Киево печерская лавра святые

«Спаси, Господи!». Спасибо, что посетили наш сайт, перед тем как начать изучать информацию, просим подписаться на наше православное сообщество в Инстаграм Господи, Спаси и Сохрани † — https://www.instagram.com/spasi.gospodi/ . В сообществе больше 60 000 подписчиков.

Нас, единомышленников, много и мы быстро растем, выкладываем молитвы, высказывания святых, молитвенные просьбы, своевременно выкладывам полезную информацию о праздниках и православных событиях… Подписывайтесь. Ангела Хранителя Вам!

Житие Агапита Печерского может выступать примером того, что стоит всегда верить в Господа. Своими деяниями он показал, что месть – несет разрушение. А вот прощение – изменяет даже сущность людей.

Житие святого Агапита

Известно о жизненном пути не так много сведений. Это же касается и семьи, родителей. Есть упоминание о том, что появился на свет он в Киеве в 11 веке. Со временем святой преподобный Агапит Печерский врач стал учеником и принял постриг иноческий от Антония Печерского. Он главенствовал в тот же период. Среди братии говорили, что он является врачевателем.

Если кто-то изнемогал, то сразу спешил к нему. Агапит всегда старался помочь страждущим. Приходили часто за помощью и местные жители. Его деяния заключались в:

  • самоотверженном уходе;
  • кормлении;
  • приготовлении травяного зелья;
  • молитвах.

Именно они способствовали скорейшему выздоровлению. Но для того, чтобы об этом даре меньше кто знал, он давал простую заваренную траву, которую и себе готовил, как чудодейственное вещество.

Проживал в Киеве в те года врач-армянин. Он был достаточно сильным и мог безошибочно определить недуг и длительность жизни только взглянув на внешний вид. Услышав о его деяниях он был разгневан и решил отравить своего конкурента. Так как тем, кому он давал совершенно мало времени и говорил, что недуг неизлечим, исцелялись после молитвы Агапита Печерского об исцелении. Он подсыпал для святого яд. Но Господь воспрепятствовал сему и сырье не подействовало.

Известно, что целитель помог выздороветь самому Владимиру Мономаху. Он прислал ему зелье и тот быстро поправился. В знак благодарности сам больной приехал в святое место, чтобы преподнести дары своему спасителю, но тот спрятался и отказался что-либо принимать.

Когда же болезнь скосила святого, явился его враждебно настроенный коллега. Он сказал, что жить ему осталось всего лишь три дня. Это очень удивило Агапита. И он сообщил, что Бог открыл тайну, что заберет к себе только по прошествии 3 месяцев. Это очень удивило оппонента. Его слова были следующими, что если так будет, то он станет православным монахом. Так и произошло. Он покаялся и постригся, излечив свою душевную рану и направившись на путь праведный.

Где находятся мощи Агапита Печерского

Так как он длительное время пребывал в Киево-Печерской Лавре, то после кончины их погребли в Ближних пещерах обители. Дни памяти припадают на:

  • 24 марта;
  • 14 июня;
  • 11 октября.

О чем просят святого

У иконы святого Агапита и у его святых останков часто можно встретить верующих, которые молятся ему. Чаще всего вот от чего помогает святой Агапит Печерский:

  • от заболеваний души и тела;
  • от усталости от ухода за больными;
  • от малодушия;
  • от потери веры;
  • от расстройств нервной системы и прочих проблем.

Помните, что для того, чтобы слова молитвы были услышаны святым и Господом, желательно остановить свой взор на созерцании пламени от свечи и лика.

Принято читать следующие молитвенные слова святому:

«О, всеблаженне Агапите, земный ангеле и небесный человече! Припадаем к тебе с верою и любовию и молим ти ся прилежно: яви нам, смиренным и грешным, святое свое заступление; се бо грех ради наших не имамы свободы чад Божиих просити о потребах наших Господа и Владыку нашего, но тебе, молитвенника благоприятна, к Нему предлагаем и просим тя со усердием многим: испроси нам от благости Его благопотребныя дары душам и телесем нашим: веру праву, любовь ко всем нелицемерну, в злостраданиих – терпение, тяжкими болезнями одержимым – от недугов исцеление, под бременем скорбей и напастей неудобоносимых падающим и жития своего отчаявшимся твоими молитвами получити скорое облегчение и избавление. Не забуди, блаженне отче, и обитель твою святую, присно тя чтущую, и соблюди ю и всех, живущих и подвизающихся в ней и на поклонение в ню приходящих, невредимыми от искушений диавольских и всякаго зла. Егда же приспеет наше от временнаго сего жития отшествие и к вечности преселение, не лиши нас помощи твоея небесныя, но молитвами твоими всех нас приведи в пристанище спасения и наследники яви нас быти всесветлаго Царствия Христова, да поем и славим неизреченныя щедроты Человеколюбца Бога, Отца и Сына и Святаго Духа, и твое вкупе с преподобными Антонием и Феодосием отеческое зaступление во веки веков. Аминь.»

Храмы в честь святого

Икону Агапита Печерского можно приобрести в церковной лавке и хранить среди прочих ликов в иконостасе. Но есть и места, где она красуется на стене святого помещения. В России ее местоположение не определено. А вот те, где ее точно увидите:

  • церковь в честь святого в Донецке, она была построена на территории областной клинической больницы и освящено в 2000 году; прихожане стараются помогать больным как духовно, так и материально;
  • Свято-Игоревский придел церкви Рождества Пресвятой Богородицы;
  • в городе Полтава, но точного места нахождения ее нет, известно только, что лик святого имеет более современный вид.

Еще одним местом, заслуживающим отдельного внимания, есть храм Агапита Печерского в Киеве. Найти его можно в Пушкинском парке. По виду – это небольшое деревянное сооружение. История его началась еще с 1991 года. Это была статья студентов медиков о житие святого. Местные жители уже достаточно длительно время хотели увековечить своего земляка. Изначально была идея по поводу памятника, но после остановились на храме.

Первая Литургия на Пасху происходила в переоборудованном отделении офтальмологического отделения 14 больницы. Только летом 2006 года было завершено строительство. В октябре митрополит Владимир провел освящение.
Среди основных святынь есть:

  • икона Агапита Печерского;
  • изображение с частицей мощей Тита Печерского.

Более подробную информацию об обители, расписание служб и маршруте, можно найти на сайте. Там же указаны и телефоны, для возможности быстрой связи.

Храни Вас Господь!

Вам будет интересно посмотреть еще и видео рассказ о святом Агапите:

КОВЧЕГИ СО СВЯТЫМИ МОЩАМИ ПРЕПОДОБНЫХ

ОТЦОВ КИЕВО-ПЕЧЕРСКИХ

Медальон-реликварий

с хранящимися в нём святынями Христианского мира

В нашей Святой обители в двух ковчегах находятся частицы мощей преподобных отцов Киево-Печерских, а также

медальон-реликварий с хранящимися в нём святынями Христианского мира, а именно:

частица алтаря (дерева дуб), на котором служил апостол Пётр;

частица гроба апостола Павла;

частица Древа Креста, на котором распяли апостола Андрея;

частица дома (жилища) Апостола и Евангелиста Иоанна Богослова;

частица честных мощей апостола Иакова Алфеева;

частица ткани из хлопка, в котором были обвёрнуты и хранились честные мощи блаженного Августина; частица мученика архидиакона Лаврентия.

История и древней христианской Церкви, и Церкви Русской также говорит нам, что мощами всегда именовались и среди верующих благоговейно почитались всякие останки святых мучеников, великих подвижников, сохранившиеся хотя бы в виде костей и даже просто праха и пепла.

Почитание мощей святых угодников Божиих

Основанием для христианского почитания мощей является Боговоплощение. Восприняв в Боговоплощении человеческую природу во всей полноте, Господь тем самым утвердил навеки достоинство человеческой телесности. Для христиан тело — не темница и не случайное одеяние души, а один из уровней человеческой личности, связь с которым личность таинственно сохраняет и после смерти. По учению Свщ. Писания, можно прославлять Бога не только духом, но и в телах (1 Кор. 6, 20). Само тело может стать храмом Святого Духа (1 Кор. 6. 19), и оно не перестает быть таковым и после смерти. Отсюда в Церкви особое уважение и благоговейное отношение к останкам свв. угодников.

Это уважение выражается:

  • в благоговейном собирании и хранении мощей;
  • в торжественном открытии и перенесении их;
  • в установлении особых празднеств в честь обретения их и перенесения;
  • в строительстве над мощами храмов и других культовых сооружений (часовен, монастырей);
  • в обычае возлагать в основание церковных престолов и в антиминсы частицы мощей святых.

Само слово «мощи» (греч. ta leipsana от leipo — оставляю, соответствующее ему латинское reliquiae, от relinquo — оставляю) нужно понимать шире, чем просто телесные останки. Это слово означает то, что осталось после святых, например, одежда, личные вещи — все, что так или иначе соприкасалось со святым во время его земной жизни.

Основание для почитания мощей святых мы видим уже в Ветхом Завете, например, в случае оживления мертвеца после прикосновения его к костям пророка Елисея (4 Цар. 13, 21) или в чуде, совершенном пророком Елисеем посредством милоти пророка Илии.

В Деянии (19, 12) рассказывается о использовании платков и опоясания с тела ап. Павла для исцеления болезней и изгнания злых духов.

Практика почитания мощей является очень древней. Одно из наиболее древних и достоверных свидетельств такого почитания — описание мученической кончины св. Поликарпа Смирнского, которое было составлено в Смирнской церкви сразу же после этого события, примерно в 157 году. Там говорится, что смирнские христиане, после того как их епископ был сожжен на костре, с благоговением собрали его останки.

Говоря о почитании мощей, необходимо коснуться такой темы, как нетление мощей, поскольку с этим феноменом связано много заблуждений. Во-первых, нетление само по себе не есть основание для канонизации, равно как отсутствие нетленности никогда не рассматривалось как препятствие для канонизации, потому что Церковь почитает то, что осталось от святых, а не какие-то материальные явления сами по себе. Основанием для канонизации является святость жизни или мученическая кончина святого, а также народное почитание, чудеса, совершенные по его молитвам. Церковные Соборы не раз запрещали признавать святыми по одному только признаку нетления, как, например, сделал Московский Собор 1667 года. Во всяком случае нетление всегда рассматриваюсь как одно из знамений Божиих о святости того или иного угодника.

О почитании мощей VII Вселенский Собор дал следующее определение: «Господь наш Иисус Христос даровал нам мощи святых, как спасительные источники, многообразно изливающие благодеяние на немощных. Дерзнувшие отвергать мощи мучеников, о которых они знали, что они подлинны и истинны, если это епископы или клирики, — да низложатся, а если иноки и миряне — да лишатся причащения!»

Киево-Печерская Лавра

1051г. — Киево-Печерская лавра — православный мужской монастырь, древнейший и один из самых значительных монастырей на Руси.

На протяжении столетий главной достопримечательностью Киево-Печерской лавры являются пещеры, в которых подвизались святые основатели русского монашества.

Впервые пещеры лавры упоминаются в «Повести временных лет» преподобного Нестора Летописца (нач. XII в.).

Основателем пещерного затворничества на месте будущей обители летописец называет священника Илариона, выдающегося подвижника и богослова, служившего в храме Двенадцати апостолов в киевском предместье Берестове. Отец Иларион избрал для молитвенного уединения живописный холм неподалеку от Берестова и подобно первым христианским подвижникам, ископав в нем двухсаженную пещеру, затворялся в ней для молитвы. Выдающийся церковный и государственный деятель, духовник Ярослава Мудрого, Иларион в 1051 году стал первым русским по происхождению митрополитом. По избрании его на Киевскую кафедру пещерка в Берестове опустела. В том же году в ней поселяется вернувшийся с Афонской Горы преподобный Антоний Печерский, положивший здесь начало монашескому деланию. Именно это дату — 1051 года, Нестор Летописец указывает как год основания пещерной обители.

Благочестие святого Антония привлекло в его пещеру последователей, в числе которых был и преподобный Феодосий, ставший впоследствии настоятелем монастыря и первоначальником общежительного монашества на Руси. Ученики Антония, поселившись возле него в пещере, ископали для себя новые келии, соединив их коридорами. В пещерах были устроены и первые храмы. 10 лет спустя, когда число братии достигло 12 человек, преподобный Антоний, всегда стремившийся к уединению, удалился на другой холм, где выкопал для себя новую пещеру, положив таким образом основание комплексу пещер, названных впоследствии Ближними (или Антониевыми). Первоначальные пещеры получили название Дальних (или Феодосиевыми).

С увеличением числа иноков пещеры стали тесны для братии, и они построили наземную церковь Успения Пресвятой Богородицы и келии. Число приходящих в обитель все увеличивалось, поэтому преподобный Антоний испросил у великого князя Изяслава Ярославича всю гору над пещерой. Возникший монастырь получил название Печерского.

После погребения в пещерах преподобного Антония (†1073 г.) здесь стали хоронить и братию. Для этого в стенах пещер прокапывали ниши глубиной до двух метров, высотой и шириной — до половины метра. Тело усопшего клали на доску и задвигали в узкую нишу, которую закрывали деревянным щитом, позже — замуровывали. По сложившемуся в Печерской обители обычаю, по прошествии двух лет погребения открывались, и костные останки переносили в крипты — костницы. Если оказывалось, что останки подвижников сохранились нетленными, их оставляли на прежнем месте. Мощи преподобного Феодосия в 1091 году были торжественно перенесены в построенную в 1089 году Великую Успенскую церковь, мощи других подвижников до XVII в. оставались в пещерных криптах. Мощи преподобного Феодосия находились в Успенском соборе до 1240 г. При нашествии орд Батыя, ввиду опасности поругания, они были спрятаны, и место их захоронения неизвестно. Имена и духовные подвиги печерских монахов, нетленные мощи которых почивали в пещерах, ко времени их обретения были еще на памяти у братии и кратко записывались на досках, прикрывающих погребения. С этих досок сведения о преподобных впоследствии были переписаны и сохранились в Печерском Патерике. На тех же досках писали лики угодников, многие из которых уже в первые десятилетия существования Печерской обители почитались как местночтимые святые.

В 1108 г. был канонизирован преподобный Феодосий Печерский, а в 1133 г. — преподобный Антоний. В 1643 г. святитель Петр (Могила), митрополит Киевский, канонизировал 69 Печерских подвижников. С этого времени Киево-Печерская лавра становится главной отечественной святыней — русским Иерусалимом, центром паломничества верующих. Тогда же для большего удобства паломников обветшавшие пещеры были благоустроены. Узкие и обваленные коридоры укреплялись и расширялись таким образом, чтобы в них беспрепятственно могло разминуться два человека. Были реконструированы древние пещерные храмы: в Ближних пещерах — церкви во имя преподобного Антония Печерского и Введения Пресвятой Богородицы во храм, в Дальних — Благовещенская и Рождества Христова, а также устроены новые храмы: в Ближних — во имя преподобного Варлаама (1691 г.), и в Дальних — преподобного Феодосия Печерского (нач. XVIII в.).

На протяжении веков пещеры служили местом молитвы и аскетических подвигов монахов, хранилищем святынь и убежищем жителей Киева в годы лихолетий и иноземного нашествия. Не только в глубокой древности, но и в более близкие нам времена, когда Киеву угрожала опасность вражеских набегов, в пещерах Лавры укрывали православные святыни. Так, в 1978 г. в одной из крипт Ближних пещер археологи обнаружили замурованную бутылку с письмом, подписанным архимандритом Валерием (Устименко), бывшим с января 1942 г. настоятелем, а с 1944 г. — наместником Киево-Печерской лавры (†1950 г.). В письме, датированном июлем 1942 г., сообщалось о том, что по возвращении в обитель братия нашла в ризнице Дальних пещер святые мощи великомученицы Варвары, cвященномученика Макария, митрополита Рафаила (Заборовского), находившиеся прежде в Софии Киевской и Владимирском кафедральном соборе. Киево-Печерская лавра в 1930 г. была закрыта богоборческой властью и возобновила свою деятельность в 1941 г., после оккупации немцами Киева. Вторично была закрыта в 1961 г., в период так называемых хрущевских гонений. С 1988 года после десятилетий богоборческих гонений, Киево-Печерская лавра вновь была открыта для верующих как действующий монастырь, в пещерах возобновилось богослужение и молитва.

Конда́к 1.

Избра́нный учениче́ вели́каго учи́теля, преподо́бнаго и богоно́снаго отца́ на́шего Анто́ния, и ди́вный подража́телю жития́ его́ свята́го, свя́те о́тче Ага́пите, пе́снию восхва́лим тя́ с любо́вию, засту́пника на́шего; ты́ же, я́ко име́яй дерзнове́ние ко Го́споду, моли́ся вы́ну о спасе́нии на́с, гре́шных, от вся́ких бе́д избавля́я зову́щих ти́:

Ра́дуйся, Ага́пите, душе́вных и теле́сных неду́гов ско́рый цели́телю.

И́кос 1.

А́нгелов любе́зную чистоту́ от ю́ности твоея́ возлюби́в, блаже́нне Ага́пите, к доброде́телей подви́жнику, преподо́бному Анто́нию прите́кл еси́ и, от него́ во и́ночество облече́нный, подража́тель ре́вностный по́двигов его́ бы́л еси́; те́мже сла́вим тя́ воззва́нии си́ми:

Ра́дуйся, богоно́снаго Анто́ния доброде́телей и даро́в насле́дниче; ра́дуйся, на высоту́ соверше́нства духо́внаго возше́дый.

Ра́дуйся, моли́твами усе́рдными да́р врачева́ния и чудотворе́ния от Го́спода получи́вый; ра́дуйся, из глубины́ души́ воздыха́ньми чистоту́ душе́вную стяжа́вый.

Ра́дуйся, Ага́пите, душе́вных и теле́сных неду́гов ско́рый цели́телю.

Конда́к 2.

Ви́дев Всеви́дец Госпо́дь благо́е души́ твоея́ изволе́ние, блаже́нне Ага́пите, е́же порабо́тати Ему́ безле́ностно, внуши́ преподо́бному Анто́нию благослови́ти тя́ на жесто́кое в пеще́рнем затво́ре житие́. Ты́ же, благослове́ние свято́е с ве́рою прие́м, в пеще́ре поко́й ве́чный обре́л еси́, Еди́ному Бо́гу рабо́тая в пе́ниих, бде́ниих и поще́ниих, немо́лчно воспева́я Ему́: Аллилу́иа.

И́кос 2.

Разуме́в преподо́бный Анто́ний произволе́ние Бо́жие возсия́ти в се́м и́ноце вельми́ благоуго́дным начина́нием и душеспаси́тельным наме́рением, изоби́льно насы́тил духо́вною сла́достию и в доброде́телех укрепи́л еси́, сего́ ра́ди вопие́м ему́ такова́я:

Ра́дуйся, преподо́бнаго Анто́ния нра́вы себе́ усво́ивый; ра́дуйся, того́ житию́ усе́рдно поревнова́вый.

Ра́дуйся, сыно́вню любо́вь к нему́ стяжа́вый; ра́дуйся, и от него́ зело́ возлю́бленный.

Ра́дуйся, самови́дче его́ по́двигов; ра́дуйся, во врачева́нии неду́гов ему́ споспешеству́ющий.

Ра́дуйся, Ага́пите, душе́вных и теле́сных неду́гов ско́рый цели́телю.

Конда́к 3.

Си́лою Бо́жиею укрепля́емый, свя́те Ага́пите, вели́кия и́ноческия труды́ подъя́л еси́; сего́ ра́ди благослови́ся де́ло руку́ твое́ю во сла́ву и́мени Госпо́дня на спасе́ние и врачева́ние все́х, с ве́рою и наде́ждою к тебе́ притека́ющих и неле́ностно вознося́щих пе́снь Пресвяте́й Тро́ице: Аллилу́иа.

И́кос 3.

Име́я по́мысл чи́ст и непоро́чну со́весть и па́мятуя Ре́кшаго: «Бо́лен бе́х, и посети́сте Мене́… поне́же сотвори́сте еди́ному си́х бра́тий Мои́х ме́нших, Мне́ сотвори́сте», неду́гующих и́ноков под сво́й покро́в оте́чески прие́мля, я́коже роди́тели ча́да своя́, утеша́л еси́, отра́ду свои́м попече́нием подаю́ще и оте́ческою ла́скою тя́жесть боле́зни облегча́юще, моли́твою с одра́ боле́зни воздвиза́л еси́. Сего́ ра́ди приими́ от на́с благохвале́ния такова́я:

Ра́дуйся, в доброде́телех благоиску́сный подви́жниче; ра́дуйся, во Христе́ всю́ бра́тию мона́шескую возлюби́вый.

Ра́дуйся, неду́жных и́ноков смире́нный и неусы́пный служи́телю; ра́дуйся, за по́двиги вре́меннаго жития́ поко́й ве́чный обре́тший.

Ра́дуйся, Ага́пите, душе́вных и теле́сных неду́гов ско́рый цели́телю.

Конда́к 4.

Бу́рю многомяте́жнаго жите́йскаго мо́ря безбе́дно проше́л еси́, блаже́нне, и в при́стань безстра́стия дости́гл еси́, окормля́емь за́поведьми Христа́ Бо́га, я́же бы́ша свети́льник нога́ма твои́ма и све́т стезя́м твои́м. Те́мже ны́не в го́рних оби́телех водворя́ешися, сла́дце поя́ Триеди́ному Бо́гу: Аллилу́иа.

И́кос 4.

Слы́шавше мно́зи о благоуго́днем житии́ твое́м, блаже́нне Aгапите, прихожда́ху к тебе́: о́ви послу́шати поуче́ний твои́х, о́ви исцеле́ний от разли́чных неду́гов прия́ти; и́хже ты́, с оте́ческою любо́вию прие́мля, руково́дствовал еси́ ко спасе́нию, отгоня́я вся́к неду́г и вся́ку не́мощь. Сего́ ра́ди и мы́ прибега́ем к тебе́, вели́кому помо́щнику и цели́телю, сла́вяще тя́ си́це:

Ра́дуйся, безмо́лвия люби́телю, оби́тель Пече́рскую по́двиги свои́ми украси́вый; ра́дуйся, спасе́ния мно́гих ду́ш челове́ческих вино́вниче.

Ра́дуйся, боле́знующих грехми́ врачу́ благоиску́сный; ра́дуйся, во́ине Христо́в, полки́ неви́димых враго́в победи́вый.

Ра́дуйся, бли́жния твоя́ и́скренне возлюби́вый; ра́дуйся, спасе́нию и́х душе́вному и исцеле́нию теле́сному усе́рдно послужи́вый.

Ра́дуйся, Ага́пите, душе́вных и теле́сных неду́гов ско́рый цели́телю.

Конда́к 5.

Боготе́чное свети́ло бы́в, уго́дниче Бо́жий, все́х к Со́лнцу Пра́вды – Христу́ путеводи́л еси́ приме́ром жития́ твоего́ свята́го, и́же все́ бы́сть посвяще́но на служе́ние Бо́гу и бли́жним твои́м. Ни́щия и убо́гия ми́лостивно пита́л еси́, те́мже блаже́нство ми́лостивых унасле́довал еси́ и со святы́ми пое́ши ве́чно хвале́бную пе́снь: Аллилу́иа.

И́кос 5

Ви́дим тя́, блаже́нне о́тче Ага́пите, дости́гшаго в ме́ру му́жа соверше́нна о Христе́ и преиспо́лненна дарова́ний Боже́ственных, в Ева́нгелии Христо́ве обетова́нных ве́рным после́дователем Бо́га Сло́ва. Те́мже, чудя́щеся твои́м подвиго́м, пое́м ти́ хвале́бно:

Ра́дуйся, в глубине́ се́рдца би́сер драги́й – Го́спода Иису́са Христа́ – обреты́й; ра́дуйся, и́мя Его́ Боже́ственное во усте́х и в се́рдце свое́м вы́ну име́вый.

Ра́дуйся, на земле́ алка́вый и жа́ждавый, ны́не же нетле́нныя пи́щи на небеси́ насыща́яйся; ра́дуйся, нищету́ храни́вый, ни́щих от гла́да избавля́яй.

Ра́дуйся, и́го Христо́во благо́е и ле́гкое и́скренне возлюби́вый.

Ра́дуйся, Ага́пите, душе́вных и теле́сных неду́гов ско́рый цели́телю.

Конда́к 6.

Пропове́дник бы́в житие́м твои́м Ева́нгельских доброде́телей, о́тче блаже́нне, пло́ть твою́ посто́м и моли́твою порабо́тил еси́ и во сла́ву Бо́жию пожи́л еси́; луча́ми свои́х по́двигов всезло́бнаго врага́, армя́нина нечести́ваго, за́вистию и гне́вом пали́маго и свои́ми зло́стными ухищре́ньми веселя́щася, не то́кмо посрами́л еси́, но и к све́ту Христо́вой и́стины приве́л еси́, поуча́я за все́ благодари́ти и славосло́вити Го́спода, поя́ Ему́: Аллилу́иа.

И́кос 6.

Возсия́в в пеще́ре святы́я оби́тели сия́, я́ко богоно́сное свети́ло, блаже́нне Ага́пите, све́том до́брых де́л и врачева́ний умили́л еси́ ду́ши и сердца́ челове́ков, а нечести́ваго врача́ и зави́стника и его́ безсту́дное безу́мие посрами́л еси́. Те́м у́бо тебе́, свято́му и блаже́нному уго́днику, уми́льно зове́м:

Ра́дуйся, врачева́ние нечести́ваго армя́нина посрами́вый; ра́дуйся, обрече́ннаго на сме́рть те́м же армя́нином неду́гующаго со одра́ боле́зни воздви́гнувый.

Ра́дуйся, осужде́ннаго на сме́рть и напое́ннаго сме́ртным я́дом чуде́сно исцели́вый и от сме́рти изба́вивый; ра́дуйся, испи́вый сме́ртный я́д от врага́ и, по сло́ву Госпо́дню: «А́ще что́ и сме́ртно испию́т, не вреди́т и́х», — живо́т невреди́мый сохрани́вый.

Ра́дуйся, зло́бу и кова́рство враго́в свои́х посрами́вый.

Ра́дуйся, Ага́пите, душе́вных и теле́сных неду́гов ско́рый цели́телю.

Конда́к 7.

Хоте́ние еди́ное име́л еси́, блаже́нне о́тче, е́же Бо́гу угожда́ти и спасе́нию душе́вному и здра́вию теле́сному бли́жних твои́х благоче́стно служи́ти. Те́мже ке́ллиа твоя́ пеще́рная бы́сть враче́бница благооти́шная вся́кому челове́ку – ни́щему и бога́тому, кня́зю и убо́гому. Ты́ же, еди́ное в се́рдце име́я: «Все́м бы́х вся́», врачева́л еси́, не взира́я на ли́ца, призыва́я все́х вку́пе се́рдцем и усты́ немо́лчно возглаша́ти Бо́гу: Аллилу́иа.

И́кос 7.

Но́ваго тя́ чудотво́рца вели́каго позна́ сла́вный кня́зь Влади́мир Монома́х, на одре́ боле́зни возлежа́, пребыва́я при кончи́не свое́й, сле́зно моли́л еси́ тя́ притещи́ и исцели́ти его́. Но ты́, мона́шеский обе́т соблюда́я — николи́же сте́н оби́тели оставля́ти, посла́л еси́ зе́лие от трапе́зы своея́, и кня́зь, вкуси́в его́, здра́в воста́ша. Таково́й си́ле твоего́ чудотворе́ния и нелицеприя́тия дивя́щеся, вопие́м ти́ хвале́бно:

Ра́дуйся, кри́не пеще́рнаго прозябе́ния; ра́дуйся, ми́ра Христо́ва благоуха́ние.

Ра́дуйся, не скры́вый тала́нт врачева́ния, тебе́ Домовлады́кою вруче́нный; ра́дуйся, ра́ди си́льных ми́ра сего́ обе́та и́ноческаго не нару́шивый.

Ра́дуйся, сла́вы ра́ди вы́шняго зва́ния сла́ву челове́ческую ни во что́же вмени́вый; ра́дуйся, Вели́каго кня́зя Влади́мира Монома́ха с одра́ сме́ртнаго неду́га бы́лием, тобо́ю благослове́нным, и моли́твою подъя́л еси́.

Ра́дуйся, Ага́пите, душе́вных и теле́сных неду́гов ско́рый цели́телю.

Конда́к 8.

Стра́нника и прише́льца в ми́ре се́м помышля́л еси́ себе́ бы́ти, Ага́пите блаже́нне, те́мже о бога́тстве земне́м вся́кое попече́ние отложи́л еси́. Вся́кое стяжа́ние су́етное возбраня́я, приходя́щих к тебе́ разделя́ти достоя́ние свое́ с ни́щею бра́тиею и в ея́ лице́ Самому́ Христу́ служи́ти поуча́л еси́, немо́лчно воспева́я хвале́бную пе́снь: Аллилу́иа.

И́кос 8.

Ве́сь в Бо́зе бы́в, о́тче блаже́нне, о Бо́зе и угожде́нии Ему́ при́сно поуча́л еси́, умоля́я ничто́же предпочита́ти па́че любве́ Христо́вы и, па́мятуя рече́нное Христо́м: «Не собира́йте себе́ сокро́вища на на земли́, иде́же мо́ль и ржа́ истребля́ют, но собира́йте себе́ сокро́вища на небеси́»,– не пожела́л ра́ди бла́г вре́менных лиши́тися бла́г ве́чных, отверга́л еси́ вся́ да́ры, тебе́ кня́зем приноси́мыя, поуча́я раздава́ти и́х ни́щей бра́тии и убо́гим. Те́мже и мы́, таково́е твое́ нищелю́бие восхваля́я, зове́м ти́ си́це:

Ра́дуйся, блаже́нство ни́щих ду́хом унасле́довавый; ра́дуйся, нищету́ па́че бога́тства возлюби́вый.

Ра́дуйся, мзду́ за свое́ врачева́ние отверги́й и разда́ти ю́ ни́щим и убо́гим повеле́вый; ра́дуйся, после́дния укру́хи хле́ба своего́ с неиму́щими разделя́ти поуча́вый.

Ра́дуйся, любо́вь к Бо́гу любо́вию к бли́жним свои́м свиде́тельствовавый; ра́дуйся, похвала́ми моли́твенными до дне́сь в оби́тели Пече́рской зело́ почита́емый.

Ра́дуйся, Ага́пите, душе́вных и теле́сных неду́гов ско́рый цели́телю.

Конда́к 9.

Все́м приходи́вшим в оби́тель моли́тв и врачева́ния ра́ди, блаже́нне о́тче, ди́вно бы́сть ви́дети тебе́, ни́щетно в ке́ллии твое́й пребыва́ющаго, оба́че ты́, все́х ра́вною любо́вию прие́мля, коему́ждо сло́во утеше́ния или́ исцеле́ние подава́л еси́, науча́я пе́ти вино́внику все́х благи́х Бо́гу: Аллилу́иа.

И́кос 9.

Вити́я многовеща́нныя не возмо́гут досто́йно воспе́ти по́двиги и чудотворе́ния твоя́, блаже́нне Ага́пите, мы́ же, таково́му житию́ твоему́ дивя́щеся, дерза́ем венча́ти тебе́, а́ще и недосто́йнии, похвала́ми таковы́ми:

Ра́дуйся, на скрижа́лех се́рдца твоего́ Зако́н Христо́в написа́вый; ра́дуйся, от глубины́ серде́чныя до́брая и душеспаси́тельная наставле́ния челове́ком износи́вый.

Ра́дуйся, пеще́рный граждани́не, гра́ды и ве́си напо́лнивый сла́вою твои́х чудотворе́ний; ра́дуйся, Бо́гом возлю́бленный и бли́жними твои́ми благословля́емый.

Ра́дуйся, о́браз соверше́нства о Христе́ в себе́ яви́вый; ра́дуйся, и́го Христо́во, благо́е и ле́гкое, и́скренне возлюби́вый.

Ра́дуйся, Aгапите, душе́вных и теле́сных неду́гов ско́рый цели́телю.

Конда́к 10.

Спасе́ния наде́жду стяжа́л еси́ при исхо́де твое́м, блаже́нне о́тче Ага́пите, и я́ко пшени́ца зре́лая, во вре́мя пожа́тия, кончи́ною благо́ю пресели́лся еси́ в де́нь, тебе́ пре́жде ука́занный Го́сподом, во оби́тели го́рния, прия́ти мзду́ от руки́ пра́веднаго Мздовоздая́теля Христа́, И́же вчини́ ду́шу твою́ со ду́хи святы́х, немо́лчно возглаша́ющих пред Престо́лом сла́вы Его́ побе́дную пе́снь: Аллилу́иа.

И́кос 10.

Царя́ Небе́снаго Христа́ ве́рный ра́б и после́дователь бы́л еси́, о́тче Ага́пите, те́мже по нело́жному Его́ глаго́лу: «Иде́же е́смь А́з, ту́ и слуга́ Мо́й бу́дет», мы́, чту́ще тя́, ве́руем несумне́нно, я́ко ты́ со Христо́м во оби́телех блаже́нства ве́чнаго водворя́ешися и ра́дости нетле́нныя наслажда́ешися, я́ко и́стинный Того́ уго́дник; от на́с же слы́шиши благохвале́ния сия́:

Ра́дуйся, предсказа́ния нечести́ваго армя́нина о твое́й сме́рти посрами́вый; ра́дуйся, о дне́ твоея́ блаже́нныя кончи́ны oт Го́спода извеще́нный.

Ра́дуйся, ду́шу твою́ в ру́це Го́спода ра́достно преда́вый; ра́дуйся, открове́нным лице́м сла́ву Трисия́ннаго Божества́ созерца́яй.

Ра́дуйся, те́лом сме́ртным в пеще́ре погребе́нный; ра́дуйся, душе́ю безсме́ртною к Сио́ну го́рнему воспари́вый.

Ра́дуйся, Ага́пите, душе́вных и теле́сных неду́гов ско́рый цели́телю.

Конда́к 11.

Пе́ние Пресвяте́й Богоро́дице прино́сиши, блаже́нне о́тче на́ш Ага́пите, о оби́тели твое́й святе́й и подвиза́ющихся в не́й, и о все́х с любо́вию к тебе́ притека́ющих при́сно хода́тайствуеши, прося́ ми́ра свы́ше и благопоспеше́ния все́м, вознося́щим достодо́лжная похвалы́ Триеди́ному Бо́гу, воспева́я Ему́: Аллилу́иа.

И́кос 11.

Свети́льника тя́ до́брых де́л, блаже́нне о́тче, испове́дуем бы́ти и прославля́ем просла́вльшаго тя́ Го́спода, И́же чудесы́ мно́гими мо́щи твоя́ озна́менова: струи́ бо исцеле́ний благода́тных источа́еши от ни́х неду́жным и подвиза́еши ве́рныя вопи́ти тебе́:

Ра́дуйся, земны́й а́нгеле и небе́сный человечe; ра́дуйся, безме́зднаго врачева́ния исто́чниче.

Ра́дуйся, ми́ра многоцеле́бнаго преиспо́лненный фиа́ло; ра́дуйся, от ра́ки твоея́ святы́я исцеле́ния оби́льно пoдаваяй.

Ра́дуйся, скорбя́щих уте́шителю; ра́дуйся, уныва́ющих ободри́телю.

Ра́дуйся, Ага́пите, душе́вных и теле́сных неду́гов ско́рый цели́телю.

Конда́к 12.

Благода́ть Госпо́дню испроси́ на́м, о́тче Ага́пите, почита́ющим с любо́вию святу́ю па́мять твою́ и усе́рдно притека́ющим к честне́й ра́це моще́й твои́х, от нея́же чуде́сныя исцеле́ния подае́ши неду́жным. Те́мже тебе́, чудотворе́ния да́ром от Бо́га просла́вленному, приле́жно мо́лимся: исцели́ на́ша неду́ги душе́вныя и теле́сныя и помози́ на́м предста́тельством твои́м спасе́ние ве́чное получи́ти, да вку́пе с тобо́ю воспое́м ди́вному во святы́х Свои́х Бо́гу: Аллилу́иа.

И́кос 12.

Пою́ще по́двиги твоя́, блаже́нне о́тче, ублажа́ем равноа́нгельское житие́ твое́, диви́мся чудотворе́нием твои́м, моли́твенно почита́ем святу́ю па́мять твою́ и, припа́дающе к ра́це моще́й твои́х, уми́льно взыва́ем:

Ра́дуйся, Пресвяты́я Богоро́дицы досто́йный моли́твенниче; ра́дуйся, пещерожи́телей сла́во и похвало́.

Ра́дуйся, святы́я оби́тели Пече́рския, вку́пе с Анто́нием и Феодо́сием, при́сное охране́ние; ра́дуйся, подвиза́ющихся в не́й благонаде́жное заступле́ние.

Ра́дуйся, приходя́щих в ню́ на поклоне́ние благи́й предста́телю; ра́дуйся, почита́ющих па́мять твою́ небе́сный покрови́телю.

Ра́дуйся, Ага́пите, душе́вных и теле́сных неду́гов ско́рый цели́телю.

Конда́к 13.

О, преблаже́нне о́тче Ага́пите! Ты́ – горе́ на небеси́, мы́ же – до́лу на земли́, удале́нныя от тебе́ не толи́ко ме́стом, коли́ко грехо́вною нечистото́ю на́шею, оба́че дерза́ем приноси́ти тебе́ сие́ ма́лое похва́льное пе́ние, его́же ми́лостивно прие́м, моли́ Го́спода и Влады́ку на́шего изба́вити на́с поги́бели ве́чныя и сподо́бити блаже́нства святы́х, вопию́щих Ему́ вы́ну хвале́бную пе́снь: Аллилу́иа.

Этот конда́к читается трижды, затем 1-й и́кос и 1-й конда́к.

И́кос 1.

А́нгелов любе́зную чистоту́ от ю́ности твоея́ возлюби́в, блаже́нне Ага́пите, к доброде́телей подви́жнику, преподо́бному Анто́нию прите́кл еси́ и, от него́ во и́ночество облече́нный, подража́тель ре́вностный по́двигов его́ бы́л еси́; те́мже сла́вим тя́ воззва́нии си́ми:

Ра́дуйся, богоно́снаго Анто́ния доброде́телей и даро́в насле́дниче; ра́дуйся, на высоту́ соверше́нства духо́внаго возше́дый.

Ра́дуйся, моли́твами усе́рдными да́р врачева́ния и чудотворе́ния от Го́спода получи́вый; ра́дуйся, из глубины́ души́ воздыха́ньми чистоту́ душе́вную стяжа́вый.

Ра́дуйся, Ага́пите, душе́вных и теле́сных неду́гов ско́рый цели́телю.

Конда́к 1.

Избра́нный учениче́ вели́каго учи́теля, преподо́бнаго и богоно́снаго отца́ на́шего Анто́ния, и ди́вный подража́телю жития́ его́ свята́го, свя́те о́тче Ага́пите, пе́снию восхва́лим тя́ с любо́вию, засту́пника на́шего; ты́ же, я́ко име́яй дерзнове́ние ко Го́споду, моли́ся вы́ну о спасе́нии на́с, гре́шных, от вся́ких бе́д избавля́я зову́щих ти́:

Ра́дуйся, Ага́пите, душе́вных и теле́сных неду́гов ско́рый цели́телю.

Моли́тва пе́рвая.

О, всеблаже́нне Ага́пите, земны́й а́нгеле и небе́сный челове́че! Припа́даем к тебе́ с ве́рою и любо́вию и мо́лим ти́ ся́ приле́жно: яви́ на́м, смире́нным и гре́шным, свято́е свое́ заступле́ние; се́ бо гре́х ра́ди на́ших не и́мамы свобо́ды ча́д Бо́жиих проси́ти о потре́бах на́ших Го́спода и Влады́ку на́шего, но тебе́, моли́твенника благоприя́тна, к Нему́ предлага́ем и про́сим тя́ со усе́рдием мно́гим: испроси́ на́м от бла́гости Его́ благопотре́бныя да́ры душа́м и телесе́м на́шим: ве́ру пра́ву, любо́вь ко все́м нелицеме́рну, в злострада́ниих – терпе́ние, тя́жкими боле́зньми одержи́мым — от неду́гов исцеле́ние, под бре́менем скорбе́й и напа́стей неудобоноси́мых па́дающим и жития́ своего́ отча́явшимся твои́ми моли́твами получи́ти ско́рое облегче́ние и избавле́ние. Не забу́ди, блаже́нне о́тче, и оби́тель твою́ святу́ю, при́сно тя́ чту́щую, и соблюди́ ю́ и все́х, живу́щих и подвиза́ющихся в не́й и на поклоне́ние в ню́ приходя́щих, невреди́мыми от искуше́ний диа́вольских и вся́каго зла́. Егда́ же приспе́ет на́ше от вре́меннаго сего́ жития́ отше́ствие и к ве́чности преселе́ние, не лиши́ на́с по́мощи твоея́ небе́сныя, но моли́твами твои́ми все́х на́с приведи́ в приста́нище спасе́ния и насле́дники яви́ на́с бы́ти всесве́тлаго Ца́рствия Христо́ва, да пое́м и сла́вим неизрече́нныя щедро́ты Человеколю́бца Бо́га, Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, и твое́ вку́пе с преподо́бными Анто́нием и Феодо́сием оте́ческое зaступление во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Моли́тва втора́я.

Преподо́бне о́тче Ага́пите! Воззри́ на на́с ми́лостивно и к земли́ приве́рженных возведи́ к высоте́ небе́сней. Ты́ – горе́ на небеси́, мы́ – на земли́ низу́, удалены́ от тебе́ не толи́ко ме́стом, ели́ко греха́ми свои́ми и беззако́нии, но к тебе́ прибега́ем и взыва́ем: наста́ви на́с ходи́ти путе́м твои́м, вразуми́ и руково́дствуй на́с. Вся́ твоя́ свята́я жи́знь бы́сть зерца́лом вся́кия доброде́тели. Не преста́ни, уго́дниче Бо́жий, о на́с вопи́ти ко Го́споду. Испроси́ предста́тельством свои́м у Всеми́лостиваго Бо́га на́шего ми́р Це́ркви Его́, под зна́мением креста́ во́инствующей, согла́сие в ве́ре и единому́дрие, суему́дрия же и раско́лов истребле́ние, утвержде́ние во благи́х де́лех, больны́м исцеле́ние, печа́льным утеше́ние, оби́женным заступле́ние, бе́дствующим по́мощь. Не посрами́ на́с, к тебе́ с ве́рою притека́ющих. Вси́ правосла́внии христиа́не, твои́ми чудесы́ испо́лненнии и ми́лостьми облагоде́тельствованнии, испове́дают тя́ бы́ти своего́ покрови́теля и засту́пника. Яви́ дре́вния ми́лости твоя́, и́хже отце́м вспомоществова́л еси́, не отри́ни и на́с, ча́д и́х, стопа́ми и́х к тебе́ ше́ствующих. Предстоя́ще всечестне́й ико́не твое́й, я́ко тебе́ жи́ву су́щу, припа́даем и мо́лимся: приими́ моле́ния на́ша и вознеси́ и́х на же́ртвенник благоутро́бия Бо́жия, да прии́мем тобо́ю благода́ть и благовре́менную в ну́ждех на́ших по́мощь. Укрепи́ на́с, малоду́шных, и утверди́ в ве́ре, да несомне́нно упова́ем получи́ти вся́ блага́я от благосе́рдия Влады́ки моли́твами твои́ми. О, превели́кий уго́дниче Бо́жий! Все́м на́м, с ве́рою притека́ющим к тебе́, помози́ предста́тельством твои́м ко Го́споду и все́х на́с упра́ви в ми́ре и покая́нии сконча́ти живо́т на́ш и пресели́тися со упова́нием в блаже́нныя не́дра Авраа́мова, иде́же ты́ ра́достно ны́не почива́еши, прославля́я со все́ми святы́ми Бо́га, в Тро́ице сла́вимаго, Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

В либаринтах Киево-Печерской Лавры покоятся не обычные монахи, а святые подвижники. Поэтому именно им приписывают чудеса и даже исцеления.

Реклама

Киевлянка Нина убедилась в этом на собственном опыте. Женщине поставили страшный диагноз – рак. Посоветовавшись со знакомым священником – она ​​пошла в Лавру. Каждый раз в святых пещерах просила одного – здоровья. Шанса на спасение почти не было … Но преподобные сделали свое дело – женщина здорова!

Чуда ждут и от автора «Повести временных лет» Нестора Летописца. К мощам преподобного ежегодно приезжают родители и дети со всего мира. Просят мудрости и успехов в учебе.

Реклама

В Лаврских подземельях покоятся мощи 124 монахов. Но до сих пор непонятно, как люди достигли святости. Оказывается, по афонскому обычаю, после смерти монаха, делали отверстие в пещере и клали туда тело. Через три года братия смотрела – если оно не бренное – монах считался святым. Однако, были и те, которые шли на особый подвиг – монахов замуровывали заживо, оставляя только отверстие для воды и просфоры.

Но откуда в пещерах появились мощи первых святых?
«Господь явил их миру. Был землетрясение в Киеве и все мощи появились, как просеянный земля через сито, и они стали сверху», – рассказывает наместник Успенской Киево-Печерской Лавры митрополит Павел.

Неудивительно, что исцеляют святые так же загадочно. Куда делось и девзялося до сих пор не понимает и Ксения. Боль в колене последние месяцы не давал ей покоя. Оказалось, что надо скачать с него жидкость. Ксения долго молилась в пещерах, а потом ушла. Только на обратной дороге осознала, что колено не болит и никакой жидкости там нет. Никак не иначе, как настоящее чудо.

И чудеса на этом не заканчиваются.

Оказывается, в лаврских пещер покоится в знаменитый Илья Муромец. Да, тот самй богатырь, о котором рассказывали в детстве. К нему приходят просить здоровья.

Реклама

В пещерах покоятся мощи и основателя монастыря. В этом году в день памяти преподобного Антония Киево-Печерской Лавры празднует 30-летие восстановления монашества в обитедли. Дату, когда музей снова превратился в монашеский дом.

Чатйте также материал о том, сколько постить и каких правил придерживаться во время Петровского поста.

Присоединяйтесь к каналу «Украина» в меседжерах, чтобы узнавать первыми об актуальных и избранных материалах по ссылкам:
Viber – https://chats.viber.com/kanalukraine/uk
Telegram – https://t.me/kanalukraina

Оставить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *