Иверский монастырь

Святыня Свято-Иверского Одесского монастыря

Сред чудотворных икон Афона – удел Божией Матери на земле особенно прославлена Иверская икона Божией Матери.

По неизреченной любви к людям Божия Матер благословила святого Апостола и Евангелиста Луку написать Ее изображение еще в дни своей жизни. Предание приписывает кисти святого апостола Луки от трех до семидесяти икон Божией Матери, в том числе и Иверскую.

История этого образа просматривается с 9 века – времени иконоборческих гонений в Византии, когда по повелению императора почитателей святых образов подвергали истязаниями пытками, убивали, а сами иконы повсюду тщательно разыскивали, выбрасывали из храмов и домов, рубили на куски, сжигали. Чтобы сбиречь святыни от поругания и уничтожения, благочестивые люди прятали их, опускали в воды рек, морей, вручая их судьбу воле Божией. Так случилось и с Иверским образом. В царствование императора – иконоборца Феофила (829-842) неподалеку от города Никеи жила благочестивая вдова с сыном. У нее в доме хранилась древняя икона Божией Матери. Иконоборцы, уничтожавшие святыни, пришли в дом этой христианке. Один из воинов ударил копьем по образу Богородицы. Удар пришелся на изображение правой ланиты Пречистой, и из раны выступила кровь. Воины испугались. Вдова на коленях стала умолять воинов пощадить икону и подождать до рассвета, пока она не сможет собрать деньги на выкуп. Воины согласились, назвали огромную сумму для уплаты и не тронули икону, будучи смущенными выступившая на ней кровь. Желая спасти чудотворную икону от поругания, после усердной молитвы к Богоматери, вдова опустила икону в море. К великой ее радости, двинулась по морю к западу. Дальнейшая судьба вдовы неизвестна. Сын ее благополучно добрался до Афона и принял там постриг. От него и узнали монахи Святой Горы об истории древней иконы Богоматери и получили ее описание.

Прошло много лет, но рассказ об иконе продолжал жить в пределах Афонских монахов. Во время игуменства святого Евфимия иверские иноки были поражены странным и страшным видением: во вторник Светлой седмицы 27 апреля 999 года на море перед обителью монахи узрели огненный столп, вершиной вздымающий в небеса. Подплыв на лодке, они увидели вертикально стоящую, как бы невидимо силой поддерживаемую икону и различили ее черты Пресвятой Девы, любовно преклонившейся к Богомладенцу. Но все попытки обрести Святыню были тщетны: образ ускользал от человеческий рук.

Огненные блистания на Афоном продолжались несколько дней и ночей к ряду. После усердной молитвы Пресвятая Богородица явилась во сне иноку Иверского монастыря Гавриилу и сказала: <Я имею желания дать вам Мою икону в помощь и покров. Войди в море и гряди по волнам с верою, тогда все узнают Мою любовь и благоволение к вашей обители>. Старец объявил настоятелю о видении, испросив благословления, ступил на волну; к изумлению присутствующих, без труда пошел по ней: икона же Сама устремилась ему на встречу.

Иноки водрузили Святыню на почетное место, в устроенную для нее на берегу часовню, и трое суток совершали пред нею молит­вы. Потом икону перенесли в соборный храм обители, а на берегу, на месте, где находи­лась икона, открылся источник чистой сладкой воды.

На другой день икону не нашли на том месте, утром обнаружили, что она переместилась на врата обители. Икону вернули в храм – на следующий день все повторилось. Наконец Божья Матерь опять явилась Гавриилу и сказала: «Скажи монахам, чтобы бо­лее не искушали Меня. Не для того прибыла Я, дабы вы Меня охраняли, но чтобы Я охраняла вас, и не только в сей жизни, но и в будущей. Да уповают на милосердие Сына Моего все пребывающие в добродетельном житии и страхе Божием. Доколе икона Моя Будет в обители вашей, дотоле благодать и милость Сына Моего к вам не оскудеет».

Иноки построили надвратную церковь в честь Богоматери, Хранительницы обители, в которой чудотворная икона пребывает и доныне. Чудесную икону нарекли Портаитиссой, что в переводе с греческого значит Вратарница, а по имени приютившего ее монастыря Иверской. История Иверского монастыря сохранила множество случаев чудесной помощи Божией Матери: избавления обители от варваров, чу­десного восполнения запасов пшеницы, муки и елея, исцеления болящих и многие неисчислимые чудеса.

19 мая 1998 года состоялось заседание Священного Синода Украинской Православной Церкви, которое возглавил Блаженнейший Вла­димир, Митрополит Киевский и всея Украины. На заседании постановили в городе Одес­се благословить открытие новой обители в честь Иверского образа Божией Матери.

Но молитвенная лампада зажглась в монастыре ранее. Первая служба, которую воз­главил наместник игумен Вениамин, состоялась на Пасху в Апреле 1998 года.

Вторая служба была совершена в тре­тий день после Пасхи в честь прихода Ивер­ского образа на Афон в 999 году. Сама Бого­родица осветила начало молитвенной жизни в обители и начались строительные работы.

23 октября 1998 года был возведен пер­вый купол. Это было очень трепетное событие, прихожан очень мало, братии вместе с рабочими 11 человек, а тут подъеду купола!

Без чудес и помощи Самой Богородицы конеч­но же не обошлось. В совершенно ясный сол­нечный день люди видели огромуную радугу над монастырем, а когда был поднят купол, прямо над ним появилось белое круглой формы ОБЛА­КО, на котором, мы свято верим, незримо стояла Cама Пречистая Дева, освятившая Своим при­сутствием рождение нашей обители.

26 октября 1998 года, в день 350-летия привезения точного списка Иверской иконы Божией Матери в город Москву в 1648 году со Святой Горы Афон, в Свято-Иверском Одесском мужском монастыре состоялась праздничная Божественная Литургия, кото­рую возглавил Высокопреосвященнейший Агафангел, Митрополит Одесский и Измаиль­ский. В этот памятный день Владыка совер­шил освящение престола в обители. Тогда же Настоятель монастыря, Митрополит Одесский и Измаильский, Агафангел, пожертвовал в дар молодой обители церковную утварь и иконы.

Б начале весны 1999 года, накануне 1000 — летия со дня пришествия чудотворного об­раза НА Святую Гору Афон, по благословению Владыки Агафангела, Митрополита Одесского и Измаильского, Наместник Свято-Иверского Одесского монастыря Архимандрит Ве­ниамин отправляется на Афон, дабы зака­зать точный список Иверской иконы Божией Матери с древнего чудотворного образа.

В Белозерской келии Афонский старец Ар­сений принял заказ на написание иконы. Образ писался с молитвой и постом, по всем канонам написания икон. Работа иконописцев сопровождалась небывалыми искушениями. Трижды меняли доску, дважды перекладывали золото, и только с началом Великого По­ста, в непрестанной молитве, написание ико­ны закончили. «Видно большая будет польза от этого образа», сказал старец, объясняя

братии, терпевшей искушения. И та икона новонаписанная не РАЗНИТСЯ ни в чем от пер­вой иконы: ни длиною, ни шириною. Только лик Богоматери немного отличается тем, что очи Пресвятой Богородицы Большие и гроз­ные, Царица Небесная видится строгой и скорбной Матерью грозного Судии, тогда как на списке они полны доброты, проникающей до глубины души, полны скорби за весь мир.

Икона Божией Матери, называемая Иверская, сейчас пребывает на Афоне, в монастыре Иверион. Четырехугольный в плане монастырь обнесен высокими стенами, расположен на Берегу пристани. При входе в обитель, на левой стороне, находится небольшая привратная часовня с чудотворной иконой. Икона Богоматери украшена серебряной ри­зой, усыпанной драгоценными камнями, золо­тыми привесками, крестами, монетами раз­ных эпох Паломник, представший пред свя­тым образом, невольно усматривает во всем этом богатом убранстве благодарное живое чувство христиан многих поколений в духовной помощи Божией Матери.

Свыше тысячи лет Божия Матерь чрез Свой Иверский образ охраняет не только Иверскую обитель, но и весь мир. Многочисленные списки с этой иконы разошлись по всему свету, и многие из них прославились чудотворениями.

Пока на Святой Горе писалась икона, в монастыре шло строительство часовни. На­чалось с обустройства садика, в центре, которого к лету 2000 года появилась маленькая деревянная, Будто сказочная, часовенка. Опирается часовня на четыре камня, специально привезенные со Святой Горы Афон. Вокруг нее посажены молодые деревья, в теплое время года она украшена чудесными цветами.

В конце весны 1999 года в обители была открыта скважина прекрасной воды, по сво­ему химическому составу она не имеет ана­логов во всей Одесской области. Так появился на свет чудесный Иверский источник хорошей питьевой воды.

26 июля 2000 года часовня приняла Иверскую икону, как Саму Матерь Божию.

Божией милостью прибывший со Святой Горы Афон в город Одессу список Иверской иконы Божией Матери снискал Большое уважение и почитание народа Божия.

Иверская икона Божией Матери явля­ется духовным центром обители. Православ­ный люд стекается сюда на молитву к Бо­жией Матери, принося ей свои скорби, печали, болезни, горести, радости, благодарение за помощь. И, по неизреченной благодати Самой Пресвятой Девы Марии, получает в молитвах утешение и исцеление духовное и телесное.

Б обители начали строительство нового Храма в честь святого преподобного Серафима Саровского. По Божией милости перед Пасхой 2003 г. был заложен фундамент и освящен Высокопреосвщеннейшим Агафангелом Митрополитом Одесским и Измаильским.

G марта 2004 г. управление и строитель­ство обители выло поручено новому наместнику игумену, а ныне епископу Южненскому Диодору. Для продолжения строительных работ, особенно восстановления обители, требуется огром­ное количество стройматериалов и средств. Обращаемся к Вам с просьбой принять участие в сборе пожертвований на строительство оби­тели. Жертвуя на Богоугодное дело, испро­сим у Господа прощения своих грехов.

Спасайтесь о Господе и живите влюбви и духовной радости.

Просим Ваших святых молитв.

Призри же с высоты пренебесныя Своея, о Всепетая Мати, и услыши хвалу» Тебе от нас смиренно возсылаемую:

Радуйся, Благая Вратарннце, двери райские верным отверзающая!

ТБИЛИСИ, 25 июня /Новости-Грузия, Мельсида Акопян/. Грузинская православная церковь 25 июня отмечает день поминовения Святого Иоанна-Торнике Святогорца (10 век).

Из церковных хроник: …Святой Иоанн Святогорец (в миру Торнике Эристави) был военачальником грузинского войска. Знаменитый своими боевыми успехами, благородный и несравненный рыцарь, любимец царя Давида Курапалати, Торнике в расцвете своей военной карьеры бросил мирскую жизнь, избрал подвиг монашества и отправился на поиски своего духовного отца и наставника — святого Иоанна на гору Улумбо (Олимп). Узнав, что преподобный Иоанн переселился на Афон, Торнике устремился туда и, по благословению Иоанна, поселился с ним в лавре, руководимой святым Афанасием Афонским.
После того как Иоанн-Торнике обосновался в лавре святого Афанасия, из Грузии туда прибыло столько жаждущих монашеской жизни, что Иоанн, по благословению святого Афанасия, отдельно построил новую церковь в честь Иоанна Богослова, были построены келии и, таким образом, на Афоне основалась грузинская община.
В это время против несовершеннолетних наследников престола Греции Василия и Константина восстал военачальник малоазиатских войск — Барда Склярос. Вдовствующая царица Феофания, надеющаяся на помощь грузинского царя, обратилась к Иоанну-Торнике с просьбой отправиться в Грузию, доложить царю о тяжести положения и собрать грузинские войска для помощи царице. Иоанн-Торнике вначале отклонил эту просьбу, ибо считал невозможным для монаха переступать обратно порог мирской жизни.
Однако, по просьбе братии и по благословению Афанасия Афонского Иоанн-Торнике отправился в Грузию и передал царю Давиду Курапалати письмо царицы Феофании. Царь был рад вновь видеть своего любимого полководца, согласился удовлетворить просьбу царицы, с тем условием, что войском будет руководить сам Иоанн-Торнике. Никакие объяснения не смогли переубедить царя, и Иоанн-Торнике вынужден был согласиться возглавить войско Грузии. С Божьей Милостью и мудрым руководством Иоанн-Торнике двенадцатитысячная армия грузин наголову разбила во много раз превосходящее войско восставшего безбожного Скляроса и изгнала его из Греции.
После победы Иоанн-Торнике сразу же отправился на Святую Гору. Братья с радостью приветствовали его и возблагодарили Господа Бога за его мирное возвращение в обитель.
Преподобный Иоанн-Торнике отличался удивительным смирением. Он полностью отрекся от своей воли и доверился пастырской воле с таким жаром рвения, что ничего не делал без его благословения. «Волю свою и самого себя после Господа вверяю Тебе, спаси меня по воле Твоей!» — говорил он своему духовному отцу — Иоанну.
Монастырская братия часто просила бывшего победоносного полководца — Иоанн-Торнике рассказать о его доблестных делах, и ему приходилось вспоминать своё славное прошлое. Однажды святой Иоанн, духовник Иоанна-Торнике, посоветовал ему впредь делиться своими мирскими воспоминаниями только со старцем Гавриилом (пом. 12 июля), из уст которого не слетало ни одно суетное слово. С этого дня от преподобного Иоанна-Торнике слова никто не слышал. Он в молчании и в уповании на Господа провёл остаток дней своих и почил с миром.

Кондак 1

Взбранной Воеводе, Владычице нашей Богородице, похвальная пения приносим Ти раби Твои, яко пришествием честнаго образа Твоего стяжавшии щит крепкий, стену необоримую и стража неусыпна. Ты же, яко имущая державу непобедимую, покрый и защити нас, Владычице, от всех врагов видимых и невидимых и избави от всякаго вреда, душевнаго и телеснаго, да зовем Ти:

Радуйся, благая Вратарнице, двери райския верным отверзающая.

Икос 1

Ангел предстатель послан бысть рещи Богородице, егда паде Ей жребий апостольскаго служения в земли Иверстей: «Не разлучайся Иерусалима, жребий же, Тебе падший, просветится в последния дни, Ты же имаши потрудитися в земли, юже Тебе Бог изволит».

Темже радуйся, Еюже Евангелие благовестится; радуйся, Еюже идольская прелесть упразднится.

Радуйся, Еюже власть князя тьмы разрушится; радуйся, Еюже Царство Христово утвердится.

Радуйся, падших во тьму идолослужения к свету Евангелия воззвание; радуйся, от рабства диаволу в свободу славы чад Божиих приведение.

Радуйся, готовая служительнице Сына Своего и Бога; радуйся, послушанием преслушание Евы исцеляющая.

Радуйся, высото добродетелей; радуйся, глубино смиренномудрия.

Радуйся, Еюже невернии познают Творца; радуйся, Еюже вернии усыновляются Отцу.

Радуйся, благая Вратарнице, двери райския верным отверзающая.

Кондак 2

Видящи Святая Дева дивное и новое о Себе промышление Божие, яко раба Господня, присно готовая творити волю Его, возопи: Аллилуиа.

Икос 2

Разум недоразумеваемый глагола ангельскаго разумен Тебе, Пречистая, творя Господь, управи шествие Твое к Горе Афонстей, идеже проповедася Тобою Евангелие, и тако явися жребий Твой. Мы же радостно вопием:

Радуйся, освятившая Афон Своим пришествием; радуйся, низложившая тамо идолов.

Радуйся, насадившая тамо веру истинную; радуйся, неверие отгнавшая.

Радуйся, в жребий Себе Гору сию избравшая; радуйся, благодать сему месту обещавшая.

Радуйся, верным, живущим в ней, подательнице земных благ; радуйся, споручнице вечнаго их спасения.

Радуйся, теплая ходатаице о живущих в жребии Твоем; радуйся, всех врагов их устрашение.

Радуйся, милость Сына Своего до скончания века месту сему обещавшая; радуйся, благодать Его неотступною быти предрекшая.

Радуйся, благая Вратарнице, двери райския верным отверзающая.

Кондак 3

Сила Вышняго заступлением Богоматере осени Святую Гору и удолия и дебри ея, яко село пространное показа всем, в иночестей жизни хотящим жати спасение, внегда пети сице: Аллилуиа.

Икос 3

Имущи промышление о жребии Своем, людех Иверския земли, устроила еси в месте, идеже Сама к Афону пристала еси, обитель роду их, в тихое пристанище ищущим спасения, хотящи даровати ей в щит и ограждение икону Свою, да вси взывают:

Радуйся, пославшая проповедницу Евангелия в землю Иверскую; радуйся, обратившая сию страну от прелести идольстей к свету Христову.

Радуйся, Отрасли неувядаемыя розго, дивную лозу Нине даровавшая; радуйся, от нея произрастившая гроздие чудес и благия веры.

Радуйся, сад духовный на Афоне насадившая; радуйся, струю от него просвещения духовнаго стране Иверстей источившая.

Радуйся, Евфимия златословесная уста; радуйся, Торникия непобедимая крепосте.

Радуйся, всех благочестивых укрепление; радуйся, иноков ограждение.

Радуйся, тихое пристанище ищущих спасение; радуйся, вечный покой им уготовляющая.

Радуйся, благая Вратарнице, двери райския верным отверзающая.

Кондак 4

Бурю внутрь имущи помышлений сумнительных, честная вдовица, яже в Никеи, смятеся, зрящи копием воина-иконоборца прободену святую и чтимую икону Богоматере и абие источившу кровь и, страхом обдержима, да не поругана будет святая икона, с молитвою слезоточащи вверже ю в море. Увидевши же ю прямо верху воды путь творящу и текущу к западу, возопи с веселием: Аллилуиа.

Икос 4

Видеша иноцы Святыя Горы явльшийся в мори яко пламень, яко столп огнен, егоже верх досязаше небеси, яко солнце сияющее, и в нощи притекоша к краю моря и, видевше святую икону Богоматере, по морю носимою силою свыше, возопиша Благодатней:

Радуйся, Купино, Законоположником предзримая; радуйся, столпе огненный, наставляяй сущия во тьме.

Радуйся, лествице, досязающая до Небес, еюже сниде Бог; радуйся, мосте, преводяй сущих от земли на Небо.

Радуйся, заре таинственнаго дне; радуйся, Звездо, являющая Солнце.

Радуйся, Свет Неизреченный родившая; радуйся, еже како ни единаго же научившая.

Радуйся, облеченная в солнце, сияющая благодатию и славою всей вселенней; радуйся, молние, души просвещающая и верных смыслы озаряющая.

Радуйся, светлосте, во тьме светящая; радуйся, яко многосветлое возсияваеши просвещение.

Радуйся, благая Вратарнице, двери райския верным отверзающая.

Кондак 5

Боготечную икону Свою дати хотящи Иверстей обители, рекла еси, Богомати, преподобному Гавриилу: «Иди с ликом иноков к берегу моря, сниде в пучину и приими икону Мою». Он же, верою и любовию окриляемь, по воде, аки по суху, ходя, прият ю во объятия своя и, достиг сокровища, иным недостижимаго, в достояние иноков рода своего иверскаго, веселяся, пояше: Аллилуиа.

Икос 5

Видеша иноцы иверстии многажды икону Богоматере из храма верху врат монастырских на стену града незримою силою изнесенную, ужасахуся и стояху, зовуще к Ней таковая:

Радуйся, святую икону дати нам изволившая; радуйся, покров ю быти нам обещавшая.

Радуйся, любовь Твою к обители нашей показавшая; радуйся, благое о ней промышление явившая.

Радуйся, помощь наша в чуждей стране; радуйся, в странствии нашем утешение.

Радуйся, Божие к нам благоволение; радуйся, наше к Богу дерзновение.

Радуйся, слез наших избавление; радуйся, сирых нас защитнице.

Радуйся, ограждение наше; радуйся, едина радосте наша.

Радуйся, благая Вратарнице, двери райския верным отверзающая.

Кондак 6

Проповедника творящи Гавриила воли Своея, рекла еси нему, Владычице: «Не приидох хранима быти от вас, но да буду Аз хранительница ваша не токмо в настоящем, но и в будущем веце. Се даю вам знамение: дондеже зрите в монастыре икону Мою, не оскудеет вам благодать Сына Моего и милость, да вопиют Ему вси: Аллилуиа».

Икос 6

Возсия радость велия слышавшим Твоя, Богомати, обетования, и Тебе, Небесней Вратарнице, храм во вратех обители с веселием иноцы воздвигоша и возопиша тако:

Радуйся, хранительнице наша в настоящем веце; радуйся, предстательнице наша в будущем.

Радуйся, страху Божию нас научающая; радуйся, на путь добродетели наставляющая.

Радуйся, дерзновение наша и надеждо; радуйся, упование наше и покров.

Радуйся, благоутробие Сына Своего к нам преклонившая; радуйся, благодать Его неоскудно пребывати с нами возвещающая.

Радуйся, святую икону залогом милости давшая; радуйся, дар чудодействия ей даровавшая.

Радуйся, прилог всякаго зла от обители отражающая; радуйся, всему благому вход отверзающая.

Радуйся, благая Вратарнице, двери райския верным отверзающая.

Кондак 7

Хотящу иногда злочестивому Амире обитель Иверскую разорити и стадо иноков, тамо собранное разсеяти, скоро позна крепкое обители заступление от Богоматере, увидев корабли своя в пучине моря погрязшия и ратники изгибшия. И пришед со смирением, сребро и злато в обитель даяше, молитвы прося. Иноцы же, видевше сия, возопиша к Богу: Аллилуиа.

Икос 7

Новыя и безчисленныя чудеса показа Богомати, в обители оскудение вина, муки и елеа восполняющи, бесныя исцеляющи, хромым хождение дарующи, слепым прозрение и всяк недуг врачующи, да, видяще чудеса сия, воспевают Тебе:

Радуйся, взбранная Воеводо, враги побеждающая; радуйся, скорая на помощь призывающим Тя.

Радуйся, не презирающая моления нашего; радуйся, обещания Своего не отступающая.

Радуйся, скорбь обители в радость претворяющая; радуйся, оскудение обители восполняющая.

Радуйся, слепых прозрение; радуйся, хромых хождение.

Радуйся, всех немощных целительнице; радуйся, всех скорбных утешительнице.

Радуйся, яко не престаеши промысляющи и спасающи нас; радуйся, яко от толиких бед избавляеши нас.

Радуйся, благая Вратарнице, двери райския верным отверзающая.

Кондак 8

Странно покрываемую от иконы Богоматере обитель Иверскую слышав Патриарх Никон, вожделе и Российстей стране благодати Ея стяжати причастие; сего ради, создав обитель в честь славнаго образа, со тщанием испроси изображение чудотворнаго образа Богоматере, да, покровом Ея защищаеми, вопиют Богу: Аллилуиа.

Икос 8

Вся сущи в Вышних, но и нижних не отступающи, благоизволила еси, Богомати, якоже древле преподобному Антонию даровася благословение Горы Афонския на утверждение обители Печерския, даровати и новой обители в стране Российстей благодать Свою, еюже благословила еси Афон, в подобии честнаго образа Твоего. Темже взываем Ти:

Радуйся, страны Российския покрове, ширший облака; радуйся, православныя веры в ней ограждение и утверждение.

Радуйся, Православныя Церкве непоколебимый столпе; радуйся, ересей и расколов обличение.

Радуйся, светлыми лучами чудотворных икон всю страну озаряющая; радуйся, дары исцелений и милостей от них источающая.

Радуйся, врагов устрашение; радуйся, святителей веселие.

Радуйся, иереев похвало; радуйся, иноков наставнице.

Радуйся, всего рода нашего спасение; радуйся, верных утверждение.

Радуйся, благая Вратарнице, двери райския верным отверзающая.

Кондак 9

Всяко тщание имуще о написании честнаго образа милостивыя Вратарницы, сонм постников иверских молебная пения совершает, водою от чудныя иконы омывает дску, на нейже имать изобразитися честный образ, и преподобнаго Иамвлиха освящает, иже, подвизався в посте, молитве и бдении со всею братиею, списа вапы, святою водою и мощами освященными, честное изображение Богоматере, выну моляся и вопия Богу: Аллилуиа.

Икос 9

Вития многовещанныя, яко рыбы безгласныя, видим о Тебе, Богородице: недоумеют бо, како по достоинству похвалити вся чудеса Твоя, явленная роду нашему от святыя Твоея иконы, еще бо на пути в Российскую страну сия чудодействоваше, благочестивому Мануилу повелевая выкуп дати неверным, возбраняющим шествие святыя иконы в страну Русскую, и сугубо ему послежде отдавши. Мы же, дивящеся, верно вопием Ти:

Радуйся, источниче чудес неисчерпаемый; радуйся, всякия милости подательнице.

Радуйся, всегда теплая о нас ходатаице к Богу; радуйся, промышления Его о нас сокровище.

Радуйся, сущим в бедах прибежище; радуйся, скорбящих утешение.

Радуйся, больных исцеление; радуйся, немощных укрепление.

Радуйся, вдов заступление; радуйся, сиротствующих милосердая Мати.

Радуйся, заблуждающих на путь истины обращение; радуйся, грешников к покаянию воззвание.

Радуйся, благая Вратарнице, двери райския верным отверзающая.

Кондак 10

Спасти хотящи многия люди от бед и скорбей, источаеши, Богомати, неоскудный источник милости от Своея иконы роду нашему: се бо и в стольном граде Москве благая Вратарница являешися всем поклоняющимся Тебе, скорое вспоможение подавающи, и в новой обители Иверстей благодати струи от иконы Твоея испущаеши, и во иных градех, обителех и весех чтущим Тя полезное прошение исполняющи. Темже, прославляя Бога, давшаго нам благодать таковую, вопием Ему: Аллилуиа.

Икос 10

Стена еси иноческому чину, Богородице, и всем, к Тебе прибегающим, ибо Небесе и земли Творец, вселься в девственней утробе Твоей, научи всех чистоты и целомудрия ревнителей возглашати Тебе:

Радуйся, девства сосуде избранный; радуйся, чистейший образе целомудрия.

Радуйся, чертоже безсеменнаго уневещения; радуйся, Невесто неневестная.

Радуйся, Сеятеля чистоты рождшая; радуйся, верных Господеви сочетавшая.

Радуйся, в буре искушений скорая помощнице; радуйся, прилоги врага отражающая.

Радуйся, мглу душевредных страстей отгоняющая; радуйся, помыслы очищающая.

Радуйся, земныя сласти презирати научающая; радуйся, к горнему умы и сердца направляющая.

Радуйся, благая Вратарнице, двери райския верным отверзающая.

Кондак 11

Пение всякое побеждается, спростретися тщащееся ко множеству многих щедрот Твоих; равночисленныя бо песка песни аще приносим Ти, Владычице наша Богородице, ничтоже совершаем достойно, яже подаваеши нам, о Тебе вопиющим: Аллилуиа.

Икос 11

Светоприемную свещу, сущим во тьме бед явльшуюся, зрим святую икону Богоматере; невещественный бо огнь благодати приемлющи, лучами чудес всех озаряет, научающи сице взывати Благословенней:

Радуйся, во всяких нуждах скорое вспоможение; радуйся, в печалех быстрое услышание.

Радуйся, от огня, меча и нашествия иноплеменных нас избавляющая; радуйся, от глада и напрасныя смерти нас свобождающая.

Радуйся, от язвы и всегубительства смертнаго нас соблюдающая; радуйся, бедствующим в пути, на суше и на водах внезапное вспоможение.

Радуйся, язв душевных и телесных врачевание; радуйся, оставленных врачми в Свои руце приемлющая.

Радуйся, милосердая утешительнице всех скорбящих и обремененных; радуйся, не отвергающая всех презренных и отверженных.

Радуйся, самых отчаянных из рова погибели исхищающая; радуйся, и мене, обнаженнаго добрых дел, не оставляющая Своим покровом и заступлением.

Радуйся, благая Вратарнице, двери райския верным отверзающая.

Кондак 12

Благодати дати восхотев, долгов древних, всех долгов Решитель человеком, прииде Собою ко отшедшим Того благодати и, раздрав рукописание, дарова нам крепкое Богоблагодатныя ходатайство, да вопием вси молитвами Ея: Аллилуиа.

Икос 12

Поюще Твоя чудеса, являемая нам в жизни сей, хвалим Тя, Богородице, яко милости источник неисчерпаемый. Но, припадающе к Тебе пред чудотворною иконою Твоею, молим Тя смиренно: буди нам покров и защищение и в день кончины нашея, и егда имамы предстати на суд страшному престолу Сына Твоего, да вопием Ти:

Радуйся, во славе приседящая престолу Сына Твоего и тамо нас воспоминающая; радуйся, с Сыном Твоим и Богом вечно царствующая и о нас ходатайствующая.

Радуйся, уповающим на Тя конец живота непостыден дарующая; радуйся, безболезненную и мирную кончину устрояющая.

Радуйся, мытарств горьких избавление; радуйся, от власти князя воздушнаго освобождение.

Радуйся, грехов наших непоминовение; радуйся, по Господе упование нам блаженныя жизни.

Радуйся, уповающим на Тя одесную Сына Твоего стояние устрояющая; радуйся, блаженнаго гласа Онаго, Небеснаго Царствия наследие обещающаго, слышати сподобляющая.

Радуйся, благая Мати, всех, чтущих Тя, жити с Собою вселяющая; радуйся, крепкая надеждо вечнаго спасения всем христианом.

Радуйся, благая Вратарнице, двери райския верным отверзающая.

Кондак 13

О, Всепетая Мати, Пресвятая Госпоже Дево Богородице! Призри на нас, приносящих смиренно со слезами малыя сия молитвы пред пречистым Твоим образом и все упование и надежду возложивших на Тя, и избави нас всех бед и напастей в животе сем и будущия изми муки, да, спасаемии Тобою, вопием выну: Аллилуиа.

Этот кондак читается трижды, затем 1-й икос «Ангел предстатель…» и 1-й кондак «Взбранной Воеводе…».

Молитва

О, Пресвятая Дево, Мати Господа, Царице Небесе и земли! Вонми многоболезненному воздыханию душ наших, призри с высоты святыя Твоея на нас, с верою и любовию поклоняющихся пречистому образу Твоему. Се бо, грехми погружаемии и скорбьми обуреваемии, взирающе на Твой образ, яко живей Ти сущей с нами, приносим смиренная моления наша. Не имамы бо ни иныя помощи, ни инаго предстательства, ни утешения, токмо Тебе, о, Мати всех скорбящих и обремененных! Помози нам немощным, утоли скорбь нашу, настави на путь правый нас, заблуждающих, уврачуй и спаси безнадежных, даруй нам прочее время живота нашего в мире и тишине проводити, подаждь христианскую кончину и на Страшнем Суде Сына Твоего явися нам милосердая заступница, да всегда поем, величаем и славим Тя, яко благую заступницу рода христианскаго, со всеми угодившими Богу. Аминь.

Об этом корреспонденту Украинской Службы Информации сообщили в пресс-службе областного управления ГСЧС.

фото: Владислава Швец, УСИ

Горит Иверский, какая-то пристройка. Подробности все позже, — сообщили УСИ в пресс-службе областного управления ГСЧС.

фото: Владислава Швец, УСИ

Как сообщает наш фотокорреспондент с места событий, горит крыша одноэтажного деревянного строения барачного типа, где находится воскресная школа и библиотека Свято-Иверского мужского монастыря. Есть информация, что пожар начался по причине возгорания проводки.

Фото ГСЧС Одесской области

Позже спасатели сообщили, что локализовали пожар в 19:50 и ликвидировали в 20:07 на площади 500 м2. На месте работали 11 единиц спасательной техники. Во время инцидента никто не пострадал.

Фото ГСЧС Одесской области

В Одесской епархии УПЦ (МП) уверяют, что в монастыре были соблюдены все меры безопасности и сработала противопожарная система оповещения. Также пожар не причинил никакого ущерба храмам, святыням и жилым корпусам обители.

Фото ГСЧС Одесской области Фото ГСЧС Одесской области Фото ГСЧС Одесской области

Причина возгорания на данный момент устанавливается, а на месте происшествия работает следственно-оперативная группа ГСЧС, — отметили в епархии.

Как сообщала USIonline.com, в Балте во время ночного пожара погибли два человека.

Читайте нас в Telegram.

Оставить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *