Святой герасим и лев

Герасим Иорданский

В Википедии есть статьи о других людях с именем Герасим.

Герасим Иорданский

Γεράσιμος ὁ ἐν ᾿Ιορδάνῃ


Преподобный Герасим со львом
Русская икона XVI века

Имя в миру

Григорий

Родился

V век
Ликия (Малая Азия)

Умер

475

  • Иордан

Почитается

в Православной и Католической церквах

В лике

преподобных

День памяти

в Православной церкви 4 марта (по юлианскому календарю), а в Католической церкви 5 марта

Атрибуты

лев

Медиафайлы на Викискладе

Гера́сим Иорда́нский (греч. Γεράσιμος ὁ ἐν ᾿Ιορδάνῃ; Авва Герасим; ум. 475) — христианский монах и святой V века. Память святому Герасиму совершается в Православной церкви 4 марта (по юлианскому календарю), а в Католической церкви 5 марта.

Жизнеописание

Родился в Ликии (южная часть Малой Азии) в богатой семье, в миру носил имя Григорий. Оставил семейное богатство и мирские дела и стал монахом. Святой подвизался в пустыне Египта и позднее около 450 года пришёл на берег реки Иордан в Палестине, где основал монастырь и стал его настоятелем. Как пишет Кирилл Скифопольский в житии Евфимия Великого, Герасим одно время был сторонником ереси Евтихия и Диоскора, но вскоре раскаялся в своих заблуждениях. Святой умер около 475 года.

Широко известна история о приручении Аввой Герасимом дикого льва, которого святой вылечил от ран: «Льву дано было имя „Иордан“. После этого он часто приходил к старцу, принимал от него пищу и не отлучался из обители более пяти лет». Лев, согласно житию, умер на его могиле и был погребён рядом со святым Герасимом. Этот сюжет жития святого стал основой многочисленных изображений Герасима, у ног которого лежит лев.

Сведения о жизни преподобного Герасима известны из житий Евфимия Великого и Кириака Отшельника, а также «Луга духовного» Иоанна Мосха (описана история о льве).

Иконография

Фреска церкви Святого Николая Орфаноса

Изображения Герасима Иорданского до XII века неизвестны. Самое раннее из известных изображений — фреска в соборе Рождества Пресвятой Богородицы новгородского Антониева монастыря (1125 год). С начала XIV века начинают изображать житийный цикл преподобного Герасима. Самый ранний находится в церкви Святого Николая Орфаноса в Салониках и относится к 1309—1319 годам.

Житийный сюжет, рассказывающий о преподобном Герасиме и льве стал не только иконописной традицией, но помещался и в лицевых Минеях. Относительно его написания иконописный подлинник XVIII века указывает: «…лев под ногами его вохрян, рукою благословляет, а в левой свиток, а в свитце глаголет: Именем Господним зверь повиновение имеет, а Инде пишет: сие повиновение имели ко Адаму зверие».

> См. также

  • Монастырь Герасима Иорданского
  • Церковь преподобного Герасима в Купчине

Примечания

Герасим Иорданский:

  • Тексты в Викитеке
  • Медиафайлы на Викискладе
  1. Преподобный Герасим Иорданский, Паломник
  2. Димитрий Ростовский. Жития святых (4 марта)

> Ссылки

  • Герасим Иорданский // Православная энциклопедия
  • Преподобный Герасим, иже на Иордане на сайте Православие.Ru

Литература

  • Гладкова О. В. К вопросу о символическом подтексте Повести об авве Герасиме и льве из Синайского патерика // Гладкова О. В. О славяно-русской агиографии. Очерки. М., 2008. С. 7-50.
  • Гладкова О. В. К вопросу об источниках и идейном замысле легенды Н. С. Лескова «Лев старца Герасима» // Гладкова О. В. О славяно-русской агиографии. Очерки. М., 2008. С. 190-203.

Преподобный Гера́сим Иорданский

Текст утвержден Священным Синодом
Русской Православной Церкви
25 декабря 2012 года (журнал № 131)

Конда́к 1

Подо́бен: Взбра́нной Воево́де:

Избра́нника Бо́жия и чудотво́рца, Иорда́на насе́льника и храни́теля, отше́льником же о́браз и миря́ном, восхваля́ем тя, чти́тели твои́, богоно́се. Но я́ко име́яй дерзнове́ние ко Го́споду, от враг, тесня́щих ны, защити́, да зове́м ти; Ра́дуйся, преподо́бне Гера́симе, всепочита́емый пустынножи́телю.

И́кос 1

А́нгел от челове́к был еси́, преподо́бне, прите́к от земли́ к небе́сным. Ны́не же со беспло́тными ра́дующася тя зря, ужаса́юся и стра́хом зову́ ти от души́ сия́:

Ра́дуйся, Лики́и боже́ственный пло́де;

ра́дуйся, Иорда́на нетле́нная сла́во.

Ра́дуйся, доброде́тели дру́же и́стинный;

ра́дуйся, Христа́ моего́ служи́телю велича́йший.

Ра́дуйся, я́ко вся отда́л еси́ и приобре́л Христа́;

ра́дуйся, я́ко вся в тщету́ вмени́л еси́ Его́ ра́ди.

Ра́дуйся, я́ко удиви́шася ти А́нгели;

ра́дуйся, я́ко тебе́ и зве́рие почто́ша.

Ра́дуйся, преподо́бне Гера́симе, всепочита́емый пустынножи́телю.

Конда́к 2

Ви́дя ми́ра сего́ тщету́ и жите́йских треволне́ний отреши́вся, богому́дре, разу́мно пре́жним отце́м подража́л еси́, и́хже за́поведем после́дуя, восхожде́ния путь обре́л еси́, Гера́симе. Сего́ ра́ди и Влады́це твоему́, блаже́нне, любо́вию вопия́л еси́: Аллилу́ия.

И́кос 2

Ра́зум имы́й пра́вый, ре́вностию дыша́ боже́ственною, я́ко ины́й Анто́ний, свя́те Гера́симе, собра́ния мона́шеская созва́л еси́, я́ко дре́вле от Еги́пта той. Мы же, к тебе́ взира́юще, взыва́ем от се́рдца си́це:

Ра́дуйся, сто́лпе безмо́лвия;

ра́дуйся, чу́до воздержа́ния.

Ра́дуйся, в мона́шеском житии́ ве́лий;

ра́дуйся, изря́дный сего́ защи́тниче.

Ра́дуйся, Бо́гу ничто́же предпочты́й;

ра́дуйся, благоче́стно во и́мя Его́ подвиза́выйся.

Ра́дуйся, А́нгелов купножи́телю;

ра́дуйся, Сил Небе́сных слико́вниче.

Ра́дуйся, преподо́бне Гера́симе, всепочита́емый пустынножи́телю.

Конда́к 3

Си́лою свы́ше оболки́йся, блаже́нне, в пусты́ню удали́лся еси́, и я́ко ни́ву благопло́дну и до́бру сию́ показа́л еси́, му́дре, жела́ющим Ца́рство Христо́во стяжа́ти; те́мже Христу́ пое́м: Аллилу́ия.

И́кос 3

Имы́й боже́ственную ре́вность, Гера́симе, в се́рдце твое́м, и боже́ственный свет, исполня́яй е́, восхожде́ния твори́л еси́ непреста́нно, и до́брую ку́плю тала́нтом соде́яв, ра́довался еси́, мы же, чудя́щеся, вопие́м ти разу́мно сицева́я:

Ра́дуйся, высото́ богомы́слия;

ра́дуйся, смире́ния глубино́.

Ра́дуйся, безмо́лвия пла́меню неусы́пный;

ра́дуйся, воздержа́ния пра́вило ве́рнейшее.

Ра́дуйся, украше́ние мона́хов трезвя́щихся;

ра́дуйся, похвало́ подви́жников доброде́тельных.

Ра́дуйся, све́тлая преподо́бных красото́;

ра́дуйся, сла́вная святы́х добро́то.

Ра́дуйся, преподо́бне Гера́симе, всепочита́емый пустынножи́телю.

Конда́к 4

Ре́вности Госпо́дни горя́щей в души́ твое́й, Гера́симе, соедини́лся еси́ А́нгелом, и себе́ сама́го сокро́вище свяще́нное Тро́ицы показа́в, преподо́бне, возглаша́л еси́ с ни́ми боже́ственную песнь: Аллилу́ия.

И́кос 4

Слы́шаша живу́щии во стране́ Иорда́нстей сла́ву твою́, и теко́ша в пусты́ню ви́дети тя: мы же, сла́ву твою́ у престо́ла Вседержи́телева до́бре ве́дяще, моли́твенно к тебе́ в пусты́ни жития́ на́шего притека́ем, хва́ляще тя пе́нии таковы́ми:

Ра́дуйся, му́дрый стадонача́льниче;

ра́дуйся, па́стырю наш до́брый.

Ра́дуйся, мона́хов руководи́телю;

ра́дуйся, в по́двизе су́щих предста́телю.

Ра́дуйся, свети́ло Иорда́на ясне́йшее;

ра́дуйся, лампа́до пусты́ни пресве́тлая.

Ра́дуйся, и́мже просла́вися Бог;

ра́дуйся, и́мже враг посрами́ся.

Ра́дуйся, преподо́бне Гера́симе, всепочита́емый пустынножи́телю.

Конда́к 5

Богоно́сец ве́лий и сла́вный и́ноков нача́льник всех приима́ше ра́достно и я́ко свети́льник просвеща́ше поуче́ньми свои́ми, ве́дый вся, да дости́гнут Недостижи́маго и лику́юще возопию́т: Аллилу́ия.

И́кос 5

Ви́деша ли́цы пусты́нных отце́в Гера́сима честна́го на Иорда́не, и я́ко Па́вла почита́юще его́ и но́ваго Анто́ния, тща́щагося сих путе́м сле́довати, дивя́щеся вопия́ху си́це:

Ра́дуйся, звездо́, боже́ственную све́тлость явля́ющая;

ра́дуйся, огню́, тьму вра́жию отгоня́ющий.

Ра́дуйся, я́ко попра́л еси́ напа́сти диа́вольския;

ра́дуйся, я́ко смири́л еси́ де́монскую горды́ню.

Ра́дуйся, из глубины́ страсте́й воззва́ние;

ра́дуйся, омраче́нных зло́бою исправле́ние.

Ра́дуйся, ста́да твоего́ защи́тителю и изба́вителю;

ра́дуйся, учени́к твои́х наста́вниче и учи́телю.

Ра́дуйся, преподо́бне Гера́симе, всепочита́емый пустынножи́телю.

Конда́к 6

Прибе́жище боже́ственное пусты́ню Иорда́нскую ве́дый, та́мо поспеши́л еси́, жестоты́ ея́ и зно́я ника́коже убоя́вся, всему́дре, но ра́дуяся от се́рдца вопия́л еси́ Спа́су, поя́: Аллилу́ия.

И́кос 6

Возсия́ твоея́ оби́тели сла́ва, ю́же на Иорда́не созда́л и распространи́л еси́, треблаже́нне, подвиза́ния ра́ди в чи́стем житии́: мно́жества же неисче́тная мона́хов в сей прия́л еси́, и́же, ви́дяще по́двиги твоя́, взыва́ху тебе́ такова́я:

Ра́дуйся, я́ко земна́я премени́л еси́ в небе́сная;

ра́дуйся, я́ко от ю́ности после́довал еси́ Христу́.

Ра́дуйся, за́поведей Христо́вых пропове́дниче;

ра́дуйся, отмета́ющих их секи́ро прео́страя.

Ра́дуйся, преда́ний пусты́ни сохране́ние;

ра́дуйся, всех сопроти́вных упраздне́ние.

Ра́дуйся, и́мже и́ноцы хва́лятся;

ра́дуйся, и́мже мирсти́и возвыша́ются.

Ра́дуйся, преподо́бне Гера́симе, всепочита́емый пустынножи́телю.

Конда́к 7

Хотя́ ко исто́чнику воды́ живы́я прини́кнути, вы́ну поуча́лся еси́ в зако́не Госпо́дни, и сего́ ра́ди непоколеби́мь я́ко ка́мень показа́лся еси́, и яви́лся кре́пок во искуше́ниих, и позна́лся от отце́в соверше́н, и́же ви́дяще льва, во́ду нося́ща, чудя́хуся, вопию́ще: Аллилу́ия.

И́кос 7

Но́вый показа́л еси́ град пусты́ню Иорда́нскую, Гера́симе, всечестны́й о́тче, и́бо сию́ я́ко ину́ю Фиваи́ду и Нитри́ю мона́хов испо́лнил еси́, вопию́щих ти ны́не во Ца́рствии та́ко:

Ра́дуйся, Евфи́мию единонра́вне;

ра́дуйся, Анто́нию единоре́вностне.

Ра́дуйся, Ону́фрию равноче́стне;

ра́дуйся, Пахо́мию раностоя́тельне.

Ра́дуйся, я́ко Агафо́ну подража́л еси́ честно́му;

ра́дуйся, я́ко Паи́сию поревнова́л еси́ сла́вному.

Ра́дуйся, имы́й Арсе́ниево горе́ние;

ра́дуйся, подвиза́выйся в Па́мвовом несмея́нии.

Ра́дуйся, преподо́бне Гера́симе, всепочита́емый пустынножи́телю.

Конда́к 8

Насажде́нное при исхо́дищих вод дре́во ду́ха яви́лся еси́, богому́дре, и сего́ ра́ди и́ноцы, плоды́ неувяда́емыя на тебе́ ви́дяще, дивля́хуся, пою́ще: Аллилу́ия.

И́кос 8

Весь быв в вы́шних, пречу́дный, ни́жних же отдаля́яся, отхожда́ше Гера́сим боже́ственный, укра́шен доброде́тельми, от всех же люби́мь и восхваля́емь си́це:

Ра́дуйся, пусты́ни ди́вный цве́те;

ра́дуйся, в безво́дней исто́чниче чу́дный.

Ра́дуйся, освяще́ние спаси́тельное;

ра́дуйся, кади́ло богоприя́тное.

Ра́дуйся, ве́лий в подвиза́нии;

ра́дуйся, бо́лий в мудрова́нии.

Ра́дуйся, и́мже преле́стник посрами́ся;

ра́дуйся, и́мже сатана́ низве́ржеся.

Ра́дуйся, преподо́бне Гера́симе, всепочита́емый пустынножи́телю.

Конда́к 9

Вся́кое естество́ челове́ческое удиви́ся, богому́дре, всесоверше́нно стра́нному и чуде́сному: льва бо послушли́ва зря́ху вси и во́ду нося́ща, и всех подвиза́юща пе́ти: Аллилу́ия.

И́кос 9

Подвиза́ющимся изба́витель в пусты́ни показа́лся еси́, Гера́симе, и чуде́с испо́лнь, се́рдце бо твое́ храм Бо́жий бе чист и присносве́тел, преподо́бне. Сего́ у́бо ра́ди дивя́щеся, ве́рно вопие́м ти:

Ра́дуйся, ли́ки и́ноческия обра́довавый;

ра́дуйся, на лу́чшее тех наста́вивый.

Ра́дуйся, мона́хов боже́ственное похвале́ние;

ра́дуйся, ве́рных непрестаю́щее весе́лие.

Ра́дуйся, я́ко победи́л еси́ диа́вольская шата́ния;

ра́дуйся, я́ко порази́л еси́ того́ ко́зни.

Ра́дуйся, чту́щих тя при́сная защи́то;

ра́дуйся, помина́ющим тя по́моще изве́стная.

Ра́дуйся, преподо́бне Гера́симе, всепочита́емый пустынножи́телю.

Конда́к 10

Созда́теля на́шего и Спаси́теля, со преподо́бными на Небесе́х пребыва́я, моли́, о́тче, да ми́лостивно пре́зрит грехи́ на́ша: нас бо ра́ди показа́ся по нам челове́к, да изба́вит ны бу́дущия гее́нны. Тем благода́рно взыва́ем Ему́: Аллилу́ия.

И́кос 10

Стена́ мона́шествующим на Иорда́не показа́лся еси́ и всем к тебе́ притека́ющим, сего́ ра́ди моли́ся о нас, вельми́ чту́щих тя и любо́вию воспева́ющих си́це:

Ра́дуйся, святы́х благоукраше́ние;

ра́дуйся, ли́ка преподо́бных соприча́стниче.

Ра́дуйся, Иларио́на подо́бниче;

ра́дуйся, Харито́на ревни́телю.

Ра́дуйся, Симео́на юро́диваго сла́во;

ра́дуйся, Иоа́нна по́стника си́ло.

Ра́дуйся, боже́ственнаго Кириа́ка управи́телю;

ра́дуйся, свята́го Ни́кона ликова́ние.

Ра́дуйся, преподо́бне Гера́симе, всепочита́емый пустынножи́телю.

Конда́к 11

Пе́нию всегда́ прилежа́й и бде́нию непреста́нну, А́нгелом уподо́бился еси́, блаже́нне: Евфи́мию бо усо́пшу, ду́шу его́ на Небеса́ восходя́щую зрел еси́, Го́споду же усе́рдне со А́нгелы пел еси́: Аллилу́ия.

И́кос 11

Свет сый в пусты́ни, просвеща́л еси́ ученики́ твоя́ во стране́ Иорда́нстей: вжига́яй бо огнь невеще́ственный, наставля́л еси́ к ра́зуму боже́ственному вся, му́дре просвеща́я их, и́же благода́рно вопия́ху ти сия́:

Ра́дуйся, мона́хов слу́хи возвеселя́яй;

ра́дуйся, сих мно́жества к Бо́гу приведы́й.

Ра́дуйся, новонача́льных в кинови́ю приима́вый;

ра́дуйся, усоверши́вшихся в пусты́ню отсыла́вый.

Ра́дуйся, подви́жников свяще́нная сла́досте;

ра́дуйся, и́ноков небе́сная ра́досте.

Ра́дуйся, и́мже похваля́ются благогове́йнии;

ра́дуйся, и́мже охраня́ются целому́дрии.

Ра́дуйся, преподо́бне Гера́симе, всепочита́емый пустынножи́телю.

Конда́к 12

Ра́дуяся, преподо́бне, подвиза́лся еси́ во мно́зем безмо́лвии со отцы́ богоно́сными, удаля́яся в пусты́ню вре́мене ра́ди поста́ и вку́пе со все́ми поя́: Аллилу́ия.

И́кос 12

Пое́ши ны́не со А́нгелы на Небеси́, я́ко не́когда на земли́ с челове́ки, трисвяту́ю песнь Бо́гу, Его́же, сла́вне Гера́симе, всегда́ моли́ о нас, чту́щих тя и сла́вящих пе́сньми сицевы́ми:

Ра́дуйся, хода́таю на́шего спасе́ния;

ра́дуйся, це́ркве сла́во и благоуха́ние.

Ра́дуйся, правосла́вных стено́ и огражде́ние;

ра́дуйся, христиа́ном вели́кий наста́вниче.

Ра́дуйся, любве́ сугу́быя сокро́вище;

ра́дуйся, те́плый наш предста́телю.

Ра́дуйся, соблюда́яй ны в час сме́ртный;

ра́дуйся, непосты́дный о нас моли́твенниче.

Ра́дуйся, преподо́бне Гера́симе, всепочита́емый пустынножи́телю.

Конда́к 13

О, всечестны́й о́тче Гера́симе, мона́хов све́тлосте, Христа́ моего́ служи́телю! Приими́ моле́ние сие́ ма́лое и твои́ми к Бо́гу моли́твами от вся́кия изба́ви напа́сти всех вопию́щих Тому́: Аллилу́ия.

Сей конда́к глаго́лется три́жды.

И па́ки чте́тся 1-й и́кос и 1-й конда́к.

Моли́тва

О, свяще́нная главо́, преподо́бне о́тче, преблаже́нне а́вво Гера́симе! Не забу́ди убо́гих твои́х до конца́, но помина́й нас всегда́ во святы́х твои́х и благоприя́тных моли́твах к Бо́гу. Помяни́ ста́до твое́, е́же сам упа́сл еси́, и не забу́ди посеща́ти чад твои́х. Моли́ за ны, о́тче свяще́нный, за де́ти твоя́ духо́вныя, я́ко име́яй дерзнове́ние к Небе́сному Царю́: не премолчи́ за ны ко Го́споду, и не пре́зри нас, ве́рою и любо́вию чту́щих тя. Помина́й нас недосто́йных у престо́ла Вседержи́телева, и не преста́й моля́ся о нас ко Христу́ Бо́гу: и́бо дана́ тебе́ бысть благода́ть за ны моли́тися. Не мним бо тя су́ща ме́ртва: а́ще бо те́лом и преста́вился еси́ от нас, но и по сме́рти жив сый пребыва́еши. Не отступа́й от нас ду́хом, сохраня́я нас от стрел вра́жиих и вся́кия пре́лести бесо́вския и ко́зней диа́вольских, па́стырю наш до́брый. А́ще бо и мо́щи твоя́ сокрове́ны бы́ша на земли́, но свята́я твоя́ душа́ со А́нгельскими во́инствы, со Безпло́тными ли́ки, с Небе́сными Си́лами, у Престо́ла Вседержи́телева предстоя́щи, досто́йно весели́тся. Ве́дуще у́бо тя вои́стину и по сме́рти жи́ва су́ща, тебе́ припа́даем и тебе́ мо́лимся: моли́ся о нас всеси́льному Бо́гу, о по́льзе душ на́ших, и испроси́ нам вре́мя на покая́ние, да невозбра́нно пре́йдем от земли́ на Не́бо, от мыта́рств же го́рьких, бесо́в возду́шных князе́й и от ве́чныя муки да изба́вимся, и Небе́снаго Ца́рствия насле́дницы да бу́дем со все́ми пра́ведными, от ве́ка угоди́вшими Го́споду на́шему Иису́су Христу́, Ему́же подоба́ет вся́кая сла́ва, честь и поклоне́ние, со безнача́льным Его́ Отце́м, и с Пресвяты́м и Благи́м и Животворя́щим Его́ Ду́хом, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

«Спаси, Господи!». Спасибо, что посетили наш сайт, перед тем как начать изучать информацию, просим подписаться на наше православное сообщество в Инстаграм Господи, Спаси и Сохрани † — https://www.instagram.com/spasi.gospodi/ . В сообществе больше 49 000 подписчиков.

Нас, единомышленников, много и мы быстро растем, выкладываем молитвы, высказывание святых, молитвенные просьбы, своевременно выкладывам полезную информацию о праздниках и православных событиях… Подписывайтесь. Ангела Хранителя Вам!

В истории православия хранится множество образов святых, которые своими помыслами и деяниями заслужили любовь истинных христиан, а их лики и до сегодняшнего дня являются символом праведности и благочестия для каждого, обратившегося к ним. Такими примером есть святой Герасим Иорданский, о жизни которого Вы узнаете в этой статье.

Житие святого

Родился преподобный Герасим в Ликии, с юных лет слыл очень благочестивым юношей. Принял сан монаха и ушёл в пустыню, позже поселился у Иордана, гдео сновал свой монастырь.

Некоторое время думы Герасима были окутан ересью о том, что в есть Иисусе только Божественное естество. Но преподобный Евфимий помог ему во время всё осознать и обратиться к вере.

В своем храме для себя и своих сподвижников преподобный установил строгие правила:

  • уединение пять дней в неделю;
  • много времени для занятия рукоделием;
  • постоянные молитвы;
  • отказ от варёной пищи и разведения огня;
  • использование в качестве пищи сухого хлеба, корней растений и воды;
  • причащение по выходным.

Каждый из иноков имел очень мало материальных благ: ветхую одежду и рогожу для сна. Дверь в их келью никогда не запирались, дабы всякий путник мог войти и отдохнуть.

Святитель являл собой высочайший образец подвижничества. А в час смерти святого Евфимия узрел, как душу покойного Ангел возносят на Небеса. После увиденного тотчас предал земле тело своего наставника.

Сам же Герасим ушёл в мир иной тихо. До самой кончины в его трудах ему помогал лев, который после смерти святого умер на его могиле и был похоронен рядом с ним. Поэтому льва изображают у ног преподобного на всех иконах.

День памяти Герасима Иорданского – 17 марта.

Святой Герасим Иорданский и лев

В житие, Герасим Иорданский и лев– одна из самых интересных историй в христианстве. Она не только поражает своей невероятностью, но и является очень поучительной.

Брать и сестры во Христе. Нужна ваша посильная помощь. Сотворили новый православный канал в Яндекс Дзене: Мир православный и пока мало подписчиков(20 человек). Для быстрого развития и донесения православного учения большему числу людей, просим Вас перейти и подписаться на канал. Только полезная православная информация. Ангела Хранителя Вам!

Именно благодаря своей кротости и смирению Герасим получил огромною Божию благодать, да такую, что даже самый страшный зверь служил ему как разумное существо.

Так существует история о том, что однажды на своём пути преподобный встретил льва, который страдал от занозы в лапе, выл и стонал от боли. Старец, не побоявшись хищного зверя, вынул занозу, очистил и перевязал рану. А лев, что впоследствии был назван Иорданом, стал благоразумно ходить за ним повсюду, как ученик. Этот факт был очень удивителен не только окружающим, но и самому святителю. Льву дали жильё при монастыре и нарекли символом храма. И с тех пор на всех иконах монастыря преподобный изображается со львом.

В чём помогает Герасим Иорданский

Святой, прославившийся своей сподвижнической деятельностью, стал примером смирения и преданности Господу, вере, людям. И, стоя пред ликом с его изображением, верующие люди просят:

  • дать силы (физические и моральные) для выполнения какого-либо дела и исполнения своей миссии на земле;
  • научить кротости и благоразумию;
  • помочь найти себя в этом мире.

Искренняя молитва к святителю способна полностью изменить жизнь человека, но лишь при одном условии – великой вере и большом желании.

О священная главо, преподобне отче, преблаженне авво Герасиме! Не забуди убогих твоих до конца, но поминай нас всегда во святых твоих и благоприятных молитвах к Богу. Помяни стадо твое, еже сам упасл еси, и не забуди посещати чад твоих. Моли за ны, отче священный, за дети твоя духовныя, яко имеяй дерзновение к Небесному Царю: не премолчи за ны ко Господу, и не презри нас, верою и любовию чтущих тя. Поминай нас, недостойных, у Престола Вседержителева, и не престай моляся о нас ко Христу Богу: ибо дана тебе бысть благодать за ны молитися. Не мним бо тя суща мертва: аще бо телом и преставился еси от нас, но и по смерти жив сый пребываеши. Не отступай от нас духом, сохраняя нас от стрел вражиих и всякия прелести бесовския и козней диавольских, пастырю наш добрый. Аще бо и мощи твоя сокровены быша на земли, но святая твоя душа со ангельскими воинствы, со безплотными лики, с Небесными Силами, у Престола Вседержителева предстоящи, достойно веселится. Ведуще убо тя воистину и по смерти жива суща, тебе припадаем и тебе молимся: молися о нас Всесильному Богу, о пользе душ наших, и испроси нам время на покаяние, да невозбранно прейдем от земли на небо, от мытарств же горьких,

В тебе, отче, известно спасеся еже по образу приим бо крест последовал еси Христу, и дея учил еси презирати убо плоть, приходит бо: прилежати же о души, вещи безсмертней: тем же и со Ангелы срадуется, преподобне Герасиме, дух твой.

Возгоревся рачением горним,/ жестость пустыни Иордановы паче всех мира сладких предпочел еси;/ отонудуже повинуся тебе зверь даже до смерти, отче,/ послушне и жалостне на гробе твоем скончася,/ прославльшу тя тако Богу,/ к Немуже моляся, и о нас,// отче Герасиме, поминай.

О священная главо, преподобне отче, преблаженне авво Герасиме! Не забуди убогих твоих до конца, но поминай нас всегда во святых твоих и благоприятных молитвах к Богу. Помяни стадо твое, еже сам упасл еси, и не забуди посещати чад твоих. Моли за ны, отче священный, за дети твоя духовныя, яко имеяй дерзновение к Небесному Царю: не премолчи за ны ко Господу, и не презри нас, верою и любовию чтущих тя. Поминай нас недостойных у престола Вседержителева, и не престай моляся о нас ко Христу Богу: ибо дана тебе бысть благодать за ны молитися. Не мним бо тя суща мертва: аще бо телом и преставился еси от нас, но и по смерти жив сый пребываеши. Не отступай от нас духом, сохраняя нас от стрел вражиих и всякия прелести бесовския и козней диавольских, пастырю наш добрый. Аще бо и мощи твоя сокровены быша на земли, но святая твоя душа со ангельскими воинствы, со безплотными лики, с небесными силами, у престола Вседержителева предстоящи, достойно веселится. Ведуще убо тя воистину и по смерти жива суща, тебе припадаем и тебе молимся: молися о нас всесильному Богу, о пользе душ наших, и испроси нам время на покаяние, да невозбранно прейдем от земли на небо, от мытарств же горьких, бесов воздушных князей и от вечныя муки да избавимся, и Небеснаго Царствия наследницы да будем со всеми праведными, от века угодившими Господу нашему Иисусу Христу, Емуже подобает всякая слава, честь и поклонение, со безначальным Его Отцем, и с Пресвятым и Благим и Животворящим Его Духом, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

И сегодня одним из наиболее важных мест для православных людей остаётся монастырь Герасима Иорданского (Израиль), что был возведён в 455 году самим преподобным близ реки Иордан.Идеальное расположение обители недалеко от настоящего места Крещения Господня делает это место желанным для многих паломников.

Преподобный Герасим – это пример истинного смирения в христианстве, достичь которого по силам лишь действительно сильному духом человеку. А Герасим Иорданский и Божья Матерь – символ избавления от всех душевных смут и начала праведной жизни.

Храни Вас Господь!

Вам будет интересно посмотреть еще и видео о святом Герасиме:

Своей подвижнической жизнью, кротостью и смирением святой Герасим стяжал такую благодать Божию, что даже бессловесной зверь служил ему, как разумный человек. Сохранилась история о том, что однажды святой встретил льва, страдавшего от попавшей в лапу занозы. Старец вынул занозу, очистил рану от гноя, перевязал ее, а лев, названный Иорданом, не убежал, а остался с пустынником и с тех пор ходил за ним повсюду, как ученик, так что преподобный удивлялся его благоразумию.

Святой преподобный Герасим Иорданский родился в начале V века, в зажиточной семье в области Ликия южной части Малой Азии. Еще в юности принял он монашеский сан и удалился вглубь египетской Фиваидской пустыни. Проведя там некоторое время, он отправился в Палестину и отшельником поселился в Иорданской пустыне.

Одно время святой был соблазнен ересью Евтихия и Диоскора и разделял их взгляды, признававших в Иисусе Христе только Божественное естество. Однако преподобный Евфимий Великий помог ему вернуться к правой вере. Во время кончины святого Евфимия Великого преподобному Герасиму было открыто, как душу усопшего возносили на небо ангелы.

Около 455 г. преподобный Герасим основал обитель, устав которой отличался большой строгостью. Сам настоятель являл братии исключительный пример совершенного подвижничества и воздержания.

Своей подвижнической жизнью, кротостью и смирением святой Герасим стяжал такую благодать Божию, что даже бессловесной зверь служил ему, как разумный человек. Сохранилась история о том, что однажды святой встретил льва, страдавшего от попавшей в лапу занозы. Старец вынул занозу, очистил рану от гноя, перевязал ее, а лев, названный Иорданом, не убежал, а остался с пустынником и с тех пор ходил за ним повсюду, как ученик, так что преподобный удивлялся его благоразумию.

В обители был единственный осел, на котором возили воду. Святой Герасим поручил льву сопровождать осла и охранять его, когда тот пасется на берегах Иордана. Случилось, что лев отошел от пасшегося осла на значительное расстояние и уснул на солнце. В это время мимо ехал купец с караваном верблюдов и, увидев, что осёл пасется один, увел его. Проснувшись, лев стал искать осла и, не найдя осла, с печальным видом пошел в обитель к отцу Герасиму. Старец подумал, что лев заел осла, и спросил:

– Где осёл?

Лев стоял, опустив голову вниз, как человек.

Старец тогда сказал:

– Ты его заел! Тогда будешь делать для обители всё то, что делал осёл.

По повелению старца с тех пор на льва стали навьючивать, как прежде на осла, бочонок и посылать на реку за водой. Однажды пришел к старцу помолиться воин и, увидев льва, носящего воду, сжалился над ним. Чтобы купить нового осла, а льва освободить от работы, воин дал инокам три золотые монеты. Через некоторое время купец, уведший осла, вернулся обратно. Около Иордана с караваном случайно встретился лев и, узнав своего осла, зарычал и бросился к нему. Купец и его спутники в ужасе убежали, а лев, схватив узду зубами, как делал прежде, повел осла с тремя привязанными один за другим верблюдами, обремененными пшеницей. Выражая рёвом свою радость, что нашел потерянного осла, лев привел его к старцу. Преподобный Герасим тихо улыбнулся и сказал братии:

– Зря мы ругали льва, думая, что он съел осла.

Когда в 475 г. преподобной отец Герасим скончался. В это время льва не было в обители. Вскоре он пришел и стал искать своего старца.

– Иордан, старец наш оставил нас сиротами – отошел ко Господу.

Лев стал бегать и повсюду искать старца, ни у кого не брал пищи, а горестно ревел. Но ничем не могли утешить льва. Иордана повели ко гробу преподобного возле церкви.

– Здесь погребен наш старец,- сказал один из братий и, став над гробом на колени, заплакал.

Лев с громким ревом начал биться головой о землю и, страшно рыкнув, испустил дух на гробе преподобного. Лев был зарыт близ могилы святого. На иконах преподобного Герасима у его ног изображают льва.

Господь прославил этим чудом преподобного старца Герасима и показал нам, как слушались звери Адама в раю.

Частица мощей святого Герасима находится:

– в Успенском храме Николо-Сольбинского женского монастыря.

Молитва преподобному Герасиму Иорданскому

О священная главо, преподобне отче, преблаженне авво Герасиме! Не забуди убогих твоих до конца, но поминай нас всегда во святых твоих и благоприятных молитвах к Богу. Помяни стадо твое, еже сам упасл еси, и не забуди посещати чад твоих. Моли за ны, отче священный, за дети твоя духовныя, яко имеяй дерзновение к Небесному Царю: не премолчи за ны ко Господу, и не презри нас, верою и любовию чтущих тя. Поминай нас, недостойных, у Престола Вседержителева, и не престай моляся о нас ко Христу Богу: ибо дана тебе бысть благодать за ны молитися. Не мним бо тя суща мертва: аще бо телом и преставился еси от нас, но и по смерти жив сый пребываеши. Не отступай от нас духом, сохраняя нас от стрел вражиих и всякия прелести бесовския и козней диавольских, пастырю наш добрый. Аще бо и мощи твоя сокровены быша на земли, но святая твоя душа со ангельскими воинствы, со безплотными лики, с Небесными Силами, у Престола Вседержителева предстоящи, достойно веселится. Ведуще убо тя воистину и по смерти жива суща, тебе припадаем и тебе молимся: молися о нас Всесильному Богу, о пользе душ наших, и испроси нам время на покаяние, да невозбранно прейдем от земли на небо, от мытарств же горьких, бесов, воздушных князей и от вечныя муки да избавимся, и Небеснаго Царствия наследницы да будем со всеми праведными, от века угодившими Господу нашему Иисусу Христу, Емуже подобает всякая слава, честь и поклонение, со Безначальным Его Отцем и с Пресвятым и Благим и Животворящим Его Духом, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Поделитесь с друзьями:>Песнопения св. преп. Герасиму, иже на Иордане

Канон

Песнь 1

Ирмос: Поим Господеви, проведшему люди Своя сквозе Чермное море, яко Един славно прославися. Славу безсмертия и нетления Божественный венец добре подвигшемуся Христос тебе подаде, Герасиме. Имея Светодателя, твоих послушающа молений, демонов тьму умалил еси, отче Герасиме. Струями твоих слез, якоже древо, отче, тучняемое, плоды безсмертия произнесл еси, Богомудре Герасиме. Богородичен: Пречистая Богородице, устави болезни сердца моего, яже Христа безболезненно, паче ума же и слова рождшая.

Песнь 3

Ирмос: Ты еси утверждение притекающих к Тебе, Господи, Ты еси свет омраченных, и поет Тя дух мой. Распятие вольное Претерпевшему, преподобне, последуя, весь распялся еси житию и страстем. Возмогл еси, укрепляемь вседетельным, мудре, мановением, крепкаго вся сети попрати, Герасиме. Смиренным мудрованием и смиренным, мудре, духом, ты укреплься, страсти душетленныя всеконечно смирил еси. Якоже великое солнце, чудес твоих сияньми просвещавши всех сердца, верно восхваляющих тя. Богородичен: Родила еси, Всенепорочная, Отцу Сына сопрестольна и соестественна, всем входы жизненныя показавшего.

Седален, глас 4:

Демонов, преподобне, коварства крестною благодатию и действом прешед, положением бог был еси. Темже тя верно почитаем, Герасиме.

Слава, и ныне, Богородичен:

Пречистыя руки Твоя, Дево Мати, простерши, покрый уповающия на Тя и Сыну Твоему зовущия: всем подаждь, Христе, милости Твоя.

Крестобогородичен:

На Древе видящи воздвижена Сына Твоего, Пречистая, утробою матернею растерзаема, жалостно взывала еси: увы Мне, како зашел еси, Свете Мой безлетный?

Песнь 4

Ирмос: Услышах, Господи, смотрения Твоего таинство, разумех дела Твоя и прославих Твое Божество. Храм бысть Духа просвещенное, отче, сердце твое, тем точит дарования, исцеляя недуги Божественною благодатию. Закону Божественному повинуяся, отче, от юности последовал еси Господу, облобызая безплотных житие с телом. Шествия твоя, преподобне, к спасительной стези исправишася наставлением Божественнаго Духа, в тя, преподобне, всельшагося. Богородичен: Иисуса Человеколюбца, Егоже несказанно чревоносила еси, умоли, Всенепорочная, спасти вся, поющия Тя.

Песнь 5

Ирмос: Утренююще, вопием Ти: Господи, спаси ны, Ты бо еси Бог наш, разве Тебе, иного не вемы. Умом очищеным прием лучи Святаго Духа, свет монашествующих был еси. Житие твое, нуждею естества сияя, ангела земнаго с плотию тя показа. Вод животочных Духа исполнен, реки источил еси чудес, отче Герасиме. Богородичен: Яко туча, на Тя сниде, Богородице, Слово, воплощаемое в просвещение душ наших.

Песнь 6

Ирмос: Очисти мя, Спасе, многа бо беззакония моя, и из глубины зол возведи, молюся, к Тебе бо возопих, и услыши мя, Боже спасения моего. Плоти твоей немощное, силою укрепляемо от Девы нам Чистыя возсиявшаго, всю смири силу, отче, враждебных безплотных, преподобне. Сокрушив мысленных львов челюсти благодатию, покорил еси чувственных стремления, преподобне; тем повинуется тебе лев, яко пастырю благопокорно служа. Житие ангельское, мудрование, отче, смиренно стяжав о Христе, кроток был еси и ныне вселился еси в земли кротких, радости Божественныя исполняемь. Богородичен: Вселися в Тя Отчее, Чистая, озарение и, рождься плотию, мир просвети, и тьмы избави многобожия. Сего ради воспеваем Тя

Кондак, глас 4:

Возгоревся рачением Горним, жестость пустыни Иордановы паче всех мира сладких предпочел еси; отонудуже повинуся тебе зверь даже до смерти, отче, послушне и жалостне на гробе твоем скончася, прославльшу тя тако Богу, к Немуже моляся, и о нас, отче Герасиме, поминай.

Песнь 7

Ирмос: Отроцы еврейстии в пещи попраша пламень дерзновенно и на росу огнь преложиша, вопиюще: благословен еси, Господи Боже, во веки. Свет возсия тебе, отче, и сопруг сего веселие, в Небесных кровех присно водворяему и песнопоющу: благословен еси, Господи Боже, во веки. Тучами слез напоив твое, Богоносе, сердце, добродетельныя прозябаеши плоды, имиже сладость Горнюю во веки приял еси со всеми преподобными. Во устех нося пение в подражании непрестанно Ангельстем, бденным умом, Герасиме, вопиял еси: благословен еси, Господи Боже, во веки. Богородичен: Огнь никакоже Тя, Богородице, Божества опали, Дево, Тя бо купина иногда образоваше в горе, опаляема, Пречистая, и никакоже сгарающи.

Песнь 8

Ирмос: Богоглаголивии отроцы в пещи, со огнем пламень попирающе, пояху: благословите, дела Господня, Господа. Просвещен предстал еси Владыце постническими сияньми, чудоносче Герасиме, и Безплотных ликом счислился еси. В беззлобии житие проводив, лукаваго седалище отнюд охудил еси, постников красото, Богомудре Герасиме. Во одежду нетления одеялся еси страстей совлечением, отче Богомудре Герасиме, и чертог Божественный достоино получил еси. Богородичен: Яко благоуханный крин, обрет Тя во удолиих жития Пресущественный, Всечистая, Тобою благоухание мирови вдохну.

Песнь 9

Ирмос: Устрашися всяк слух неизреченна Божия снизхождения, яко Вышний волею сниде даже и до плоти, от девическаго чрева быв Человек. Темже Пречистую Богородицу, вернии, величаем. Стопам всех, добре на земли ходивших, последуя, любовь имел еси, веру, надежду, мерность, мудрость и неоскудную молитву, воздержание неизреченное, отче Герасиме, наслаждался чистыми восхождении. О, чудо! како, яко словесен, повиновашеся тебе зверь повелению твоему, Герасиме, со усердием служа, Богу прославляющу твое житие равноангельное, знамении, преподобне, и безчисленными дивесы и чудесы? Утверждение явился еси монашествующих и молчащих, Богоносе, наказание, теснейшую бо воздержания стезю шествовал еси, Божественными надеждами душу присно разширяя. Темже пространно в селех избранных обрел еси селение. Процвел еси, отче, во дворех Бога нашего, яко финикс высокорасленный, яко кипарис, возвеличился еси Божественными возношении. Отонудуже память твою верно вси празднуем, в нюже молимся; искушений ны всяких спаси. Богородичен: Носяши Еммануила на руку Твоею, Чистая, якоже Младенца, Богорадованная, вопияла еси: Чадо Мое сладчайшее, како подам Тебе сосец, питающему всяческая? како повию Тя пеленами, мглою повивающаго море?

Оставить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *