Мене мати

Хор ангелов великий час восславил,
И небеса расплавились в огне.
Отцу сказал: «Почто Меня оставил!”
А матери: «О, не рыдай Мене…”
Магдалина билась и рыдала,
Ученик любимый каменел,
А туда, где молча Мать стояла,
Так никто взглянуть и не посмел.
«Реквием” А.Ахматова

«Не рыдай Мене, Мати, зрящи во гробе, Его же во чреве без семене зачала еси Сына: востану бо и прославлюся, и вознесу со славою непрестанно, яко Бог, верою и любовию Тя величающия» — поётся дважды в Великую субботу: за утреней, за Литургией и в преддверии Пасхи на полунощнице.
Заканчивается поклонение Плащанице, её уносят в алтарь и полагают на престоле. Постепенно утихает скорбь, в душе воцаряется тишина, всё умолкает в ожидании Воскресения Христова.
Этот присущий великосубботним богослужениям переход от оплакивания к чаянию Воскресения отражает древняя русская икона XVI века «Не рыдай Мене, Мати»
Образ относится к группе т.н. гимнографических икон, т.е. созданных по мотивам стихов песнопений. Чувствуется, что этой иконе свойственна какая-то особая «музыкальность”. Скорее всего музыка и слова ирмоса 9-й песни Канона Великой субботы, из которого и взято название образа, вдохновляли иконописца.
Иконография этого образа складывалась в Византии в течение нескольких веков. Первоначально в XII столетии появилось поясное изображение Христа во гробе, восходящее к Плащанице. По свидетельствам паломников, каждую пятницу во Влахернской церкви Константинополя вывешивалась Плащаница, сложенная таким образом, что тело Господа было видно лишь до пояса. Реликвия была недоступна для целования, поэтому вскоре на аналое стали полагать иконное изображение умершего Спасителя. Со временем этот образ приобрёл литургическое значение — для служб Страстной седмицы писались выносные двухсторонние иконы, изображающие раздельно Христа во гробе и скорбящую Богоматерь. К XIV веку эти два святых образа соединились — так появилась икона «Не рыдай Мене, Мати».
Впервые композиция «Не рыдай Мене, Мати» в России появилась во времена правления Иоанна IV Грозного. К этой эпохе относятся несколько небольших, так называемых «молельных» икон. Среди них заслуживает внимания не яркая по краскам, но чрезвычайно интересная по сюжету и икона «Не рыдай Мене, Мати».
На иконе изображено оплакивание Христа его Матерью – Марией. Впервые эта композиция появилась в известной иконе Благовещенского собора Московского Кремля, вызвавшей в 1554 году дело дьяка Висковатого, восставшего против введения в русскую иконопись «латинских ересей», т.к. в XVI веке русские иконописцы стали использовать для композиций икон гравюры западных мастеров.
Идейный замысел композиции иконы – искупительная крестная жертва, ставшая высшим проявлением любви Бога к человеку: «Ибо возлюбил Бог мир, что отдал Сына Своего Единородного”.
Богородица всегда появляется в иконе, когда необходимо показать РЕАЛЬНОЕ вочеловечивание Христа. Вот и здесь Она представлена как живой свидетель реальных страданий Богочеловека. Это образ святой, церковный образ Пречистой, плачущей над Своим Сыном, снятым со Креста и обвитым чистой плащаницей, подписан «Не рыдай Мене Мати”. Почему же не рыдай?

«Восстану бо и прославлюся. И не только Сам восстану, но и вознесу со славою, яко Бог, верою и любовию Тебя величающих».
С одной стороны, эта икона, как и Плащаница, возводит мысли к страданиям и смерти Христа…
Смерть, даже будучи побеждена Спасителем, все же настигает каждого из нас. Апостол Павел называет грех жалом смерти. И, будучи поражены грехом, все мы бежим от тени смертной и, подобно ветхому Адаму, протягиваем руку из темноты ко Христу.
Как Господь вывел Адама из ада, так и нас может Он возвести из мрака греховного к свету. А значит, нам остаются покаяние и надежда.
Но без смерти нет и Воскресения. Господь именно смертию смерть попрал.
C другой стороны, особенно явственно звучит в иконе тема Воскресения. Господь изображается во гробе лишь наполовину, ибо ад и смерть не могут Его удержать. Да сбудется слово написанное: поглощена смерть победою.
Вот где разрешение самой глубокой скорби человеческой — из гроба Сына к сердцу Пречистой несутся звуки не прекратившейся, но побеждающей Жизни… Все стихло. Таинственные звуки, слышимые только слухом сердца, предначинают песнь о неизреченном чуде, о неизреченном счастье… Перед глазами Её ещё Мертвец, но это не может поколебать победной песни победившей вечной жизни.
– Радуйся! – сказал Архангел Деве однажды – и паки реку: радуйся! – сказал Он ей другой раз, – Твой Сын воскресе!..
И поэтому, глядя на икону «Не рыдай Мене, Мати», мы снова и снова проходим литургический круг — от смерти к воскресению, от покаяния к очищению и соединению со Христом. Господь умирает ради нашего воскресения — как горько осознавать в этом и свою вину! Но на место скорби, слёз и покаянного плача скоро приходит радость. Господь непостижимо изображается в каждом из нас через причастие Святых Таин, изгоняя болезни души и тела, обновляя наше естество, знаменуя каждому надежду на спасение.
Отныне надгробная песнь над всяким умирающим о Господе растворяет слезы победной песнью «Алилуйа!”. Нет у человека более сильного врага, чем ад и смерть – но они побеждены! Аминь!
Эта икона участвовала в Богослужении только один раз в год, на Страстную седмицу, ее выкладывали на аналой чаще всего в Cтрастную пятницу. Это образ стойкости Христа перед уготованными Ему муками. Это редкий момент между смертью на Кресте и Воскресением. Благодаря иконе песнопения Страстной пятницы и Великой субботы обретали ещё и зримый образ Богородицы, скорбящей над телом Христа. Каждый верующий мог видеть слёзы Пречистой и слышать её надгробный плач…
Подобная сцена в западном искусстве получила именование «Пьета” (итал. piet — милосердие), а наилучшее воплощение этой идеи принадлежит знаменитому итальянскому скульптору Микеланджело Буонарроти.
В 1819 году в Нижегородской губернии, в селе Протопоповка была построена церковь «Не рыдай мене Мати” иконы Божией Матери. К сожалению, до нашего времени сохранились только стены строения.
Молитвеннная традиция: перед иконой Божией Матери «Не рыдай Мене, Мати» молятся в скорби и печали, за страждущих близких и за детей.

Подготовила Валентина Щербак

«Не рыдай Мене, Мати» — иконографическая композиция, представляющая Христа во гробе: обнажённое тело Спасителя наполовину погружено в гроб, голова приопущена, глаза закрыты, руки сложены крест-накрест. За спиной Христа крест, часто с орудиями страстей. Господь изображается во гробе лишь наполовину, ибо ад и смерть не могут Его удержать. Образ относится к группе гимнографических икон, т.е. созданных по мотивам стихов песнопений. Название взято из ирмоса девятой песни канона Космы Маюмского на Великую Субботу, послужившего также одним из источников иконографии: Не рыдай Мене, Мати, зрящи во гробе, Его же во чреве без семене зачала еси Сына: востану бо и прославлюся, и вознесу со славою непрестанно, яко Бог, верою и любовию Тя величающия. Идейный замысел композиции иконы – искупительная крестная жертва, ставшая высшим проявлением любви Бога к человеку: «Ибо возлюбил Бог мир, что отдал Сына Своего Единородного”. Подобная сцена в западном искусстве получила именование «Пьета” (итал. piet — милосердие), а наилучшее воплощение этой идеи принадлежит знаменитому итальянскому скульптору Микеланджело Буонарроти. В 1819 году в Нижегородской губернии, в селе Протопоповка была построена церковь «Не рыдай мене Мати” иконы Божией Матери. К сожалению, до нашего времени сохранились только стены строения. Молитвеннная традиция: перед иконой Божией Матери «Не рыдай Мене, Мати» молятся в скорби и печали, за страждущих близких и за детей.

Икона иллюстрирует слова из богослужения «Не рыдай мене, Мати, зрящи во гробе, его же во чреве без семени зачала еси сына; восстану бо и прославлюся и вознесу со славою, непристанно, яко Бог, верою и любовию тя величающая».

Описание: изображает Христа, после распятия положенного в гроб для погребения, и склонившуюся над ним скорбящую Богородицу. Христос до пояса обернут пеленой, руки сложены на груди, глаза закрыты, на груди, ногах и руках следы от гвоздей, над головой нимб голубовато-сиреневого цвета. Возле гроба на переднем плане крест, на котором мучили Спасителя, и орудия пытки. Богородица в черном; сияние над головой золотистого цвета (по пояс, как требовал канон). Фон иконы сиреневый. Вверху по-старославянски надпись: «Матерь», справа «Божия», в центре: «О Пресвятая Богородица, не рыдай мене, Мати».
В акте, составленном в 1924 году научным сотрудником пензенских заповедников А.А. Урановым, записано: «… на западной стороне (часовни) икона, «Успения» 10 x 14 верш…». Эта икона при внимательном изучении оказалась не Успением Богородицы, а композицией «Не рыдай мене, Мати». Написана икона неизвестным автором в I половине XIX века. Находится в фамильной часовне Арсеньевых-Лермонтовых.
директор музея-заповедника «Тарханы» Т.М. Мельникова.

Дата публикации или обновления 01.11.2017

  • Чудотворные иконы Пресвятой Богородицы — оглавление.
  • Образ Богородицы в Русской иконографии Иконография Богородицы
  • Перед какой иконой Божией Матери о чем молятся
  • Даты празднования икон Богородицы Акафисты иконам Богородицы
  • А Б В Г Д Е Ж З И К Л М Н О П Р С Т У Ф Х Ц Ч Ш Э Ю Я
    «Не рыдай Мене Мати» икона Божией Матери. Галерея икон.

    Иконографическая композиция, посвящённая оплакиванию Христа Богородицей.

    Икону иногда называют «Оплакивание Христа», по-гречески – «Пиета».

    Образ «Не рыдай Мене, Мати» относится к страстным и изображает Богородицу, оплакивающую Своего Божественного Сына, снятого с креста после распятия.

    Обнаженное тело Спасителя представлено на фоне креста и наполовину погруженным в гроб, глаза Его закрыты, руки сложены крест-накрест. Богородица обнимает Христа, нежно приникая к Его щеке.

    В композиции совершенно явственно возникает ассоциация с иконографией Умиление, в которой Богоматерь изображается ласкающей Христа-Младенца, здесь же Она обнимает тело умершего Сына. Однако сквозь интонацию печали и плача просвечивает свет надежды.

    Название иконы взято из ирмоса девятой песни канона Космы Маюмского на Великую Субботу: «Не рыдай Мене, Мати, зрящи во гробе, Его же во чреве без Семене зачала еси Сына: востану бо и прославлюся, и вознесу со славою непрестанно, яко Бог, верою и любовию Тя величающия».

    Песнопение это поется от имени Спасителя, Который утешает Свою Мать, говоря о Своем Воскресении, побеждающем смерть.

    Александр Соколов. «Не рыдай мне мати» икона Божией Матери. Конец 1980х гг. Частное собрание.

    Александр Соколов, точно следуя древней иконографии, интерпретирует ее очень современно, прежде всего в эмоциональной окраске образа.

    Он наполняет изображение живым чувством и подвигает зрителя к сопереживанию: нежный лик Богородицы полон любви и страданий, на лике Спасителя также отражены боль и скорбь, но все эти эмоции поданы деликатно и тонко, не нарушая общей гармонии образа.

    Икона написана строго канонично и в то же время свободно, живописная разделка многослойная, стойкими лессировками и легкими оживками.

    Сдержанность цветового решения соответствует страстной теме, но в иконе нет ничего мрачного, фон средника, написанный светлой желтой охрой, создает светоносную среду, а киноварные надписи дают мажорные акценты.

    Небольшая по размеру икона благодаря мастерству иконописца становится глубоким молитвенным образом.

    Ирина Языкова

    Журнал Московской Патриархии, июль, № 7, 2012 г.

    В начало
    «Не рыдай мне мати» икона Божией Матери. Из статьи Шамордино, вышитые иконы монастыря.

    «Не рыдай Мене Мати» («Оплакивание Христа») икона Божией Матери.

    «Не рыдай Мене Мати» («Оплакивание Христа») икона Божией Матери.

    «Не рыдай Мене Мати» («Оплакивание Христа») икона Божией Матери.

    «Не рыдай Мене Мати» («Оплакивание Христа») икона Божией Матери.

    «Не рыдай Мене Мати» («Оплакивание Христа») икона Божией Матери.

    «Не рыдай Мене Мати» («Оплакивание Христа») икона Божией Матери.

    «Не рыдай Мене Мати» («Оплакивание Христа») икона Божией Матери.

    «Не рыдай Мене Мати» («Оплакивание Христа») икона Божией Матери.
    «Не рыдай Мене Мати» («Оплакивание Христа») икона Божией Матери.

    Избранной прежде всех век предвечным советом Пресвятыя Троицы во освященное селение Бога Слова Преблагословенней Царице Богородице дивней в зачатии, дивней в житии и дивней в преставлении похвальное сие дерзаем принести пение: Ты же, Владычице, имущая державу непобедимую, и милосердие неизреченное, от всяких зол и бед свободи страну нашу православную, да зовем Ти:

    Радуйся, Звездо незаходимая, всемирная Радосте, Богородице Марие благодатная, к Солнцу спасения нас путеводящая.

    Ангельстии собори, воплощения тайне чудящеся и Вседержителю о Ней немолчные хвалы всегда приносяще, величания приносят и Деве избранней, Богоматери Пречистей, из Нея же на спасение всем Бог воплотися; сего ради, небожителем подражая, да подвижется всяк земнородный и, исполнь духа радования, да почитает он светло священное торжество Девы и Матере, взывая Ей тако:

    Радуйся, девства ради Своего, паче ангел и всех святых Преславная.

    Радуйся, близ Пресвятыя Троицы просияющая.

    Радуйся, паче всех дерзновение к Сыну и Богу Своему имущая.

    Радуйся, бурю страстей греховных умиряющая.

    Радуйся, от деяний бесчестных и злых удерживающая.

    Радуйся, на земле в поте трудящимся бодрение и сило.

    Радуйся, делателю нелицемерному отдохновение и отрадо.

    Радуйся, грубость сердец людских умягчающая.

    Радуйся, Звездо незаходимая, всемирная Радосте, Богородице Марие благодатная, к Солнцу спасения нас путеводящая.

    Видяще Пресвятая Владычице, скорби сердечныя, муки душевныя и искреннее покаяние людей Твоих Благоволила еси явити икону Твою, в благословение и знамение торжества, христолюбивому народу. Мы же к ней припадающе с верою и сокрушенным сердцем, из глубины души вопием Богу: Аллилуиа.

    Разум недоразумевает достойно песньми духовными восхваляти Тя, Небесная Царице, яко преславно вознесена еси Сыном в Небесные кровы в честней Успении Своем. И ныне преукрашенна еси, Заступнице Многомилостивая наша, божественными нетленыма лепотами, и неустанно присно призираеши на людей, озлобленных грехи многими, да противустоят они твердо помощию Твоею всем скорбем и напастем сея многотрудныя жизни и, Царицу Небесную славяще, тщание имут всегда восхваляти Ю тако:

    Радуйся, в Царствии Сына Твоего славою венчанная.

    Радуйся, с высот славы Небесныя в души убогих нисходящая.

    Радуйся, величием вознесенная по Успении Своем.

    Радуйся, людей страждущих присно покрывающая омофором Своим.

    Радуйся, другиня верная душ сирых и оставленных.

    Радуйся, любве кладезь глубокий и неисчерпаемый.

    Радуйся, милосердие Вышняго на людей низводящая.

    Радуйся, всемерно взыскующая спасение падших.

    Радуйся, Звездо незаходимая, всемирная Радосте, Богородице Марие благодатная, к Солнцу спасения нас путеводящая.

    Сила Вышняго осени Тя, Пречистая, соделавши Тя Матерью Господа и Спасителя Нашего, и укрепи Тя на многскорбнем пути жития твоего земнаго, мы же ныне воспоминающе Твоя болезни, егда Ты услышала от Симеона пророка о немилостивном убиении Сына Твоего, просим Тя: укрепи ны в тяготе ношения креста земнаго нашего и даруй нам познание грехов и жаление о них, покаянием велием и чуднем обнови души наша и сподоби с Тобой купно во веки воспевати Христу: Аллилуйя!

    Имущи в Себе обильно благодать Божию, Ты, Всенепорочная, все житие Твое отдала еси благим попечениям о Сыне Твоем и Господе, вся глаголы Его соблюдающи в сердце Своем. Мы же, грешнии, скорбное житие Твое на земли воспоминающе, глаголем Тебе похвалы таковыя:

    Радуйся, Владыку вселенныя во убозем вертепе родившая;

    Радуйся, во Египет от беззаконнаго Ирода с Сыном Твоим бежавшая.

    Радуйся, во всяких скорбех и печалех небесную отраду в сердца наша изливающая;

    Радуйся, от разорения, плена и лютыя смерти всех уповающих на Тя свобождающая.

    Радуйся, злосмрадие страстей и похотей наших всемощным мановением укрощающая;

    Радуйся, во дни уныния надеждою вечных благ воодушевляющая.

    Радуйся, от треволнения моря житейскаго кающихся спасающая;

    Радуйся, всем потребным ко благочестию снабдевающая.

    Радуйся, Звездо незаходимая, всемирная Радосте, Богородице Марие благодатная, к Солнцу спасения нас путеводящая.

    Бурею житейских бед сотрясаеми, многовидными печальми окружаеми и тьмою оскудения веры омрачаеми, к немерцающему свету любве от иконы Твоея сияющему притекаем, Богомати, просящи от Тебе умирения мира и просвещения духовнаго. И воспоминающее страдание твоя, егда не обрела еси Сына Твоего, Господа нашего Иисуса Христа, в церкви и через три дни Его не видела еси; И просим убо Тя: умоли Его и испроси у Него всех грехов прощение и оставление, да вечности с Тобою воспоим Ему : Аллилуйя!

    Слышавшее от верных ученик Сына Твоего, яко Господа нашего Иисуса Христа, мучителие поймаша и связаша . Сие убо воспоминающе ныне просим Тя, всесвятая Дево и Мати Всевышнего,умоли Его, да возвратит нам добродетели, через грех изгибшия, и богоугодному житию начало положити сподобит ны, зовущие ти сице:

    Радуйся, от оружия, глада, меча и напрасныя смерти сохраняющая;

    Радуйся, трезвению духовному и молитве сердечней на всякое время нас научающая;

    Радуйся, любовь Твою и помощь скоро простирающая

    Радуйся, в земных испытаниих путь спасения нам озаряющая.

    Радуйся, пресвятою иконою Твоею любовь Твою к нам явившая;

    Радуйся, торжество любви и милосердия Божия миру открывшая.

    Радуйся, яко Тобою благоволение Божие познахом;

    Радуйся, яко Тобою любовь Сына Божия стяжахом.

    Радуйся, Звездо незаходимая, всемирная Радосте, Богородице Марие благодатная, к Солнцу спасения нас путеводящая.

    Боготечную звезду наставляющую верных шествовати по пути Божию, зрим святую икону Твою, Богомати: к нейже припадающии людие приемлют здравие тела, очес прозрение, разслаблении укрепление и вси благодарно поют Господеви: Аллилуиа!

    Видевше Возлюбленнаго Сына Твоего на кресте между двема разбойников распятаго, Пречистая Дево, великую скорбь боголюбиваго и материнскаго сердца Твоего слезами надежды растворяла еси , Егоже умоли, Владычице, да подаст нам дар милосердия Своего в час смерти нашея да напитает ны Телом и Кровию Своею Божественною пред кончиной нашей. Сего ради с надеждою и любовию взываем ти сице:

    Радуйся, яко любовию Твоею мы, мертвыя духом, оживотворяемся.

    Радуйся, яко Тобою от сна греховнаго просыпаемся;

    Радуйся, яко Тобою совесть наша очищается.

    Радуйся, яко Тобою бодрость духовная в нас появляется;

    Радуйся, творити волю Божию нам помогающая;

    Радуйся, служити ближним, яко чадам Божиим, нам повелевающая;

    Радуйся, чрез любовь к ближнему любить Бога нас научающая.

    Радуйся, память о ближнем с памятью Божией в нас соединяющая

    Радуйся, Звездо незаходимая, всемирная Радосте, Богородице Марие благодатная, к Солнцу спасения нас путеводящая.

    Предстояще пред Пречистым и чудным Твоим образом, Владычице, мы зряще Тя пред Крестом Сына Твоего и на гроб Его взирающе, преклоняем колена сердец наших пред честными страданиями Его и Твоим измученным Матерним сердцем, его же оружие пройде, и благоговейно со страхом взирающе на орудия страданий Господа нашего Сладчайшего Иисуса Христа, в смирении просим прощения согрешений наших и с благодарением взываем Ему: Аллилуиа.

    Возсия заря искупления на горе Голгофстей, когда Сын твой своя божественныя длани на Кресте распростер, мукою своею весь мир от мрака смертнаго свобождая. Твоея матерния печали при Кресте Сына Твоего бывшей, егда видела еси Его страждуща за вся человеки мукою неизглаголанною. Темже, яко искушенней всячески и сострадати в самых тяжких скорбях и лишениях нам могущей, взываем сице:

    Радуйся, спасения нашего всеблагомощная устроительнице;

    Радуйся чаше черплющая нам радость;

    Радуйся недугующих безвозмездная целительнице;

    Радуйся, уповающым на Тя конец жизни непостыден дающая.

    Радуйся, безболезненную и мирную кончину устрояющая.

    Радуйся, благая Мати, всех чтущих Тя жити с собою вселяющая.

    Радуйся, крепкую надежду вечнаго спасения всем христианом тя блажащым являющая.

    Радуйся, святителей удобрение и пастырей окриление.

    Радуйся, Звездо незаходимая, всемирная Радосте, Богородице Марие благодатная, к Солнцу спасения нас путеводящая.

    Хотящи явити велию любовь Свою к людям, Человеколюбец Господь Тебе, Матерь Свою Пренепорочную, покров и защиту роду христианскому дарова, да будеши печальным утешение, скорбящим радование, отчаянным надежда, вечныя муки Своим ходатайством избавляющая и к небесному веселию всех приводящая, вопиющих непрестанно гласом хваления Сыну Твоему и Богу нашему: Аллилуиа.

    Новую показал еси нам милость Свою Спаситель рода человеческаго явлением чудотворныя Твоея, о Богомати иконы, нареченныя «Не рыдай, мене, мати». Мы же, грехми благодать потерявшие, видяще яко с верою приходящия к ней получают помощь и скорое исцеление, воспеваем Ти сицевая:

    Радуйся, суд правды вечныя нам открывающая;

    Радуйся, разум и совесть нашу Боговедением просвещающая.

    Радуйся, облекшая род человеческий порфирою Божества;

    Радуйся, отверзшая мирови наследие вечнаго Небеснаго торжества.

    Радуйся, сердца наша добре и милосердне устрояющая и покаянием двери райския отверзающая;

    Радуйся, светом райским нас на земли сокровенно озаряющая;

    Радуйся, Мати, от погибели временной и вечной исхищающая;

    Радуйся, Звездо незаходимая, всемирная Радосте, Богородице Марие благодатная, к Солнцу спасения нас путеводящая.

    Странники и пришельцы есмы на земли сей, в скорбех и болезнех многих града Небеснаго взыскующия. Ты же, Благомощная, по Бозе Едина еси наше прибежище. Привлецы же всех, пред святою иконою Твоею покланяющихся, от любве земныя к Небесней Божественней любви, к сокровищу некрадомому и Бисеру многоценному, иже есть Христос Бог. Да неколеблемо храняще веру православную, не отступим от Спаса нашего, ниже да постыдимся имени Его. Той бо есть крепость наша и сила, Бог и радование. Ему Единому покланяемся, поюще: Аллилуиа!

    Вся сущи в вышних, но и нижних не отступающи, разум подаждь нам, всеусердная предстательнице, наша Небесная Царице: из уст бо нас скверных како мощно пети Твоему имени? О, Богоблаженная и Пренепорочная Отроковице, яко благих еси нам ходатаица, сильна еси вспомоществовати во всякой нами требуемой помощи, да Тебе со умилением зовем сице:

    Радуйся, Твоим заступлением праведный на нас гнев Божий утоляющая.

    Радуйся, Твоим ходатайством грехи нашя прощающая.

    Радуйся, Твоею помощию страсти ная искореняющая.

    Радуйся, Твоим предстательством временныя нашя скорби разрушающая.

    Радуйся, во всяких бедах и нуждах нам помогающая.

    Радуйся, славящих Тя всегда прославляющая.

    Радуйся, нечаемое нахождение земных наших утрат;

    Радуйся, обретение грешному миру вечнаго Царствия.

    Радуйся, Звездо незаходимая, всемирная Радосте, Богородице Марие благодатная, к Солнцу спасения нас путеводящая.

    Всякое естество ангельское удивися великому твоему, Богомати, терпению: печали, бо, скорби и болезни сокрыла еси в сердце Своем, видящее поругание Сына твоего от беззаконных людей, обаче милости Твоя к роду человеческому и по успении Своем не оставила еси, поучающи всех пети Богу: Аллилуия.

    Вития многовещанныя, яко рыбы безгласныя видим о Тебе Богородице: недоумеют бо глаголати еже како споследствующи страданиям Сына Твоего со святыми апостолы всему миру благовестила еси смерть и воскресение Его: по успении же Своем невидимо с Небесных кругов благосердно назираеши мир паче же в честных иконах Твоих простираеши любовь Свою к людем, знамения и чудеса содевающи всем с верою к Тебе притекающим: темже мир весь от умиления сердца взывает Тебе:

    Радуйся, честными иконами Твоими мысленный взор наш к Тебе Самей возводящая;

    Радуйся, чрез них подающая освящение всему миру христианскому.

    Радуйся, Предстательнице к Богу, мир от бед спасающая;

    Радуйся, милости сокровище многоценное нам открывающая.

    Радуйся, ко спасению и восприятию благ вечных наставляющая;

    Радуйся, нераскаянных грешников к покаянию обращающая.

    Радуйся, от междоусобныя брани охраняющая;

    Радуйся, вражия козни расторгающая.

    Радуйся, Звездо незаходимая, всемирная Радосте, Богородице Марие благодатная, к Солнцу спасения нас путеводящая.

    Спасительное пристанище даровася нам святая и дивная икона Твоя, Богородице Дево, с нею и доныне сила Твоя благодатная пребывает, веру в нас утверждает и на путь покаяния наставляет. Сего ради предстояще пред нею, молим Тя, Пречистая, помози нам безпорочно пройти путь жизни сея временныя, соблюди нас в чистоте и святости и приведи нас в Царствие Сына Твоего, да и мы, Тобою спасеннии, возможем тамо со ангелы и лики святых вечно воспевати хвалебную песнь Богу: Аллилуиа.

    Стена еси Богородице Дево, всем к Тебе прибегающим: к небесным взята и земных не оставляеши, Пресвятая Богородице, святым Твоим предстательством и имаши велие дерзновение к Сыну Твоему и Богу нашему. Темже утверди в мире глубоце православных житие и вся полезная даруй нам, да величающе воспеваем Ти:

    Радуйся, умным очесем нашим горький и страшный час смертный представляющая;

    Радуйся, на кийждо день, аки уже на последний жития нашего взирати нас научающая.

    Радуйся, любити мир и яже в мире нам воспрещающая;

    Радуйся, пристрастие к тленному богатству из сердца нашего искореняющая.

    Радуйся, славы человечи, аки тени преходящия искати нам возбраняющая;

    Радуйся, яко сладчайшее Имя, Господа Иисуса Христа, усты непрестанно произносити и в уме держати нас побуждаеши.

    Радуйся, наша сердца от запаления гневом и яростию сохраняющая.

    Радуйся, от тяжбы и насилия злых людей нас соблюдающая;

    Радуйся, Звездо незаходимая, всемирная Радосте, Богородице Марие благодатная, к Солнцу спасения нас путеводящая.

    Пением и песньми духовными восхваляем Тя, Небесе и земли Царице, высшую небес и чистшую светлостей солнечных. Величаем Тя, Мати Агнца Непорочнаго, пришедшаго в мир распятие претерпети и обновити растлевшее грехом естество наше. Ты убо от Своих Пречистых кровей Плоть Сыну Твоему заимодавшая и тем дивною пособницею спасения нашего явившаяся, обновлению нашему послужила еси. Сего ради молим Тя, неизреченную в милости: просвети нас светом Сына Твоего, да не отлучени будем любве Божией, но о Христе греху умерши, и Христу приобщившись, со Христом и воскреснем, поюще Ему: Аллилуиа.

    Светоприемную свещу икону Твою даровала еси нам, Владычице, во тьме нечувствия пребывающим и в земных вещех утешение ищущим, но не обретающим, да возбнув от омрачения греховнаго, очи своя горе возведем, Тебе же возопием таковая:

    Радуйся, немогущих зрети славы Твоея в тихости милующая;

    Радуйся, милостию Твоею к покаянию приводящая;

    Радуйся, благодатныма лечбами язвы наша греховныя врачующая.

    Радуйся, слезы от икон Твоих о нас источающая;

    Радуйся, и нам слезы покаяния подающая.

    Радуйся, молитвы хладныя нашея согреяние;

    Радуйся, ума землеретнаго к Небеси возведение.

    Радуйся, всецелаго обращения от всея души нашея взыскующая.

    Радуйся, чистотою Твоею чистому житию нас научающая;

    Радуйся, окаменение сердечное умягчающая.

    Радуйся, Звездо незаходимая, всемирная Радосте, Богородице Марие благодатная, к Солнцу спасения нас путеводящая.

    Благодать велия свыше дарована святей иконе Твоей, Преблагословенная Мати Божия, еже убогих назирати, болящих исцеляти, такожде помогати бедствующым, утешати скорбящих и всех заблуждших на путь истины обращати. Темже вси труждающиися и обремененнии, имуще в Тебе Благую Матерь и чрез Тебе неизглаголанныя милости приемлюще, умильно вопиют Богу: Аллилуиа.

    Поюще Тебе песни хвалы и благодарения Тебе Дево Всепетая о всех благодеяниях в отечестве и граде нашем явленных просим помощи нам в смутное сие время, огради нас Царице Небесная от врагов видимых и невидимых, да зовем Ти усердне:

    Радуйся молитвенице наша неусыпная;

    Радуйся чаше черплющая нам радость;

    Радуйся утоление печали;

    Радуйся недугующих безвозмездная целительнице;

    Радуйся, уповающым на Тя конец жизни непостыден дающая.

    Радуйся, безболезненную и мирную кончину устрояющая.

    Радуйся, благая Мати, всех чтущих Тя жити с собою вселяющая.

    Радуйся, крепкую надежду вечнаго спасения всем христианом тя блажащым являющая.

    Радуйся, Звездо незаходимая, всемирная Радосте, Богородице Марие благодатная, к Солнцу спасения нас путеводящая.

    О, Всепетая Мати, человеколюбивая Владычице наша Богородице! Услыши сие немощное моление с любовию и трепетом припадающих к честной и славней иконе твоей, и огради ны от всякаго злаго обстояния, скорби и болезни, удержи от падений греховных, падших возстави к покаянию, и вся потребная к благочестивой жизни даруй. Да спасаемые тобою во веки сподобимся Господеви воспевати: Аллилуйя!

    Этот кондак читается трижды, затем Икос 1-й и Кондак 1-й

    О Всемилостивая Госпоже, Царице Богородице, от всех родов избранная и всеми роды небесными ублажаемая! Воззри милостиво на предстоящия пред святою иконою Твоею люди сия, усердно молящияся Тебе, и сотвори предстательством Твоим и заступлением у Сына Твоего и Бога нашего, да никтоже отыдет от места сего тощ упования своего и посрамлен в надежде своей, но да приимет кийждо от Тебе вся по благому изволению сердца своего, по нужде и потребе своей, во спасение души и во здравие телу.

    Наипаче же осени и огради покровом Твоим, Милосердная Мати, Церковь Твою Святую, вышним Твоим благословением архиереи наши православныя укрепи, миром огради, и Святей Твоей Церкви целых, здравых, честных, долгоденствующих право правящих слово Своея истины даруй, от всех же видимых и невидимых враг, со всеми православными христианы, милостиво избави, и во православии и твердей вере до конца веков непоступно и неизменно сохрани. Призирай благосердием, Всепетая, и призрением милостиваго Твоего заступления на всю страну нашу, грады наша и град сей , и на сия богатыя Твоя милости неоскудно изливай.

    И мне недостойному, по неложному обещанию Твоему, в день исхода моего милостива предстани, да Твоим руководством управлен буду к горнему Иерусалиму, в нем же прославленно царствуеши с Сыном Твоим и Богом нашим. Ему же подобает всякая слава, честь и поклонение со Отцем и с Пресвятым Духом в безконечныя веки веков. Аминь.

    Оставить комментарий

    Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *