Козельщанская икона божией матери

5 марта православные отмечают День Козельщанской иконы

Козельщанская икона Божией Матери прославилась на весь мир в конце 19 века, и с тех пор любовь прихожан к ней остается неизменной. День, посвященный этой иконе, православные отмечают 5 марта (по старому календарю — 21 февраля). Не забудьте прочитать наш ежедневный гороскоп на 5 марта.

Козельщанская икона Божией Матери

История

Так, история иконы начала после чудесного исцеления Марии — дочери графа Капниста. Девушку мучила болезнь ног, местные врачи никак не могли помочь бедняжке, ее состояние постепенно ухудшалось. Решив просить о помощи знаменитого заграничного профессора, безутешные родители привезли дочь в Москву.

По совету матери, в ночь перед поездкой девушка чистила ризу иконы и молилась Богородице об исцелении. Позже Мария рассказала, что во время молитвы почувствовала необычный прилив энергии, а ногам вернулась чувствительность. Когда ее привезли в Москву на прием к профессору, девушка уже была абсолютно здорова.

Молва об этой истории разнеслась по городам молниеносно, а у дома Капнистов выстроилась километровая очередь: паломники со всего света пришли увидеть чудотворную икону собственными глазами. на территории имения построили часовню, куда любой желающий мог прийти и помолиться перед образом. Спустя какое-то время для иконы построили отдельный храм, который позже стал женским монастырем.

С тех пор и по сегодня Козельщанская икона Божией Матери помогает в исцелении от болезней, перед ней молятся как о физическом, так и о душевном здоровье, просят у нее терпения, сил, помощи в замужестве и сохранении семейного благополучия. Чаще всего к этой иконе приходят с просьбами об избавления от самых тяжелых болезней, о разрешении сложных ситуаций. Случаи чудесной помощи от иконы записывают в специальную монастырскую книгу.

Исцеление перед иконой по молитве Марии случилось 21 февраля 1881 г. (по новому стилю – 5 марта), в дальнейшем эта дата стала днем почитания чудотворного образа для Православной Церкви.

Козельщанская икона Божией Матери — оригинал

Молитва перед Козельщанской иконой Божией Матери

Богородице Дево Пренепорочная Мати Христа Бога нашего, Заступнице всего рода Христианскаго! Чудотворней иконе Твоей благоговейне предстояще, молим Тя, услыши нас молящихся Тебе: приими благодарения наша недостойная о всех неизреченных Твоих к нам блогодеяниих, в месте сем и во многих весях и градех земли Российския явленных и являемых: Ты бо еси больных исцеление, скорбящих утешение, заблудших исправление и вразумление.

Буди всем нам покров и утешение, пристанище от всяких зол, бед и обстояний, от глада, труса, потопа, огня, меча, нашествия иноплеменников, смертонос-ныя язвы и от злых человек озлобления. О Премилосердная Мати, буди присно молитвенница любвеобильная о благосостоянии святаго храма сего, о мире и тишине жительства общины сея, укрепи и поддержи священнодействующыя и служащыя во святем храме сем: осени вседержавным покровом Твоим строители и благотворители святыя обители сея, воздаждь им вечными дары щедрот Твоих: заступи от всякия напасти и сохрани с верою и благоговением притекающия к чудотворней иконе Твоей и молящиеся Тебе с любовию зде и на всяком месте.

Вознеси молитвы наша, яко кадило благовонное, ко Престолу Всевышняго, дарующаго нам здравие, долгоденствие и в трудех благочестивых поспешение, да Твоим окормлением управляеми, и покровом Твоим осеняеми, прославим Отца, Сына и Святаго Духа и Твое Матернее о нас заступление, всегда, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Кондак 1

Избранней Владычице и Заступнице рода христианскаго, знамениями чудес дивных от святыя Своея иконы в стране нашей возсиявшей, благодарственная и умиленная пения немолчно приносяще, яко Матери Господней, в печалех наших и болезнех вопием:

Радуйся, скорая Утешительнице и Целительнице, любовь Свою и милосердие нам являющая.

Икос 1

Архангели и Ангели, Херувими и Серафими и вся Небесныя Силы, зряще Тя на небеси и на земли, яко неисчерпаемый источник благодатных исцелений, непрестанно славят Тя, Присноблаженная Богородице; мы же, грешнии, на земли, поминающе дивное знамение милости Твоея, еже в сия последняя времена явила еси в цельбоносней иконе, наследии предков дражайшем, от лет древних из рода в род преходящем, ублажаем Тя сице:

Радуйся, Небесная Царице, Честнейшая Херувим и Славнейшая без сравнения Серафим; радуйся, от всех родов на земли похвалами ублажаемая.

Радуйся, одесную Сына Твоего и Бога предстоящая; радуйся, ко Господу Спасу всех нас приводящая.

Радуйся, яко в видимом образе Твоем невидимую силу благодати обретаем; радуйся, яко на Твое предстательство все упование наше возлагаем.

Радуйся, скорая Утешительнице и Целительнице, любовь Свою и милосердие нам являющая.

Кондак 2

Видящи Тя, Благосердая Мати, в пречудней иконе Твоей, якоже сущую с нами, страждущая в неисцельном недузе девица Мария со слезами и верою объят икону Твою, лобызающи ю и чающи от Тебе великия милости. Темже, исцеление улучивши, абие велегласно возопи к Богу: Аллилуиа.

Икос 2

Разум богопросвещен имуще, родители исцелевшия всем людем проповедаша о чудеси, явленном от святыя иконы сея, да вси притекают к ней с верою и, приемлюще скорая исцеления, прославят Тя, взывающе:

Радуйся, Мати Божия, прошения болящих приемлющая; радуйся, Мати милосердия, от очес слезы страждущим отирающая.

Радуйся, Всемилостивая, спасение людем от Спаса являющая; радуйся, Всещедрая, Своими щедротами нас одаряющая.

Радуйся, яко Тобою душам нашим утешение обретаем; радуйся, яко во успении Твоем залог безсмертия уразумеваем.

Радуйся, скорая Утешительнице и Целительнице, любовь Свою и милосердие нам являющая.

Кондак 3

Силою Духа Божия водима Мария, исцеление улучивши, с радостию велиею взят святую икону родную и во град Москву ко отцу и врачем тую принесе во свидетельство им, да не сокрыт будет новоявленный источник благодатных исцелений. Множество же народа, уведевше, к предивней иконе с верою прихождаху и исцеление недугов своих неисцельных приимаху, благодарно взывающе ко Господу Сил: Аллилуиа.

Икос 3

Имущи вседрагую икону Твою, Владычице, яко дар благодатный, радости исполнися обитель Козельщанская, на горнем месте молитвою, потом, скорбьми и слезами созданная; зрящи бо на руку Твоею Богомладенца, Крест всечестный в деснице Своей воздвизающа, чашу же и лжицу близ Того предлежащу, с трепетом лобызает святыню Твою, взывающи согласно:

Радуйся, Одигитрие, ко обителем Горним путь открывающая; радуйся, святую обитель нашу в жилище Себе на земли устроившая.

Радуйся, Крест Сына Своего, яко оружие острое в сердце Твое восприявшая; радуйся, всем на земли Крест Христов на ся вземшим понести облегчающая.

Радуйся, иночеству, обитель Твою возлюбившему, смысл добраго жития даровавшая; радуйся, чашу терпения и во гладе питание ему благосердно навеки принесшая.

Радуйся, скорая Утешительнице и Целительнице, любовь Свою и милосердие нам являющая.

Кондак 4

Буря велия иногда укротися сему образу Твоему, шествующу по Русскому морю ко Отечеству нашему, и вси воини христолюбивии благодатно от потопления спасошася. Темже и мы, сицеваго явления поминание творяще, в бури жития нашего руку помощи сею иконою Твоею получити тщимся, Сыну же Твоему и Богу вопияти дерзаем: Аллилуиа.

Икос 4

Слышим множество чудес, от иконы Твоея являемых, яко и вси концы земли ко Твоему покрову, не токмо вернии, но и чуждии вере православной со страхом и упованием к Тебе, Богородице, руце свои простирают и, припадающе ко Твоему благосердию, славословия Ти сицевая возсылают:

Радуйся, ума нашего просвещение; радуйся, сердца нашего умиление.

Радуйся, веру крепкую в нас утверждающая; радуйся, на спасения стези заблуждших обращающая.

Радуйся, в покаянии грешных ободряющая; радуйся, и самых отчаянных надеждою спасения увеселяющая.

Радуйся, скорая Утешительнице и Целительнице, любовь Свою и милосердие нам являющая.

Кондак 5

Богом прославленную икону Твою, яко живоносный источник святыни почитающе, прибегаем к Тебе во храм Твой благолепный, во славу Твою, Премилосердая Мати, созданный: приими зде, якоже кадило благовонное, прошения всех нас, да благодарне воспоем благодеющему Тобою Богу: Аллилуиа.

Икос 5

Видевше неоскудное чудес излияние, от иконы Твоея являемое, православнии люди потщашася дарми послужити Тебе, Преблагословенная, и вместо кущи малыя, в нейже первее икона Твоя водворися, честный храм Тебе от древес сложиша, последи же и сей дом, небеси подобный, Тебе воздвигоша. Таковому усердию людей Твоих, веру неослабную к Тебе имущих, радующеся, непрестанно глаголати Тебе дерзаем:

Радуйся, страну Полтавскую светом веры озарившая; радуйся, явлением чудес от святыя Твоея иконы всех увеселившая.

Радуйся, горо благодати небесныя, на горнем месте обитель Твою утвердившая; радуйся, кивоте святыни небесныя, во храме созданном жилище Себе восприявшая.

Радуйся, Божественная трапезо и стамно златая, небесною манною всех напитавшая; радуйся, лествице высокая, путь земным к небеси показавшая.

Радуйся, скорая Утешительнице и Целительнице, любовь Свою и милосердие нам являющая.

Кондак 6

Проповедует мир весь величие Твое, Богомати, славит Тя наипаче же страна Российская немолчно; ликует обитель святая Твоя, святителей лик воспевает Тя присно, монаси и мирстии к иконе Твоей припадают; хор земнородных согласно взывает: не забуди всех нас, Всепетая Дево, мир мирови даруй и в скорбех обрадуй, всем радость посли и воплю вонми; да воззовем вси с небожительми купно Небесному Богу: Аллилуиа.

Икос 6

Возсия, яко свет от небес, обитель Твоя, Приснодево Владычице Чистая, великое бо множество предивных чудес являеши Ты: се отрок недвижим дыханием веры жизнь прояви; тамо слепец Иоанн не преста вопияти: «Даруй ми, Мати моя, да очима прозрю», — и свет от Тебе слепоту его озари. Притекаем убо и мы к чудотворней иконе Твоей, вопиюще:

Радуйся, твердая и необоримая наша Заступнице; радуйся, рода христианскаго всемощная Защитнице.

Радуйся, градов и весей покров и ограждение; радуйся, обителей святых благословение и утверждение.

Радуйся, яко пред святою иконою Твоею знамения чудес созерцаем; радуйся, яко на Твое предстательство все упование свое возлагаем.

Радуйся, скорая Утешительнице и Целительнице, любовь Свою и милосердие нам являющая.

Кондак 7

Хотящим врагом обитель Твою утеснити и инокинь стадо, о Христе любовию собранное, враждой поразити, скоро познаша сии Твое заступление, стеною необоримою Твоею обстоими. И мы с верою взираем в грядущую даль веков и времен, благодарно вопиюще Спасителю Богу: Аллилуиа.

Икос 7

Дивно и доныне прославляется святая икона Твоя, Владычице, знаменьми исцелений, от нея являемых. Ты бо, Пречистая, бесныя исцеляеши, хромым даруеши хождение, слепым прозрение, расслабленным крепость и силу и всяк недуг в людех по вере врачуеши. И мы, видяще чудеса сия и стекшеся в храм Твой, благолепием чистым сияющий, молим Тя неотступно:

Радуйся, всем призывающим Тя, скоро готовая помоще; радуйся, преславней обители Твоей, всем страждущим и скорбящим светлая радосте.

Радуйся, яко в иконе Твоей чудотворящей залог милости вечныя обретаем; радуйся, яко Твоею благодеющею силою в житии своем путь к небеси улучаем.

Радуйся, всех немощных духом и телом врачевство верное; радуйся, всех скорбящих и обремененных облегчение всеблагое.

Радуйся, скорая Утешительнице и Целительнице, любовь Свою и милосердие нам являющая.

Кондак 8

Странное и преславное видим таинство, яко дивная и ужасная явила еси во обители Твоей, о неисчерпаемая в чудесех Своих Благостыня! Егда воутрие предпразднества Твоего Вхождения во храм Господень приведоша сестры инокиню Параскеву, зело разслабленну, ко Твоему пречистому образу, и сию укрепила еси во мгновении ока, даровавши ей силу и движение омертвелому составу ея телесе, и сподобися та за Божественною службою Святых Таин причаститися, последи же, исходящи, воспет со множеством людей, бывших во храме, хвалу Богу: Аллилуиа.

Икос 8

Всяк земнородный да взыграется духом просвещаем и освящаем от цельбоносныя святыни Твоея, Радосте наша и Похвало, да не умолчит никогда силы Твоя глаголати, аще и недостоин есть пред величеством славы Твоея; сего ради и мы преславная глаголем о Тебе, неизглаголанная Тайно; приими сицевыя от нас, яко от глубин духа нашего возносимыя хвалы и благодарения:

Радуйся, Хранительнице наша в настоящем веце; радуйся, Предстательнице наша в будущем.

Радуйся, жестокость и окаменение сердца нашего любовию Своею умягчающая; радуйся, чистым и благим сердцем познавати Тя научающая.

Радуйся, яко страсти наша Тобою побеждаем; радуйся, яко жало греховное страстию Сына Твоего и Бога в себе умерщвляем.

Радуйся, скорая Утешительнице и Целительнице, любовь Свою и милосердие нам являющая.

Кондак 9

Всякое естество человеческое удивися преславному чудеси, явленному исперва, последи же и всем явленным и являемым зде и на всяцем месте от святыя иконы Твоея, Преблагословенная Матерь Живота, яко всяку похвалу от земли превосходит небесная слава Твоя: не точию земли нашея, но и иных стран любомудрие и врачевство преклоняются смиренне и честне пред величеством непостижимыя тайны исцелений, от Твоея силы источаемых. И мы, грешнии, в недузех и скорбех отягченнии, не вемы иныя на земли Заступницы, ни благия Утешительницы, токмо Тебе, о Богомати, и ко Твоему благосердию припадающе, во умилении сердца за премногую милость к нам, недостойным, возсылаем Богу милующему и спасающему всех нас Тобою: Аллилуиа.

Икос 9

Витийство человеческое не возможет достойно воспети Тя, о Всепетая Мати, всему миру и стране нашей во святыни икон Твоих неисчислимая знамения и чудеса явльшую; мы же, просвещаемии сиянием таковыя славы и богатством милостей Твоих недостоинству нашему, непрестанно тщимся хвалу Ти воздати молении сими:

Радуйся, Царице Небесе и земли, Престолу Господню предстоящая; радуйся, Заступнице вечная, Христа за ны умоляющая.

Радуйся, Мати чадолюбивая, всех охраняющая; радуйся, заблуждших от пути истины к покаянию призывающая.

Радуйся, Молебнице теплая, Судию всех умилостивляющая; радуйся, вход во обители вечныя кающимся открывающая.

Радуйся, скорая Утешительнице и Целительнице, любовь Свою и милосердие нам являющая.

Кондак 10

Спасти хотщи избранную Богом страну и прибегающия к Тебе люди, дивно прославила еси, Богомати Пречистая, икону Твою Козельщанскую промыслительными знаменьми милостей Твоих всебогатых. Аще бо Ты не бы предстояла молящи о нас, кто бы ны избавил от толиких бед, кто бы сохранил ны до ныне свободны? Несть числа чудесем Твоим, Всеблагая, не отступим, Владычице, от Тебе. Даруй ныне и присно всем нам зрети своя прегрешения, открый в нас источники слез, да омыем падение в бездны греховныя и, познавше Твоего милосердия неизследимую бездну, возстанем и поработаем, поюще к небесем прославльшему Тя Всемогущему Богу: Аллилуиа.

Икос 10

Стена еси крепкая обители Твоей, якоже и всему миру, ограждающая нас от врагов досаждения, верою и любовию чтущих Тя, честному образу Твоему покланяющихся и приносящих тепле благодарения таковая:

Радуйся, чистоты девства и целомудрия сердца ревнителей в любовь Своего сердца приемшая; радуйся, печаль и обиду от мира в Небесную радость по вере преложшая.

Радуйся, вдов и сирот заступление; радуйся, домашних церквей охранение.

Радуйся, сласти земныя презирати нас научающая; радуйся, преходящия блага мира греховнаго ни во чтоже вменяти побуждающая.

Радуйся, скорая Утешительнице и Целительнице, любовь Свою и милосердие нам являющая.

Кондак 11

Пение архангельское умиленно приносим Ти, Богородице Дево: «Радуйся, Благодатная Марие, Господь с Тобою, благословенна Ты в женах!» — обаче и тако величия славы Твоея объяти не мним: высота бо еси неудобовосходимая человеческому помыслу и глубина неудобозримая и ангельскому очеси. Кий язык восхвалит Тя, кое слово возвеличит? Познавая убо таковыя немощи наша, трепетно вопием рожденному от Тебе Божественному Слову: Аллилуиа.

Икос 11

Яко светоносная свеща, явися святая икона Твоя, Владычице и Матерь Света, свет благодати небесной всем излиявшая, пред неюже мы благоговейно предстояще, взываем Ти: избави грады и веси, домы и нивы наша от всякаго вреда и зла, да со благодарением непрестанно воспоем Ти:

Радуйся, удары грома и молнии от нас отводящая; радуйся, от сухости, града, червя и иныя пагубы вертограды и нивы наша спасающая.

Радуйся, от огненнаго запаления и зловредных поветрий нас орошающая; радуйся, от глада и смерти напрасныя нас свобождающая.

Радуйся, путьшествующим по суше и морю вспоможение крепкое; радуйся, язв душевредных и болезней телесных врачевание верное.

Радуйся, скорая Утешительнице и Целительнице, любовь Свою и милосердие нам являющая.

Кондак 12

Благодать Твою свыше подаждь нам, Богоблагодатная Дево; до последних дней мира святую обитель Твою сохрани; восхотевшим в ней жити путь добр к небеси укажи; любовь и терпение со страхом Господним стяжати в сердцах умудри, да со Ангелы и всеми святыми воспоют Превечному Богу: Аллилуиа.

Икос 12

Поем чудеса Твоя, от святыя иконы пред всеми явленная, величаем Подателя всяческих Бога, даровавшаго в ней толикое всем утешение: болящим исцеление, скорбящим радование, нищим помощь, окованным свободу, мятущимся духом упование бодрое, слабым в вере укрепление твердое; зрим начертание кроткаго лика Твоего и объятаго любовию Твоею, Богомати, Богомладенца Христа, лобызаем священныя знаки страданий Его за грехи всего мира — Крест и Чашу Святую — и покланяемся непостижным тайнам еже от Тебе рождества, непобедимыя силы Креста и светозарнаго всем Воскресения и воспеваем Ти вечную славу:

Радуйся, во славе приседящая Сыну Твоему на Престоле Небеснем; радуйся, прерадованная Мати Царева, мир христианский под вечный покров Свой любовию объявшая.

Радуйся, уповающим на Тя конец живота непостыден дающая; радуйся, безболезненну и мирну кончину верным Богу до смерти низпосылающая.

Радуйся, в мытарствах воздушных душе человечестей путь к Судии указующая; радуйся, взывающим к Тебе до конца живота красоту вечныя жизни яве являющая.

Радуйся, скорая Утешительнице и Целительнице, любовь Свою и милосердие нам являющая.

Кондак 13

О Всепетая Мати, Божественная славо и красото небесе и земли, неисчерпаемое чудес море, заступнице и хранительнице рода христианскаго и святыя обители Твоея, приими недостойное сие, обаче благодарное от сокрушеннаго сердца возносимое к Тебе моление; яви нам до конца Матернее Твое милосердие: в скорби и напасти не остави нас сирых и в час смертный Твоим теплым предстательством причастники вечнаго блаженства сотвори, да, памятующе выну Твоя дивная о нас заступления, со всеми святыми не престанем воспевати Богу: Аллилуиа.

Этот кондак читается трижды, затем 1-й икос «Архангели и Ангели …» и 1-й кондак «Избранней Владычице …».

Молитва

О Пресвятая Дево Владычице Богородице, добропослушная Божественному Слову Мати Пречистая, от всех родов избранная, на небеси и на земли ублажаемая, приими и сие благодарение наше и всеблагоговейное поклонение чудотворней иконе Твоей, юже, яко многоцелебный источник Твоея благодати, благоизволила еси явити стране нашей православней и святей обители сей. Архангельский глас вопием Ти, Чистая: «Обрадованная, радуйся, с Тобою Господь и Тобою с нами!» Предстательством Твоим и заступлением на небеси у престола всеблагаго Бога никтоже да изыдет отсюда упования своего тощ и не услышан.

О пречудная и высшая всех тварей небесных и земных Богомати Дево! Благодарне поминающе преславная чудеса, от святаго образа Твоего дарованная, молим Тя, Всеблагая, не лиши от него и нас дивнаго знамения во спасение наше. Помяни щедроты Твоя древния, в судьбах отечества нашего явленныя, и да престанем вси от лукавств своих, имиже прогневахом Тя в век сей мятежный удалением от любве, еюже возлюби и возрасти нас Церковь Святая. О премудрая небесная Началоводительнице ко спасению инокинь обители, именем Твоим нареченныя, юже избрала еси в достояние Свое на месте сем, Тобою благословеннем, яви ю пристанище тихое всем скорбящим и обремененным и чающим блаженныя вечныя жизни. Грешнии есмы, пренепорочная Владычице, но Твои до века.

Озари убо души наша светом божественныя благодати Твоея, покрый нас от всякаго зла, скорби и печали; огради от всякия напасти, клеветы человеческия и навета вражия; немощным и болящим здравие даруй; кающихся грешников прости и от плена страстей свободи; отступившия от православныя веры и погибельными ересьми ослепленныя светом богопознания просвети и святей апостольстей Церкви причти. Молим Тя умиленно, сохрани и помилуй пастырей Церкве Православныя и всех верных чад ея, утверди житие наше в мире; управи пути и советы наша в правде, во еже открытися в них царству Христову; даруй нам кончину христианскую, безболезненну, непостыдну, мирну, божественных Таин причастну, и Сама нам в час той предстани и спаси посреде мытарств воздушных от мрака и скорби лютыя, в страшный же день Суда сподоби ны стати одесную Сына Твоего, Христа Бога нашего. Молим Тя, Дево всепетая, призри благосердием Твоим на обитель сию и сохрани ю до века целу и неврежденну, да выну чистотою возвышается и славится в ней величество Единосущныя Троицы и Твое препетое и преблагословенное имя во веки. Аминь.

Тропарь, глас 4

Веселися, земле Полтавская и все Отечество наше православное: се бо, яко светозарное солнце, явися пречудная икона Твоя, Преблагословенная Богомати, мир озаряющи множеством чудес Твоих, теми убо обретаем, яже на земли, вся благая и полезная, и сущих, яже на Небеси, сокровищ сподобляемся. Сего ради вопием Ти: радуйся, Похвало наша приснопокланяемая, спаси ны, молящияся Тебе, единая Надеждо и Радование вечное поющих Тя.

Кондак, глас 3

Боголепно во смирении красуется обитель Красногорская, осеняемая и спасаемая предивным образом Владычицы Пречистыя, Небесе и земли Царицы Богородицы, от негоже источники благодати и чаша чудес обильно изливаются, и усердно притекающии исцеления верою приемлют, и невернии верою крепкою сердца исполняют и мы, раби Твои, Богомати, благодарне вопием Ти: радуйся, Предстательство христиан непостыдное и обители Твоея красото и радование.

Величание

Величаем Тя, Пресвятая Дево, Богоизбранная Отроковице, и чтим образ Твой святый, имже точиши исцеления всем с верою притекающим.

Икона Божией Матери Козельщанская.

Икона имеет итальянское происхождение и написана предположительно в XV—XVI веках. В смысловом отношении Козельщанская икона относится к иконописному типу Путеводительницы (греч. Одигитрия) и схожа со «Страстной» иконой Божией Матери: Богомладенец полулежит на руках Девы Марии, в правой руке он держит крест. На столике рядом с изображением помещены чаша и лжица, как символ таинства причастия.

Изначально принадлежала фрейлине императрицы Елизаветы Петровны, итальянке по происхождению, ставшей женой запорожского войскового писаря Сиромахи.

Позднее икона стала семейной святыней графов Капнистов. Около 1880-х годов икона была украшена серебряной массивной ризой.

Икона прославилась в связи с исцелением 21 февраля 1881 года по молитве перед ней графини Марии, дочери графа Владимира Капниста, страдавшей с 1880 года от болезни ноги. Икона находилась в селе Козельщине Полтавской губернии. На сырной седмице 1880 г. дочь В. И. Капниста Мария заболела. Местный врач определил незначительный вывих ноги, от неправильного уклона в сторону, и наложил гипсовую повязку. Спустя некоторое время ее повезли к харьковскому хирургу. Он также определил вывих. Чтобы уменьшить боль ноги при ходьбе, был сделан особый башмак со стальными пружинами, обхватывавшими ногу выше колена, и предписано принимать теплые ванны. Прошел пост, но больная не чувствовала облегчения.

После Пасхи Мария почувствовала страшную боль и в другой ноге, которая у нее искривилась, как и первая. В. И. Капнист снова обратился к доктору, который нашел и в левой ноге вывих, и надел на эту ногу стальные пружины, посоветовав немедленно везти девочку на Кавказ для лечения минеральными водами и горным воздухом. Путешествие на Кавказ и лечение причинили еще большие страдания. Силы девочки упали, она потеряла всякую чувствительность в руках и ногах и не чувствовала даже уколов. При осмотре, кроме прежних повреждений организма, были найдены еще вывихи в плечевых суставах, в левом бедре и крайняя чувствительность в позвоночном столбе на всем его протяжении.Такая сильная степень болезни и неизвестность ее причины заставили возвратиться домой. В октябре месяце отец поехал с больной дочерью в Москву. Здесь он обращался к известнейшим докторам, которые заявили, что они бессильны перед болезнью.

Родители и больная уже отчаивались в спасении. Но неожиданно предоставилась возможность обратиться к помощи заграничного профессора. Так как до его приезда в Москву оставалось продолжительное время, больная попросилась домой. Отец отпустил ее в деревню, взяв с своей супруги слово привезти больную дочь в Москву, когда получит извещение о приезде профессора. 21 февраля 1881 г. получили телеграмму, что профессор едет в Москву. Такое известие встревожило больную: не окажется ли и он, как другие, бессильным?

Мать, решив ехать на следующий день, указывая на семейный образ Божией Матери, сказала дочери: «Маша, мы завтра едем в Москву, возьми образ Божией Матери, почисть Его ризу и покрепче помолись пред нашей Заступницей. Проси, пусть поможет нам благополучно совершить путь и излечить твою болезнь». Больная и сама, потеряв надежду на земных врачей, всю надежду возложила на Бога и вверила свою судьбу Небесной помощи. Икона эта издавна была известна как чудотворная. По преданию она особенно помогала девушкам, прибегавшим к ней с мольбой устроить семейное счастье. При этом установился обычай, чтобы молящийся чистил ризу на иконе, протирая ее ватой или полотенцем. Прижав к груди святую икону, больная, с помощью матери, протерла ее и всю тяжесть недуга, скорбь и отчаяние души излила пред ликом Божией Матери. И усердная, пламенная молитва больной девочки была услышана. Она сразу почувствовала силу в руках и ногах и громко закричала: «Мама! мама! я чувствую ноги! Мама, я чувствую руки». Она сорвала металлические упорки н бинты и стала свободно ходить по комнате, продолжая держать благоговейно в своих руках образ Божией Матери. Немедленно приглашен был приходской священник и пред образом Божией Матери был совершен благодарственный молебен. Радостное событие сделалось скоро известным в окрестных селах. Мать поехала в Москву с выздоровевшей дочерью и взяла с собой святой образ Божией Матери. Слух об исцелении быстро распространился по Москве и народ стал стекаться сначала в номер гостиницы, а потом в церковь, куда перенесли икону. От иконы произошло еще несколько исцелений. Когда семья возвратилась домой в Козельщину, вся окрестность уже знала об исцелениях от Козельщанской иконы Божией Матери, совершившихся в Москве, и многие собрались для поклонения образу. Хранить далее икону в доме не было возможности, и, с разрешения. Высокопреосвященного Иоанна, архиепископа Полтавского, 23 апреля 1881 г. икона была перенесена в специально устроенную временную часовню. Каждый день с раннего утра не умолкало пред образом молебное пение и чтение акафистов.

В 1882 г. был построен храм, а определением Святейшего Синода от 1 марта 1885 г. была учреждена женская община, 17 февраля 1891 г. преобразованная в Козельщанский женский монастырь в честь Рождества Пресвятой Богородицы.

Икона хранилась в монастыре до его закрытия в 1929 году. Затем икону прятали монахини, верующие. Вернулась во вновь открытый монастырь 23 февраля 1993 года. В настоящее время оригинальный образ Козельщанской Божией Матери находится в Красногорском Покровском женском монастыре, что расположен в Киевской епархии.

Козельщанской иконе Божией Матери составлена Служба на 21 февраля и акафист.

Чтимый список Козельщанской иконы в Успенском соборе города Хельсинки.

Козельщанская чудотворная икона Божией Матери на протяжении десятилетий является главной святыней Успенского собора в Хельсинки, привлекающей множество паломников. Многие верующие люди исцелились от болезней после молитвы перед иконой, или получили помощь в других сложных ситуациях. В знак благодарности они пожертвовали большое количество тельных золотых крестов и ювелирных изделий из драгоценных камней для украшения иконы, помещаемых на позолоченный оклад.

Икона была облачена в драгоценную текстильную ризу ручной работы, вышитую золотой нитью с блёстками и большим количеством натурального жемчуга различной величины, в общей сложности в количестве 2760 штук. Кроме того, в украшении были использованы голубые стеклянные бусы.

Козельщанская икона Божией Матери в Успенсском соборе Хельсинки до похищения. Фото: Мариамне Пурмонен

До войны, эта икона находилась в церкви во имя Успения Божией Матери у кладбища в Сорвали, в пригороде Выборга. Передача данного списка Козельщанской иконы из Санкт-Петербурга в Выборг связана с именем святого праведного Иоанна Кронштадтского, исцелившего многих недугующих. Согласно преданию, дочь Выборгского купца Кравотина серьёзно заболела и отца Иоанна Сергиева пригласили её излечить. Сам он не смог поехать из Санкт-Петербурга в Выборг, а передал купеческой семье благословенный список Козельщанской чудотворной иконы. Для служения молебна перед иконой в доме Кравотиных, был приглашён священник Успенской церкви в Сорвали отец Василий Нередецкий. После совершения молебна купеческая дочь Анна Кравотина чудесным образом исцелилась и чудотворную икону вложили в храм Успения Божией Матери у кладбища в Сорвали, в пригороде Выборга, где была глубоко почитаема верующими.

Гарнизонная церковь Успения Пресвятой Богородицы в Сорвали (Выборг)

Во время войны православными выборжанами икона была эвакуирована в Хельсинки и поставлена в Успенском соборе столицы, где перед ней регулярно совершались акафисты на церковно-славянском языке.

После прославлении иконы в ХIХ веке от неё произошло множество чудес. Так на основе опубликованных Софии Снессоревой исследований в период с 1881 по 1888 год было зарегистрировано в общей сложности тридцать восемь чудес. При этом в каждом конкретном случае регистрировалось имя исцелившегося от болезни, место жительства, описание течения заболевания, а также констатация попыток получить помощь от врача или целителя. Молитва перед чудотворной иконой рассматривалась, как последняя попытка достичь исцеления. В описаниях также упоминаются очевидцы чудесного исцеления и примеры выражения благодарности исцелившимися верующими.

Среди заболеваний, от которых было получено исцеление, упоминаются, например: эпилепсия, дифтерия, паралич, слепота, потеря речи, инвалидность и дизентерия. В некоторых случаях больной сам приходил молиться перед иконой, в некоторых случаях больного приводили в церковь, и молились за него.

Также и многие молившиеся перед иконой в Успенском соборе Хельсинки получали исцеление от болезней или помощь в других бедах. В знак благодарности они пожертвовали драгоценные ювелирные изделия и другие драгоценные камни. В общей сложности к иконе было приложено до пятисот вкладных даров. Вместо драгоценных вкладов некоторые делали денежные пожертвования. Так, по свидетельству бывшего настоятеля православного прихода Хельсинки протоиерея Вейкко Пурмонена, некая бездетная пара после рождения ребёнка пожертвовала собору сумму в 10.000,00 евро для позолоты малого купола.

Похищение иконы из Успенского собора Хельсинки, её возвращение и реставрация

Самые драматичные события в истории чудотворной Kозельщанской иконы произошли рано утром 9 июня 2010, когда через окно воры пробрались в Успенский собор. Вместе с чудотворной иконой была выкрадена её украшенная жемчугом риза и большое количество прикреплённых к ней вкладов. Когда охрана прибыла на место через примерно 15 минут после сигнала тревоги, но воры уже скрылись.

При тщательном обследовании следов грабежа выяснилось, что часть украшений воры в спешке выронили, а часть осталась в рамочной коробке. Таким образом, сохранилось около трети всех вкладных даров (крестов и драгоценностей). Воры пытались украсть и украшенную драгоценными камнями ризу иконы Великомученницы Варвары, но им удалось только отделить и украсть лишь драгоценный нимб.

Кража могла остаться нераскрытой, если бы те же самые лица не попытались совершить подобное преступление ещё раз через месяц. На этот раз их поймали — двоих, спрятавшихся в алтаре, и одного — у храма. Районный суд смог достоверно с помощью образца ДНК определить, что по крайней мере, один из арестованных участвовал в похищении в июне. Позже были получены достаточные доказательства и в отношении участия второго арестованного: совесть мучила вора, он сознался, раскрыл место сокрытия иконы, и он выдал своего сообщника.

Один из главных исполнителей, Ион Василе, по собственной инициативе раскрыл место, где икона была спрятана. На основе его заявления, 7-го февраля 2011, спустя ровно восемь месяцев после кражи, полиция обнаружила икону. Совершенно ничем неприкрытая икона лежала в выкопанной в земле яме под снегом и грязью, ликом вниз. В результат длительного нахождения на открытом грунте в плохих погодных условиях икона существенным образом пострадала, а риза и драгоценные вклады были утеряны.

При первом же осмотре выяснилось, что к большому удивлению, икона была не живописная, а печатная, то есть не список, в собственном смысле слова, а бумажная репродукция, наклеенная на деревянную основу, что представляло особую проблему, так как во влажной среде дерево и бумага ведут себя по-разному. К реставрации икона были привлечены ведущие реставраторы Финляндии.

Козельщанская икона Божией Матери после реставрации. Фото: Петтер Мартискайнен

Возвращение иконы в Успенский собор

Возвращение чудотворной иконы с Валаама в Хельсинки состоялось 9-13 -го августа. На пути своего возвращения икона побывала во многих православных приходах, в том числе в Йоэнсуу, Иматре и Лаппеенранте, Порвоо, Ярвенпяя и Вантаа. В субботу 13-го августа икону была пренесена в Свято-Троицкую церковь в Хельсинки, где перед иконой был отслужен акафист на церковно-славянском языке, текст которого был привезён из Козельщанского монастыря.

На службе в Свято-Троицком храме и в совершении крестного хода после службы участвовало около 500 человек. Самую искреннюю радость по поводу возвращения образа Пресвятой Богородицы выразил эфиопский хор Финляндии, который под ритмы ударных инструментов танцевал и пел традиционные паломнические песни. Одна из этих песен на амхаранском языке трогательно выразила суть радости возвращения: «Я прошёл через пустыню и Тебя искал повсюду. И теперь Тебя нашёл.»

В Успенском соборе столицы при огромном стечении верующих был отслужен акафист на финском языке. В торжествах по случаю обретения иконы принимала участие группа паломников из Выборга. Гости подарили собору большую фотографию в рамке, изображающую храм в Сорвали, где икона находилась до войны.

Среди выборжан была женщина, родственнице которой врачи сказали, что она никогда не сможет иметь детей. Сегодня эта родственница — счастливая мать. Она также молилась Богородице перед её Козельщанской иконой и получила ответ на свои молитвы.

Обретение и возвращение в собор этой похищенной иконы можно считать ответом на молитвы многих людей. Украшенная драгоценными вкладами, икона возвратилась из своего заточения раздетой и поруганной. К сожалению, несмотря на почитание иконы верующими в наши дни совершение традиционных Акафистов перед ней стало большой редкостью.

Козельщанская икона Божией Матери в Успенском соборе Хельсинки, 2018 год.

Тропарь Пресвятой Богородице пред иконой Ея «Козельщанской», 4. гл.

Веселися, земле Полтавская/ и все отечество наше православное:/ се бо яко светозарное солнце,/ явися пречудная икона Твоя, Преблагословенная Богомати,/ мир озаряющи множеством чудес Твоих,/ теми убо обретаем, яже на земли, вся благая и полезная,/ и сущих, яже на Небеси, сокровищ сподобляемся./ Сего ради вопием Ти:/ радуйся, Похвало наша приснопокланяемая,/ спаси ны, молящияся Тебе,// единая Надеждо и Радование вечное поющих Тя.

Кондак Пресвятой Богородице пред иконой Ея «Козельщанской», 3. гл.

Боголепно во смирении красуется обитель Красногорская,/ осеняемая и спасаемая предивным образом Владычицы Пречистыя,/ Небесе и земли Царицы Богородицы,/ от негоже источники благодати и чаша чудес обильно изливаются,/ и усердно притекающии исцеления верою приемлют,/ и невернии верою крепкою сердца исполняют/ и мы, раби Твои, Богомати, благодарне вопием Ти:// радуйся, Предстательство христиан непостыдное и обители Твоея красото и радование.

При составлении статьи использовались следующие источники:

Пурмонен Вейкко, прот. История Козельщанской чудотворной икон, цит. по: http://www.na-gore.ru/articles/purmonen_bogor.htm

Избранней Владычице и Заступнице рода христианскаго, знамениями чудес дивных от святыя Своея иконы в стране нашей возсиявшей, благодарственная и умиленная пения немолчно приносяще, яко Матери Господней, в печалех на­ших и болезнех вопием: радуйся, скорая Утеши­тельнице и Целительнице, любовь Свою и мило­сердие нам являющая.

Архангели и Ангели, Херувими и Серафими и вся Небесныя Силы, зряще Тя на небеси и на земли, яко неисчерпаемый источник благодатных исцелений, непрестанно славят Тя, Присноблаженная Богородице: мы же, грешнии на земли, поминающе дивное знамение милости Твоея, еже в сия последняя времена явила еси в цельбоносней иконе, наследии предков дражайшем, от лет древних из рода в род преходящей ублажаем Тя сице: Радуйся, Небесная Царице, Честнейшая Херу­вим и Славнейшая без сравнения Серафим. Радуй­ся, от всех родов на земли похвалами ублажаемая. Радуйся, одесную Сына Твоего и Бога предстоя­щая. Радуйся, ко Господу Спасу всех нас приводя­щая. Радуйся, яко в видимом образе Твоем невиди­мую силу благодати обретаем. Радуйся, яко на Твое предстательство все упование наше возлага­ем. Радуйся, скорая Утешительнице и Целитель­нице, любовь Свою и милосердие нам являющая.

Видящи Тя, Благосердая Мати, в пречудней иконе Твоей, якоже сущую с нами, стражду­щая в неисцельном недузе девица Мариа, со сле­зами и верою объят икону Твою, лобызающи ю и чающи от Тебе великия милости. Темже исцеле­ние улучивши, абие велегласно возопи к Богу: Аллилуиа.

Разум богопросвещен имуще родители исцелевшей всем людем проповедаша о чудеси явленном от святыя иконы сея, да вси притекают к ней с верою и приемлюще скорая исцеления, прославят Тя взывающе: Радуйся, Мати Божия, прошения болящих приемлющая. Радуйся, Мати милосердия, от очес слезы страждущим отирающая. Радуйся, Всеми­лостивая, спасение людем от Спаса являющая. Радуйся, Всещедрая, Своими щедротами нас ода­ряющая. Радуйся, яко Тобою душам нашим утешение обретаем. Радуйся, яко во успении Твоем залог безсмертия уразумеваем. Радуйся, скорая Утешительнице и Целительнице, любовь Свою и милосердие нам являющая.

Силою Духа Божия водима Мариа исцеление улучивши, с радостию велиею взят святую икону родную и во град Москву ко отцу и врачем тую принесе во свидетельство им, да не сокрыт будет новоявленный источник благодатных исцелений. Множество же народа, уведевше, к предивней иконе с верою прихождаху и исцеление неду­гов своих неисцельных приимаху, благодарно взывающе ко Господу Сил: Аллилуиа.

Имущи вседрагую икону Твою, Владычице, яко дар благодатный, радости исполнися обитель Козельщанская, на горнем месте молитвою, потом, скорбьми и слезами созданная: зрящи бо на руцех Твоих Богомладенца, Крест Всечестный в деснице Своей воздвизающа, чашу же и лжицу близ того предлежащу, с трепетом лобызает святыню Твою, взывающи согласно: Радуйся, Одигитрие, ко обителем Горним путь открывающая. Радуйся, святую обитель нашу в жилище Себе на земли устроившая. Радуйся, Крест Сына Своего, яко оружие острое в сердце Твое восприявшая. Радуйся, всем на земли Крест Христов на ся вземшим понести облегчающая. Радуйся, иночеству, обитель Твою возлюбивше­му, смысл добраго жития даровавшая. Радуйся, чашу терпения и во гладе питание ему благосердно навеки принесшая. Радуйся, скорая Утеши­тельнице и Целительнице, любовь Свою и мило­сердие нам являющая.

Буря велия иногда укротися сему образу Тво­ему, шествующу по Русскому морю ко Отечеству нашему и вси воини христолюбивии благодатно от потопления спасошася. Темже и мы, сицеваго явления поминание творяще, в бури жи­тия нашего руку помощи сею иконою Твоею получити тщимся, Сыну же Твоему и Богу вопияти дерзаем: Аллилуиа.

Слышим множество чудес от иконы Твоея яв­ляемых, яко и вси концы земли ко Твоему Покрову, не токмо вернии, но и чуждии вере пра­вославной со страхом и упованием к Тебе, Бого­родице, руце свои простирают и, припадающе ко Твоему благосердию, славословия Ти сицевая возсылают: Радуйся, ума нашего просвещение. Радуйся, сердца нашего умиление. Радуйся, веру крепкую в нас утверждающая. Радуйся, на спасения стези заблуждших обращающая. Радуйся, в покаянии грешных ободряющая. Радуйся, и самых отчаян­ных надеждою спасения увеселяющая. Радуйся, скорая Утешительнице и Целительнице, любовь Свою и милосердие нам являющая.

Богом прославленную икону Твою, яко живоносный источник святыни почитающе прибегаем к Тебе во храм Твой благолепный, во сла­ву Твою, Премилосердая Мати, созданный: приими зде, якоже кадило благовонное, прошения всех нас, да благодарне воспоем благодеющему Тобою Богу: Аллилуиа.

Видевше неоскудное чудес излияние, от иконы Твоея являемое, православнии люди потщашася дарми послужити Тебе, Преблагословенная, и вместо кущи малыя, в нейже первее икона Твоя водворися, честный храм Тебе от древес сложиша, последи же и сей дом, Небеси подобный, Тебе воздвигоша: таковому усердию людей Твоих, веру неослабную к Тебе имущих радующеся непрестанно глаголати Тебе дерзаем: Радуйся, страну Полтавскую светом веры озарившая. Радуйся, явлением чудес от святыя Твоея иконы всех увеселившая. Радуйся, Горо благодати небесныя, на горнем месте обитель Твою утвердившая. Радуйся, Кивоте святыни небесныя, во храме созданном жилище Себе восприявшая. Радуйся, Божественная Трапезо и Стамно Златая, небесною манною всех напитавшая. Радуйся, Лествице высокая, путь земным к Небеси пока­завшая. Радуйся, скорая Утешительнице и Целительнице, любовь Свою и милосердие нам явля­ющая.

Проповедует мир весь величие Твое, Богомати, славит Тя наипаче же страна Российская немолчно; ликует обитель святая Твоя, святите­лей лик воспевает Тя присно, монаси и мирстии к иконе Твоей припадают; хор земнородных соглас­но взывают: незабуди всех нас, Всепетая Дево, мир мирови даруй и в скорбех обрадуй, всем радость пошли и воплю вонми; да воззовем вси с небожительми купно Небесному Богу: Аллилуиа.

Возсия яко свет от небес обитель Твоя, Приснодево Владычице Чистая; коликое множество предивных чудес являеши Ты: се отрок недвижим дыханием веры жизнь прояви; тамо слепец Иоанн не преста вопияти: даруй ми, Мати моя, да очима прозрю; и свет от Тебе слепоту его озари. Притека­ем убо и мы к чудотворней иконе Твоей, вопия: Радуйся, твердая и необоримая наша Заступни­це. Радуйся, рода христианскаго всемощная Защит­нице. Радуйся, градов и весей Покров и Огражде­ние. Радуйся, обителей святых Благословение и Утверждение. Радуйся, яко пред святою иконою Твоею знамения чудес созерцаем. Радуйся, яко на Твое предстательство все упование свое возлагаем. Радуйся, скорая Утешительнице и Целительнице, любовь Свою и милосердие нам являющая.

Хотящим врагом обитель Твою утеснити ино­кинь стадо о Христе любовию собранное, враждой поразити, скоро познаша сии Твое заступление, стеной необоримой Твоей обстоими, и мы с верою взираем в грядущую даль веков и вре­мен благодарно вопия Спасителю Богу: Аллилуиа.

Дивно и доныне прославляется святая икона Твоя, Владычице, знамениями исцелений от нея являемым. Ты бо, Пречистая, бесныя исцеля­ет и, хромым даруеши хождение, слепым прозре­ние, расслабленным крепость и силу и всяк недуг в людех по вере врачуеши. И мы, видяще чудеса сия и стекшеся в храм Твой благолепием чистым сияющий молим Тя неотступно: Радуйся, всем призывающим Тя скоро готовая помощь. Радуйся, преславней обители Твоей, всем страждущим и скорбящим светлая Радость. Радуйся, яко в иконе Твоей чудотворящей залог милости вечныя обретаем. Радуйся, яко Твоею благодеющей силой в житии своем путь к Небеси улучаем. Ра­дуйся, всех немощных духом и телом врачевство верное. Радуйся, всех скорбящих и обремененных облегчение всеблагое. Радуйся, скорая Утешитель­нице и Целительнице, любовь Свою и милосердие нам являющая.

Странное и преславное видим таинство, яко дивная ужасное явила еси во обители Твоей о неисчерпаемая в чудесех Своих благостыня! Егда воутрие предпразднества Твоего Вхождения во храм Господень приведоша сестры инокиню Пара­скеву, зело разслабленну ко Твоему Пречистому Образу: и сию укрепила еси во мгновении ока, да­ровав ей силу и движение омертвелому составу ея телесе: и сподобися та за Божественной службой Святых Таин Причастиа. Последи же исходя, вос­пет со множеством людей, бывших во храме, хвалу Богу: Аллилуиа.

Всяк земнородный да взыграется Духом просвещаемь и освящаемь от цельбоносныя святыни Твоея. Радосте наша и Похвало да не умолчит никогда силы Твоя глаголати, аще и не­достоин есть, пред величеством славы Твоея; сего ради и мы преславная глаголем о Тебе, Неизглаголанная Тайно; приими сицевая от нас, яко от глубин духа нашего возносимыя хвалы и благо­дарения: Радуйся, Хранительнице наша в настоящем ве­це. Радуйся, Предстательнице наша в будущем. Радуйся, жестокость и окаменение сердца нашего любовию Своею умягчающая. Радуйся, чистым и благим сердцем познавати Тя научающая. Радуй­ся, яко страсти наша Тобою побеждаем. Радуйся, яко жало греховное страстию Сына Твоего и Бога в себе умерщвляем. Радуйся, скорая Утешитель­нице и Целительнице, любовь Свою и милосердие нам являющая.

Всякое естество человеческое удивися преславному чудеси, явленному исперва последи же и всем явленным и являемым зде и на всяцем месте от святыя иконы Твоея, Преблагословенная Матерь живота, всяку похвалу от земли превосходит небесная слава Твоя: не точию зем­ли нашея, но и иных стран любомудрие и врачевство преклоняются смиренне и честне пред вели­чеством непостижимыя тайны исцелений от Твоея силы источаемых. И мы грешнии в недузех и скорбех отягченнии, не вемы иныя на земли Заступницы, ни благия Утешительницы, токмо Тебе, о, Богомати: ко Твоему благосердию припадая во умилении сердца за премногую милость к нам, недостойным, возсылаем Богу милующему и спасающему всех нас Тобою: Аллилуиа.

Витийство человеческое не возможет достойно воспети Тя, о, Всепетая Мати, всему миру и стране нашей во святыни икон Твоих неис­числимая знамения и чудеса явльшую; мы же, просвещаемии, сиянием таковыя славы и богатством милостей Твоих недостоинству нашему, непрестанно тщимся хвалу Ти воздати молении сими: Радуйся, Царице Небесе и земли, Престолу Господню предстоящая. Радуйся, Заступнице вечная, Христа за ны умоляющая. Радуйся, Мати чадолю­бивая, всех охраняющая. Радуйся, заблуждших от пути истины к покаянию призывающая. Радуйся, Молебнице теплая, Судию всех умилостивляю­щая. Радуйся, вход во Обители Вечныя кающимся открывающая. Радуйся, скорая Утешительнице и Целительнице, любовь Свою и милосердие нам являющая.

Спасти хотя избранную Богом страну и прибе­гающия к Тебе люди, дивно прославила еси, Богоматерь Пречистая, икону Твою Козельщанскую промыслительными знаменьми милостей Твоих всебогатых. Аще бо не бы предстояла молящи о нас, кто бы ны избавил от толиких бед; кто бы сохранил ны до ныне свободны. Несть числа чудесем Твоим, Всеблагая. Не отступим, Влады­чице, от Тебе. Даруй ныне и присно всем нам зрети своя прегрешения, открый в нас источники слез, да омыем падение в бездны греховныя и по­знав Твоего милосердия неизследимую бездну, возстанем и поработаем поя к Небесам прославльшему Тя Всемогущему Богу: Аллилуиа.

Стена еси крепкая обители Твоей якоже и все­му миру, ограждающи нас от врагов досажде­ния, верою и любовию чтущих Тя, честному обра­зу Твоему покланяющихся и приносящих тепле благодарения таковая: Радуйся, чистоты девства и целомудрия сердца ревнителей в любовь Своего сердца приемшая. Радуйся, печаль и обиду от мира в Небесную радость по вере преложшая. Радуйся, вдов и сирот заступление. Радуйся, домашних церквей охранение. Радуйся, сласти земныя презирати нас научающая. Радуйся, преходящия блага мира греховнаго нивочтоже вменяти побуждающая. Радуйся, скорая Утешительнице и Целительнице, любовь Спою и милосердие нам являющая.

Пение архангельское умиленно приносим Ти, Богородице Дево: Радуйся, Благодатная Марие, Господь с Тобою, благословенна Ты в женах! — обаче и тако величия славы Твоея объяти не мним: высоте бо еси неудобовосходимая человеческому помыслу и глубино неудобозримая и ангельскому очеси; кий язык восхвалит Тя; кое слово возвели­чит познавая убо таковыя немощи наша — трепетно вопием Рожденному от Тебе Божественному Сло­ву: Аллилуиа.

Яко светоносная свеща явися святая икона Твоя, Владычице и Матерь Света. Свет бла­годати небесной всем излиявшая, пред Нею же мы благоговейно предстояще взываем Ти: избави грады и веси, домы и нивы наша от всякаго вреда и зла, да с благодарением непрестанно воспоем Ти: Радуйся, удары грома и молнии от нас отводя­щая. Радуйся, от сухости, града, червя и иныя па­губы вертограды и нивы наша спасающая. Радуй­ся, от огненнаго запаления и зловредных повет­рий нас орошающая. Радуйся, от глада и смерти напрасныя нас свобождающая. Радуйся, путь ше­ствующим по суше и морю вспоможение крепкое. Радуйся, язв душевредных и болезней телесных врачевание верное. Радуйся, скорая Утешитель­нице и Целительнице, любовь Свою и милосер­дие нам являющая.

Благодать Твою свыше подаждь нам, Богоблагодатная Дево; до последних дней мира свя­тую обитель Твою сохрани; восхотевшим в ней жити путь добр к Небеси укажи; любовь и терпе­ние со страхом Господним стяжати в сердцах умудри, да со Ангелы и всеми святыми воспоют Превечному Богу: Аллилуиа.

Поем чудеса Твоя от святыя иконы пред всеми явленныя, величаем Подателя всяческих Бо­га, даровавшаго в ней толикое всем утешение: боля­щим исцеление, скорбящим радование, нищим по­мощь, окованным свободу, мятущимся духом упо­вание бодрое, слабым в вере укрепление твердое: — зрим начертание кроткаго Лика Твоего и объятаго любовию Твоею, Богомати, Богомладенца Христа: лобызаем священные символы страданий Его за грехи всего мира — Крест и Чашу Святую, — и покланяемся непостижным тайнам: от Тебе рождест­ва Непобедимой Силе Креста и Светозарнаго всем Воскресения, воспеваем Ти вечную славу: Радуйся, во славе приседящая Сыну Твоему па Престоле Небесном. Радуйся, прерадованная Мати Царева, мир христианский под вечный покров Своей любовию объявшая. Радуйся, уповающим на Тя конец живота непостыден дающая. Радуйся, безболезнену и мирну кончину верным Богу до смерти ниспосылающая. Радуйся, в мытарствех воздушных душе человечестей путь к Судии ука­зующая. Радуйся, взывающим к Тебе до конца живота красоту вечныя жизни яве являющая. Радуйся, скорая Утешительнице и Целительнице, любовь Свою и милосердие нам являющая.

О, Всепетая Мати, Божественная славо и красото небесе и земли, неисчерпаемое чудес море, заступнице и Хранительнице рода христи­анского и святыя обители Твоея, приими недо­стойное сие, обаче благодарное от сокрушенного сердца возносимое к Тебе моление; яви нам до конца Матернее Твое милосердие: в скорби и на­пасти не остави нас сирых и в час смертный Твоим теплым предстательством причастники вечнаго блаженства сотвори, да памятуя выну Твоя дивная о нас заступления со всеми святыми не престанем воспевати Богу: Аллилуиа.

(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1)

Молитва к Пресвятой Богородице перед Ея иконой, именуемой «Козельщанская»

Богородице Дево, Пренепорочная Мати Христа Бога нашего, Заступнице всего рода христианскаго! Чудотворней иконе Твоей благоговейно предстояще, молим Тя, услыши нас, молящихся Тебе: приими благодарения наша недостойная о всех неизреченных Твоих к нам благодеяниих, в месте сем и во многих весях и градех земли Российския явленных и являемых; Ты бо еси больных исцеление, скорбящих утешение, заблуждших исправление и вразумление. Буди всем нам покров и утешение, пристанище от всяких зол, бед и обстояний, от глада, труса, потопа, огня, меча, нашествия иноплеменник, смертоносныя язвы и от злых человек озлобления. О, Премилосердая Мати, буди присно молитвенница любвеобильная о благостоянии святаго храма сего, о мире и тишине жительства общины сея, укрепи и поддержи священнодействующия и служащия во святем храме сем. Осени вседержавным покровом Твоим строители и благотворители святыя обители сея, воздаждь им вечными дары щедрот Твоих, заступи от всякия напасти и сохрани с верою и благоговением притекающия к чудотворной иконе Твоей и молящияся Тебе с любовию зде и на всяком месте. Вознеси молитвы наша, яко кадило благовонное, ко Престолу Всевышняго, дарующаго нам здравие, долгоденствие и в трудех благочестивых поспешение, да Твоим окормлением управляеми, и покровом Твоим осеняеми, прославим Отца, Сына и Святаго Духа и Твое Матернее о нас заступление, всегда, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Молитва иная

О, Пресвятая Дево Владычице Богородице, добропослушная Божественному Слову, Мати Пречистая от всех родов избранная, на небеси и на земли ублажаемая, приими и сие благодарение наше и всеблагоговейное поклонение чудотворней иконе Твоей юже яко многоцелебный источник Твоея благодати благоизволила еси явити стране нашей православней и святей обители сей. Архангельский глас вопием Ти; Чистая, — Обрадованная, Радуйся, с Тобою Господь и Тобою с нами! Предстательством Твоим и заступлением. На Небеси у Престола Всеблагаго Бога никтоже да изыдет отсюда упования своего тощ и неуслышан.О, Пречудная и высшая всех тварей небесных и земных Богомати Дево, благодарне поминая преславная чудеса от святаго образа Твоего дарованная, молим Тя, Всеблагая, не лиши от него и нас дивнаго знамения во спасение наше. Помяни щедроты Твоя древния, в судьбах Отечества нашего явленная, и да престанем вси от лукавств своих имиже прогневахом Тя в век сей мятежный удалением от любве еюже возлюби и возрасти нас Церковь Святая. О, Премудрая небесная началоводительнице ко спасению инокинь обители именем Твоим нареченной юже избрала еси в достояние Свое на месте сем Тобою благословеннем, яви ю пристанище тихое всем скорбящим и обремененным и чающим блаженныя вечныя жизни. Грешнии есмы, Пренепорочная Владычице, но Твои до века.Озари убо души наша светом Божественная благодати Твоея, покрый нас от всякаго зла, скорби и печали: огради от всякия напасти, клеветы человеческия и навета вражия; немощным и болящим здравие даруй; кающихся грешников прости и от плена страстей свободи; отступившия от православныя веры и погибельными ересьми ослепленныя светом богопознания просвети и святей Апостольстей Церкви причти. Молим Тя, умиленно, сохрани и помилуй пастырей Церкви Православныя и всех верных чад ея; утверди житие наше в мире; управи пути и советы наша в правде, во еже открытися в них Царству Христову: даруй нам кончину христианскую, безболезнену, непостыдну, мирну, Божественных Таин причастну, и Сама нам в час той предстани и спаси посреди мытарств воздушных от мрака и скорби лютыя; в страшный же день Суда сподоби ны стати одесную Сына Твоего Христа Бога нашего. Молим Тя, Дево Всепетая, призри благосердием Твоим на обитель сию и сохрани ю до века целу и неврежденну, да выну чистотою возвышается и славится в ней величество Единосущныя Троицы и Твое препетое и преблагословенное имя во веки. Аминь.

Описание иконы Козельщанская
Источник: Диск «Православный церковный календарь 2011» издательства Московской Патриархии
Козельщанский образ Божией Матери принадлежит к числу позднейших по времени прославления (1881 г.) и вместе с тем к числу наиболее почитаемых чудотворных икон. Святая икона эта, судя по характеру письма – итальянского происхождения, была привезена в Россию одной из придворных императрицы Елизаветы Петровны (1741–1761 гг.). Владелица иконы вышла замуж за писаря Запорожского войска Сиромаху. Так икона попала на Украину. В ХIХ в. она принадлежала роду Капнистов и была их семейной святыней. Наименование чудотворного образа происходит от названия имения графа Капниста в Кобелякском уезде Полтавской губернии, где впервые было явлено чудо. На иконе Пресвятая Богородица изображена с покоящимся на Ее коленях Богомладенцем, Который в правой руке держит крест. В левом нижнем углу иконы – изображение чаши, около которой находится лжица. Прославилась Козельщанская икона Божией Матери при следующих обстоятельствах. В 1880 г. дочь В. И. Капниста Мария тяжело заболела. Местный врач определил лиш

Икона Козельщанская — описание
Источник: Сайт «Чудотворные иконы Пресвятой Богородицы», автор — Валерий Мельников
Характер письма иконы свидетельствует об её итальянском происхождении. В XVII веке икона принадлежала жене запорожского войскового писаря Сиромахи, который в 1764 году подписал акт окончательного присоединения Малороссии к России. По указу императрицы Елизаветы Петровны писарь был пожалован землями и, кроме того, императрица изъявила желание женить его на одной из своих фрейлин итальянского происхождения. Возможно, и иконописец, создавший Козельщанский образ, был из Италии. Затем владельцами иконы стало семейство графов Капнистов. В доме одного из представителей этого семейства – графа Владимира Ивановича Капниста, проживавшего в селе Козельщино Полтавской губернии, и произошло чудо, получившее широкую огласку. Однажды дочь графа Мария подвернула ногу. Вроде бы незначительная травма неожиданно для всех вызвала серьёзное прогрессирующее заболевание суставов, превратив цветущую девушку практически в инвалида. Многочисленные процедуры и лечение у известных докторов не помогали, состоян

Описание иконы Козельщанская из книги Е. Поселянина
Источник: Книга «Е. Поселянин. Богоматерь. Описание Ее земной жизни и чудотворных икон»
Эта икона принадлежит к числу позднейших по времени прославления чудотворных икон Богоматери и вместе к числу наиболее почитаемых. Событие, прославившее эту икону, получило самую широкую огласку, произвело глубочайшее впечатление. Это событие было не каким-нибудь древним преданием, которое можно было бы отрицать, но произошло, так сказать, во очию современников. Множество людей видели ту, на которую впервые излилась чудотворная благодать этой иконы, — видели безнадежно-больной; знаменитые врачи признали ее неизлечимой, но повеяла исцеляющая благодать Пречистой Девы — и чудо совершилось… Козельщанская икона была семейной в роде графа Владимира Ивановича Капниста и находилась в его имении, в селе Козельщине. Икона эта древняя. Характер письма говорит об итальянском ее происхождении. Лики Божественного Младенца и Богоматери на этой необыкновенно красивой иконе полны какой-то утешительности. Икона принадлежала в XVIII веке жене запорожского войскового писаря Сиромахи, который в 1764 г

Оставить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *