенность.
Это один из старейших храмов. Некоторое время она служила как приют для детей-сирот и бездомных. В 30 годах 20 столетия ее закрыли, а все содержимое разграбили. Через некоторое время и вовсе стали использовать как склад. Только спустя некоторое время в ней провели реставрационные работы и она снова начала выполнять свою функцию. Восстановленный храм был освящен самым патриархом Кириллом.
Если у Вас получится посетить его то обязательно постарайтесь попасть на службу. Отмечают, что те, кто прослушали, а еще лучше если повторили акафист праведному Симеону Богоприимцу, почувствуют свободу на душе и Божью благодать. Вот как он выглядит.
Кондак 1
Избра́нный в благове́стника явле́ния Христо́ва в челове́цех, святы́й пра́ведный ста́рче Симео́не, похва́льная пе́ния прино́сим ти, Богоприи́мче, ты же, я́ко име́яй дерзнове́ние ко Го́споду, Его́же во объя́тиях Твои́х носи́л еси́, моли́ спасти́ся нам, любо́вию зову́щим:
Ра́дуйся, Симео́не, ста́рче пра́ведный, Богоприи́мче преблаже́нный.
Икос 1
А́нгел Госпо́день по́слан бысть изве́ствовати ста́рцу Симео́ну, я́ко вои́стину от Де́вы роди́тися и́мать обетова́нный Спас ми́ру Христо́с. Егда́ бо той, чту́щу ему́ кни́гу проро́ка Иса́ии, дости́же ме́ста, иде́же бе напи́сано: «Се Де́ва во чре́ве прии́мет и роди́т Сы́на Емману́ила», и недоумева́яй о рече́нных, помышля́ше в себе́, ка́ко мо́гут сия́ бы́ти, тогда́ яви́ся ему́ А́нгел и возвести́, я́ко не и́мать ви́дети сме́рти, до́ндеже ви́дит ро́ждшагося от Де́вы Христа́ Госпо́дня. Таково́му ди́вному о нем промышле́нию Бо́жию чудя́щеся, воззове́м к нему́ такова́я:
Ра́дуйся, с седи́нами ста́рческими и му́дрость и́стинную стяжа́вый; ра́дуйся, Ду́хом Бо́жиим, я́ко муж пра́веден и благочести́в свиде́тельствованный.
Ра́дуйся, во всех оправда́ниих Госпо́дних непоро́чно и непреткнове́нно ходи́вый; ра́дуйся, всем житие́м твои́м Го́сподеви угоди́вый.
Ра́дуйся, Симео́не, ста́рче пра́ведный, Богоприи́мче преблаже́нне.
Кондак 2
Ви́дя ста́рец, я́ко умножа́ющимся ле́том живота́, умножа́ются ему́ труд и боле́знь, зело́ скорбя́ше душе́ю, я́ко продолжи́ся вре́мя прише́льствия его́, на земли́ те́мже жела́ние имы́й разреши́тися и ко отце́м преити́, сле́зне прося́ще отпуще́ния себе́, зовы́й Бо́гу: Аллилу́иа.
Икос 2
Ра́зум недоразуме́нный возвеще́нных от А́нгела разуме́ти, ста́рец ища́, недоумева́ше, в себе́ глаго́ля: что сие́ есть стра́нное и неудо́бь сказа́емое та́инство, я́ко Де́ва во чре́ве зачне́т и роди́т Сы́на? Еда́ Де́ва чи́ста, я́ко му́жа не зна́ет, роди́ти мо́жет, и Кто бу́дет Сей, И́же и́мать роди́тися без му́жа, Сын Де́вы? Па́че же и па́че испыту́я писа́нии, уразуме́ от них ве́лию сию́ благоче́стия та́йну, я́ко подоба́ет Бо́гу яви́тися во пло́ти, да спасе́т челове́ка Бо́гом же и челове́ком. Те́мже мы, ди́вному прему́дрости Бо́жия сове́ту чудя́щеся воспои́м блаже́ннаго сотаи́нника прему́дрости, зову́ще к нему́ такова́я:
Ра́дуйся, я́ко святою жи́знию се́рдце твое́ очи́стил еси́; ра́дуйся, я́ко чистото́ю се́рдца пла́менную любо́вь к Бо́гу стяжа́л еси́.
Ра́дуйся, я́ко любо́вию к Бо́гу ум твой чист сотвори́л еси́; ра́дуйся, я́ко чистото́ю ума́ ра́зум Боже́ственных писа́ний уясни́л еси́ себе́.
Ра́дуйся, я́ко разуме́нием писа́ний к ве́ре во Христа́ приведе́н был еси́; ра́дуйся, я́ко ве́рою и упова́нием к ча́янию уте́хи Изра́илевой наста́влен был еси́.
Ра́дуйся, Симео́не, ста́рче пра́ведный, Богоприи́мче преблаже́нне.
Кондак 3
Си́ла Ду́ха Бо́жия воздви́же во он день ста́рца приити́ в це́рковь, и егда́ введо́ста роди́теля Отроча́ Иису́са, сотвори́ти и́ма по обы́чаю зако́нному о Нем, и той, узре́в Отроча́, а́бие уразуме́ Ду́хом, я́ко Сей есть обетова́нный Спас ми́ру Христо́с, и ра́дуяся возопи́ Бо́гу: Аллилу́иа.
Икос 3
Име́я ум зряй к Бо́гу и быв в Ду́се, прия́т тогда́ ста́рец Симео́н Младе́нца Иису́са на руку́ свое́ю и благослови́ Бо́га, и рече́ к Мари́и, Матери Его́: «Се лежи́т Сей на паде́ние и на воста́ние мно́гим во Изра́или и в зна́мение пререка́емо, я́ко да откры́ются от мно́гих серде́ц помышле́ния их». Таково́му у́бо прозре́нию свята́го дивя́щеся, ублажи́м Богоприи́мца пе́нии си́ми:
Ра́дуйся, Богове́дче прозорли́вый, Христа́ Госпо́дня, во о́бразе младе́нца четыредесятодне́вна я́вльшася, Ду́хом Бо́жиим а́бие позна́вый; ра́дуйся, Богопропове́дниче святы́й, Бо́га Того́ во пло́ти прише́дша, во спасе́ние ми́ру велегла́сно пропове́давый.
Ра́дуйся, Боголю́бче благочести́вый, прише́ствием ча́янныя тобо́ю уте́хи Изра́илевой несказа́нно обра́дованный; ра́дуйся, Богови́дче преблаже́нный, Бо́га во пло́ти я́вльшася, не у́мными то́чию, но и теле́сныма очи́ма узре́вый.
Ра́дуйся, Богоприи́мче пра́ведный, всю тварь Содержа́щаго дла́нию, ста́рческими твои́ми дла́ньми восприя́вый; ра́дуйся, Богоно́сче и́стинный, Бо́га, Его́же не́бо и земля́ носи́ти не мо́гут, во объя́тиих твои́х теле́сне носи́вый.
Ра́дуйся, Симео́не, ста́рче пра́ведный, Богоприи́мче преблаже́нне.
Кондак 4
Бу́ря внутрь помышле́ний трево́жных вни́де в ду́шу Святы́я Богоотрокови́цы, егда́ благослови́в Ю Симео́н, приложи́ глаго́лати к Ней: «И Тебе́ же само́й про́йдет ду́шу ору́жие». Е́же слы́шавше Свята́я Де́во, пе́рвее у́бо смути́ся о словеси́ сем, та́же, я́ко раба́ Госпо́дня су́щи, предаде́ Себе́ в во́лю Госпо́дню, зову́щи Ему́: Аллилу́иа.
Икос 4
Слы́шаще Ио́сиф и Пречи́стая Ма́терь и Де́ва ди́вная прорече́ния прозорли́ваго ста́рца об Отроча́те, чудя́хуся о глаго́ланных о Нем. Ма́ти же Его́ соблюда́ша вся глаго́лы сия́, слага́ющи в се́рдцы свое́м. Те́мже и мы, проро́ческим ди́внаго ста́рца глаго́лом чудя́щеся, воззове́м те́пле ему́ такова́я:
Ра́дуйся, проро́че Бо́жий, проро́ческаго да́ра бога́тно испо́лненный; ра́дуйся, дре́вних проро́ков удобре́ние и но́вых прови́дцев похвало́.
Ра́дуйся, я́ко страж ве́рен, посреде́ двою́ Заве́тов, Ве́тхаго же и Но́ваго, на боже́ственной стра́жи поста́вленный; ра́дуйся, отсю́ду мимоше́дшая и гряду́щая ми́ра и ро́да челове́ческаго еди́ным зре́нием о́ка согляда́вый.
Ра́дуйся, я́ко страж ве́рен, неусы́пне бдяй и стреги́й, прише́дшу Домовлады́це Христу́, а́бие во сре́тение исше́дый; ра́дуйся, стра́сти Христо́вы еще́ Младе́нцу су́щу Ему́ предуве́девый, и боле́знь и тугу́ серде́чную Матери Его́ предсказа́вый.
Ра́дуйся, Симео́не, ста́рче пра́ведный, Богоприи́мче преблаже́нне.
Кондак 5
Боготе́чную звезду́, предте́чу Боже́ственнаго све́та зрим тя, Богоприи́мче преблаже́нный. Сей бо, Его́же свет язы́ком бы́ти возвести́л еси́, возсия́ у́бо просвеще́ние и́стины во всех язы́цех, от ни́хже и мы, све́том Его́ просвеще́ннии, благода́рне пе́ти навыко́хом Бо́гу: Аллилу́иа.
Икос 5
«Ви́десте о́чи мои́ спасе́ние Твое́, Влады́ко, е́же угото́вал еси́ пред лице́м всех люде́й, свет во открове́ние язы́ком и сла́ву люде́й Твои́х, Изра́иля», возопи́л еси́, блаже́нне Симео́не, прие́мь на руку́ твое́ю младе́нца Иису́са, Ему́же мы ны́не, со стра́хом и любо́вию покланя́ющеся, воспева́ем ти, я́ко Богоприи́мцу и проро́ку, пе́ния такова́я:
Ра́дуйся, всему́ ми́ру, иуде́ем же и е́ллином, спасе́ние во Христе́ угото́ванное, пропове́давый; ра́дуйся, лю́дем во тме и се́ни сме́ртней сидя́щим, све́ту возсия́ти им предвозвести́вый.
Ра́дуйся, высокоме́рие иуде́ев, мни́вших, я́ко тех то́чию есть Ца́рствие Бо́жие, уничижи́вый; ра́дуйся, и язы́ком спасе́ние во Христе́ Иису́се благовести́вый.
Ра́дуйся, неве́рие ожесточе́нных иуде́ев предуве́девый; ра́дуйся, спасе́ние ве́рою во Христа́ избра́нных от иуде́ев же и язы́к предуказа́вый.
Ра́дуйся, Симео́не, ста́рче пра́ведный, Богоприи́мче преблаже́нне.
Кондак 6
Пропове́дник Богоно́сный прише́ствия Христо́ва, всем ча́ющим избавле́ния во Изра́или был еси́, Богоно́се Симео́не. Отто́ле бо нача́ша лю́дие Бо́жии ве́ровати, я́ко прибли́зися к ним Ца́рствие Бо́жие, ве́ровавше же поя́ху Бо́гу: Аллилу́иа.
Икос 6
Возсия́ Иерусали́му и всей земли́ иуде́йстей просвеще́ние и́стины све́том благове́стия твоего́, пра́ведный ста́рче; се бо и пра́ведная А́нна проро́чица ви́дящи на руку́ твое́ю Младе́нца Боголе́пна, и та разуме́в Ду́хом, я́ко Сей есть прише́дый изба́вити Изра́иля, приступи́ в той час и испове́дашеся Го́сподеви и глаго́лаше о Нем всем ча́ющим избавле́ния во Иерусали́ме. Присту́пим у́бо и мы очище́нным се́рдцем и у́мныма очи́ма, Богомладе́нца на руку́ ста́рчу держи́ма зря́ще, воспои́м сему́ такова́я:
Ра́дуйся, я́ко пе́рвый сре́тил еси́ обетова́ннаго Царя́ Изра́илева, испе́рва прише́дша во град Свой и в дом Отца́ Своего́; ра́дуйся, я́ко сла́ву но́ваго Хра́ма па́че сла́вы дре́вняго пе́рвый узре́л еси́.
Ра́дуйся, я́ко всем ча́явшим избавле́ния, ча́янную и́ми уте́ху Изра́илеву я́ве указа́л еси́; ра́дуйся, я́ко возсия́ти звезде́ от Иа́кова и воста́ти челове́ку от Изра́иля, я́коже прорече́ Валаа́м, лю́дем твои́м благовести́л еси́.
Ра́дуйся, я́ко благове́стием твои́м сердца́ упова́вших возвесели́л еси́, малоду́шныя же и уныва́ющия укрепи́л и уте́шил еси́; ра́дуйся, я́ко свиде́тельством твои́м о Христе́ и нас в ве́ре и упова́нии утвержда́еши.
Ра́дуйся, Симео́не, ста́рче пра́ведный, Богоприи́мче преблаже́нне.
Кондак 7
Хотя́щу Симео́ну от ны́нешняго ве́ка преста́витися преле́стнаго, вда́лся еси́ я́ко младе́нец тому́, Влады́ко Го́споди, но позна́лся еси́ ему́ и Бог соверше́нный: те́мже удиви́ся ста́рец неизрече́нному Твоему́ снисхожде́нию и ра́дуяся возопи́: Аллилу́иа.
Икос 7
Ди́вны де́ла Твоя́, Го́споди, вопия́ше ве́тхий де́нми ста́рец, ко И́же от него́ держи́мому Спа́су ми́ра. А́ще и мню́ся держа́ти Тя я́ко младе́нца, оба́че не аз держу́ Тебе́, но Ты де́ржиши мя, я́ко Бог и Созда́тель вся́ческих, и я́ко Влады́ка живота́ и сме́рти, де́ржиши мя и в животе́ сем, ве́тха су́ща ста́рца. Отпусти́ у́бо мя ны́не, по глаго́лу Твоему́ с ми́ром, я́ко ви́десте о́чи мои́ спасе́ние Твое́. Те́мже ми́рное от земны́х отше́ствие свята́го ста́рца сла́вяще, воззове́м к нему́ такова́я:
Ра́дуйся, я́ко клас зре́лый пшени́чный на зе́млю, та́ко ти́хо ста́рческую главу́ твою́ на ло́же сме́рти склони́вый; ра́дуйся, я́ко пу́тник да́льним стра́нствием утомле́нный, ми́рно сном сме́рти почи́вый.
Ра́дуйся, многоле́тнее тече́ние твое́ до́бре в ве́ре и благоче́стии сконча́вый; ра́дуйся, от вре́меннаго сего́ жития́ в ми́ре глубо́це к ве́чному поко́ю преста́вивыйся.
Ра́дуйся, с наде́ждою ско́раго избавле́ния от держа́вы сме́ртныя ко отце́м твои́м пресели́выйся; ра́дуйся, во упова́нии жи́зни ве́чныя дух твой ра́достно Го́сподеви преда́вый.
Ра́дуйся, Симео́не, ста́рче пра́ведный, Богоприи́мче преблаже́нне.
Кондак 8
Стра́нно Бо́га преве́чна, я́ко младе́нца четыредесятодне́вна, на руку́ ста́рчу держи́ма зря́ще, удиви́мся неизрече́нному Того́ нас ра́ди истоща́нию и ум на небеса́ возне́сши, благода́рне воззове́м к Нему́: Аллилу́иа.
Икос 8
Весь еси́ жела́ние и жела́ний кра́ю сладча́йший Иису́се, взыва́ше пра́ведный Симео́н ко И́же во объя́тиях его́ носи́му Изба́вителю ми́ра. Оба́че, узре́в Тя ны́не Бо́га преве́чна, что восхощу́ про́чее ви́дети на земли́: «Отпусти́ у́бо мя ны́не, раба́ Твоего́, Влады́ко, да шед возвещу́ прише́ствие Твое́ во а́де держи́мым у́зником, с ве́рою Тебе́ ожида́ющим, я́ко да и аз ку́пно с ни́ми изведе́н бу́ду во оби́тели Ца́рствия Твоего́, иде́же ви́жду сла́ву Твою́». Те́мже, блаже́нное преставле́ние свята́го ста́рца помина́юще, просла́вим его́ се́рдцем и усты́ возноси́мыми пе́нии си́ми:
Ра́дуйся, благи́й ве́стниче Христо́в и во а́де от ве́ка содержи́мым у́зником прише́ствие Его́ благовести́вый; ра́дуйся, наде́ждою ско́раго избавле́ния ду́ши прароди́телей и пра́отцев возвесели́вый.
Ра́дуйся, ку́пно с ни́ми Христо́м воскре́сшим, победи́телем сме́рти и а́да, из оби́телей мра́ка изведе́нный; ра́дуйся, с со́нмом избра́нных Бо́жиих, в рай сла́дости во оби́телех небе́сных водворе́нный.
Ра́дуйся, к со́нму святы́х царе́й, проро́ков и первосвяще́нников ветхозаве́тных сопричте́нный; ра́дуйся, к блаже́нству святы́х небе́сных сил безпло́тных приобще́нный.
Ра́дуйся, Симео́не, ста́рче пра́ведный, Богоприи́мче преблаже́нне.
Кондак 9
Вся́кое коле́но небе́сных и земны́х и преиспо́дних покло́нится о и́мени Иису́сове, и всяк язы́к испове́сть, я́ко Госпо́дь Иису́с Христо́с в сла́ву Бо́га Отца́. Весели́ся у́бо и ра́дуйся, ста́рче пра́ведный, я́ко Сей есть, Его́же я́ко Младе́нца ума́лена на руку́ твое́ю прия́л еси́, и Ему́же ны́не, я́ко Бо́гу с ли́ки безпло́тных сил на небеси́ зове́ши: Аллилу́иа.
Икос 9
Вити́и многовеща́ннии недоуме́ют изрещи́ ве́лию сла́ву твою́, святы́й Богоприи́мче Симео́не, е́юже просла́ви тя Христо́с Бог во Ца́рствии сла́вы Его́. Предстоя́ бо близ Престо́ла Святы́я Тро́ицы ку́пно с Пречи́стою Богоро́дицею и Предте́чею Иоа́нном, со дерзновением мо́лишися о всех с ве́рою к тебе́ притека́ющих и прося́щих твоего́ заступле́ния и по́мощи; сего́ ра́ди, сла́вяще ди́вное прославле́ние твое́ на небеси́ и на земли́, вопие́м тебе́ такова́я:
Ра́дуйся, я́ко ку́пно со святы́м Предте́чею в неизрече́нной сла́ве близ предстои́ши Престо́лу Святы́я Тро́ицы; ра́дуйся, Его́же на земли́ Младе́нца ви́дел еси́, Сего́ на небеси́ ны́не со все́ми святы́ми зря, ра́дуешися.
Ра́дуйся, я́ко со Христо́м, Его́же во объя́тиих твои́х носи́л еси́, ны́не на небеси́ в ве́чней сла́ве Его́ ца́рствуеши; ра́дуйся, я́ко с ли́ки А́нгелов на небеси́, трисвято́ю пе́снию Его́ воспева́еши.
Ра́дуйся, я́ко ве́лие дерзнове́ние и́маши ко Го́споду, Его́же Младе́нца на руку́ твое́ю прие́мь, Бо́га испове́дал еси́; ра́дуйся, я́ко весь мир христиа́нский вели́каго предстателя и хода́тая тя стяжа́.
Ра́дуйся, Симео́не, ста́рче пра́ведный, Богоприи́мче преблаже́нне.
Кондак 10
Спасти́ хотя́й от заточе́ния и уз праведнаго Петра́ Афо́нскаго, я́ве предста́ ему́ Богопри́имец в темни́це, со святи́телем Христо́вым Никола́ем, ди́вен виде́нием, че́стен о́бразом, в ветхозаве́тнаго свяще́нства ефо́д облече́н, в руце́ же жезл златы́й име́яй. Те́мже удиви́ся преподо́бный чу́дному виде́нию сему́, изведе́н же быв из темни́цы, ра́дуяся возопи́ Бо́гу: Аллилу́иа.
Икос 10
Царь преве́чный, ди́внаго отсю́ду хода́тая и кре́пкаго засту́пника показа́ нам тебе́, вели́кий уго́дниче Бо́жий Симео́не. Сам бо святи́тель Христо́в Никола́й, хотя́й спасти́ преподо́бнаго, наста́ви его́ приле́жно вопи́ти к тебе́ о заступле́нии и по́мощи, многомо́щен бо еси́, глаго́лаше, у Бо́га и ве́лие дерзнове́ние и́маши к Нему́. Я́коже у́бо преподо́бнаго Петра́ Афо́нскаго предста́в, спасл еси́, свобо́ду и избавле́ние от уз ему́ дарова́в, та́ко и нас в беда́х и обстоя́ниих су́щих не укосни́ спаса́ти предста́тельством твои́м, да зове́м ти:
Ра́дуйся, те́плый моли́твенниче о всех, с ве́рою тебе́ призыва́ющих; ра́дуйся, ско́рый помо́щниче всех к твоему́ заступлению прибега́ющих.
Ра́дуйся, я́ко вели́кий во иера́рсех святи́тель Христо́в Никола́й, многомо́щнейша ко Христу́ Бо́гу предстателя тя указа́; ра́дуйся, я́ко я́влься со святи́телем Никола́ем преподо́бному Петру́ Афо́нскому, чуде́сне того́ от уз и темни́цы свободи́л еси́.
Ра́дуйся, я́ко сим его́ на стезю́ и́ноческаго жития́ наста́вил еси́; ра́дуйся, я́ко сим и нас в ну́ждах на́ших прибега́ти к твоему́ заступлению научи́л еси́.
Ра́дуйся, Симео́не, ста́рче пра́ведный, Богоприи́мче преблаже́нне.
Кондак 11
Пе́ние умиле́нное прино́сит ти весь мир христиа́нский, святы́й уго́дниче Бо́жий Симео́не, вели́кий же Но́вград сла́вит тя, я́ко милостиваго изба́вителя своего́ от боле́зни и губи́тельства сме́ртнаго. Егда́ бо пра́ведный гнев Бо́жий пости́же отцы́ на́ша и боле́знь сме́ртная нападе́ на ня, благоволи́л Бог яви́ти лю́дем Свои́м цельбоно́сную ико́ну твою́, я́же и до днесь во оби́тели и́ночестей све́тло сия́ет, благода́ть подаю́щи исцеле́ний всем с ве́рою к тебе́ прибега́ющим, Бо́гу же зову́щим: Аллилу́иа.
Икос 11
Светоза́рная свеща́ бы́вшим во тьме искуше́ний и бед отце́м на́шим яви́ся чудотво́рная ико́на свята́го Богоприи́мца Симео́на, па́че ча́яния наде́ждою спасе́ния веселя́щи сердца́ их. Хотя́ бо спасти́ град от губи́тельства сме́ртнаго, преди́вно яви́ся святы́й архиепи́скопу Новгоро́дскому Ио́не, и повеле́ храм обы́денный созда́ти во и́мя его́, и ту святу́ю ико́ну его́ поста́вити, да источа́ет исцеле́ния лю́дем, в покая́нии с ве́рою к ней прибега́ющим. Сего́ ра́ди пра́ведно слы́шит от нас святы́й чудотво́рец благода́рственная пе́ния такова́я:
Ра́дуйся, гра́да на́шего стено́ и утвержде́ние; ра́дуйся, от смертоно́сныя я́звы и губи́тельных боле́зней благонаде́жное огражде́ние.
Ра́дуйся, от напа́стей и бед ско́рое избавле́ние; ра́дуйся, от враг ви́димых и неви́димых мо́щное защи́щение.
Ра́дуйся, во всех благи́х кре́пкое вспоможе́ние; ра́дуйся, о гресе́х на́ших те́плое умилостивле́ние.
Ра́дуйся, Симео́не, ста́рче пра́ведный, Богоприи́мче преблаже́нне.
Кондак 12
Благода́ть неоску́дных исцеле́ний и исто́чник неизсяка́емых духо́вных даро́в и во гряду́щая лю́дем оста́вити восхоте́в, человеколю́бец Госпо́дь дарова́ нам пречи́стую ико́ну твою́, святы́й Богоприи́мче Симео́не, от нея́же а́ки от Богоно́сных твои́х рук, держа́щих пода́теля всех благ Бо́га, мы ны́не разли́чная дарова́ния прие́млем, благода́рне зову́ще Ему́: Аллилу́иа.
Икос 12
Пою́ще сла́вим многомо́щное предста́тельство твое́ и кре́пкое заступле́ние о нас гре́шных, святы́й Богоприи́мче Симео́не. Вои́стину бо стена́ неруши́ма и покро́в держа́вен еси́ гра́ду и оби́тели, в нейже от лет дре́вних, я́ко звезда́ светоза́рная, возсия́ нам чудотво́рная ико́на твоя́, к нейже мы ны́не припа́дающе и те́пле моля́щеся, тебе́ со слеза́ми взыва́ем си́це:
Ра́дуйся, я́ко оби́тель, тобо́ю храни́ма, я́ко многоце́нное сокро́вище иму́ще честну́ю ико́ну твою́, благода́рне о ней утеша́ется и ра́дуется; ра́дуйся, я́ко хотя́щии благоче́стно жи́ти в ней от искуше́ний ми́ра, пло́ти и диа́вола покро́вом твои́м огражда́еши.
Ра́дуйся, я́ко до́бре тружда́ющимся помо́щник кре́пок явля́ешися; ра́дуйся, я́ко скорбя́щим утеше́ние, боля́щим исцеле́ние, малоду́шествующим успокое́ние моли́твами твои́ми подае́ши.
Ра́дуйся, я́ко всяк в нужде́ ко святе́й иконе твое́й прибега́яй, ско́рое утеше́ние и благовре́менную по́мощь прие́млет; ра́дуйся, Богодарова́нное нам прибе́жище, наде́ждо, покро́в и заступле́ние на́ше.
Ра́дуйся, Симео́не, ста́рче пра́ведный, Богоприи́мче преблаже́нне.
Кондак 13
О, вели́кий уго́дниче Бо́жий и Богоприи́мче Симео́не! Приими́ ны́не ма́лое сие́, оба́че от чи́стаго се́рдца приноси́мое тебе́ моле́ние на́ше, и, я́ко многомо́щный предста́тель ко Христу́ Бо́гу, испроси́ нам оставле́ние грехо́в и ми́рную кончи́ну живота́ на́шего, и ве́чныя моли́твами твои́ми изба́ви нас му́ки, о тебе́ вопию́щих Бо́гу: Аллилу́иа.
Этот кондак читается трижды, зате́м 1й икос «А́нгел Госпо́день…» и 1й кондак «Избра́нный в благове́стника…»
Храни Вас Господи!
Вам будет интересно посмотреть еще и видео рассказ о святом Симеоне:
икона Симеон Богоприимец
Описание иконы
Благочестивый праведник Симеон Богоприимец (или Праведный Симеон Богоприимец) — житель Иерусалима, упоминаемый в Евангелии от Луки.
Симеон был одним из семидесяти двух учёных толковников-переводчиков, которым египетский царь Птолемей II поручил перевести Священное Писание с еврейского на греческий язык (Септуагинта). Когда святой Симеон переводил книгу пророка Исайи и прочитал слова «Се Дева во чреве приимет и родит Сына», он подумал, что это явная описка и вместо «Дева» должно стоять «Жена», и посчитал своим долгом исправить текст. Но ангел Господень остановил руку святого Симеона и уверил его, что он не умрёт, пока не убедится в истинности пророчества Исайи.
Согласно Протоевангелию Иакова Симеон стал священником Иерусалимского храма после убийства в нём Захарии, отца Иоанна Крестителя: «После трех дней жрецы стали советоваться, кого сделать вместо него, и жребий пал на Симеона. Это ему было возвещено Святым Духом, что он не умрет, пока не узрит Христа живого».
В день, когда родители Иисуса пришли в Иерусалимский храм, чтобы принести жертву за родившегося первенца мужского пола, как это предписывает иудейский закон, Симеон по вдохновению явился во храм и там, взяв младенца на руки, произнёс благословения, от которых происходит знаменитая песнь «Ныне отпущаеши раба Твоего, Владыко». После этого Симеон обратился к Богородице с пророческими словами «и сказал Марии, Матери Его: се, лежит Сей на падение и на восстание многих в Израиле и в предмет пререканий, — и Тебе Самой оружие пройдет душу, — да откроются помышления многих сердец».
Данное пророчество легло основой иконографии образа Богородицы «Умягчение злых сердец» или «Симеоново проречение», а само событие — встреча человечества в лице старца Симеона с Богом стало христианским праздником Сретения Господня. Согласно жития Симеона, составленного Димитрием Ростовским, он умер в возрасте 360 лет.
Мощи Симеона при императоре Юстиниане были перенесены из Иерусалима в Константинополь и положены в храме апостола Иакова, брата Господня.
Тому, кто произнес слова «Ныне отпущаеши…», Господь даровал благодать отпускать на свободу находящихся в заточении. Пред иконой Праведному Симеону молятся об освобождении заключенных.
День Памяти
Память Симеона совершается православной церковью 16 февраля (3 февраля по старому стилю).
Текст
- Церковнославянский
Ны́не отпуща́еши раба́ Твоего́, Влады́ко, по глаго́лу Твоему́, съ ми́ромъ; я́ко ви́деста о́чи мои́ спасе́нiе Твое́, е́же еси́ угото́валъ предъ лице́мъ всехъ люде́й, светъ во открове́нiе язы́ковъ, и сла́ву люде́й Твои́хъ Изра́иля.
- Русский
Ныне отпускаешь раба Твоего, Владыка, по слову Твоему, с миром, ибо видели очи мои спасение Твоё, которое Ты уготовал пред лицом всех народов, свет к просвещению язычников и славу народа Твоего Израиля.
- Греческий
Νῦν ἀπολύεις τὸν δοῦλόν σου, Δέσποτα, κατὰ τὸ ῥῆμά σου ἐν εἰρήνῃ• ὅτι εἶδον οἱ ὀφθαλμοί μου τὸ σωτήριόν σου, ὃ ἡτοίμασας κατὰ πρόσωπον πάντων τῶν λαῶν• φῶς εἰς αποκάλυψιν ἐθνῶν καὶ δόξαν λαοῦ σου Ἰσραήλ.
- Латинский
Nunc dimittis servum tuum, Domine, secundum verbum tuum in pace: Quia viderunt oculi mei salutare tuum Quod parasti ante faciem omnium populorum: Lumen ad revelationem gentium, et gloriam plebis tuae Israel.
Песнь Симеона Богоприимца носит благодарственный характер. Симеону «было предсказано Духом Святым, что он не увидит смерти, доколе не увидит Христа Господня» (Лк. 2:26) и, узнав в младенце Иисусе обещанного Мессию, он произносит свои благодарственные слова к Богу. Песнь Симеона некоторыми мыслями и выражениями напоминает отдельные места из книги пророка Исаии (например, 11:10, 42:6 и др.)
Богослужебное употребление
Молитва Симеона Богоприимца упоминается в числе вечерних песней в Апостольских постановлениях (7:48), датируемых концом IV века. В часословах VIII века она уже упоминается в составе вечерни, причём её место в этом чинопоследовании (между стихирами и «Святый Боже») сохранилось в Православной церкви по настоящее время. У католиков — одна из основных песней библейских, поётся на повечерии с антифоном («Спаси нас»). Англиканская церковь, не имеющая повечерия, использует эту песнь на вечерне.
В Православной церкви Типикон указывает, что песнь Симеона Богоприимца за богослужением не поётся, а читается. Песнь, согласно богослужебным указаниям, «глаголет настоятель», а следующие за ней Трисвятое по Отче наш читает чтец (на будничней вечерне песнь Типикон разрешает читать чтецу). Но, несмотря на указания Типикона, в Русской православной церкви чаще всего именно поётся. Читается же только в период Великого поста в те дни, когда не положено совершать литургию (обычно это понедельник, вторник и четверг), а также в составе «Благодарственных молитв по Святом Причащении» по окончании литургии.
Песнь Симеона Богоприимца читается в Православной церкви также при крещении младенцев мужского пола во время их воцерковления, то есть при внесении младенца в алтарь и обнесении его вокруг престола через горнее место.
В Католической церкви Песнь Симеона Богоприимца поётся также во время процессии со свечами в день праздника Сретения.
Святые праведный Симеон Богоприимец и Анна пророчица — день памяти 16.02 н.ст. (03.02 ст.ст.)
![]() |
||
Икона св.прав.Симеона |
Икона св.прав.Симеона |
К какому колену принадлежит святой Симеон, где было его отечество и кто были его родители, – все это остается нам неизвестным; знаем только, что он был праведен и благочестив. Св.Симеон был одним из семидесяти переводчиков Священного Писания.
В законе Господнем предписано евреям посвящать Богу всякого первенца мужского пола. Поэтому и Пресвятая Дева Мария с Иосифом принесли Младенца Иисуса в Иерусалим представить пред Господом. Тогда был в Иерусалиме праведный старец Симеон. Ему было предсказано Духом Святым, что он не увидит смерти, доколе не увидит Христа Господня. Согласно преданию, это обещание он получил еще за 270 лет до Рождества Христова. В то время Симеон состоял в числе 70 переводчиков (толковников), которые переводили священные книги Библии с еврейского на греческий язык для библиотеки египетского царя Птоломея Филадельфа. Симеон при переводе пророчества Исаии о рождении Еммануила(Мессии) от Девы (Ис.7,14) усомнился в точности пророчества и хотел исправить слово «дева» на «жена». В этот момент он и получил извещение от Духа Божия, чтобы он не смел искажать пророчества и что он не умрет до тех пор, пока не увидит исполнения пророчества Исаии о рождении Мессии именно от Девы.
Старец Симеон пришел по вдохновению в храм. И, когда родители принесли Младенца Иисуса, чтобы совершить над Ним законный обряд, он взял Его на руки, благословил Бога и сказал: Ныне отпускаешь раба Твоего, Владыко, по слову Твоему, с миром, ибо видели очи мои спасение Твое, которое Ты уготовал пред лицеем всех народов, свет к просвещению язычников и славу народа Твоего Израиля (Лк.2,25-32). Иосиф же и Пресвятая Дева Мария дивились сказанному о Нем. И благословил их Симеон и сказал Марии, Матери Его: се, лежит Сей на падение и на восстание многих в Израиле и в предмет пререканий,- и Тебе Самой оружие пройдет душу, — да откроются помышления многих сердец.
После того как увидел спасение Божие «еже, уготова пред лицем всех людей» и как благословил родителей младенца, святой и праведный Симеон тотчас почил о Господе на 270 году своего возраста и был погребен в приготовленной им же могиле.
![]() |
||
Сретение Господне |
Икона св.прав.Симеона |
Св.мощи его были перенесены в Константинополь при императоре Иустине и положены в храме Св.Иакова брата Господня , который был построен этим же Императором.
В событии принесения Богомладенца в храм Иерусалимский произошла встреча (сретение) двух Заветов: Ветхого и Нового — совершенного Завета (т.е. союза Бога с человеком). Одни из последних праведников Ветхозаветной Церкви — свв. Симеон-старец и Анна-пророчица — сподобились встретить в храме Основателя Нового Завета, в лице Которого уже встретились Бог и человек.
Православный храм на месте дома св.Симеона Богоприимца находится в одном из респектабельных районов современного западного Иерусалима, называемого «Сан Симон». Т.е. и сегодня в названии этого места сохранилась историческая привязанность к памяти св.Симеона Богоприимца. Сам храм, огороженный достаточно высоким забором и утопающий в зелени вечнозеленых деревьев, едва виден издали.
Есть еще и другое историческое название этого района – Катамоны. Как пишет историк и палестиновед Н.Н.Лисовой «Катамонас» в переводе с греческого означает «стоящий отдельно». Но с изменением одной буквы («катамонос») это слово звучит «пребывающий», «долго живущий». И тот и другой смысл можно вкладывать в историю жизни праведного старца Симеона».
В Иерусалиме сохранялось древнее предание, «что на холме, лежащем к югу от продолговатой горы, находился дом праведного и благочестивого Симеона с его садом, в котором были и семейные их могилы, как это было к обычае у Иудеев и других древних народов, например у Египтян, у жителей Палестины, Сирии и проч.. Что касается до построек древнейших времен, то все они с течением времени были истреблены и исчезли; существование же в древние времена прочных и великолепных построек свидетельствуется тем, что и поныне сохраняются от зданий большие и обтесанные камни, также различные подземные водоемы около зданий и многие места на поверхности земли, устланные мозаикой, — что свидетельствует о великолепных зданиях, бывших в эпоху христиан. В 1859 году этот участок приобретает монах Аврамий, из города Мадита, бывший тогда поверенным по постройкам Греческого монастыря. Он производит раскопки и обнаруживает в результате которых под скалой внизу были открыты , вырубленные гробницы наполненные землей, камнями — и костями, которые однако, при соприкосновении с воздухом, тотчас обратились в прах. Эти погребальные пещеры и были признаны за место погребения праведного Симеона.
Современный храм в Катамоне состоит из двух частей, соединенных общим широким портиком.
Могила праведного Симеона находится в боковом левом приделе. Это пустая могильная яма. Мощи, как мы говорили, давно были перенесены в Константинополь, а ныне, унесенные при разграблении города крестоносцами, находятся в городе Загорье, в Хорватии.
Над могилой беломраморная плита, покоящаяся на четырех столбах, над ней — высокий резной деревянный киворий. Слева от гробницы, на северной стене храма, размещен ряд икон, иллюстрирующих историю о Симеоне. На первой из них Симеон со своими сотрудниками работает над созданием Септуагинты.(1) На второй — он бросает перстень в реку, и рыба тотчас подхватывает его.(2) На третьей иконе изображена трапеза. Симеон разрезает рыбу и видит свой перстень.(3) На восточной стене придела в особом аркосалии находится икона «Не рыдай Мене Мати», интересно, что по гречески этот извод называется «Крайнее смирение».
Храм освящен в 1881 г. при Патриархе Иерусалимском Никодиме, который особенно любил это место и превратил его в одну из загородных патриарших резиденций. Раньше храм был приходским, поскольку вокруг жило много православных арабов. В 1948 г. арабские жители ушли из этого района и храм этот посещается в основном православными паломниками чаще из Греции. Русские паломники любят приезжать сюда на праздник памяти св.Симеона Богоприимца и св.пророчицы Анны.
Праведная пророчица Анна тоже участвовала во встрече сорокадневного Младенца Христа в Иерусалимском храме. Святой евангелист Лука повествует: «Тут была также Анна пророчица, дочь Фануилова, от колена Асирова, достигшая глубокой старости, прожив с мужем от девства своего семь лет, вдова лет восьмидесяти четырех, которая не отходила от храма, постом и молитвою служа Богу день и ночь. И она в то время, подойдя, славила Господа и говорила о Нем всем, ожидавшим избавления в Иерусалиме» (Лк. 2, 36-38).
![]() |
||
Икона св.прор.Анны |
![]() |
||
Икона св.прор.Анны |
Тропарь, глас 1:
           Радуйся, Богоприимче старче Симеоне, / во объятия приемый Спаса Господа. / Веселися и ты, честная пророчице Анно, / возвестивши пришествие в мир Христа Бога нашего, / сокрушившаго державу вражию // и подающаго нам велию милость.
Кондак, глас 8:
           Во избранных Божиих, блаженне старче Симеоне, / на Небеси предстоиши пред лицем Христа Бога, / Егоже во храме, яко Младенца руконосимаго, / во объятия своя от всепречистых рук приял еси / и со Анною пророчицею яко Бога исповедал еси. / Темже похвальными гласы ублажаем вас: / радуйся, Богоприимче старче Симеоне, / радуйся, пророчице честная Анно, радуйтеся, Бога во плоти познавшии.
(Минея февраль. – М., Издательский Совет Русской Православной Церкви, 2002).
1. Краткое описание обители Св.Симеона Богоприимца называемой «Катамонас» и находящейся близ Св.Града Иерусалима. (Составлено Архимандритом Кириллом Афанасием и издано во Св.граде Иерусалиме с благословения Иерусалимского Патриарха Иерофея).
2. Житие св.прав.Симеона Богоприимца.
Храм св.прав.Симеона в Катамонах
|
Интерьер храма Симеона Богоприимца в Катамонах
|
||
Богослужение в храме св.прав.Симеона Богоприимца
|
Икона Сретения Господня в храме Симеона Богоприимца
|
||
Вышивка. Сретение Господне на завесе Царских врат в Катамонах
|
Русские колокола, изготовленные московскими мастерами — дар русских православных людей храму св.Симеона в Иерусалиме
|
||
Мраморная плита над гробницей св.Симеона Богоприимца
|
Гробница прав.Симеона
|
||
Могила св.прав.Симеона
|
Ковчег с мощами св.прав.Симеона Богоприимца
|
||
Икона св.Симеона Богопр. с частицей мощей, возвращенной Иерусалимской Церкви от Катол.Церкви Хорватии 8.10.2010 г.
|
Мощи св.Симеона Богоприимца в монастыре его имени в Иерусалиме. Октябрь 2010 г.
|