Канон паисию великому

Содержание

Канон преподобному Паисию великому (поемый за избавление от муки умерших без покаяния)

Начало канонов общее:

Молитвами святых отец наших, Господи Иисусе Христе Боже наш, помилуй нас. Аминь.

Святый Боже, Святый крепкий, Святый безсмертный, помилуй нас. (Читается трижды, с крестным знамением и поясным поклоном.)

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Пресвятая Троице, помилуй нас; Господи, очисти грехи наша; Владыко, прости беззакония наша; Святый, посети и исцели немощи наша, имене Твоего ради.

Господи, помилуй (трижды).

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Отче наш, Иже еси на небесех! Да святится имя Твое, да приидет Царствие Твое, да будет воля Твоя, яко на небеси и на земли. Хлеб наш насущный даждь нам днесь; и остави нам долги наша, якоже и мы оставляем должником нашим; и не введи нас во искушение, но избави нас от лукаваго.

Господи, помилуй (12 раз).

Приидите, поклонимся Цареви нашему Богу (поклон).

Приидите, поклонимся и припадем Христу, Цареви нашему Богу (поклон).

Приидите, поклонимся и припадем Самому Христу, Цареви и Богу нашему (поклон).

Псалом 50

Помилуй мя, Боже, по велицей милости Твоей, и по множеству щедрот Твоих очисти беззаконие мое. Наипаче омый мя от беззакония моего, и от греха моего очисти мя. Яко беззаконие мое аз знаю, и грех мой предо мною есть выну. Тебе единому согреших и лукавое пред Тобою сотворих, яко да оправдишися во словесех Твоих и победиши, внегда судити Ти. Се бо, в беззакониих зачат есмь, и во гресех роди мя мати моя. Се бо, истину возлюбил еси, безвестная и тайная премудрости Твоея явил ми еси. Окропиши мя иссопом, и очищуся, омыеши мя, и паче снега убелюся. Слуху моему даси радость и веселие, возрадуются кости смиренныя. Отврати лице Твое от грех моих, и вся беззакония моя очисти. Сердце чисто созижди во мне, Боже, и дух прав обнови во утробе моей. Не отвержи мене от лица Твоего, и Духа Твоего Святаго не отыми от мене. Воздаждь ми радость спасения Твоего и Духом владычним утверди мя. Научу беззаконныя путем Твоим, и нечестивии к Тебе обратятся. Избави мя от кровей, Боже, Боже спасения моего, возрадуется язык мой правде Твоей. Господи, устне мои отверзеши, и уста моя возвестят хвалу Твою. Яко аще бы восхотел еси жертвы, дал бых убо, всесожжения не благоволиши. Жертва Богу дух сокрушен, сердце сокрушенно и смиренно Бог не уничижит. Ублажи, Господи, благоволением Твоим Сиона, и да созиждутся стены Иерусалимския. Тогда благоволиши жертву правды, возношение и всесожегаемая, тогда возложат на олтарь Твой тельцы.

Канон преподобному Паисию. Глас 6:

Песнь 1

Ирмос: Помощник и Покровитель бысть мне во спасение, Сей мой Бог, и прославлю Его, Бог отца моего, и вознесу Его, славно бо прославися.

Припев: Преподобне отче Паисие, моли Бога о нас.

Иже вся умудряющему Богу молися, преподобне отче, о рабе своем, да отверзет ми устне недостойнии, и двигнет ми язык недоуменный, тесноту же и худогласие, отче, разверзи благодатию иже в тебе Святаго Духа, к пению чудес твоих.

Припев: Преподобне отче Паисие, моли Бога о нас.

Начну убо достохвальное и душеполезное житие твое от младенства, иже древле Египет великаго во пророцех произнесе Моисея, иже к Богу присвоением и великими чудесы прославися, тако и ныне вторицею прославлен показася Египет, тебе ради, отче Паисие, честным именем твоим и многими добродетельми обогатися, еже дарова тебе Господь, Егоже моли, да спасет души наша.

Слава: В Царство Небесное вшед узким путем и прискорбным по заповеди Владыки своего Христа, преподобне отче Паисие, широкий и пространный путь возненавидев, распространьшийся мрак ума моего отжени, да возмогу малое мое моление принести в пречестную память твою.

И ныне: Дух сокрушен подаждь ми, Благая, смиренно сердце, уму же чистоту, и житию исправление, и прегрешением оставление.

Песнь 3

Ирмос: Утверди, Господи, на камени заповедей Твоих подвигшееся сердце мое, яко един Свят еси и Господь.

Припев: Преподобне отче Паисие, моли Бога о нас.

Каменю веры, Петру апостолу, уподобился еси, распятся мирови во всей жизни своей, преподобне Паисие, и нозе свои невозвратно к небесному шествию управил еси, и Горняго Иерусалима достигл еси, со святыми предстоя Святей Троице, моли о мне Единаго Благаго Человеколюбца.

Припев: Преподобне отче Паисие, моли Бога о нас.

Благочестиваго корени пресветлая отрасль, тебе избра Господь, Ангел рече матери твоей: сей Богу угоден. Ты же, от младенства крест свой взем, невозвратным путем Тому последова и возрасташе леты и разумом купно и благодатию Божиею. Моли дати ми отпущение грехов.

Слава: О, Владыко Господи, Иисусе Христе, кто не удивится Твоему человеколюбию, егда прииде желание преподобному иноческое житие получити к деланию заповедий Твоих, Твоею благодатию, яко агнец непорочен, изведеся в пустыню, и достиже словесных овец, и введеся к пастырю, блаженному Памве, и облечеся во иноческий образ, в немже утверди и мене, Господи, молитвами преподобнаго Паисия, к деланию заповедий Твоих.

И ныне: Лютых мя мук, и тьмы кромешныя, и геенны Твоими молитвами свободи, Дево, имаши бо волю и силу, Господа рождшая, Единаго Преблагаго.

Седален, глас 2:

Душу связав любовию Христовою и земная возненавидев вся, мудре, водворился еси, отче преподобне, в пустынях и горах, разумнаго древа вкусив, славне, ангельски просиял еси. Темже и мрак прошед плоти своея, тьму отгнал еси бесов, Паисие, инокующим первый, моли Христа Бога грехов оставление подати, чтущим любовию святую память твою.

Слава, И ныне:

Богородичен: Скорый покров, и помощь, и милость покажи на рабе Своем, Чистая, и волны укроти суетных помышлений, и падшую мою душу возстави, Богородице, вем бо, вем, яко можеши, елико хощеши.

Песнь 4

Ирмос: Услыша пророк пришествие Твое, Господи, и убояся, яко хощеши от Девы родитися и человеком явитися, и глаголаше: услышах слух Твой и убояхся, слава силе Твоей, Господи.

Припев: Преподобне отче Паисие, моли Бога о нас.

Законострадальческое житие от мягких ногтей восприем, богомудре Паисие, даже до конца пребыл еси, яко божественен доблественник, венец приял еси победы от всех Царствующаго, молитвами своими избавляти от муки грешники, от нихже первый есмь аз, не забуди мене.

Припев: Преподобне отче Паисие, моли Бога о нас.

Имуще тя молитвенника крепка, блаженне Паисие, и обещника печальным, предстателя, и поборника, и ходатая благочестна, от всяких спасаемся бед, напастей и обстояний.

Слава: Велию судеб бездну имеяй, Той тебе рече: се бо даю ти дар, да вся, еже просиши от Отца Моего во имя Мое, дастся тебе, о коем-либо грешнице помолишися, оставятся греси того; сего ради припадаю тебе, отче Паисие, имея бездну согрешений, да отпустит твоими молитвами, иже тебе обетова, яко Благ и Человеколюбец.

И ныне: Глагол провещай, егда право имам судитися, Богородительнице, к Своему Сыну, Пренепорочная, да обрящу Тя тогда прибежище и заступление, мук всех избавляющи.

Песнь 5

Ирмос: От нощи утренююща, Человеколюбче, просвети, молюся, и настави и мене на повеления Твоя, и научи мя, Спасе, творити волю Твою.

Припев: Преподобне отче Паисие, моли Бога о нас.

Постом удручая тело свое, отче Паисие, иногда по причащении Тела и Крови Христовы, яко Ангел седмьдесять дней без пищи телесныя пребыл еси, Божественную державу неизреченную имея, и возмог в себе животную содержати силу благодатию, паче пищнаго укрепления, слава державе Твоей, Господи.

Припев: Преподобне отче Паисие, моли Бога о нас.

Яко Иоанн Креститель, узким и прискорбным путем ходити произволил еси, но той на Иордане, узрев Зиждителя своего, устрашися и вопияше: не смею приступити, сено, Огню; ты же, отче Паисие, в пустыни иногда явльшагося Господа не могий пречистаго лица Его зрети, паде, трепетом одержимь. Он же ти рече: не устрашайся, сию пустыню наполню спостники тебе. С нимиже молим тя, отче: не забуди нас, молитвенник твоих, помилованным быти.

Слава: Аз бо в начале моя пред Тобою зрю согрешения, и о моих беззакониих молю Твое милосердие, да простиши и покрыеши благоутробием Твоим множество грехов моих, и даждь ми прочее жизни сея время безгрешно проводити, да, удобь на спасения стезю потек, безпреткновенно к доброму концу достигну Твоею помощию, кроме бо Твоея помощи и наставления ничтоже совершити, и милость у Тебе получити кто может.

И ныне: Рабское приношу Ти моление, неразумный аз, и к Твоему прибегаю благоутробному милосердию, не отврати мене, Чистая, посрамлена.

Песнь 6

Ирмос: Возопих всем сердцем моим к Щедрому Богу, и услыша мя от ада преисподняго и возведе от тли живот мой.

Припев: Преподобне отче Паисие, моли Бога о нас.

Бездушная тварь, Иордан, своего Творца устыдеся, вопияше: не могу Безгрешнаго омыти. Святый же, виде Господа, приим воду, прикоснуся Неприкосновенному, умы нозе Его и, пив воду, прия дар целити недуги и прогонити от человек бесы, сего ради и мы припадаем тебе, отче: молитвами твоими помилуй нас от всяких бесовских наведений.

Припев: Преподобне отче Паисие, моли Бога о нас.

По слову Господа нашего Иисуса Христа, обретохом тя, отче Паисие, великое прибежище, и заступника, и тепла молитвенника о гресех наших, якоже первее не отверже инока преставльшася и христианства отчуждившася, и во глубину адову пагубным безверием низведся, и, егда ощутився, притече к тебе, да умолиши Всемилостиваго. Щедрый же Господь явися тебе и глагола: угодниче Мой, добро есть Моей любви подобяся, печешися о грешных, изволяяй муки прияти за их избавление.

Припев: Преподобне отче Паисие, моли Бога о нас.

Принесеся молитва твоя и слезы к Богу, яко благовонный фимиам и жертва непорочна и благоприятна, и мене не забуди ходатайством твоим ко Пресвятей Богородице, слезы умиления даси ми, омый грехов моих бездну, избави мя от смертныя глубины, и ненадеющимся подаждь велию милость, и прости им согрешения.

Слава: Весь недоумением одержим есмь, егда прииму во уме той час страшный испытания Судии и Бога, и плачуся, и сетую, и рыдаю, поминая бездну зол моих. Темже спаси, Человеколюбче, молитвами Твоего угодника преподобнаго Паисия и избави мя муки, яко Благоутробен.

И ныне: От сердца стенания приношаю Ти, Пренепорочная, Твое прося благопребытное заступление. Помилуй всестрастную мою душу, умилосердися, Мати Многомилостиваго Бога, избавити мя Суда и езера огненнаго.

Кондак, глас 2:

Житейских молв оставль, безмолвное житие возлюбил еси, Крестителю подобяся всеми образы, с нимже тя почитаем, отче отцев Паисие.

Икос

Христов глас услышав, шествовал еси во след Того заповедей, наг жития быв, отверг попечения, и вся стяжания, и имения, и братий своих, и любве матере, богоносне Паисие, един в пустынях Богови беседуя разумом, дарования приял еси, еже ми посли, в песнех поющему, отцев начальниче Паисие.

Песнь 7

Ирмос: Согрешихом, беззаконновахом, неправдовахом пред Тобою, ниже соблюдохом, ниже сотворихом, якоже заповедал еси нам, но не предаждь нас до конца, отцев Боже.

Припев: Преподобне отче Паисие, моли Бога о нас.

Многих грехов исполнен аз, и твоя молитва, яко кадило благовонно, исправися, отче, бездну грехов моих потреби, и буяющее море злаго жития иссуши, и напоение гневное отжени, и целомудренный ум молитвами твоими утверди, отче Паисие.

Припев: Преподобне отче Паисие, моли Бога о нас.

Наставника тя и молитвенника тепла имущи и скораго помощника, яко стену тверду, и забрало недвижимо, и воеводу крепка и непобедима, молим тя: не забуди молитвенник твоих, избавляя от всякия печали и навет вражиих.

Припев: Преподобне отче Паисие, моли Бога о нас.

О, чудо велие, во един от дней седящу ти, отче Паисие, в пещере, бысть ти глас, глаголяй: мир тебе, возлюбленному Моему угоднику. Ты же, возстав со страхом и трепетом одержим, паде, поклонися и рече: се раб Твой, Господи. Сего ради молим тя: моли Человеколюбца, да спасет души наша.

Слава: Даждь ми, Христе, разум и терпение, еже не осуждати согрешающих с кичением фарисейским, но, яко мытарево покаяние, приими, и, яко блуднаго сына, Боже, вечери Твоея достойна мя яви, молитвами преподобнаго Паисия, и грехов прощение ми даруй.

И ныне: Возникни, о страстная душе, возстани, окаянная, бий из глубины в перси и испусти слез источники, да тя помилует, окаянную, Милосердая Мати Христа Бога.

Песнь 8

Ирмос: Егоже воинства небесная славят и трепещут Херувими и Серафими, всяко дыхание и тварь, пойте, благословите и превозносите во вся веки.

Припев: Преподобне отче Паисие, моли Бога о нас.

Благодарно приносимое тебе пение сие не презри, отче Паисие, но паче приими и радости духовныя исполни, да без закоснения поклонюся твоему образу, идеже есть написан, исцеления всем подавающ.

Припев: Преподобне отче Паисие, моли Бога о нас.

Всепреподобному житию поревновав богоугодных отец, иже от века поживших, отче Паисие, во смирении и постничестве Христа ради, всю жизнь свою мученически скончал еси, и от бесов нападения много претерпел еси, и сих победив. Сего ради молю тя, отче: буйство, ярость и небрежение молитвами твоими отрини от мене.

Припев: Преподобне отче Паисие, моли Бога о нас.

Владыко Христе Боже Всещедрый, имиже веси судьбами, даждь ми ненавидети деяния лукаваго, Ты бо еси Бог наш, рекий: просите и приимете. Даждь любовь от всея души моея, молитвами преподобнаго отца Паисия, творити волю Твою спасительную.

Слава: Молютися: на мне, грешнем, долготерпи, Владыко, и не посецы мене, яко неплодное древо, посечением смертным, во огнь отсылая, но плодоносна мя сотвори, молитвами преподобнаго умолен бывая, время покаяния ми даждь, яко Человеколюбец.

И ныне: Струи низпосли слез и стенания от души сотвори ми, Чистая, внегда припадати Твоему покрову, яко да обрящу разрешение грехов моих Твоею милостию.

Песнь 9

Ирмос: Еже радуйся от Ангела приимшая и рождшая Создателя Своего, Дево, спаси Тя величающия.

Припев: Преподобне отче Паисие, моли Бога о нас.

Скорый помощник был еси, преподобне, еще в жизни сей, иногда у преподобнаго старца ученику в преслушании умершу, и ведену во ад, он же припадаше прося, да умолиши Всещедраго о ученице его. Ты же, яко скорый послушник и любве хранитель, надежду возложи ко Всещедрому Богу, простреся на молитву, и Той, Многомилостив и во обетех неложный, волю к боящимся Его сотвори и, молитву твою услышав, изведе душу от ада. Того ради и аз, недостойный, припадая, молю тя: отче преподобне, молитвами твоими избави мя муки и огня негасимаго.

Припев: Преподобне отче Паисие, моли Бога о нас.

Бывша мя бесом смех, человеком уничижение, праведным рыдание, Ангелом плач, осквернение воздуху, и земли, и водам, тело окалях и ум оскверних паче слова деяньми, аз враг Богу бых. Увы мне, согреших! Молитвами преподобнаго Паисия прости мя.

Слава: Яко впадый в разбойники и уязвен, тако и аз впадох от многих грехов, и уязвена ми есть душа, к кому прибегну повинный аз, токмо к Тебе, Милосердому душам Врачу, приими молебника тепла преподобнаго Паисия и молитвами его излей на мя великую Твою милость.

И ныне: Прегрешения моя умножишася, прещению и Суду достоин, Чистая, припадая зову Ти: прежде конца подаждь ми очищение, и умиление, и нравом исправление.

Молитва преподобному Паисию Великому

Страстей победителя, душам помощника, о всех молебника, всем спасения ходатая и наставника, из глубины сердца воздыхая, усердно и пламенно молим тя, Паисие преподобне! Внемли и помози нам, не отринь и не презри нас, но абие услыши в смирении сердца притекающих к тебе. Ты, преподобне, к спасению ближних прилежно стремился и многих грешников к свету спасения привел еси. Подвиги чрезмерные успокоением считал по себе, пречудне, и, любовию ко Господу всегда горя, явления Христа Спаса сподобился еси, и Ему, за людей умершему, любовию подражая, и об отрекшихся от Христа молился еси. Услыши нас, Паисие прехвальне, ибо недостойны есмы молитися о даровании нам великой милости Господней, понеже грешны есмы, и уста оскверненныя и сердца отягощенныя имеем, и под бременем прегрешений страждем, и не достигает молитва наша до Господа. Сего ради помолися за нас мольбою твоею крепкою и богоприятною, святый Паисие, да избавлены будут скончавшиеся без покаяния сродники, ближние и знаемые наша от муки вечныя, и молитву твою во благоволении приимет Спас наш и милосердие Свое вместо добрых дел их даст им, свободит их, веруем, от страданий, и вселит в селениях праведных, и нас в покаянии скончатися удостоит, да прославим вкупе Всесвятое и великолепое имя Отца, и Сына, и Святаго Духа, во веки веков. Аминь.

Окончание канона

Досто́йно есть я́ко вои́стинну блажи́ти Тя, Богоро́дицу, Присноблаже́нную и Пренепоро́чную и Ма́терь Бо́га на́шего. Честне́йшую Херуви́м и сла́внейшую без сравне́ния Серафи́м, без истле́ния Бо́га Сло́ва ро́ждшую, су́щую Богоро́дицу, Тя велича́ем.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Го́споди, поми́луй. (Трижды)

Го́споди Иису́се Христе́, Сы́не Бо́жий, моли́тв ра́ди Пречи́стыя Твоея́ Ма́тере, преподо́бных и богоно́сных оте́ц на́ших, святаго преподобнаго Паисия Великого и всех святы́х поми́луй нас. Ами́нь.

«Со святыми упокой, Христе, души раб Твоих…»

«Со святыми упокой, Христе, души раб Твоих…» – эта молитва звучит в церкви во время богослужений, посвященных усопшим, – отпевания и панихиды.

Текст: Со святыми упокой, Христе, душу раба Твоего, идеже несть болезнь, ни печаль, ни воздыхание, но жизнь безконечная.

Перевод на современный русский язык: Со святыми упокой, Христос, душу раба Твоего (или: рабы Твоей), там, где нет ни боли, ни скорби, ни стенания, но жизнь бесконечная.

Отпевание совершается, когда человек только что умер и предстоят похороны (не случайно точное название этой службы – погребение). Панихиду же служат, когда тело уже предано земле, и эта служба может совершаться хоть каждый день (за исключением Пасхальной седмицы).

Звучит эта молитва примерно в середине отпевания или панихиды. Она выражает суть всей службы отпевания: мы просим Бога упокоить душу, только что отшедшую от тела, там же, где пребывают души святых.

«Упокоить» значит «даровать покой, мир». При жизни человек, может быть, много страдал – и от телесных болезней, и от душевных скорбей. Телесным страданиям смерть кладет предел, а вот душа усопшего и после смерти может остаться в том же состоянии, в котором была при жизни. Если человека мучила обида, или страх, или жажда мести, весьма вероятно, что и после смерти эти чувства будут его тревожить. А, может быть, даже усугубятся – ведь, переступая порог вечности, душа приобретает новый опыт, встречается с неведомым ей духовным миром.

Но Церковь верит, что Господь может облегчить состояние души усопшего, даровать ей мир, спокойствие и радость. Тем более – если мы Его об этом просим. Об этом мы и молимся – все те, кто любил и продолжает любить усопшего. Мы просим поместить его душу в мирное, покойное место, «где нет ни болезней, ни печали, ни вздохов, но жизнь бесконечная». Это место христиане называют раем. Его жители – святые, они пребывают в постоянном общении с Богом и поэтому живут вечно. Ведь Он Сам сказал о Себе: «Я есмь воскресение и жизнь; верующий в Меня, если и умрет, оживет» (Ин. 11:25).

Часто вместо панихид в храмах служат сокращенные службы по усопшим – так называемые литии. Лития состоит всего из нескольких молитв, к которым священники часто добавляют и «Со святыми упокой…» (хотя Требник – богослужебная книга с чинопоследованиями всех основных церковных обрядов и большинства Таинств – ее не предусматривает).

Патриарх Московский и всея Руси Кирилл о том, зачем нужно молиться об умерших(хронометраж: полторы минуты)

Дни поминовения усопших

Заупокойное богослужение в православии:

  • На 3, 9 и 40 день со дня кончины и ежегодно.
  • Две Вселенские* субботы.
  • Родительские субботы (2, 3 и 4 субботы Великого поста).
  • В богослужении вообще всякой субботы**.
  • В том или ином объеме поминовение усопших совершается ежедневно.

* Вселенские субботы — перед неделей о Страшном суде (1-я, мясопустная) и перед неделей Пятидесятницы (2-я, Троицкая).

** Обычное субботнее богослужение содержит немного заупокойных текстов — примерно столько же, сколько и рядовое вседневное.

Вселенская родительская суббота

Доступно о вселенской мясопустной родительской субботе (хронометраж: пять с половиной минут)

Протоиерей Андрей Ткачев о ценности заупокойных молитв за усопших (хронометраж: восемь минут)

Молитва «Со святыми упокой»

Видео, песнопение-молитва (хронометраж: одна минута)

Текст кондака «Со святыми упокой»

Со святыми упокой, Христе,
Души раб Твоих,
Идеже несть болезнь, ни печаль, ни воздыхание,
Но жизнь безконечная.
Текст «Со святыми упокой» современным языком

Со святыми упокой, Христе,
Души рабов Твоих,
Там, где нет ни боли, ни скорби, ни стенания,
Но жизнь бесконечная.
Упокой Господи усопших Рабов твоих!

Заупокойная ектиния в исполнении хора Екатеринбургской Православной Духовной Семинарии под управлением регента Антона Лебедева и Квартета (хронометраж: шесть минут)

Молитва о упокоении усопших

Покой, Господи, душу усопшаго раба Твоего (усопшия рабы Твоея, души усопших раб Твоих) (имярек) (поклон), и елико в житии сем яко человек согреши (человецы согрешиша), Ты же, яко Человеколюбец Бог, прости его (ю, их) и помилуй (поклон), вечныя муки избави (поклон), небесному Царствию причастника (причастницу, причастники) учини (поклон), и душам нашим полезная сотвори (поклон).

Молитва за упокой всех усопших

Упокой, Господи, души усопших раб Твоих: святейших патриархов, преосвященных митрополитов, архиепископов и епископов, во священничестем, церковнем и монашестем чине Тебе послуживших; создателей святаго храма сего, православных праотец, отец, братии и сестер, зде и повсюду лежащих; вождей и воинов, за веру и отечество живот свой положивших; верных, убиенных в междоусобной брани, утонувших, сгоревших, мразом замерзших, растерзанных зверьми, без покаяния внезапно скончавшихся и не успевших примирится со своими враги; тех, о коих заповедали и просили нас молитися, о коих несть кому молитися, и верных, погребения христианскаго лишенных – в месте светле, в месте злачне, в месте покойне, отнюдуже отбеже болезнь, печаль и воздыхание. И, яко благ и человеколюбец, прости вся вольная их согрешения и невольная и избави их муки вечныя, яко несть человек, иже жив будет и не согрешит, но Ты един еси кроме греха, правда Твоя – правда во веки, и Ты еси един Бог милости и щедрот и человеколюбия, и Тебе славу возсылаем, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Молитва за упокой близких и всех усопших

Помяни, Господи, от жития сего отшедшия правоверныя цари и царицы, благоверныя князи и княгини, святейшия патриархи, преосвященныя митрополиты, архиепископы и епископы православныя, во иерейстем же и в притче церковнем, и монашестем чине Тебе послужившия, и в вечных Твоих селениях со святыми упокой. (Поклон)
Помяни, Господи, души усопших рабов Твоих, родителей моих (имена их), и всех сродников по плоти; и прости их вся согрешения вольная и невольная, даруя им Царствие и причастие вечных Твоих благих и твоея безконечныя и блаженныя жизни наслаждение. (Поклон)
Помяни, Господи, и вся в надежди воскресения и жизни вечныя усопшия, отцы и братию нашу, и сестры, и зде лежащия и повсюду, православныя христианы, и со святыми Твоими, идеже присещает свет лица Твоего, всели и нас помилуй, яко Благ и Человеколюбец. Аминь. (Поклон)
Подаждь, Господи, оставление грехов всем прежде отошедшим в вере и надежди воскресения, отцем, братьям и сестрам нашим, и сотвори им вечную память. (Трижды)

Метки:вечныя Господи месте монашестем муки поклон Помяни прости раб Твоего Твоих упокой усопших усопшия церковнем человек Человеколюбец яко

Какая участь ожидает наших родственников, умерших без покаяния?

Аудио

Моя мама пожилая, больная, прожила всю жизнь в советское время, честно работала. Когда в школу ходила (а она в деревне жила), учитель проверял, нет ли в доме икон. И родителей ругали, если найдут икону. Сейчас мама болеет. Конечно, она никогда в жизни не причащалась, не исповедовалась. Что могу, я делаю для ее души. На исповеди я священнику сказала, что с мамой завожу такие темы, что «мам, ну нужно покаяться, причаститься», а она только раздражается, мне батюшка сказал: «Эти люди выросли в другое время и не нужно раздражать, ты только навредишь ей и себе». У меня такой вопрос. У очень многих людей родственники умерли без покаяния, и у меня тоже папа умер и другие родственники, какая участь может ожидать наших родителей и родственников, умерших без покаяния?

Вы задали вопрос, который, по-моему, беспокоит очень многих. Я вам скажу так: вот видите, вы беспокоитесь, и еще сотни и тысячи, может быть, миллионы людей беспокоятся. Беспокоятся о чем? Как же так – люди не знали, выросли в других условиях, воспитаны в других идеях, и вдруг теперь из-за того, что не знали и были так воспитаны, погибнут!

Вы беспокоитесь. А Бог не беспокоится?

Бог, оказывается , меньше любит, чем мы. Мы проповедуем в христианстве: Бог есть любовь, он видит движение каждой души человеческой. Он никогда не осудит за то, что человек не знал и не сделал. Мы пострадаем только за одно: что поступили против совести своей. Вот за это мы пострадаем. Недаром мы находим потрясающие слова, что Бог любит каждого делающего правду, каждого живущего по совести и спросит с каждого в соответствии с той мерой знания о Боге, о совести, о нравственном законе, которую тот имеет.

Так что скажу вам так. Уж если мы беспокоимся, тем более Бог!

А что Он желает и сделает все возможное для каждого человека, как об этом пишет, например, святитель Феофан Затворник, нам свидетельствует не кто-нибудь и не что-нибудь, а сам крест Христов. Найдите большее выражение любви к человеку.

Вспомните, за кого Христос молился с креста. Вы помните? За распинателей: Отче, прости им, ибо они не знают, что делают.

Слышите? В Евангелии есть такие слова. Спросят с того больше, кто больше знает. А кто меньше знает, тот «и биен будет меньше». Какие замечательные слова!

А если вы обратитесь еще к святоотеческим творениям, обратитесь к нашим богослужениям, то вы найдете там много отрадного. В самом Священном Писании написано, что Христос спаситель всех человеков, а наипаче (то есть особенно) верных, то есть христиан.

Христос пострадал за всех человеков, а не за какой-то узенький круг людей. Что вы думаете, спасется только какая-то кучечка, ничтожный процент человечества, принявший христианство (да еще примут как – их крестили в детстве, и неизвестно, как он верит)?

И вот Пасха скоро будет… Христос победитель смерти. Смерть, где твое жало?! Ад, где твоя победа?! Это мы услышим в Слове Иоанна Златоуста в первый день Пасхи, на пасхальном богослужении, когда будет заявлено это исповедание христианской веры.

Так что учтите, если мы любим и мы страдаем, то уж тем более Бог. Если мы готовы простить очень многие преступления против нас и прощаем, тем более Бог простит.

Поэтому будем верить, что Господь каждого, кто стремился к правде, кто стремился к истине, кто старался жить по совести – каждого спасет Господь. Поэтому не беспокойтесь об этом. Не беспокойтесь, но насколько можно (если можно), постарайтесь поговорить, постарайтесь. Видите, что не принимает, ну что же, не надо раздражать. Значит, еще она не готова. Ничего – увидит скоро все. И только будет сокрушаться: как же это я так ошибалась жестоко.

Вы не думайте, что там душа ничего не видит. Все увидит душа после смерти. И восскорбит душа. Но будет всеобщее воскресение, когда душа обретет тело, когда человек станет полноценным человеком, и здесь вот эти переживания посмертные – «как же я заблуждалась» – они дадут возможность душе пасть перед Богом и сказать: Господи, верую в Тебя, спаси меня. И таким образом получит спасение.

Так что наше христианство – это религия оптимизма. А не религия спасения кучечки. Христос пришел ради кучечки только людей небольшой… Христианство – это не секта, а религия спасения. Еще раз говорю: Христос – спаситель всех человеков, а наипаче, конечно, верующих. Но, верно: те, кто не смог принять христианство здесь, им, конечно, придется пережить эти сокрушения сердца: как же мы заблуждались, как мы ошибались, как мы поступали неверно. Да, душа будет сокрушаться, но мы верим во всеобщее воскресение и, следовательно, в возможность обращения человека к Богу, а окончательное обращение есть спасение.

Жизнь среди смерти

Аще кто смерти не памятует, ада не минует.
Святитель Димитрий Ростовский

Сегодня мы, как никогда ранее, постоянно, можно сказать – регулярно, «встречаемся» со смертью. Включив телевизор или компьютер, к сожалению, непременно среди новостей найдем трагические строчки об убийствах, терактах, насилии. Современный человек уже привык каждую неделю, каждый день, а иногда и каждый час слышать о всё новых жертвах. Конечно, многие могут возразить, что, мол, в мире нашем и раньше – да практически всегда – было «неспокойно». Только вот возникает вопрос: как люди относились к смерти «раньше» и как относятся сейчас?

Пир во время чумы

В нашем мире «страх смерти» деформировался и получил уродливый подтекст и обоснование. «Помни час смертный, и вовек не согрешишь», – такими словами когда-то наставляемы были наши предки – словами из Священного Писания. И потому старались они жить благочестиво, а согрешив, скорее покаяться перед Богом. Моя прабабушка, как и многие люди ее поколения, соблюдала очень ценное во все времена для каждого из православных христиан правило: после прочтения молитв «на сон грядущий» она у всех родственников испрашивала прощения – и только после этого ложилась спать. Почему? Боялась предстать пред Богом без покаяния.

А что теперь? «Жизнь коротка! Проживи ее красиво и удобно», – призывают нас повсюду слоганы рекламы. Если не так давно люди боялись не просто умереть, а именно умереть без покаяния в своих грехах и молитвы, то теперь мы склонны наблюдать нечто совершенно противоположное. Человек, как «сумасшедшая электричка», спешит посетить как можно больше «станций удовольствия и разврата», забыв подчас, что при такой скорости на путях греха, соединенной с разгильдяйством по отношению к своей душе, можно неожиданно скоро «сойти с рельсов» и потерпеть крушение.

Наши бабушки, прабабушки и другие отделенные от нас временем родственники свято верили в то, что за них после смерти будут особо молиться потомки, а теперь, к сожалению, и на это особо надеяться не приходится. Подчас случается наблюдать невеликий и довольно-таки усредненный спектр проявлений христианской любви людей к своим почившим родственникам. Выражаем он бывает немногими действиями: отчаянием и плачем у гроба и «заказами» в Церкви. И неимоверно печально и грустно становится на душе, когда все чаще сталкиваешься с людьми, называющими себя православными, которыми без всякого сожаления собственная вера была разменяна на обрядоверие. В чем это выражается и как возможно поставить такой «диагноз» душе, не зная самого человека? Уверяю вас, это не требует особых знаний и таланта. Даже «постояв» на обычном церковном отпевании, вы увидите, с позволения сказать, апогей «православного неверия»! Ведь подчас многим родственникам в общем-то нет дела до того, что читается и поется священником и хором в «последовании отпевания». Главное, чтобы «побыстрей», «покачественней» и с минимальными затратами наших сил! Приглядевшись, можно увидеть постоянные попытки некоторых людей такой подход перенести в область духовную. И мало кто теперь задумывается о том, что и нас наши дети и внуки именно так будут хоронить!

Бесспорно, церковная молитва и отпевание имеют большое значение для умершего православного христианина, но наравне с ними, конечно же, необходимо частное поминовение родственниками и близкими людьми, и не только на богослужениях, но и в домашней молитве. Но в наш с каждой секундой все быстрее спешащий век многим кажется проще и целесообразней, но главное – «удобней», заказать «сорокоуст». Потом пригласить на отпевание священника, накрыть разносольный богатый поминальный стол (с обильным присутствием общеизвестной жидкости, так часто осуждаемой Церковью и священниками, но нашим народом особо «возливаемой» в такие моменты) и посокрушаться слезно на могиле. Во много раз труднее нам дается попытка творить дела милосердия и любви по отношению к усопшему сроднику, главное из которых – молитва!

Если бы именно в духе христианской любви мы оценивали все поступки в нашей жизни и тем более приближение смерти! Увы! Мы вновь включаем телевизор, выходим в интернет, открываем газеты и восклицаем: «Как же страшна смерть!..» И только немногие из нас произнесут далее: «…без покаяния и заупокойной молитвы!»

Оставить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *